اتاق گاز در جوجه کشی ( اتاق ضدعفونی تخم نطفه دار )

اتاق ضدعفونی تخم نطفه دار

در واحد جوجه کشی باید عمل تمیز کردن و گاز دادن تخمها قبل از نگهداری آنها در سردخانه، در اتاقی مجزا و مخصوصی به این کار بنام اتاق گاز در جوجه کشی صورت پذیرد.

ابعاد اتاق گاز به ظرفیت چیدن تخم بستگی خواهد داشت ولی باید آنقدر بزرگ باشد که گنجایش گاری های حامل تخم را که در یک محموله خوابانده می شوند داشته باشد.

در صورتی که تعداد تخم جوجه کشی زیاد باشد می توان آنها را در ۲ تا ۳ نوبت گاز داد. درجه حرارت مناسب این اتاقی ۲۵ درجه سانتیگراد و رطوبت مطلوب آن ۷۵ درصد می باشد.

اگر درجه حرارت کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد باشد گاز فرمالدئید اثر خود را از دست می دهد و اگر بیش از ۲۷ درجه سانتیگراد باشد مرگ و میر جنینی افزایش می یابد.

اتاق گاز باید در مقابل نشت گاز به خارج مقاوم باشد. درها باید طوری ساخته شده باشند که از خروج گاز به خارج ممانعت نمایند. تمام گازهای تولید شده در این اتاق از هوا سنگین تر هستند.

بنابراین برای اطمینان از گردش مناسب گازها در اتاق باید پنکه ای درون آن نصب گردد. این پنکه هم در موقع گاز دادن و هم در هنگام خروج گاز باید روشن باشد. همچنین باید یک سیستم تخلیه گاز وجود داشته باشد تا پس از کامل شدن ضدعفونی، گازهای سمی را از اتاق گاز خارج نماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس