بهترین انتخاب پرنده خانگی به صورت کارشناسی با هزینه کم

رازهای انتخاب پرنده خانگی مناسب از دید یک کارشناس

انتخاب پرنده خانگی برای افراد کم تجربه می تواند با شکست رو به رو شود. اگر شما به خواسته های خود نسبت به یک پرنده اگاهی نداشته باشید و از طرفی نیاز های یک پرنده به عنوان شریک خانگی خود را ندانید چه آن را در خانه یا آپارتمان نگهدارید چه در باغ مطمئن باشید که هر دو با مشکلات جدی رو به رو خواهید شد.

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس
دستگاه جوجه کشی ۷۲ تایی آژاکس
» قابلیت جوجه کشی از پرندگان زینتی
» دارای سیستم تامین دمای اتوماتیک
» دارای سنسور SHT نسل چهارم با کارایی و دقت بالا
قیمت : ۵,۸۹۵,۰۰۰ تومان

اگر احساس می کنید که جای یک پرنده در خانه شما خالی است، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. در ادامه شما را پرنده های مناسب برای نگه داری در خانه و اپارتمان آشنا خواهیم نمود و به خوبی ها و بدی های پرورش هر کدام از آنها خواهیم پرداخت. معمولا وقتی حرف از نگه داری پرنده در خانه می شود، ذهن شما به سمت پرنده های گران قیمتی مانند کاسکو و شاهین می رود، اما لازم است بدانید که پرنده هایی مانند فنچ و طوطی برزیلی با قیمت کمی که دارند، می توانند پرنده خانگی خوبی برای شما باشند. بنابراین با هر هزینه و هر رنج قیمتی می توان پرنده خانگی مناسب خود را پیدا و خریداری نمود. پس بیایید با هم از دید یک کارشناس به موضوع بهترین پرنده برای پرورش خانگی نگاه ویژه بیندازیم.

 

"<yoastmark

 


 

چرا به نگه داری پرنده در خانه علاقه مندیم؟

 نگه داری پرنده در خانه
نگه داری پرنده در خانه

برخی صرفا به جهت سرگرم نمودن فرزندان خود اقدام به خرید پرنده زینتی می کنند. برخی با خرید چند پرنده اقدام به جوجه کشی از آنها کرده و از این طریق به کسب درآمد می پردازند. اما منظور ما در مقاله خرید پرنده ( انتخاب پرنده خانگی ) صرفا جهت سرگرمی ، داشتن یک دوست خانگی و پر کردن اوقات فراغت می باشد و هدف کسب درآمد نیست.
پرنده های زینتی حیوانات باهوشی هستند و می توانند ساعت ها شما را سرگرم کنند، شما می توانند با آموزش دادن چند حرکت و ترفند اوقات خوشی را با پرنده تان بگذرانید، هم چنین برخی از پرنده ها مانند کاسکو، شاه طوطی، عروس هلندی، مرغ مینا و … قادر به حرف زدن هستند و شما می توانید کلماتی را به آنها آموزش دهید. به هر حال اگر خیلی به نگه داری پرنده در خانه علاقه مند هستید و می توانید روزانه چند ساعت از وقت خود را صرف نگه داری آنها بکنید، راهنمای ارائه شده در این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

 


 

چه پرنده هایی مناسب نگهداری در خانه هستند؟

انتخاب پرنده خانگی : انتخاب یک پرنده به چند عامل مهم بستگی دارد. در اولین قدم شخصی که اقدام به خرید و نگهداری از پرنده ای می نماید باید کاملا به این موضوع و درک برسد که پرنده یک موجود زنده با میزان درک متفاوت می باشد. پرنده ها نیز برای خود احساساتی دارند ، نیاز های دارند که بایست به آنها توجه کرد.

 

پرورش پرندگان آپارتمانی
پرورش پرندگان آپارتمانی

نمی توان به پرنده به دید یک اسباب بازی یا یک عروسک سرگرمی نگاه کرد. همان طور که یک سگ یا یک گربه نیاز به مراقبت دارد یک پرنده نیز نیاز به توجه دارد. البته لازم به توضیح است که نیاز های هر پنده از نوعی به نوع دیگر تغییر میکند. مثلا نیاز های احساسی یک کاسکو با نیاز های یک قناری قابل مقایسه نیست . جالب است بدانید که در صورتی که یک کاسکو در خانه داشته باشید مثل این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. برخی از مردم ترجیح می دهند پرنده ای داشته باشند که صرفا برای آنها آواز خوانده و همیشه نیز در قفس باشد. اما برخی دیگر دوست دارند ترفند ها و حرکات جالبی را به پرنده خود یاد داده و هنگام اجرا شدن ترفند ها توسط پرنده از آن لحظه لذت ببرند. اما در مقابل کسانی نیز هستند که هدفشان از نگه داری پرنده زینتی در خانه آموزش حرف زدن و سوت زدن به آنها می باشد تا از سوت زدن یا حرف زدن پرنده لذت ببرند. اما در حالت کلی پرنده هایی مانند کاسکو، عروس هلندی، مرغ عشق، طوطی برزیلی، کاکادو، ماکائو، ملنگو، شاه طوطی، فنچ، قناری، گنجشک، چکاوک، مرغ مینا، کبوتر و… برای نگه داری به عنوان پرنده زینتی مناسب هستند و نگه داری پرنده هایی مانند جغد و شاهین اصلا پیشنهاد نمی شود چون خطرات و بیماری های زیادی را به همراه دارند. در ادامه ویژگی ها و خصوصیات هر یک از این پرنده ها را بررسی خواهیم کرد.

 


بهترین پرنده برای پرورش خانگی

۱- کاسکو

کاسکو در خانه
کاسکو در خانه

قطعا وقتی حرف از پرورش و نگه داری پرنده زینتی به میان می آید، قبل از همه چیز نام کاسکو به ذهن ها خطور می کند. این طوطی بسیار باهوش بوده و البته از قیمت بالایی نیز برخوردار است. تنها افرادی اقدام به پرورش کاسکو می کنند که قادر به تامین هزینه های نگه داری آن هستند، چون پرنده حساس بوده و باید از مواد غذایی و اسباب بازی خاصی در پرورش و نگهداری آنها استفاده نمود.
کاسکو ها به راحتی قادر به تقلید صدا هستند و با کمی آموزش می توان کلماتی را به آن آموزش داد. آنها می توانند صدای شما را با وضوح زیادی تقلید کنند، اما در مقابل نیاز به توجه مداوم نگهدارنده دارند، اگر در نگه داری آنها کمی کاستی داشته باشید، با اعتراض ها و جیغ و داد های او مواجه خواهید شد. پس اگر وقت کافی برای نگه داری از این پرنده دارید، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. نگهداری یک کاسکوی خوب

 


 

۲- مرغ عشق

مرغ عشق
مرغ عشق

مرغ عشق یا همان باجریگار از جمله ارزان ترین و محبوب ترین طوطی در میان علاقه مندان است. بسیاری مرغ عشق را انتخاب پرنده خانگی خود قرار داده اند. این پرنده ها معمولا به صورت جفت خریداری می شوند چون این پرنده ها اگر تک بمانند دچار افسردگی و بیماری خواهند شد. البته هستند کسانی که آنها را به صورت تک خریداری می کنند، اما به یاد داشته باشید در صورت خرید تکی پرنده ها باید مدام با او سرگرم باشید تا پرنده احساس تنهایی نکند، قرار دادن آینه در قفس و استفاده از اسباب بازی به سرگرم شدن پرنده شما کمک خواهد کرد.
مرغ عشق ها نیز از هوش بالایی برخوردارند و می توانند ترفندها و تکنیک هایی را یاد بگیرند. با اینکه توانایی صحبت کردن و تقلید صدا را ندارند، اما برای نگه داری در خانه یک پرنده عالی هستند چون ساعت ها شما را سرگرم خواهند کرد.

 


۳- عروس هلندی

عروس هلندی در آپارتمان
عروس هلندی در آپارتمان

 

عروس هلندی که با نام کاکاتیل نیز شناخته می شود، پس از مرغ عشق دومین پرنده محبوب در جهان است. عروس هلندی ها بسیار آرام، سرگرم کننده و انسان دوست هستند و در صورتی که بتوانید روزانه چند ساعت را با او بگذرانید بهترین دوست برای شما خواهد شد. اما اگر وقت کافی برای بازی با پرنده ندارید باید آنها را به صورت جفتی خریداری کنید تا پرنده از تنهایی افسرده و بیمار نشود. عروس هلندی ها تا حدی قادر به تقلید صدا هستند، اما در سوت زدن استعداد بالایی دارند و توانایی یاد گرفتن ترفند هایی مانند انداختن سکه داخل قلک، چرخیدن، ایستادن مانند عقاب و… را دارند و از این رو برای سرگرم شدن بسیار مناسب هستند. این پرنده نژاد های مختلفی هستند، اما همه نژاد ها مشابه یکدیگر هستند و خصوصیات اخلاقی و هوش یکسانی برخوردارند.

 


 

۴- شاه طوطی یا ملنگو

ملنگو در آپارتمان | انتخاب پرنده خانگی ملنگو
ملنگو در آپارتمان

این دو طوطی بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما دارای تفاوت های ظاهری خاصی هستند که از طریق توجه به آنها می توان این دو پرنده را از یکدیگر تشخیص داد. شاه طوطی بزرگتر از ملنگو است و منقار قرمز رنگی دارد، اما منقار ملنگو سیاه است. از سایر نشانه های تشخیص ملنگو از شاه طوطی توجه به طوق گردن و عنبیه چشم آنهاست که در مقطع هایی جداگانه توضیح داده شده است. این طوطی ها نیز نسبتا پر سر و صدا هستند و در صورتی که با فرد آشنایی نداشته باشند اقدام به چنگ زدن و گاز گرفتن خواهند نمود. اگر به آنها رسیدگی نشود و یا تغذیه کم یا نامناسبی داشته باشند، اقدام به جیغ زدن خواهند کرد.
اما این دو پرنده از هوش بالاتری برخوردارند و می توانند کلماتی را یاد بگیرند و تقلید کنند. در صورتی که از آنها به خوبی مراقبت کنید، پرنده های بسیار مهربانی خواهند بود و ساعت ها می توانند شما را سرگرم کنند، طبیعتا توانایی یادگیری ترفند ها و حرکات خاصی را نیز دارند.

 


۵- کاکادو

کاکادو در آپارتمان
کاکادو در آپارتمان

این طوطی نیز تقریبا از هوش بالایی برخوردار است و جزو طوطی های گران قیمت محسوب می شود، طوطی کاکادو هم توانایی یادگیری کلمات و صحبت کردن را دارد و هم می تواند هم بازی خود برای شما باشد، این پرنده به اندازه ای باهوش است که متوجه خوشحالی و غم شما می شود و عصبانی بودن یا شاد بودن شما را درک خواهد کرد. اگر می خواهید این پرنده را با دستان خودتان تربیت کنید، می توانید جوجه چند ماهه آن را خریداری کرده و خودتان مراحل تربیت آن را بر عهده بگیرید.
کاکادو ها دارای پرهایی سفید در بدن خود هستند و در بالای سر خود نیز تاجی بزرگ دارند که هنگام ابراز احساسات باز و بسته خواهد شد. برخی از کاکادو ها به رنگ صورتی هستند که این پرنده ها بسیار کمیاب هستند و قیمت بالایی نیز دارند.

 


۶- ماکائو

ماکائو در آپارتمان
ماکائو در آپارتمان

این پرنده بزرگترین طوطی محسوب می شود و تنها کسانی می توانند از این پرنده نگهداری کنند که اتاقی بزرگ در اختیار داشته باشند تا پرنده به راحتی در این مکان پرواز کند. طوطی های ماکائو در دو نوع سبز و قرمز وجود ندارند، اما فارغ از نژادی که دارند بسیار پرنده هایی باهوش و مهربان هستند و به راحتی می توانید حرف زدن را به آنها یاد دهید.

 


۷- قناری

قناری در آپارتمان | انتخاب پرنده خانگی قناری
قناری در آپارتمان

اگر حوصله تحمل صدای جیغ و داد طوطی ها را ندارید و وقت کافی برای بازی با آنها را ندارید، می توانید یک قناری زیبا و آوازخوان تهیه کنید تا در کمال آرامش به آواز آنها گوش دهید. قناری های نر از قدرت آواز خوانی بالایی برخوردارند و بدون اینکه جیغ و داد بکشند و یا قهر کنند برای شما آواز خواهند خواند. هزینه نگهداری و تغذیه پایین تری نسبت به طوطی ها دارند.

 


۸- فنچ

نگهداری فنچ در خانه | انتخاب پرنده خانگی فنچ
نگهداری فنچ در خانه

فنچ ها ارزان ترین و بی دردسر ترین پرنده برای نگهداری هستند، و می توانند به عنوان بهترین پرنده برای پرورش خانگی انتخاب شوند. آنها در برابر تغییرات آب و هوا مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. یکی از ویژگی های بد فنچ ها سر و صدای زیاد آنها می باشد، از طرف دیگر حتما باید به صورت دسته جمعی زندگی کنند، چون زندگی به صورت تنها برای آنها مشکل بوده و باعث افسردگی شان خواهد شد. برای همین اکثر دارندگان، فنچ های خود را در حیاط یا باغچه و در قفس های بزرگ نگه داری می کنند. پس اگر به دنبال یک پرنده زیبا و شیرین و بی دردسر و البته پر سر و صدا هستید، فنچ ها گزینه خوبی برای شما خواهند بود.

 


۹- مرغ مینا

نگهداری مرغ مینا | انتخاب پرنده خانگی مرغ مینا
نگهداری مرغ مینا

این پرنده از هوش بالایی برخوردار است و توانایی تقلید کلمات و صدا ها را دارد، اما مانند طوطی ها بازیگوش نیست. پس اگر مرغ مینا را به عنوان انتخاب پرنده خانگی خود در نظر دارید بایست بدانید قدرت حرف زدن آن به اندازه کاسکو نیست . در صورتی که شما را نشناسند، هنگام نزدیک کردن انگشت تان برای دفاع از خود، آن را گاز خواهند گرفت. هرگز در قفس مرغ مینا پرنده دیگری را نگهداری نکنید. چون این پرنده ها خشن هستند و به پرنده های دیگر حمله خواهند کرد. اگر پرنده را اهلی کردید، بسیار صمیمی خواهند شد و می توانید ساعات زیادی از وقت خود را با او بگذرانید، هم چنین می توانید کلمات زیادی را به آنها یاد دهید.

 


۱۰- کبوتر

نگهداری کبوتر
نگهداری کبوتر

کبوتر به عنوان انتخاب پرنده خانگی : این پرنده ها نیز در انواع مختلفی وجود دارند و تنوع زیادی در رنگ و طرح های آنها وجود دارد. کبوتر ها پرندگانی اجتماعی هستند و باید به صورت دسته جمعی نگه داری شوند، این پرنده ها عادت به زندگی در قفس ندارند و باید حتما آنها را در حیاط، پشت بام و یا هر محیط باز دیگری نگه داری کنید و روزانه چند ساعت آنها را پرواز دهید.

 

در انتها شما را به دیدن یک ویدیو زیبا از نگهداری پرندگان دعوت میکنیم :

 

دانلود مستقیم ویدیو

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۸۴۲ دیدگاه ها

  1. عروس هلندی های من ۴ جوجه تقریبا ۵۰ روزه تا ۲ ماهه دارند که ۳ تاش تقریبا دانه خور هستند ماده ۲ تخم بمدت یک هفته درمیان گذاشته
    لطفا راهنمایی کنید علت چيست
    ممنون میشم

    1. این برمیگرده به تغذیه ی نادرستشون چون گرمی بهشون زیاد میدی برا همین مست میشن و جفت گیری می کنن
      باید تو جیره ی غذاییشون تخم کاهو خرفه و کاسنی که طبع سرد دارن اضافه کنی
      نذاری بیشتر از ۱۰ ساعت نور دریافت کنن و بعد از بزرگ شدن جوجه ها لونه رو برداری
      اینم بگم که تخم گذاری پشت سر هم به شدت پرنده رو ضعیف می کنه و ذخایر کلسیم و پروتئین بدنشو کم می کنه
      در نهایت ممکنه پرندت تلف بشه
      باید تو این دوره با مولتی ویتامین و مکمل کلسیم تقویت بشن و تغذیه ی متعادل و درستی داشته باشن

  2. با عرض سلام و احترام خدمت شما عزیزان من و تشکر ویژه بابت پاسخ بنده شرمنده سوالی دیگه خدمتتون داشتم..نوک پرنده کرینچیک بنده خیلی تیز شده وهرموقع غذا و میوه میخوره واسه تمیز کردن نوکش تمامی دستمال کاغذی ها رو درمیاره واینکه خیلی اذیت میشه امکان داره ببرم نوکشو مقداری سایش بدن ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید خدانگهدار وشبتون خوش

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از شما
      بله منقار پرنده ها به مرور زمان رشد می کنه و باید کوتاه بشه
      اگه ببریش پیش یه دامپزشک کوتاه می کنن
      چون اگه بمونه بیش از حد رشد می کنه و به مرور توانایی اب و دون خوردنو از پرنده میگیره

  3. سلام خواستم مقداری در خصوص پرنده کرینچیک توضیح بدین مخصوصا نگهداری اون وبه چه غذاهایی علاقه دارن من یه دونه دارم بیش از هفت و هشت ماه صحبت می‌کنه ولی گاها گاز میگیره و تو قفس که میزاریش خیلی جیغ میکشه ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      مقاله ای که برات لینک میدم رو مطالعه کن
      نگهداری از طوطی گرینچیک در منزل | نکات مهم نگهداری طوطی گرینچیک
      این رفتارشم میتونه به خاطر این باشه که پرنده استرس داره و یا به محیط قفس عادت نکرده
      باید به قفس عادتش بدی
      مثلا تو قفس از خوراکی های مورد علاقه ش بریزی و بذاری یه ربع بمونه تو قفس
      بعد که یکم عادت کرد این مدتو بکنی نیم ساعت
      اینجوری رفته رفته عادتش بدی
      میتونی براش اسباب بازی هم بذاری تا سرگرم بشه

  4. سلام دیروز یه عروس خریدم
    فروشنده ش میگفت حدود چهل روزشه
    از پدر مادر تغذیه کرده
    از دیروز تخم مرغ آب پز و حبوبات آب پز له شده امتحان کردم نمی خوره
    چکار کنم غذا بخوره؟ چی بهش بدم؟ از گرسنگی نمیره؟

    1. سلام دوست عزیز
      فعلا نباید سرلاکو حذف کنی هر ۸ ساعت یه بار براش سرلاک درست کن و ۸ سی سی بده
      اینایی که گفتی رو هم کنار سرلاک بده بهش

        1. اون نشون میده که پرندت بیماره و ممکنه مشکل کبدی داشته باشه
          ببرش دامپزشک

  5. سلام
    من دو تا بچه هفت و دوازده ساله دارم
    می خوام یه پرنده براشون بگیرم
    چی بگیرم که خرابکاری و دستشویی کمتری داشته باشه
    مهربون و نیاز به محبت داشته باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهتره تو این سنین براشون پرنده نخرید
      چون از سر بی تجربگی مشکلات جدی رو برای پرنده ایجاد میکنن
      در هر صورت هر پرنده ای خرابکاری خودش رو داره نمیشه مطلق گفت فلان گونه کمتر دسشویی خواهد کرد
      در کل عروس هلندی بهترین گزینس

    1. سلام دوست عزیز
      بهترین راهکار برای تعیین جنسیت آزمایش خون هست

  6. عروس هلندی گاز میگیره درد داره؟ آخه مادرم از عروس می‌ترسه. چیکار کنم ترسش بر طرف شه؟؟؟؟

    1. کمی درد داره آره
      باید عادت کنه به محیط جدید و آدماش

  7. سلام من یه مرغ عشق دستی ۱ سال و ۴ ماهه دارم خیلی خوبه صحبت هم می‌کنه من خیلی باهاش کار کردم و الان کلمات تیتو بیا و تیتو و تیتو تیتو تیتو تیتو(پشت سر هم) میگه صدای بوس و کلی سوت هم بلده یه مدت تو حیاط گذاشته بودیمش و گنجشک ها اونجا زیاد تردد میکردن بعد یه مدت کوتاه متوجه صدا گنجشک از مرغ عشقم هم شدم . خلاصه هدف از کامنتم این بود که مرغ عشق واقعا باهوشه خیلی هم شیطونه قدرت تقلید کلمه هم داره کسایی که از این طوطی خوششون میاد بخرنش قیمتش عالیه

    1. ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین

  8. سلام من خیلی ملنگو دوست دارم و مشکلیم واسه نگهداریش ندارم فقط میخوام بدونم چقد طول میکشه اهلی بشه و این که اگر تک بخرم ینی جفت نباشه مشکلی براش پیش میاد؟

    1. سلام دوست عزیز
      همه چیز برمیگرده به شیوه نگهداری شما
      نه اگر تایم مناسبی رو باهاش وقت بگذرونید در نبود جفت هم مشکلی پیش نمیاد
      ولی اگه نمیتونین وقت بذارید براش برای جلوگیری از افسردگی بهتره که جفت داشته باشه

      1. سلام سهره آیا تکی نر باشد می میرد البته اگر تمام رسیدگی های لازم را بهش کنم. عاشق سهره

        1. سلام دوست عزیز
          اگر خودتون هم تایم کافی برای رسیدگی و وقت گذروندن باهاش نداشته باشین
          امکان افسرده شدنش وجود داره

  9. سلام
    تو خونه یه عروس هلندی ماده دارم
    میخوام یه طوطی منگلودار هم بگیرم توخونه داشته باشم ایرادی نداره تویه خونه باشن ؟
    واین که طوطی جدید با حضور عروس هلندی به حرف میاد؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      در کل عروس هلندی ماده به سختی سخنگو میشه و عروس نر حالت موزیکالی داره

      1. فقط میخوام بدونم
        می تونم عروس هلندی و طوطی منگلو تویه خونه وقفس جدا گونه نگهدارم ؟
        وطوطی منگلو با حضور یه پرنده دیگه می تونم بهش اموزش بدم حرف بزنه؟

        1. سلام دوست عزیز
          قطعی نمیشه گفت بستگی به شخصیت پرنده داره
          گاها به خوبی خو میگیرن باهم
          و گاها ایجاد مشکل…
          بهتره که جداش کنی چون توجهش معطوف میشه به پرنده های دیگه

  10. سلام من می‌خوام ی مرغ مینا ۱ یا ۲ ماهه بگیرم خواستم بگم خیلی به مراقبت نیاز دارن و اینکه اندازشون تقریبا چقدره آخه فعلا حضوری نرفتم ببینم ؟

    1. سلام من میخوام یه دونه پرنده دستی کنم بهش صحبت یاد بدم قیمتش ۳۵۰تا۴۵۰ باشه

      1. سلام دوست عزیز
        لطفا مقاله رو مطالعه کنید

  11. سلام من یه عروس گرفتم داخل چشم‌هاش کاملا قهوه ای شده از وسط دمش هم یه دمه بلند در اومده دمغاش هم خاکستری میزنه گفتند ۵ ماهشه یعنی سنش بیشتر از ۵ ماهه هست؟

  12. سلام وقت بخیر من عروس ۳۰ روزه خریدم سرلاک رو نمی‌خورد به زور میدادم که از گشنگی نمیره همش روزا تو خواب بود چینه دانش ورم میکرد نمیتونست حضم کنه و پره روی چینه دانش می‌ریخت بعد ۵ روز صبح پاشدم دیدم مرد به نظرتون مریض بوده یا سرلاکش بد بوده یا من نتونستم نگه داری کنم آیا دوباره عروس سرلاکی بگیرم میتونم نگه دارم یا مثل قبلی میشه?ممنون ازتون

    1. سلام سرلاک دادن به پرنده شرایط خاصی داره . چه سرلاکی میدادی و چجوری ؟ باید مثل ماست رقیق باشه . باید هر بار سرلاک تازه درست کنی . مثلا سرلاکی که ساعت ۱۰ درست کردی رو نباید ۱۲ بدی . باید دماش ۳۸ درجه باشه .
      توصیه میکنم فیلم مقاله زیر رو ببیند بعد اگر تونستی اقدام به خرید کن :
      نحوه سرلاک دادن به پرنده زینتی

  13. سلام من می خواهم جوجه عروس بگیرم ولی با اطلاعاتی که جمع کردم خیلی کسیف کاری می کنه و مادرم هم روی این مسعله حساس نظر شما چیه

    1. سلام
      بیخیال شو ، نگیر
      یهو دیدی پرواز کرد پی پی کرد وسط آشپزخونه
      در اون صورت به امکان زیاد شام باید عروس هلندی بزنید بر بدن !

      1. ادمین من چندروزه دارم می خونم پیام هارو تا اطلاعات به دست بیارم خیلی باحالی معلومه عاشق پرنده هایی دوست نداری اذیت بشن میگی اونایی تونایی نگه داشتن ندارن نگیرن اصلا کارت بیسته

        1. سلام دوست عزیز
          این از بیست بودن خودته
          ممنونم بابت نظرت که امروزمون رو ساخت

  14. من طوطی برزیلی دارم و یکبار به اجبار حمامش دادم از اون موقع به بعد خیلی گاز میگیره
    نه فقط ما رو بلکه هر وسیله ای که میبینه رو هم گاز میگیره . چه راه حلی پیشنهاد میدین!؟

    1. سلام
      راه حلی نداره ، گازش رو تحمل کن ، مثل اون که شمارو تحمل میکنه !

    1. هر کسی یک علاقه ای داره و بستگی به شخص داره ولی مرغ عشق رو میشه یک جفت یا حتی طو خونه هم نگه داشت اما کبوتر معمولا تعداد بالا و جداگانه نگه داشته میشه

  15. استاد با سلام.خسته نباشید،بنده بین خرید عروس هلندی و طوطی برزیلی موندم.تازه کارم و میخوام در خانه ازشون نگهداری داری کنم،البته وقت زیادی هم باهاشون سپری میکنم .اگه یک راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

    1. سلام
      والله استاد نیستم
      ولی عروس هلندی بگیر ، شیرینتره

  16. سلام من یه مینا دارم
    می خواستم یه پرنده دیگه هم بخرم کدوم مناسب هست به نظرتون؟

    1. سلام
      هیچی ! هر چی بخری به مینا یا اون پرنده ها استرس وارد میشه

  17. سلام من قبلا مرغ عشق قناری مرغ مینا داشتم الان پرنده آیی میخوام برای جوجه کشتی قیمت متعادل و هزینه متعادل و جوجه های رو برای خودم بگیرم چه پرنده آیی پیشنهاد میکنید ؟

    1. سلام
      اطلاعی در این مورد ندارم
      هیچ وقت با تصور قیمت متعادل سراغ پرورش پرنده ای نرو ، اول علاقه داشته باش به اون پرنده بعد اقدام به پرورش کن

  18. سلام
    من میخواستم بزنم تو کار پرورش بین دوراهی مونم که مرغ عشق پرورش بدم یا فنچ
    میشه کمکم کنید که کدوم پرنده بهتره برای پرورش

    1. سلام
      بازار مرغ عشق بهتره ! مقاومت خود پرنده هم بیشتر از فنچه ، خوب البته نگهداریش هم هزینه ی بیشتری میخواد !

  19. سلام خدمت شما.
    من برای اولین بار می‌خوام مرغ عشق برای تابستان نگهداری کنم.ایا برای اولین بار پرنده خوبی هست.
    اطلاعات زیادی هم از نحوه نگهداریشون دارم.
    فقط یه چند تا سوال دارم.اون پارچه ای که شب ها برای خواب مرغ عشق باید روش بندازم چه رنگی باشه؟و میزان کلفتیش چقدر باشه؟
    و برای زمستان ها که هوا خشک هست بخور سرد خوبه؟بیماری پرنده به انسان نداره اگه با ماسک و دستکش باهاش بازی کنم؟
    میشه چوب بستنی از داروخانه گرفت و انداخت جلوشون تا گاز بگیرم و دندانشون رشد زیادی نکنه ؟
    ممنون.

    1. سلام
      اصولا نیازی به پارچه نیست
      اگرم خواستی بندازی رنگش سیاه باشه ولی جا برای تنفس داشته باشه ، نازک باشه
      اره بخور خوبه یا گذاشتن کتری روی بخاری یا پکیج مناسب تر هم هست
      بیماری ممکنه هر دو طرفه باشه ، از شما به اون یا از اون به شما
      جان ؟ چوب بستنی ؟ منظورت چیه ؟
      با توجه به شرایطی که پرسیدی ، پیشنهاد میکنم فعلا پرنده نخر ، صبور باش ۳ ۴ سال بعد بخر

      1. سلام ممنون.
        ببخشید معذرت می‌خوام آخرش اشتباه نوشتم😅
        نوک بود نه دندان.
        مثلا چوب رو گاز بگیرن رشد نوکشون کم بشه.

        1. :دی
          نه اینجوری نیست واگه پرنده سالم باشه باید رشد کنه
          در این صورت میتونی یه کنده درخت براش بگیری ، گاها بهش نوک میزنه و نوکش رو تنظیم میکنه
          تو طبعیت هم شرایطشون همینجوری هست

  20. سلام من میخواستم طوطی برزیلی بخرم بعد فعلا میخوام تکی بخرم بعد در آینده براش جفت بگیرم با هم جور میشن یا نه و این که آیا سرو صداشون از فنچ هم بیشتره؟

    1. سلام
      سروصدا رو نمیشه گفته
      ولی اگه تکی بخری بعدا جفت کردنش در مقابل شرایطی که از همین الان جفت بخری سختتر خواهد بود و ممکنه اصلا نپزیره که جفت بشه

  21. راهب یا همون کواکر پرنده‌ی خوبیه ؟ من میخوام پرنده بگیرم اما خیلی انتخاب برام سخته بین ملنگو که گردنشو دوست ندارم ، گرینچیک که دوستش ندارم و اما راهب دوست دارم اما بزرگترا نمیخوانش

    1. الان که میخوای انتخاب کنی شاید قیافه برات مهم باشه ، ولی بعد می فهمی که قیافه خیلی تاثیر نداره در انتخاب !
      گاهی وقتا یه کلاغ بهتر از کاسکو هست ! بسته به اذیتی داره که خواهی کشید !
      اینایی هم که گفتی همه در یک سطحن !

  22. سلام روز بخیر من میخاستم یه طوطی بخرم البته جوجشو ک خودم تربیتش کنم قیمتم مهم نیس
    بنظرتون چی بخرم ک هم باهوش و توانایی اموزش جمله رو داشته باشه درزم طوطی میحام ک تک باشه یعنی یکی میخام یه جفت نه

  23. ارزانترین وراحترین گیرنده برای عشق خودت فنچ هستش من عاشق پرنده هستم

  24. سلام دوستان من ۲۰ جفت فنچ زبرا دارم یه جای بزرگی هم درست کردم براشون ارزانترین پرنده با استقامت بالا هر کسی می تونه از عهدش بر بیاد احتیاج به وقت صرف کردن نداره آب و دون بذار براشون با جای خوب خیلی عالیه فقط اوازشون جالب نیست

  25. سلام من پرنده هارو خیلی دوست دارم ولی نمی‌دونم چی بخرم که زود دوست بشه.باهوش باشه سروصدا نداشته باشه.آواز نخونه ۲۴ ساعت حرف نزنه کوچک باشه ولی فنچ دوست ندارم بگیرم رنگ سفید و زرد دوست دارم

  26. سلام من یک جفت طوطی برزیلی دارم.
    چطوری باید رام کنم؟
    اگر لونه بزارم تخم میکنن یا نه؟

    1. یکم طول میکشه تا به محیط عادت کنن
      براشون لانه بذار و تغذیه کافی داشته باشن تا کم کم به هم عادت کنن

  27. سلام میخواستم بدونم صدای مرغ عشق بلندتر یا عروس هلندی چون من دوتا مرغ عشق دارم به شدت صدای بلندی دارن و خیلی جیغ میزنن حالا تصمیم دارم عروس هلندی بگیرم میخوام بدونم از نظر صدا چطور هستن به شدت مرغ عشق ها شلوغ هستن؟

  28. سلام ببخشید من پرنده دوست دارم ولی میترسم از پرنده چیکار کمم بنظرتون

    1. سلام
      نگیر عزیزم ، ترس از پرنده داشتی باشی نمیتونی نگهداریش ، یه ور اینه که میخوای نازش کنی میترسی ، یه ور ماجرا اینجاس که مریض شده و وقتی عصبی هست باید بگیریش !! بترسی تا صدسالم نمیتونی نگهداری

  29. سلام وقت بخیر اگر الان یه عروس هلندی تک بگیرم و بعد از مدتی براش جفت بگیرم ارتباط برقرار میکنن با هم یا از اول باید با هم باشن که اذیت نشن؟

      1. سلام من عروس دارم سر و صدا میکنه ولی نه در حدی که اذیت بشیم‌میخوام مرغ عق هم بگیرم ولی نمیخوام زیاد سر و صدا کنه حالا نمیدونم م غ عشق کم سر و صدا تره یا طوطی برزیلی اگه میشه راهنماییم کنین

        1. همشون سر و صدا دارن
          باید بهشون رسیدگی کنید تا صداشون کم بشه

  30. بین عروس هلندی و قناری موندم..وقت زیادی واسه نگهداری و توجه بهشون ندارم کدومو پیشنهاد میدید؟

  31. سلام ممنون از سایت خوبتون من خیلی دوست داشتم یک عروس هلندی داشته باشم ولی قیمت تمام شدش خیلی گرون در میاد آیا طوطی برزیلی و مرغ عشق خوب هست؟
    کدوم بین اینا بهترع مرغ عشق یا طوطی برزیلی
    من بندر عباس هستم فعلا اصلا فرصت نمی‌کنیم خودمون قیمت کنیم ممنون میشم حالا هر قیمتی میدونید بگید.با تشکر

    1. سلام. دوست عزیز شما وقت نمی کنید قیمت بپرسید چطور میخواید ازشون نگهداری کنید. قیمت ها متفاوته از فروشنده ها سوال کنید.

    2. من مرغ عشق دارم دوروزه خریدمش یه نر تک هست همشم دورشم اما ازم میترسید وچند بار متاسفانه کاری کردم که باعت ترسش شد و متاسفانه دیگه هر وقت میام سمتش میلرزه و میترسه الانم بیماره نمیدونم چکارش کنم اتفاقا تو تراس حالش خوبه

      1. خوب دارید میگید ترسوندمش دیگه. طبیعیه بترسه. متوجه نمی شم الان مریضه یا خوبه ؟

  32. سلام بر شما
    من پرنده ای می خواستم که باهوش باشه و بهتره که سخنگو باشه کم هزینه و ارزون باشه و«مخصوصاااااا بسیار مقاوم باشه و زود مریض نشه» و کمتر خرابکاری کنه
    اگه میشه لطفاً راهنمایی کنید

    1. خوب هر حیوان خانگی بخواین نگهداری کنید باید این موارد رو هم در نظر بگیرید. بخوصوص در پرنده ها . تغذیه و نظافت قفس و داشتن زمان کافی برای توجه و نگهداری از پرنده بسیار مهمه. اگه نمی تونین باهاش کنار بیاین توصیه میکنم اصلا مسئولیت نگهداری از یک حیوان خانگی رو قبول نکنید. آدم نیست که پرنده هست .

      1. سلام
        من یک جفت جوجه ی طوطی برزیلی دارم. هر وقت میام سمتشون میرن ته قفس. خیلی دوست دارم که باهاشون وقت بگذرونم، بابام هم اومد بگیردنشون توی دستش گاز یکی از طوطی برزیلی هام بابام رو ،من میخوام که دیگه ازم نترسن باید چه کاری کنم؟ و در مورد تشویقی هم نمی دونم که چه چیز هایی میخورن. من وقتی زیادی رو هم برای نگه داری ازشون دارم.

        1. سلام
          امکانش نیست! به طور کلی پرنده ها در ۹۹ درصد مواقع ، اگر جفت داشته باشن ، ترجیح میدن فقط برای جفتشون رام باشن و برای بقیه وحشی ! راهکاری هم تا الان به صورت لمی مشخص نشده
          اگه وقت زیاد داری میتونی یدونه تکی بگیری ولی اونم بالاخره از شما خسته میشه و جفت میخواد ! طبیعتشون همینه

  33. واقا یعنی چی جوجه بلبل خیلی بهتر از فنچ و مرغ مینا و مرغ عشق هست

  34. سلام من میخوام یه پرنده سخنگو که دستی هم بشه بخرم ولی دقیق نمیدونم چی بگیرم در طول روز ۳ تا چهار ساعتم خونه آم لطفا راهنمایی کنید

    1. مرغ عشق یا طوطی برزیلی بخر نسبت به بقیه ارزونن
      اگه میخوای جفت بشه حتما باید تکی بخری ولی وقت زیادی رو باید باهاشون بگذرونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس