چه کسانی بیشترین درآمد را از جوجه کشی کسب می کنند | افراد موفق در جوجه کشی کدامند؟

روزانه افراد زیادی کسب و کار جوجه کشی و پرورش طیور را آغاز میکنند، افرادی نیز پس از نتیجه نگرفتن و عدم سود دهی، این کار را خاتمه می دهند. اما در این بین پرورش دهندگانی هستند که درآمد بسیار بالایی از این کار به دست می آورند. 

اگر قصد کسب درآمد بسیار بالا و دائمی از پرورش طیور بومی مانند مرغ، بوقلمون، اردک، غاز، بلدرچین و غیره را دارید، با ادامه این نوشته از چیکن دیوایس همراه باشید تا به رمز و رازهای این موفقیت پی ببرید. 

دستگاه جوجه کشی 96 عددی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲
» مجهز به سیستم انتخاب پرنده
» دارای قابلیت ستر و هچر همزمان
» بدنه ضد زنگ از جنس ABS
قیمت : ۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان

ویدیوی آموزش نکات مهم جهت کسب درآمد بالا از پرورش طیور 

در این ویدیوی آموزشی، کارشناس چیکن دیوایس به آموزش نکات مهم و کاربردی جهت بهره مندی از درآمد بالا در پرورش پرنده های بومی و اهلی پرداخته است. آموزش های بیشتر را در ویدیوهای آموزش رایگان جوجه کشی می توانید مشاهده کنید : 

چه کسانی در جوجه کشی درآمد بالایی کسب می کنند؟

موفقیت در هر کسب و کاری نیازمند صبر و تلاش و کسب تجربه است، کار پرورش و جوجه کشی طیور نیز به مرور زمان سود ده خواهد بود، به شرطی که فرد استمرار و پشتکار کافی داشته باشد. در ادامه به چند نکته مهم اشاره شده که به موفقیت شما در این کسب و کار کمک خواهد کرد. 

۱- گله مولد تخم نطفه دار داشته باشید  

تجربه نشان داده کسانی که تخم نطفه دار مورد نیاز برای جوجه کشی را از سایر پرورش دهنده ها خریداری می کنند، سود کمتری به دست می آورند. علت این امر بعضا به بالا بودن قیمت تخم نطفه دار و در برخی موارد نیز کهنه و پوچ بودن تخم مربوط می شود. 

گله مولد تخم نطفه دار داشته باشید - چیکن دیوایسحتی اگر تخم ها را از بهترین پرورش دهنده ها نیز تهیه کنید، در یک فصل خاص از سال مانند تابستان ممکن است سود بسیار کمی به دست آورید یا حتی ضرر کنید، چرا که پرنده های نر پس از چند ماه جفت گیری، بینه ضعیفی پیدا می کنند و همین امر سبب تولید تعداد بالایی تخم بدون نطفه یا با نطفه ضعیف می شود. 

اما در صورتی که گله نر و ماده داشته باشید  و بر نحوه تغذیه، زمان جفت گیری، وضعیف بهداشتی گله و روند کلی تولید تخم مدیریت داشته باشید، تخم هایی با نطفه قوی تری به دست خواهید آورد. ضمن اینکه هزینه تمام شده تخم ها بسیار کمتر از مورد اول خواهد بود. 

بر اساس تحقیق های به عمل آمده، بالای ۹۰ درصد پرورش دهنده های موفق و دارای درآمد بالا، گله مولد تخم نطفه دار دارند. 

۲- جوجه کشی پیوسته و بدون توقف داشته باشید 

توقف در هر دوره جوجه کشی به معنای انبار شدن تخم ها و کاهش راندمان جوجه کشی است. طبیعتا کسانی که گله مولد دارند، روزانه تخم های نطفه دار جدیدی را به دست می آورند و بهترین زمان برای جوجه کشی از تخم ها، گذشت ۲۴ ساعت از زمان تولید آنها می باشد، در صورتی که تخم ها را برای چند روز انبار کنید، قطعا احتمال جوجه شدن آنها کاهش یافته و سود نهایی شما را کاهش خواهد داد. 

چاره کار استفاده از دو دستگاه جوجه کشی مجزا برای دوران ستر و هچر می باشد. به عبارت دیگر، بایستی یک دستگاه را به دوران ستر و دیگری را به دوران هچر اختصاص دهید. در این صورت هر تخمی پس از تولید وارد دستگاه می شود و با رسیدن به دوران هچر، به دستگاه هچر انتقال داده و فضا برای تخم های جدید باز می شود. 

این راهکار سبب جوجه شدن اکثر تخم ها شده و میزان درآمد شما را تا حد قابل توجهی بالا خواهد برد. 

در صورتی که سرمایه کافی برای خرید دو دستگاه مجزا را ندارید، می توانید از دستگاه های ستر و هچر همزمان استفاده کنید. این تکنولوژی در بسیاری از دستگاه های جوجه کشی مطرح دنیا مانند آرکام و برینسی اجرا شده و در کشور ایران نیز گروه صنعتی اسکندری، دستگاه های خود را با امکان ستر و هچر همزمان تولید می کند. 

۳- به سلامت گله و جوجه ها توجه کنید

گله مولد تخم نطفه دار سرمایه اصلی شما و جوجه های متولد شده، ماحصل تلاش چند ماهه شما هستند. بنابراین باید تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت و رشد آنها به خرج دهید. استفاده از واکسن، جیره غذایی سالم، محیط پرورش بهداشتی و تمیز و کمک گرفتن مستمر از دامپزشک به موفقیت شما در جوجه کشی و پرورش کمک شایانی خواهد کرد. 

۴- از دستگاه جوجه کشی دقیق و با کیفیت استفاده کنید

برخی از پرورش دهنده های تازه کار، اعتقادی به دستگاه های جوجه کشی گران قیمت ندارند، بنابراین با خرید دستگاه های ارزان قیمت یا ساخت آنها سعی در گرفتن حداکثر بازدهی از جوجه کشی را دارند. در حالی که واقعیت غیر از این بوده و پس از چند دوره جوجه کشی با شکست مواجه می شوند. 

از دستگاه جوجه کشی دقیق و با کیفیت استفاده کنید - چیکن دیوایسدستگاه های با کیفیت و استاندارد، از سنسور دقیق، سیستم های چرخش، تهویه، تامین حرارت و رطوبت و برد جوجه کشی دقیقی بهره می برند که شما را چندین قدم به موفقیت نزدیک تر می کنند. 

۵- دائما در حال آموزش باشید 

ضمن استفاده از تخم نطفه دار تازه و با کیفیت، دستگاه جوجه کشی دقیق و حرفه ای و فراهم کردن شرایط مناسب پرورش برای مولدها و جوجه ها، بایستی همواره آموزش های جدیدی را ببینید و اطلاعات خود را در زمینه جوجه کشی و پرورش طیور بالا ببرید. 

آموزش های ارائه شده در وب سایت چیکن دیوایس و سایر منابع آموزشی معتبر کمک زیادی به موفقیت کسب و کار شما خواهند کرد.

جمع بندی کلی

در این نوشته به چند نکته مهم و کاربردی جهت رسیدن به موفقیت و درآمد بالا در امر پرورش و جوجه کشی طیور پرداخته شد. داشتن یک گله مولد و یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت و دارای قابلیت ستر و هچر همزمان تا حد زیادی به موفقیت شما در این امر کمک خواهد کرد. 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام ویتامین های لازم برای جوجه ها چه هستند،برای رشدوپروار،؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس