راهنمای جوجه کشی از تخم نطفه دار قرقاول به صورت مرحله به مرحله

راهنمای جوجه کشی از تخم نطفه دار قرقاول

جوجه کشی از قرقاول نیز مانند جوجه کشی از سایر پرنده ها دارای اصول و قواعد خاص خود است که در صورت عدم رعایت آنها با عدم موفقیت در جوجه کشی و یا راندمان پایین جوجه های مواجه خواهید شد، برخی از افراد تازه کار و حتی حرفه ای خواسته یا ناخواسته خطاهایی را در جوجه کشی مرتکب می شوند که نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار میدهد، بر همین اساس در این نوشته از چیکن دیوایس سعی داریم، شما را با اصول و قواعد جوجه کشی از قرقاول آشنا کنیم و به صورت قدم به قدم آن را به شما آموزش دهیم، با ادامه مطلب همراه باشید. 

دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی 12 تایی
دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی
» امکان جوجه کشی از تخم نطفه دار قرقاول و سایر پرندگان
» دارای سیستم کنترل هوشمند دما
» دارای سیستم چرخش ۳۶۰ درجه
قیمت : ۳,۵۳۰,۰۰۰ تومان

بازار جوجه کشی و پرورش قرقاول

قرقاول پرنده ای ذاتا وحشی است و در گذشته توسط اشرفیان به عنوان پرنده زینتی و خوش رنگ پرورش داده میشد. اما امروزه به خواص فوق العاده و طعم لذیذ گوشت و تخم آن پی برده شده و به منظور مصرف گوشت و تخم آن نیز پرورش داده می شوند. از این میان قرقاول های آمریکایی بیشترین سهم پرورشی را به خود اختصاص داده است. 

خوشبختانه خواهان و طرفداران گوشت قرقاول در کشور ایران نیز در حال افزایش است و این خبر خوب سبب افزایش توجیه اقتصادی پرورش قرقاول شده است، هم چنین به دلیل پرورش این پرنده به صورت طبیعی و ارگانیک ، افراد زیادی تمایل به مصرف گوشت سالم قرقاول دارند تا ضمن مصرف آن از خواص بی نظیر آن در درمان بیماری هایی مانند آسم ، درد مفاصل و … هم بهره مند شوند. 

بازار جوجه کشی و پرورش قرقاولبنابراین اگر فردی به پرورش پرنده های گوشتی و تخمگذار علاقه داشته باشد به راحتی می تواند کار پرورش قرقاول را هم شروع کند. اما به دلیل حساسیت هایی که در پرورش قرقاول وجود دارد، باید در انتخاب تخم نطفه دار ، دستگاه جوجه کشی و شیوه جوجه کشی دقت زیادی به خرج داد. در ادامه این نوشته به صورت مرحله به مرحله نحوه جوجه کشی از تخم نطفه دار قرقاول آموزش داده خواهد شد. 

جوجه کشی طبیعی و مصنوعی قرقاول

جوجه کشی قرقاول نیز مانند سایر پرنده های بومی به دو روش طبیعی و مصنوعی قابل انجام است. در روش طبیعی خود پرنده تخمگذار بر روی تخم ها می خوابد و تخم ها را به جوجه تبدیل می کند. برای انجام روش جوجه کشی طبیعی وجود قرقاول های نر و ماده لازم است و باید شرایط کچ قرقاول ماده را فراهم کرد.

اما کسانی که تاکنون پرورش دهنده قرقاول نبوده اند و می خواهند با یک روش آسان و ارزان پرورش این پرنده را آغاز کند، روش جوجه کشی مصنوعی را پیشنهاد می کنیم. چرا که تهیه تخم نطفه دار قرقاول بسیار ارزانتر از جوجه قرقاول و یا قرقاول های بالغ و تخمگذار است. از طرف دیگر کسانی که قصد کسب درآمد بالا از این روش را دارند، تمایل به جوجه کشی انبوه به روش مصنوعی و فروش جوجه قرقاول را دارند. در ادامه جوجه کشی از قرقاول به روش مصنوعی را توضیح خواهیم داد.

تهیه دستگاه جوجه کشی

اولین قدم برای شروع جوجه کشی از قرقاول تهیه یک دستگاه جوجه کشی استاندارد و حرفه ای است. معمولا دستگاه های جوجه کشی در دو نوع خانگی و صنعتی وجود دارند، بهتر است کار خود را با یک دستگاه جوجه کشی کوچک و خانگی شروع کنید تا با نحوه جوجه کشی و پرورش این پرنده آشنا شوید و مشکلات و سختی های این راه را بشناسید. 

در مرحله بعدی می توانید از دستگاه جوجه کشی صنعتی جهت توسعه و گسترش گله خود استفاده کنید. تنها تفاوت دستگاه های صنعتی با خانگی در شیوه قرار گرفتن تخم ها و ظرفیت آن است، اما در کل کارکرد و کیفیت جوجه دهی یکسانی دارند (به جز دستگاه های جوجه کشی حرفه ای که مخصوص پرنده های زینتی ساخته شده است).

یک دستگاه جوجه کشی استاندارد و ایده آل که برای جوجه کشی از تخم نطفه دار قرقاول مناسب باشد، باید ویژگیهای زیر را داشته باشد :

✔ داشتن سنسور دقیق ؛ 

مهم ترین ویژگی یک دستگاه استاندارد داشتن سنسوری دقیق و حرفه ای است که دما و رطوبت داخل دستگاه را به صورت لحظه ای و بسیار دقیق مورد سنجش قرار داده و در نمایشگر دستگاه نشان دهد. 

تنها سنسور قابل قبول در این زمینه sht نام دارد که در دستگاه های جوجه کشی با کیفیت دنیا مانند آرکام  و برینسا از آن استفاده می شود و همانطور که میدانید این دستگاه ها در اکثر باغ وحش های دنیا جهت جوجه کشی از تخم پرنده های زینتی و خزنده های گران قیمت مانند طوطی سانان و کروکودیل، تمساح، پیتون و… مورد استفاده قرار می گیرد. 

در ایران نیز گروه صنعتی اسکندری از سنسور sht در ساخت دستگاه های خود استفاده می کند، جالب است بدانید که این سنسور ساخت کمپانی سن سیریون در کشور سوئیس است و در بسیاری از تجهیزات حساس پزشکی و نظامی از آن استفاده می شود. 

✔ تامین دقیق حرارت و رطوبت ؛

علاوه بر اینکه سنسور دستگاه باید دما و رطوبت را به صورت مورد سنجش قرار دهد، سیستم های تامین حرارت و رطوبت نیز باید دما و رطوبت داخل دستگاه را به شکل دقیقی فراهم کند. همانطور که می دانید در صورت تغییر دمای داخل دستگاه حتی در حد یک درجه باعث کاهش شدید راندمان جوجه کشی خواهد شد، بنابراین سیستم تامین حرارت باید گرما را به شکلی دقیق فراهم کند و سنسور نیز با دقت یک دهم درجه اقدام به سنجش آن خواهد کرد. این قضیه در مورد رطوبت جوجه کشی نیز مهم است. 

معمولا از المنت جهت تامین گرمای دستگاه جوجه کشی استفاده می شود، اما اینکه المنت مورد نظر با چه دقتی گرما را تامین کند، به برد جوجه کشی بستگی دارد. دستگاه هایی که دارای برد ساده ای هستند، دما را به صورت یکسره و بدون در نظر گرفتن هشدارهای سنسور تولید می کند. اما دستگاه هایی که دارای برد جوجه کشی هوشمند هستند، دما را به صورت پیوسته و آهسته تولید می کند و به هشدارها و سیگنال های دریافتی از سنسور نیز توجه خاصی دارد، طوری که دما از مقدار مجاز فراتر نرود. 

جهت تامین رطوبت دستگاه جوجه کشی نیز از روش های مختلفی مانند پمپ آب ، ظرف آب ، رطوبت ساز التراسونیک ، اتمایزر و … استفاده می شود. از بین شیوه های تامین رطوبتی اشاره شده استفاده از پمپ آب و اتومایزر و التراسونیک به دلیل رطوبت نسبتا دقیقی که تولید می کند، توصیه می شود. به هر حال دقت و هوش برد جوجه کشی نیز در تنظیم و تامین رطوبت دقیق تاثیر به سزایی دارد. 

✔ داشتن برد جوجه کشی هوشمند ؛

همانطور که اشاره شد دستگاه های معمولی موجود در بازار برد ساده ای دارند که صرفا دما و رطوبت را نشان می دهد و با تنظیم زمان اتصال سیستم های رطوبت رسانی، تهویه و حرارتی سبب ایجاد یک فرایند جوجه کشی می شود. اما بردی که هوشمند است و با تکنولوژی منطق فازی کار می کند، حرارت و رطوبت را طوری تامین می کند که هیچ نوع شوکی به جنین داخل تخم وارد نشود و دما و رطوبت داخل دستگاه را نیز پیوسته پایش می کند تا از مقدار تعیین شده تجاوز نکند. برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله مقایسه برد jdr 900 با  jdr 950 را مطالعه کنید. 

✔ گارانتی و خدمات پس از فروش تولید کننده ؛

کسی که ماشین جوجه کشی را تولید می کند، طبیعتا باید از محصول خود پشتیبانی کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل در آینده جوابگوی محصول خود باشد، بنابراین خرید از یک کارخانه و یا شرکت معتبر که دارای بخش رسمی خدمات پس از فروش باشد و در استان های مختلف نیز نمایندگی داشته باشد، کاملا توصیه می گردد.  

دستگاه جوجه کشی هواباتور 168 تایی
دستگاه جوجه کشی هواباتور ۱۶۸ تایی
» بهره گیری از سنسور محیطی و داخلی SHT نسل ۴
» برخورداری از برد جوجه کشی هوشمند
» امکان تامین حرارت و رطوبت بصورت خودکار
قیمت : ۱۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان

تهیه تخم نطفه دار قرقاول

تهیه تخم نطفه دار قرقاولپس از دقت در انتخاب و خرید دستگاه جوجه کشی نوبت به خرید تخم نطفه دار این پرنده خواهد رسید. در این مرحله نیز باید دقت و حساسیت خاصی را به خرج دهید که چرا که کیفیت تخم ها نیز به اندازه دستگاه جوجه کشی در نتیجه نهایی تاثیر گذار خواهد بود. در خرید تخم نطفه دار نکات مهم زیر را مد نظر قرار دهید :

✔ تخم قرقاول به رنگ خاکستری مایل به آبی یا قهوه ای کم رنگ است و کمی کوچکتر از تخم مرغ است. 

✔ حتما از خود پرورش دهنده ها خرید کنید چون که احتمال فروش تخم های کهنه از طرف واسطه ها و سایت های اینترنتی وجود دارد، لازم است بدانید که تخم نطفه دار هر پرنده ای پس از یک هفته امکان جوجه کشی را ندارد. 

✔ قبل از خرید حتما مکان پرورش قرقاول ها را ببینید و در صورت ممانعت پرورش دهنده ، او را راضی کنید چرا که وجود قرقاول نر در گله جهت نطفه دار شدن تخم ها الزامی است، معمولا به ازای هر ۵ قرقاول ماده باید یک قرقاول نر در گله وجود داشته باشد تا تخم ها به اندازه کافی بارور شوند. 

✔ از خرید تخم های کثیف و آلوده به خون و فضولات، تخم های ترک برداشته ، بسیار کوچک و بسیار بزرگ و دایره ای شکل خودداری کنید چون تبدیل به جوجه نخواهد شد. برای دریافت اطلاعات کاملتر بهتر است که مقاله راهنمای خرید تخم نطفه دار را مطالعه بفرمایید. 

آماده سازی محیط دستگاه جوجه کشی

پس از خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار ، می توانید جوجه کشی را شروع کنید. اما بهتر است قبل از قرار دادن تخم ها در داخل دستگاه جوجه کشی باید آن را تست کنید و از صحت کارکرد آن مطمئن شوید. 

در برخی موارد دستگاه ها به درستی کار نمی کنند و دارای ایراداتی در قسمت سنسور، سیستم های تامین حرارت و رطوبت ، سیستم چرخشی و … هستند، بنابراین لازم است آن را به مدت ۲۴ ساعت در حالت بدون تخم روشن کنید و دما و رطوبت مناسب برای جوجه کشی از تخم قرقاول را روی آن تنظیم کنید. هر یک ساعت یکبار روند کار دستگاه را در نظر بگیرید، شیوه تامین حرارت و رطوبت ، نحوه چرخش ، دقت سنسور و سایر قسمت های آن را تحت نظر بگیرید تا از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. 

البته نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، دما و رطوبت محیط بیرونی است. یعنی اتاقی که دستگاه جوجه کشی در آن قرار دارد، باید دمایی در حدود ۲۳ الی ۲۷ درجه سانتی گراد و رطوبتی در حدود ۳۵ الی ۵۰ درصد داشته باشد. بنابراین باید با استفاده از تجهیزات گرمایشی ، سرمایشی، تهویه و رطوبت رسانی مختلف این شرایط دما و رطوبتی را در محل قرار گیری دستگاه جوجه کشی فراهم کنید. 

اگر در فصل سرما قرار دارید با استفاده از بخاری گازی ، برقی و یا شوفاژ محیط را گرم کنید و اگر در فصل تابستان و مواقع گرم سال هستید با استفاده از فن تهویه و یا کولر ابی و در موارد شدیدتر با استفاده از کولر گازی اقدام به خنک کردن محیط کنید تا به محدوده دمایی ۲۳ الی ۲۷ درجه سانتی گراد برسید. 

در مورد رطوبت نیز می توانید از رطوبت ساز التراسونیک و یا ظرف آب جهت افزایش رطوبت و فن تهویه جهت کاهش رطوبت استفاده کنید. در مناطق جنوبی کشور که هوا گرم و خشک است می توانید از کولر آبی جهت کاهش دما و رطوبت ساز جهت افزایش رطوبت استفاده کنید و در مناطق شمالی که هوا مرطوب و خنک است می توانید از فن تهویه و یا دستگاه های رطوبت گیر جهت کاهش رطوبت استفاده کنید.

در اتاق جوجه کشی باید سیستمهای برق اضطراری مانند موتور برق ، UPS و یا باتری خودرو همراه با اینورتر (تبدیل برق ۱۲ به ۲۲۰ ولت ) وجود داشته باشد تا در صورت قطع برق شهری بتوان دستگاه را روشن نگهداشت. زیرا سرد شدن دستگاه و کاهش دما سبب وارد آمدن شوک دمایی به جوجه ها خواهد شد. 

قرار دادن تخم ها در دستگاه جوجه کشی

پس از تست دستگاه و آماده سازی محیط و اتمام این مراحل می توانید جهت قرار دادن تخم های قرقاول در داخل دستگاه و شروع جوجه کشی اقدام کنید. انجام این کار نیز مراحلی دارد که بهتر است به ترتیب زیر انجام شود:

✔ دما و رطوبت محیط را به مقدار گفته شده برسانید. برای این منظور می توانید از تجهیزات گرمایشی ، سرمایشی و رطوبت رسانی لازمه استفاده کنید. 

✔ در حالی که دستگاه خاموش است، درب آن را باز کنید تا با دما و رطوبت محیط همگن شود. 

✔ تخم های نطفه دار قرقاول را در شانه جوجه کشی قرار دهید و در محیط بگذارید تا به دما و رطوبت محیط برسد. 

✔ پس از گذشت ۱ الی ۲ ساعت و پس از یکسان شدن دما و رطوبت دستگاه و تخم ها با دما و رطوبت محیط ، می توانید تخم ها را در داخل دستگاه قرار دهید. 

✔ دستگاه را روشن کنید و دما و رطوبت مناسب جوجه کشی از تخم قرقاول را بر روی آن تنظیم کنید. دمای ستر ۳۷.۵ درجه سانتی گراد و رطوبت ستر ۵۸ درصد باشد. در زمان هچر نیز دما باید ۳۷.۲ درجه سانتی گراد و رطوبت نیز ۶۳ درصد باشد. 

✔ دما و رطوبت دستگاه به آرامی بالا خواهد رفت و تخم ها نیز در داخل دستگاه به آرامی گرم خواهند شد. توجه کنید که هر چه دستگاه آرام تر و آهسته تر گرم شود، شوک کمتری به جنین وارد خواهد شد و جوجه کشی موفق تری را تجربه خواهید کرد بنابراین به شعارهای تبلیغاتی در مورد افزایش سریع گرما و زود گرم شدن دستگاه توجه نکنید. 

✔ بدین ترتیب جوجه کشی آغاز خواهد شد و شما باید به صورت پیوسته دما و رطوبت دستگاه را تحت نظر بگیرید و به هر گونه آلارم و خطای دستگاه توجه کنید و مشکل را برطرف کنید، عمده مشکلات به دلیل نامناسب بودن دمای اتاق است. 

نطفه سنجی در طی دوره جوجه کشی

پس از گذشت ۷ روز از دوره جوجه کشی با استفاده از یک چراغ قوه و یا نطفه سنج اقدام به کندلینگ یا نوربینی تخم ها بکنید تا از زنده بودن جنین و رشد آن در داخل تخم باخبر شوید و تخم های خالی و بدون نطفه را نیز از دستگاه جوجه کشی بیرون بیاورید چون این تخم ها به مرور زمان فاسد شده و سبب مرگ سایر جنین ها نیز در داخل تخم خواهد شد. 

نطفه سنجی در طی دوره جوجه کشیجهت انجام نطفه سنجی پیش نیازهایی لازم است که در نوشته آموزش نطفه سنجی مراحل انجام و اقدامات لازم همراه با ویدیو توضیح داده شده است. به دلیل مفصل بودن مبحث نطفه سنجی بهتر است آموزش های کامل را در مقاله لینک شده مطالعه کنید. 

انتقال تخم ها از دوره ستر به دوره هچر 

طول دوره جوجه کشی قرقاول ۲۵ روز که ۲۲ روز آن به دوره ستر و سه روز آخر آن به دوره هچر تعلق دارد، یعنی بایستی تخم ها را در روز بیست و سوم به دوره هچر انتقال داد. برای اینکه تاریخ انتقال تخم ها را فراموش نکنید حتما تاریخ شروع جوجه کشی را روی تخم ها یادداشت کنید. جهت انتقال تخم ها به دوره هچر باید طبق مراحل زیر عمل کنید :

✔ دمای اتاق را به ۳۲ درجه سانتی گراد برسانید.

✔ درب دستگاه را باز کنید و شانه حاوی تخم ها را از آن بیرون بیاورید.

✔ اگر از شانه های شاخکی یا حفره ای استفاده می کنید، باید تک تک تخم ها را وارد سبد هچر کنید، اما اگر دستگاه شما دارای شانه همه کاره است (مانند دستگاه های جوجه کشی اسکندری بزرگ و یا ایزی باتور ۵ و ۶) کافیست تیغه ها مابین تخم ها را برداشته و آنها را به صورت خوابیده قرار دهید.

✔ دما و رطوبت دستگاه را برای دوره هچر تنظیم کنید، همانطور که توضیح داده شد دما را روی ۳۷.۲ درجه و رطوبت را روی ۶۳ درصد قرار دهید. البته اگر دستگاه شما دارای قابلیت ستر و هچر همزمان است، نیازی به تغییر دما و رطوبت نیست کافیست سبد هچر حاوی تخم را به کف دستگاه منتقل کنید. 

✔ اگر می خواهید همه تخم ها را با هم به دوره هچر وارد کنید، ضمن تغییر دما و رطوبت دستگاه باید سیستم چرخش را نیز متوقف کنید و همه تخم ها را وارد سبد هچر کرده و بر روی راک قرار دهید. اما اگر می خواهید از حالت ستر و هچر همزمان استفاده کنید (ویژه دستگاه های جوجه کشی اسکندری ) کافیست تخم ها رسیده به دوران هچر را در کف دستگاه قرار دهید و نیازی به تغییر در دما و رطوبت نیست.

توجه : در صورت استفاده از دستگاه های دارای امکان ستر و هچر همزمان ، در هر زمانی می توانید تخم ها را وارد دستگاه کنید و نیازی به انبار کردن و نگهداشتن آنها تا اتمام زمان جوجه کشی تخم های قبلی موجود در دستگاه نیست.

انتقال جوجه ها به بستر 

پس از پایان دوره هچر شاهد بیرون آمدن جوجه ها از تخم خواهید بود و در این زمان باید بست جوجه ها را آماده کرده باشید. 

مکان پرورش جوجه ها باید جدا از محل قرارگیری دستگاه جوجه کشی باشد. چرا که دمای نگهداری جوجه ها بسیار بیشتر از دمای مناسب برای ماشین جوجه کشی است. چرا که دمای محل پرورش جوجه ها را باید تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالا ببرید زیرا جوجه ها بدن ضعیفی داشته و در برابر سرما و شوک دمایی به سرعت تلف می شوند. 

حتما باید از لامپ مادر مصنوعی در بستر جوجه ها استفاده کنید تا گرما را کاملا حس کنند و انرژی لازم را برای ادامه حیات داشته باشند، لامپ مادر مصنوعی به کاهش استرس جوجه ها و افزایش اشتهای آنها کمک می کند، ضمن اینکه گرمای کافی را نیز به آنها منتقل می کند. 

در کف بستر حتما باید از خاک اره و یا پوشال های ریز و نرم استفاده کنید تا جوجه ها دچار زخم کف پا و یا فلجی پا نشوند. از دانخوری ها و آبخوری های استاندارد و مناسب برای جوجه ها استفاده کنید تا برای خوردن و آشامیدن به زحمت نیفتند و به راحتی بتوانند نوکشان را به آب و غذا برسانند. 

مهمتر از همه استفاده از جیره مخصوص جوجه های در حال رشد است که باید در مراکز معتبر دارای مجوز از اداره دامپزشکی خریداری شود، زیرا فروشگاه های غیر معتبر با انباشت مواد غذایی ، موجب فاسد شدن آنها میشود. دادن دان فاسد به جوجه ها مرگ و میر آنها را افزایش خواهد داد. 

جوجه ها در ۲۴ ساعت اولی که در بستر قرار می گیرند نیازی به دان ندارند، صرفا با استفاده از محلول ۱۰ درصد آب و شکر می توانید بدنشان را تقویت کنید زیرا از محتویات کیسه زرد موجود در بدن خود تغذیه خواهند کرد. پس از گذشت یک روز کامل می توانید جیره غذایی ویژه جوجه ها را در اختیارشان قرار دهید.

نکته بسیار مهم دیگر در مورد مولتی ویتامین و واکسن های لازم است که باید تحت نظر دامپزشک تجویز شود. دقت کنید که پرندگان بیماری های زیادی دارند و در صورت عدم توجه شاهد تلفات یک به یک آنها خواهید بود. بنابراین این مسئله را جدی بگیرید و ضمن انجام مراقبت های بهداشتی لازم مانند تمیز کردن مداوم بستر ، استفاده از آب و غذای سالم و تمیز و شستشوی دائمی دانخوری و آبخوری ، وضعیت پرنده ها را نیز تحت نظر بگیرید و در صورت مشاهده جوجه های مشکوک به بیماری، سریعا آنها را قرنطینه کرده و مانع از گسترش بیماری شوید.

سخن آخر

در این نوشته به راهکارها و تکنیکهای جوجه کشی از قرقاول به صورت مرحله به مرحله پرداخته شد، در صورت اجرای نکات و مفاهیم گفته شده قطعا یک جوجه کشی موفق و با راندمان بالای ۸۰ درصد را تجربه خواهید کرد. در هر صورت اگر سوال یا پیشنهادی دارید از طریق قسمت دیدگاه های همین صفحه می توانید برای ما ارسال کنید. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. باسلام وعرض ادب خدمت شما بنده دستگاه ایزی باتور۲ ازشرکت مستقیم خرید کردم ویک مرحله هم باتخم مرغ محلی تست کردم عالی بود وهمینجا یک تشکر وخسته نباشید خدمت شما وکلیه همکاراتون در مجموعه شرکت اسکندری عرض مینمایم حالا سوال اینجانب اینه برای مرحله دوم میخواهم تخم قرقاول بزارم تودستگاه ایا نژادش مهمه وباچه دما ورطوبتی درمرحله ستر وهچر تنظیم کنم باتشکر ازشما

  2. سلام، در قسمت ” قراردادن تخم ها در دستگاه جوجه کشي” در پاراگراف ششم گفتید دمای دستگاه در حالت ستر روی ۳۷/۵ تنظیم شود ، که به نظر میرسه اشتباه گفتید، شاید منظورتون ۳۶/۵ بوده .

  3. سلام
    من دستگاه ایزی باتور دو خریدم برای قرقاول
    میخواستم ببینم اینکه یکی از فن ها خاموش روشن میشه طبیعیه یا اینکه هر دو یابد همیشه روشن باشن؟
    دوم اینکه برای گارانتی کار خاصی نباید انجام بدیم من از دیجی کالا خریدم چون وارد سایتی که نوشتید حداکثر تا سه روز بشید نمیشه رفت.
    بعد خواهشاً یکم تعداد همکارهای پاسخگو در بخش پشتیبانی رو بیشتر کنید من ده ها دقیقه پشت خط بودم ولی از نفر هفتم به ششم نرفتم .
    خواهش میکنم چون این کار حساسیت ها و مراقبت های خاصی داره پشتیبانی رو بهتر کنید .
    ممنون

    1. سلام
      بله طبیعی هست با توجه به نیاز رطوبتی اون فن روشن خاموش میشه
      نه نیازی به انجام کار خاصی در مورد گارانتی نیست، گارانتی برای شماره ی تماس شما در دیجی کالا ثبت شده . این مورد که گفتیم تو یه سایت برید و ثبت کنید رو میشه بگید کجا دیدید ؟
      ان شالله بزودی بیشتر خواهند شد (باور کنید گاها کاربران برای سوالات بسیار ابتدایی تهیه تخم نطفه دار! با بخش پشتیبانی تماس میگیرن و اجازه نمیدن که سایر کاربرانی که با دستگاه مشکل دارن مشکلاتشون رو مطرح کنن . این مورد واقع مشکل ساز شده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس