بهترین دستگاه جوجه کشی طوطی سانان کدام است؟ + فیلم

جوجه کشی از تخم نطفه دار انواع طوطی سانان مانند عروس هلندی، کاسکو، طوطی برزیلی، راهب، مرغ عشق، فنچ ها و … امری بسیار حساس بوده و نیازمند ابزار و دستگاه های جوجه کشی فوق حرفه ای می باشد. سوالی که برای اکثر پرورش دهندگان پیش می آید، این است که بهترین دستگاه برای جوجه کشی از تخم طوطی سانان کدام است؟ ویدیو زیر پاسخ کاملی به این پرسش داده است :

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و طوطی سانان
» دما و رطوبت اتوماتیک
» آموزش ویدیویی کامل
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

دستگاه جوجه کشی مناسب برای پرندگان زینتی

پیشنهاد می شود فیلم جوجه کشی از پرندگان زینتی را مشاهده نمایید.

بررسی دستگاه های جوجه کشی طوطی سانان

تخم نطفه دار پرندگان زینتی مانند کاسکو، عروس هلندی، طوطی برزیلی، طوطی ملنگو، قرقاول های زینتی و … از قیمت بسیار بالایی نسبت به تخم نطفه دار مرغ و … برخوردار است. از این رو لازم است تا دستگاه جوجه کشی از پرندگان زینتی نیز از حساسیت و کیفیت بسیار بالا تری نسبت به دستگاه های دیگر برخوردار باشد.

در این پست از وبلاگ چیکن دیوایس، دو عدد از بهترین و با کیفیت ترین دستگاه جوجه کشی انواع طوطی سانان معرفی و بررسی شده اند.

۱- دستگاه جوجه کشی ارکام سورو ۲۰

دستگاه کره ای ارکام که یکی از با کیفیت ترین دستگاه های جوجه کشی از پرندگان زینتی می باشد، با نام تجاری RCOM King Suro 20 به دنیا معرفی گشته است. این دستگاه یکی از حرفه ای ترین دستگاه های جوجه کشی بوده که از محبوبیت بسیار بالایی در جهان برخوردار است.

دستگاه جوجه کشی ارکام سورو 20 - چیکن دیوایس
دستگاه جوجه کشی ارکام سورو ۲۰
با ظرفیت ۲۴ عددی یکی ازشناخته شده ترین برندها در این زمینه می باشد. این دستگاه توانایی جوجه کشی از انواع طیور را داشته اما بیشتر جهت جوجه کشی طوطی و عروس مورد استفاده قرار می گیرد.

۲- دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۶

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6 - چیکن دیوایسبهترین دستگاه جوجه کشی خانگی طوطی، پس از آرکام ۲۴ تایی، ایزی باتور ۶ می باشد. این دستگاه که توسط گروه صنعتی اسکندری، با الهام از ارکام سورو ۲۰ طراحی گشته نیز، یکی از دستگاه های جوجه کشی حرفه ای برای انواع طوطی سانان است.

ایزی باتور ۶، دارای ظرفیت ۱۲ تخم مرغ بوده و دارای ظرفیت بالایی جهت جوجه کشی از تخم انواع پرندگان زینتی می باشد.

جدول مقایسه کلی دستگاه ایزی باتور ۶ و ارکام سورو ۲۰

بدون شک دستگاه جوجه کشی آرکام یکی از بهترین دستگاه های جوجه کشی موجود در جهان بوده که کیفیت بسیار بالایی دارد. در مقابل دستگاه ایزی باتور ۶ با الهام از طراحی این دستگاه ساخته شده که راندمان بالایی در جوجه کشی از تخم انواع طوطی سانان را داشته است.

ایزی باتور ۶ارکام سورو ۲۰
استفاده از سنسور های  SHT 3 نسل سوماستفاده از سنسور های SHT 3 نسل سوم
استفاده از میکروکنترلر ARMاستفاده از میکروکنترلر ARM
دارای منطق فازی و هوش مصنوعیدارای منطق فازی و هوش مصنوعی
استفاده از پمپ آب و پد سلولزی برای رطوبت رسانیاستفاده پمپ آب و از پد سلولزی برای رطوبت رسانی
چرخش غلطکی و ۳۶۰ درجهچرخش گهواره ای
گارانتی و خدمات پس از فروش داردگارانتی و خدمات پس از فروش ندارد
ظرفیت ۱۲ تخم مرغظرفیت ۲۴ تخم مرغ
همان طور که در جدول بالای مشاهده می نمایید، در طراحی ایزی باتور ۶ از قطعات مشابهی با ارکام سورو ۲۰ استفاده شده و هر دو دستگاه راندمان بالایی دارند.

تفاوت های اساسی دستگاه آرکام و ایزی باتور ۶

در این قسمت تفاوت ها، معایب و مزایای استفاده از هردو دستگاه جوجه کشی طوطی بیان گشته است.

تفاوت فاحش قیمت

یکی از اصلی ترین تفاوت دستگاه جوجه کشی حرفه ای ایزی باتور ۶ و آرکام کره ای، تفاوت در قیمت این دو محصول می باشد. با توجه به وارداتی بودن محصولات آرکام، توقع می رود که این دستگاه از قیمت بالاتری نسبت به نمونه های ایرانی خود برخوردار باشد. به طور کلی، قیمت دستگاه جوجه کشی آرکام، حدود ۵ تا ۶ برابر ایزی باتور ۶ خواهد بود. برای مشاهده قیمت انواع دستگاه جوجه کشی کلیک کنید.

مدل چرخش تخم ها

تفاوت دیگر این دو دستگاه جوجه کشی خانگی طوطی، در نحوه چرخش تخم های نطفه دار می باشد. در طراحی دستگاه ایزی باتور ۶، از چرخش غلطکی یا ۳۶۰ درجه استفاده شده است. این در حالی که دستگاه ارکام ۱۲ تایی از چرخش گهواری و ۴۵ درجه بهره می برد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه های آرکام از گارانتی و ضمانت نامه برخوردار نمی باشند. این امر سبب شده تا در صورت بروز مشکل در قطعات و کارکرد این دستگاه، خریدار از هیچ گونه پشتیبانی بهره نبرد. در مقابل دستگاه ایزی باتور ۶ از ۱۲ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش برخوردار است. این امر شما را مستقیما به کارخانه تولید کننده متصل نموده و به راحتی می توانید در این زمینه از خدمات پس از فروش دستگاه استفاده نمایید.

ظرفیت دستگاه

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ایزی باتور ۶ دارای ظرفیت ۱۲ عدد تخم نطفه دار مرغ می باشد. این ظرفیت برای طوطی سانان بسته به اندازه تخم آن ها متفاوت است. دستگاه ارکام سورو ۲۰ نیز از ظرفیت ۲۴ عددی بهره می برد.

بهترین دستگاه جوجه کشی مخصوص پرندگان زینتی کدام است ؟

تا این قسمت از متن تمام ویژگی ها، معایب و مزایای خرید هر دو دستگاه جوجه کشی طوطی و عروس ایرانی و خراجی، بررسی شد. در ادامه پاسخ به این سوال که در نهایت کدام دستگاه را خریداری نمایید بیان می گردد.

بهترین دستگاه جوجه کشی مخصوص پرندگان زینتی کدام است ؟ - چیکن دیوایسهر دو دستگاه جوجه کشی خارجی آرکام و ایرنی ایزی باتور ۶ از کیفیت بسیار بالا، راندمان جوجه کشی چشمگیر و کاربرد یکسانی برخوردارند. این به شما بستگی دارد که با توجه به سرمایه و نیاز خود، یکی از این دو دستگاه را انتخاب نمایید.

اما نکته مهم در این قسمت این است که برای جوجه کشی از پرندگان گران قیمت، توصیه می شود دو دستگاه جوجه کشی حرفه ای در اختیار داشته باشد. جوجه های پرندگان زینتی مانند کاسکو، عروس هلندی و انواع طوطی در ابتدای تولد هیچ پر و بالی نداشته به شدت در برابر دما حساس می باشند.

به همین دلیل توصیه می شود دو دستگاه جوجه کشی خریداری نموده تا در صورت بروز اتفاق و خرابی قطعات یکی از آن ها، امکان استفاده از دیگری برای ادامه پروسه جوجه کشی وجود داشته باشد. در غیر این صورت جنین پرنده در تخم تلف شده و ضرر و زیان بالایی متوجه شما خواهد بود.

جمع بندی

در متن بالا دو دستگاه حرفه ای برای جوجه کشی از انواع طوطی و عروس هلندی معرفی شدند. این دو دستگاه در کشور ایران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بیشتر جهت جوجه کشی از تخم های گران قیمت استفاده می شوند. به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب ایزی باتور ۶، فروش این دستگاه جوجه کشی در ایران نسبت به دستگاه آرکام بالاتر می باشد.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید مثلا اگر یه زمانی برق قطع بشه این دستگاه ها باتری دارند که در مواقع قطعی برق کار کنند؟

    1. سلام
      اصولا همراه هیچ دستگاه جوجه کشی ای باطری ارسال نمیشه
      ولی راه های گریز برای چنین شرایطی وجود داره
      مثل استفاده از دستگاهی مثل اینورتر و … با استفاده از این دستگاه ها و یک باطری میتونی مشکل قطع برق رو رفع کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس