معیارهای انتخاب دستگاه جوجه کشی با کیفیت و استاندارد

معیارهای انتخاب دستگاه جوجه کشی با کیفیت

انتخاب و خرید یک ماشین جوجه کشی به منزله شروع یک کسب و کار است، بنابراین عدم دقت در انتخاب آن عدم موفقیت در جوجه کشی حتمی خواهد بود. اما در صورتی که به دستگاه جوجه کشی به عنوان یک عامل اساسی در موفقیت خود نگاه کنید، به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین نوع موجود در بازار خواهید بود تا سود آوری کسب و کار خود را تضمین کنید. 

نکات مهم و حساس زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب دستگاه جوجه کشی باید به آنها توجه کنید، در این نوشته از چیکن دیوایس راهنمای کلی انتخاب و خرید دستگاه جوجه کشی ارائه خواهد شد. 

توجه به سابقه تولید کننده 

قدم اول مراجعه به وب سایت تولید کننده و مطالعه سابقه تولیدی آنهاست. طبیعتا تولید کننده ای که وب سایت معتبری نداشته باشد، نمی توان به رسمی بودن فعالیت آنها اعتماد کرد. تولید کننده ای که محصولات با کیفیتی تولید کرده باشد، فروش بیشتری خواهد داشت و همین امر سبب ثبات و ماندگاری تولید کننده خواهد شد و داشتن سابقه تولیدی بالا ضریب اطمینان را بالا خواهد برد.

توجه به خدمات پس از فروش تولید کننده

طبیعی است که هر تولید کننده ای از محصولات خود پشتیبانی کند و جوابگوی مشکلات خریداران باشد، اما کیفیت پشتیبانی و میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش گویای همه چیز است. بنابراین توصیه ما این است قبل از خرید حتما در مورد کیفیت پشتیبانی محصولات تولید کننده تحقیق و پرس و جو کنید و کاملا آگاهانه برای خرید تصمیم بگیرید. 

معمولا تولید کننده های معتبر دارای نمایندگی ها و شعبات مختلفی در شهر و استان های کشور است و در صورت بروز مشکل ، نمایندگی ها آماده ارائه خدمات خواهند بود. هم چنین وجود نمایندگی خدمات پس از فروش در شهر یا استان خریدار ، اطمینان بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

ماشین جوجه کشی درنا 2 ظرفیت 336 عدد
ماشین جوجه کشی درنا ۲ ظرفیت ۳۳۶ عدد
» مجهز به نسل جدید برد جوجه کشی
» دارای سیستم رطوبت رسانی مدرن
» طراحی بدنه به صورت ایزی کلین
قیمت : ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

توجه به پردازنده مرکزی دستگاه 

قوی بودن برد جوجه کشی مسئله بسیار مهمی است چرا که در صورت استفاده از دستگاه های دارای برد ضعیف امکان هنگ کردن در طی روند جوجه کشی وجود دارد که سبب کاهش یا افزایش بیش از حد دما و رطوبت خواهد شد که تمامی این موارد برای جوجه کشی مضر هستند. 

استفاده از زبان برنامه نویسی ARM سبب افزایش دقت و سرعت بردها شده و یک جوجه کشی دقیق و البته هوشمند را رقم خواهد زد. در حالی که اغلب تولید کنندگان ایرانی از تکنولوژی AVR جهت تولید برد ها استفاده می کنند، اما گروه صنعتی اسکندری پا به پای برندهای معتبر جهانی مانند آرکام  و برینسا پیشرفت کرده و بردهای هوشمند جوجه کشی بر پایه ARM را روانه بازار نموده است. 

برد جوجه کشی به کار رفته در دستگاه های جوجه کشی اسکندری تماما از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره مند هستند و توانایی پردازش همزمان چند دستور را دارند، به همین دلیل است که تمامی فعالیت های جوجه کشی نظیر ، تامین و تنظیم حرارت و رطوبت ، چرخش تخم ها، نمایش دما و رطوبت، تعداد روزهای جوجه کشی ، تنظیم سرعت گرمایش ، سرعت چرخش تخم ها و… به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر انجام می شود.

دقت در سنسور دستگاه جوجه کشی

یکی از مهم ترین قطعاتی که در هر دستگاه جوجه کشی وجود دارد و نقش حساسی در راندمان نهایی جوجه کشی خواهد داشت، سنسور نصب شده در داخل دستگاه است.

دقت در سنسور دستگاه جوجه کشیدر گذشته از سنسورهای مختلفی مانند NTC، LM35، DHT، HS و… جهت اندازه دما و رطوبت داخل دستگاه جوجه کشی استفاده میشد که همراه با خطاهای زیادی بود. اما امروزه از سنسورهای دیجیتالی دقیق مانند SHT در ماشین های جوجه کشی استاندارد و حساس استفاده می شود. به عنوان نمونه می توان دستگاه های جوجه کشی آرکام  ساخت کشور کره را به عنوان بهترین انکوباتور در دنیا نام برد. چرا که در باغ وحشها و پرورش گاه پرنده های زینتی از محصولات این کارخانه جهت جوجه کشی استفاده می شود. در تمامی دستگاه های جوجه کشی آرکام  از سنسور SHT استفاده شده است. در کشور ایران نیز گروه صنعتی اسکندری از سنسورهای SHT  جهت سنجش دما و رطوبت داخل کابین دستگاه استفاده می شود. 

سنسور SHT ساخت کشور سوئیس بوده و در تجهیزات پزشکی و نظامی حساس از آن استفاده می شود. این سنسور قادر به سنجش همزمان دما و رطوبت است و با دقت یک دهم قادر به سنجش دما و رطوبت است. 

توجه به نوع بدنه دستگاه جوجه کشی

دستگاه های جوجه کشی در دو بدنه فلزی و PVC ساخته می شود، توجه کنید که استفاده از فلز در ساخت بدنه دستگاه موجب از دست دادن سریع حرارت تولید شده خواهد شد به ویژه اگر ماشین جوجه کشی در یک محیط سرد قرار داشته باشد، روند از دست دادن گرما با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت. همانطور که می دانید فلز رسانایی بیشتری دارد و گرمای زیادی را به محیط منتقل می کند و در نتیجه سبب افزایش مصرف برق خواهد شد. 

اما ورق های pvc به کندی گرما از دست می دهند و به دلیل پفکی بودن قسمت داخلی آن ، عایق خوب گرما خواهد بود و با صرف کمترین میزان برق ، گرمای مورد نیاز جوجه کشی تامین خواهد شد. در بحث شستشو نیز به راحتی می توانید ورقهای pvc را شستشو دهید بدون اینکه نگران پوسیدگی و زنگ زدگی آن باشید، اما در دستگاه های دارای بدنه فلزی امکان شستشو وجود ندارد.

برخورداری از قابلیت ستر و هچر همزمان

با اینکه وجود امکان ستر و هچر همزمان در ماشین جوجه کشی یک ضرورت نیست اما وجود آن سبب جوجه کشی راحت و مداوم خواهد شد. فرض کنید که شما دارای یک گله تخم گذار هستید و می خواهید بلافاصله پس از تخمگذاری ، آنها را در داخل ماشین جوجه کشی قرار دهید، طبیعتا اگر ماشین جوجه کشی شما قابلیت ستر و هچر همزمان را نداشته باشد، این امکان وجود ندارد.

چرا که در صورت قرار دادن تخم ها به فاصله زمانی مختلف در دستگاه جوجه کشی ، باعث ایجاد فاصله های زمانی متعدد برای دوران هچر خواهد شد و در صورت نبود مکان مناسب برای دوران هچر در کابین دستگاه ، الزاما باید از یک ماشین جوجه کشی مجزا استفاده کرد و یا اینکه منتظر بمانیم تا تعداد تخم ها به ظرفیت دستگاه برسد و آنها را با هم وارد دستگاه کرد.

دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی 12 تایی
دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی
» امکان جوجه کشی با راندمان بالا
» قابلیت ضدعفونی آسان
» مجهز به تجهیزات به روز
قیمت : ۳,۵۳۰,۰۰۰ تومان

توجه به صنعتی یا خانگی بودن آن 

معمولا دستگاه های جوجه کشی در دو نوع خانگی و صنعتی ساخته می شوند. در صورتی که می خواهید در خانه و با تعداد کمی تخم نطفه دار کار خود را شروع کنید، طبیعتا استفاده از دستگاه جوجه کشی خانگی کار بسیار عاقلانه ای خواهد بود، چرا که وزن کمی دارد و در هر مکانی حتی داخل خانه قابل استفاده است. 

اما می خواهید از تعداد زیادی تخم نطفه دار جوجه کشی کنید و دارای گله تخم گذار هستید، طبیعتا باید یک دستگاه جوجه کشی صنعتی با توجه به ظرفیت مورد نظر خود انتخاب و خرید کنید، به عنوان مثال اگر گله شما روزانه ۵۰ تخم نطفه دار مرغ تولید می کند باید یک دستگاه جوجه کشی ۱۰۰۰ تایی یا ۲۰۰۰ تایی انتخاب و خریداری کنید تا بتوانید همه تخم ها را در داخل دستگاه جای دهید.

ویدیوی راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی

در این ویدیو کارشناسان گروه صنعتی اسکندری با ذکر دلایل منطقی ، نحوه انتخاب و خرید یک دستگاه جوجه کشی ایده آل و استاندارد را توضیح خواهند داد. این ویدیو حاوی نکات مفید و کاربردی است که تماشای آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام. متاسفانه در استان مرکزی شما خدمات پس از فروش وجود ندارد وفروشنده دستگاهای اسکندری عنوان مینمایند صرفا فروشنده می باشدوجای تاسف دارد که به نامبرده مراجعه وموارد ایرادات دستگاه را عنوان میکند واظهار بی اطلعی میکند و…….

    1. سلام
      گاها امکان داره که به دلایلی یک نمایندگی خدمات پس از فروش به کار ادامه نده یا از طرف شرکت نمایندگیش صلب بشه .
      برای اطلاع از نمایندگی های موجود لطفا با شماره ی زیر در تماس باشید :
      ۰۹۱۴۴۴۸۳۱۸۸ آقای حیدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس