بهترین نژاد قناری برای آواز خواندن | بهترین قناری آوازه خوان

در صورتی که شما هم قصد خریداری یک قناری آوازه خوان را دارید، لازم است تا این مقاله را مطالعه کنید. خرید بهترین قناری برای آواز خواندن، نیازمند اطلاع از نکات مهمی است که در این مقاله به طور کامل به آنها پرداخته شده است. نژاد قناری، سلامت آنها و جنسیت پرنده، ارتباط مستقیمی با صدای دلنشین آنها دارد.

در این پست شما با بهترین نژاد قناری برای آواز خواندن آشنا میشوید.

بهترین نژاد قناری آواز خوان کدام است ؟

تمام نژاد های قناری توانایی آواز خواندن دارند اما برخی از نژاد ها که به منظور آواز و صدای دلنشین، پرورش یافته اند، از آوازی زیبا و طولانی تر برخوردارند. نژادهایی مانند تیمبرادو، رولر، واتراسلگر و … به دلیل صدای بسیار زیبا، توانای یادگیری آواز های مختلف و کیفیت صدای خود از محبوبیت بیشتری در دنیا برخوردار می باشند.

برای آشنایی با این نژادها با این مقاله از وبسایت چیکن دیوایس همراه باشید.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از انواع گونه های قناری
» سیستم رطوبت رسانی پیشرفته
» با آموزش گام به گام جوجه کشی به صورت رایگان
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان
 

۱- قناری تیمبرادو اسپانیایی (Spanish Timbrado Canary)

ترکیب قناری وحشی با اسپانیایی سبب تولید یک قناری با آواز بسیار منحصر به فرد شد که امروزه آن را به نام قناری تیمبرادوی اسپانیا می شناسند. تیمبرادو جدید ترین نژاد قناری آوازه خوان است که در اسپانیا گسترش یافت، این نژاد یکی از خالص ترین قناری های خانگی به شمار میرود.

قناری تیمبرادو اسپانیایی (Spanish Timbrado Canary) - چیکن دیوایسطول قناری تیمبرادو به ۱۳ سانتی متر میرسد و رنگ پرها نیز بسیار شبیه به قناری وحشی است. البته این پرنده در رنگ های سبز، دارچینی، زرد و رنگارنگ نیز یافت میشود. صدای زیبای این گونه حاوی ۱۲ نت می باشد.

قناری تیمبرادو معمولا برای مسابقات آواز پرورش می یابد و میتوان به این نژاد آواز های متفاوتی را آموزش داد. این قناری علاوه بر آواز، به دلیل زیبایی ظاهری نیز محبوبیت دارد.

۲- قناری رولر ژرمن (German Roller Canary)

قدیمی ترین قناری آوازه خوان شناخته شده، قناری رولر می باشد، این پرنده که به قناری کوهستانی هارتز نیز شهرت دارد، در آلمان گسترش یافته است. قناری های رولر ژرمن، نه تنها در آواز مهارت زیادی دارند، بلکه تقلید گران خوبی نیز می باشند. این پرنده تنها برای آواز دلنشینش پرورش می یابد.

قناری رولر ژرمن (German Roller Canary) - چیکن دیوایساین گونه ریز نقش، طولی حدود ۱۱ سانتی متر داشته و عمدتا در رنگ های سبز و یا زرد دیده میشود. زیر گلوی پرنده، کمی متورم بوده و گفته میشود این ورم، رابطه مستقیمی با توانایی آواز خواندن قناری دارد.

آواز این پرنده به چهار دسته Hollow roli ، bass ، flute، Hollow bell تقسیم بندی میشود، البته برخی از آنها توانایی تولید صدای جریان آب را نیز دارند. برای آشنایی با سایر گونه ها، مقاله معرفی نژاد های قناری را مطالعه نمایید.

۳- قناری واتر اسلگر (Waterslager Canary)

قناری واتر اسلگر (Waterslager Canary) - چیکن دیوایساین قناری که ظاهری شبیه به قناری رولر ژرمن دارد سالها قبل در بلژیک کشف شد. جثه قناری واتر اسلگر از قناری های رولر بزرگتر بوده و دارای طول بدنی نزدیک به ۱۶ سانتی متر هستند. با اینکه قناری های واتر اسلگر، از ۱۷ آواز برخوردار اند اما محبوبیت کمتری از رولر ژرمن ها دارند.

تنها رنگ استاندارد این نژاد  قناری، پرهایی به رنگ زرد و لکه های سفید می باشد.

۴- قناری آوازه خوان آمریکایی (American Singer canary)

محبوب ترین نژاد قناری ایالات متحده آمریکا، قناری آمریکایی می باشد. این گونه در سال ۱۹۳۰ توسط چند بانوی علاقه مند به پرورش قناری، از تلفیق دو نژاد رولر و قناری بوردر به وجود آمده است. ظاهر این پرنده نیز بسیار شبیه به رولر بوده اما آوازی رساتر و بلند تر دارد.

قناری آوازه خوان آمریکایی (American Singer canary) - چیکن دیوایسپرورش قناری اصیل آمریکایی در ایالات متحده، بسیار گسترش یافته و جمعیت این پرنده روز به روز در حال افزایش است.

۵- قناری روسی (Russian Singer canary)

قناری روسی (Russian Singer canary) - چیکن دیوایسمحبوبیت قناری روسی حدود ۳۰۰ سال پیش در روسیه افزایش یافت، این پرنده به دلیل صدای نرم و آواز متفاوت خود در سایر کشور ها نیز پرورش می یابد. آواز این پرنده به اندازه سایر قناری های گفته شده، در بین پرورش دهندگان محبوبیت ندارد. چنانچه شما به نگهداری از یک پرنده با صدایی بلند و رسا علاقه دارید، قناری روسی، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

۶- قناری آوازه خوان اسپانیایی رازا (Spanish Raza canary)

یکی از کوچکترین نژاد های قناری، قناری اسپانیای رازا می باشد. این نژاد کمی بزرگتر از یک فنچ است و علاوه بر آواز زیبایش، زاد و ولد زیادی نیز دارد. قناری رازا، با اینکه به منظور آواز خواندن پرورش یافت، اما نتوانست جایگاه خوبی را در کنار سایر قناری های آوازه خوان کسب کند.

پرورش این قناری به کسانی که علاقه زیادی به پرورش قناری کوچک و کم سرو صدا دارند، توصیه میشود.

سخن آخر

قناری، یکی از بهترین آوازها را در بین پرندگان زینتی دارد. بسیاری از افراد به منظور شنیدن روزانه صدای دلنشین این پرنده اقدام به نگهداری از آنها می کنند. در بین انواع نژاد ها، همانطور که گفته شد، قناری تیمبرادو، رولر، واتر اسگلر، آمریکایی، اسپانیایی از صدای بسیار زیبا و توانایی بالایی در آواز خواندن بهره مند می باشند. چنانچه قصد خرید این گونه ها را دارید، مطالعه مقاله راهنمای خرید قناری برای شما ضروری است.

در صورتی که تا کنون تجربه نگهداری از قناری را داشته اید، تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز
      قناری ها این توانایی رو ندارن که بتونن زبان آدما رو درک کنن
      ولی با این حال می تونن آوازهای مختلفی رو یاد بگیرن ویا از صداها تقلید کنن
      گاهی هم با تمرین زیاد میتونن به بعضی از دستورهای ساده پاسخ بدن

  1. سلام از بین قناری نژاد تیمبرادو و سهره قناری می خوام یکی را انتخاب کنم کدام قدرت آواز خوانی بالاتری دارد

    1. سلام دوست عزیز
      طبیعتا تیمبرادو قدرت آوازخوانی بالاتری داره، آوازهای بیشتری هم میتونی بهش یاد بدی

      1. دوست گرامی ببخشید منظور بنده آواز کدام زیباتر و دلنشین تر هست اگر جواب بدی ممنون می شوم ببخشید

        1. والا من نمیدونم که کدوم آواز به گوش شما دلنشین میاد همونو پیشنهاد بدم

  2. سلام ببخشید من یه جفت قناری دارنم هنوز خوندن بلد نیستن نره خیلی ماده هرو میزد ازش خون میومد قفس هاشونو جدا کردم حالا تا میارمشون بیرن نره میره تو قفس ماده ولی ماده ازش می‌ترسه فرار میکنه

  3. سلام
    ببخشید من دو تا عروس هلندی خریدم حدود ۳ روز هست فکر کنم یکی ماده هست اون یکی نر آب و دون هم میخورن ولی خیلی ساکت هستن اصلاً هیچی نمیگه
    بعد وحشی هم هستن
    بعد چه وسیله های براشون بخرم که بازی کنن سر گرم بشن خواستم توپ بخرم گفتن که اگه وحشی هست نخر برای همین نردبون خریدم دیگه چیا براشون بخرم حدود ۶ تا ۸ ماهشون هم هست

    1. مقاله رام کردن عروس هلندی رو بخون کامل توضیح دادیم همه موارد رو

    2. سلام یک. مدتی جداشون کن بزار دلتنگ شدن همدیگه رو نشون بدن بعدش که فهمیدی مایل به جفت شدن هستن بزارشون یجا

  4. باسلام شما باید مشخصات دقیق تر از این ژاد ها بنویسین تا ما متوجه بشیم

    1. سلام
      سایت ما یک سایت عمومی در مورد پرورش طیور و جوجه کشی هست
      برای کسب اطلاعاتی که مد نظرتون هست باید به سایت های خارجی مخصوص این پرنده مراجعه کنید

  5. باسلام خدمت دوستان عشق باز.من سالهای زیادی قناری داشتم ونگهداری کردم وچقدرازشون جوجه کشیدم .به نظرمن دربین پرندگان زینتی یکی ازبهترین ازپرندگان است برای نگهداری وپرورش.اگربخوام قسمتی ازتجربه ام رادراختیاردوستان بگذارم اینه که این پرنده مثل یک بچه کوچک رسیدگی میخوادوبرای جوجه کشی صبربسیار..موفق باشید..

  6. سلام این نژاد قناریها که معرفی کردین من تیمبرادو رو میخام چجوری تهیه کنم که فروشنده کلاه سرم نزاره؟؟؟؟

  7. در بین قناریهای آواز خوان کدام نژاد بهترهست کجا می شود تهیه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋