برای جوجه کشی حرفه ای به چه ملزوماتی نیاز داریم؟

حرفه ای جوجه کشی کردن مستلزم استفاده از یک سری ابزارها و رعایت قواعد خاصی است. بدیهی است که استفاده از تخم نطفه دار تازه و دستگاه جوجه کشی استاندارد و ایده آل راندمان جوجه کشی بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت، اما در کنار این دو مورد حتما باید به یک سری موارد دیگر نیز توجه فرمایید که در ادامه این نوشته معرفی خواهند شد. 

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی تمام پرندگان زینتی
» دما و رطوبت اتوماتیک
» آموزش ویدیویی کامل
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

ویدیوی معرفی ابزارهای لازم برای جوجه کشی حرفه ای 

در این ویدیوی آموزشی، کارشناس گروه صنعتی اسکندری به معرفی ۴ ابزار مهم و کاربردی پرداخته که نقش مهمی در جوجه کشی حرفه ای و موفق دارند. 

داشتن دو دستگاه جوجه کشی مجزا 

دستگاه جوجه کشی مهم ترین عامل موفقیت در جوجه کشی، پس از تخم نطفه دار است. با خرید دو دستگاه مجزا می توانید راندمان جوجه کشی خود را تا حد قابل توجهی بالا ببرید، از یک دستگاه به عنوان ستر و از دیگری به عنوان هچر استفاده کنید. 

با توجه به تنظیم جداگانه دما و رطوبت در دوره های ستر و هچر، راندمان جوجه کشی در صورت استفاده از دو دستگاه مجزا بالاتر خواهد رفت. هم چنین در صورت بروز هرگونه ایراد برای یکی از دستگاه ها، می توان تخم ها را به دستگاه دوم منتقل نموده و از تلف شدن جنین داخل تخم جلوگیری کرد. 

در صورت عدم توانایی خرید دو دستگاه مجزا، استفاده از دستگاه جوجه کشی ستر و هچر همزمان راه حل دوم است. با استفاده از دستگاه ستر و هچر همزمان، یک جوجه کشی مداوم و بدون وقفه خواهید داشت. 

دماسنج تستو برای کالیبره و اطمینان از سلامت دستگاه 

دماسنج های تستو توانایی سنجش همزمان دما و رطوبت داخل دستگاه و محیط بیرون را داشته و قابلیت مشاهده اطلاعات بر روی تلفن همراه (از طریق بلوتوث) را فراهم می کنند. هم چنین در آنها از سنسور sht استفاده شده که بسیار دقیق بوده و در بسیاری از تجهیزات پزشکی و نظامی حساس نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

دماسنج تستو برای کالیبره و اطمینان از سلامت دستگاه - چیکن دیوایسوجود دماسنج تستو به شما در تست و کالیبره سنسور اصلی دستگاه، مشاهده و بازدید دوره ای دما و رطوبت داخل دستگاه، سنجش دما و رطوبت محیط جوجه کشی و… کمک خواهد کرد. 

استفاده از تب سنج لیزری 

در مقاله ای جداگانه تحت عنوان تفاوت دمای پوسته تخم و دمای داخل دستگاه جوجه کشی به بررسی دمای متابولیک جوجه های داخل تخم پرداخته شد و به این نتیجه رسیدیم که جوجه ها در طول دوره جوجه کشی و ضمن رشد داخل تخم، از خود گرما متصاعد کرده و هر چه که به دوره هچر نزدیک می شویم، جوجه ها گرمای بیشتری تولید می کنند و در صورتی که اقدام لازم صورت نگیرد، احتمال مرگ آنها در داخل تخم وجود دارد. 

استفاده از تب سنج لیزری - چیکن دیوایسبنابراین وجود یک تب سنج لیزری معتبر و دقیق، ضروری بوده و به شما در سنجش روزانه دمای پوسته تخم و انجام اقدامات لازم جهت کاهش دمای جوجه کشی کمک خواهد کرد. کم کردن درجه حرارت دستگاه و افزایش میزان حجم هوای ورودی از جمله اقداماتی هستند که به کاهش دمای متابولیک و زنده ماندن جوجه های داخل تخم کمک خواهد کرد. 

وجود یک سیستم برق اضطراری 

حتی اگر از تازه ترین و با کیفیت ترین تخم های نطفه دار و دقیق ترین دستگاه جوجه کشی نیز استفاده کنید، در صورت قطعی برق احتمال مرگ جنین داخل تخم وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل، باید حتما از یک سیستم برق اضطراری در اتاق جوجه کشی استفاده کنید.

از جمله سیستم های برق اضطراری قابل استفاده عبارتند از : 

۱- ژنراتور یا موتور برق 

۲- اینورترهای دستی معمولی 

۳- یو پی اس

۴- اینورتر اتوماتیک ساخت گروه صنعتی اسکندری 

در صورتی که از دو سیستم ابتدایی یعنی موتور برق یا اینورتر معمولی استفاده کنید، در هنگام قطعی برق نیاز به حضور شما در محل و راه اندازی دستی آنها وجود خواهد داشت. اگر از دو دستگاه اشاره شده استفاده کنید و در صورت قطعی برق در میانه های شب و یا دور بودن محل کار دستگاه، احتمال تلف شدن جنین و یا جوجه های داخل تخم دور از انتظار نیست. 

با اینکه ups کارکرد اتوماتیکی دارد و در صورت قطعی برق، به صورت خودکار برق دستگاه را تامین خواهد کرد، اما قیمت بالا و هزینه نگهداری زیاد آن، تهیه آن را برای بسیاری از افراد فعال در حوزه جوجه کشی غیر ممکن کرده است.

اما اینورتر اتوماتیک اسکندری تمامی محدودیت های فوق را برداشته و با قیمت بسیار مقرون به صرفه ای ارائه می شود. با استفاده از اینورتر دائم کار اسکندری، سوئیچ جریان برق از برق شهری به باتری به طور خودکار بوده و امکان شارژ مجدد باتری توسط آن نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه قیمت و خرید اینورتر اتوماتیک اسکندری مراجعه کنید.  

سخن آخر 

در این نوشته به چهار عامل مهم و تاثیر گذار در جوجه کشی حرفه ای و موفق پرداخته شد که از جمله آنها می توان به وجود دو دستگاه جوجه کشی مجزا، وجود دماسنج تستو، وجود تب سنج لیزری و وجود سیستم برق اضطراری اشاره کرد. علت و دلیل استفاده از این چهار ابزار در این مقاله توضیح داده شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس