تغذیه کاسکو | انواع غذاهای مورد علاقه کاسکو

تغذیه اصولی کاسکو

تغذیه کاسکو از مسائل بسیار با اهمیت در نگهداری این پرنده است. کاسکوها از محبوب‌ترین پرنده های تزئینی به شمار می روند. علت محبوبیت کاسکو قدرت تقلید صدای این پرنده است. کاسکو بهترین پرنده تقلیدکننده صدا در دنیاست.

دستگاه جوجه کشی کره ای 24 تایی ارکام
دستگاه جوجه کشی کره ای ۲۴ تایی ارکام
» مناسب برای جوجه کشی از کاسکو
» سیستم اتوماتیک پمپاژ آب برای تولید رطوبت
» چرخش خودکار تخم ها به شکل گهواره ای
قیمت : ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

پرنده ای خجالتی و ترسو که رفتاری غیر قابل پیش‌بینی دارد. ممکن است در صورت عصبانیت گاز بگیرد و آسیب رسان باشد. کاسکو از گروه طوطیان خاکستری است. این پرنده منظم پرواز می‌کند و بسیار تیزپرواز است اما قدرت شناسایی جهت را ندارد و نمی‌تواند به لانه برگردد. این مهمترین موردی است که دارندگان این پرنده باید به آن توجه کنند زیرا اگر در فضای باز پرواز کند ممکن است دوباره نتواند مسیر برگشت را پیدا کند.

نگهداری کاسکوها بسیار سرگرم‌کننده و جالب است. البته اگر به حد کافی درباره نگهداری کاسکو و تغذیه این پرنده بدانیم کمک بزرگی در سالم نگه داشتن آن خواهد کرد. در این مطلب از وبلاگ چیکن دیوایس با موضوع تغذیه کاسکو به کمک شما آمده ایم.

انواع خوراکی های مجاز و مغذی در تغذیه کاسکو

کاسکو ها اغلب به خوردن همه خوراکی‌ها از قبیل گوشت، پروتئین، میوه و سبزیجات علاقه‌مندند. به‌طورکلی تغذیه کاسکو به چند بخش تقسیم می‌شود:

آجیل و دانه های گیاهی

آجیل خام از اصلی‌ترین و باارزش‌ترین منابع غذایی کاسکو ها محسوب می شود. آجیل هایی مثل پسته، تخمه گردو و بادام به صورت خام برای کاسکو بسیار مفیدند. اصلی‌ترین غذای کاسکو تخمه آفتاب‌گردان است. که ۳۰ درصد کل غذای کاسکو را تشکیل می دهد. تخمه سرشار از ویتامین و مواد غذایی مناسب برای کاسکو است.

آجیل و دانه های گیاهی

بهتر است از تخمه‌های خام و مرغوب استفاده کنید. انواع تخمه آفتاب‌گردان با هر شکل و طعمی دارای ارزش تغذیه‌ای یکسانند و برای کاسکو مناسبند. فقط دقت داشته باشید که تخمه‌ها سالم و قابل خوردن باشند. تخمه های ناسالم و تلخ ممکن است در کاسکو ها ایجاد بیماری کنند.

دقت کنید در صورتی که از آجیل و تخمه برای تغذیه کاسکو می خواهید استفاده کنید، حتما از نوع خام یا پخته شده باشد، استفاده از آجیل و تخمه های بو داده و دارای نمک جدا خودداری کنید چون برای کاسکو و هر پرنده دیگری به شدت مضر خواهد بود. 
فیلم تخمه خوردن کاسکو

در این ویدیو نحوه تخمه خوردن کاسکو را مشاهده می کنید که بسیار جالب و سرگرم کننده است :

میوه و سبزیجات

مصرف انواع میوه و سبزیجات به صورت خام و پخته برای کاسکو ها مفید هستند. هویج از سبزیجات بسیار مفید و جذاب برای کاسکو هاست. هویج به دلیل طعم و رنگ زیبایش برای کاسکو لذت‌بخش و سرگرمی جالبی به شمار می آید. اگر کاسکوی شما سخن گو است از دادن میوه‌های ترش و انار اجتناب کنید زیرا از حرف زدن کاسکو جلوگیری می‌کند. 

در عوض میوه‌های شیرین برایش لذت‌ بخش ‌تر است و بیشتر به تقلید صدا ترغیبش می کند. دقت داشته باشید که خوردن سبزیجات تند و انواع فلفل باعث آسیب به سیستم گوارشی کاسکو می‌شود و گاهی هم برایش سوءهاضمه در بر دارد.

توجه : به ‌هیچ‌ عنوان از میوه های پلاسیده و ته‌ مانده‌ های یخچالتان برای تغذیه کاسکو استفاده نکنید( البته اگر علاقه مند به مشاهده بیرون­روی کاسکوی خود و آماده سازی چای نبات برایش نیستید). میوه‌ها را ترجیحاً پوست بگیرید و در اختیار کاسکو قرار دهید. فقط در تنوع میوه ها دقت کنید تا کاسکو به یک نوع میوه عادت نکند و در فصول مختلف از میوه‌های مختلف استفاده کنید.

عسل

عسل از خوراکی‌های بسیار ارزشمند و مغذی برای کاسکو است. اگر کاسکوی شما تمایلی به خوردن عسل نداشت می توانید کمی نان یا بیسکویت را به عسل آغشته کنید و در اختیارش قرار دهید. البته با توجه به اینکه عسل شیرین است، ممکن است برای کاسکوی شما مضر باشد، بنابراین ماهانه یک الی دو بار از آن استفاده کنید. 

انار و مرکبات برای کاسکو

دانه های انار و مرکبات را به صورت تازه و یا خشک شده می توانید به کاسکو بدهید، اما دقت کنید که این میوه ها ترش هستند و اگر کاسکوی شما در دوره یادگیری و حرف زدن قرار داشته باشد، ممکن است مانع از حرف زدن او شود. بنابراین از دادن انار و مرکباتی مانند پرتقال و نارنگی در دوره یادگیری تا جای امکان خودداری کنید. 

پروتئین و تخم مرغ

گوشت و استخوان ران مرغ غذاهای سرشار از پروتئین و کلسیم که برای کاسکو ها بسیار مفید است. کمی استخوان ران مرغ را به همراه مقداری گوشت که رویش قرار دارد بدون هیچ ادویه‌ای و با مقدار بسیار کم نمک بپزید و در اختیار کاسکو قرار دهید. این غذا برای تقویت استخوان‌ها، جلوگیری از ترک خوردن نوک و ناخن کاسکو و براقی پرهای آن بسیار مفید است. روزانه نصفی از تخم‌مرغ می‌تواند نیاز کاسکو به کلسیم را برطرف کند. کلسیم از مواد ضروری مورد نیاز کاسکو است.

غلات

گروه غلات مانند گندم، برنج، ذرت، عدس و نخود به نحوی از غذاهای مناسب و محبوب کاسکو با ارزش تغذیه‌ای بالا هستند. خوردن برنج برای کاسکو از مواد ضروری است زیرا سرشار از ویتامین B است که به تقویت سیستم ایمنی پرنده در مقابل بیماری‌ها خصوصاً بیماری نیوکاسل کمک می‌کند و باعث تقویت و رشد پرهای کاسکو می شود. فقط فراموش نکنید که برنج حتما باید نیم پز یا کاملاً پخته همراه کمی نمک و بدون روغن باشد. به‌هیچ‌عنوان از برنج خام استفاده نکنید.

غلات کاسکو

خوردن ماکارونی برای کاسکو ها بسیار لذت‌بخش است و این غلات مفید که دارای همان خواص و ارزش غذایی گندم است برای کاسکو بسیار مفید است. گندم هم به صورت خشک هم خیس و هم جوانه هرسه حالت برای کاسکو مناسب ‌است. ذرت را به دو صورت خشک و پخته میتوانید به کاسکو بدهید فقط بهتر است در هر دو صورت خرد کنید تا در خوردنش راحت تر باشد. عدس و بقیه حبوبات هم به صورت خیس شده و جوانه برای کاسکو مناسب‌اند و حتما به حد تعادل استفاده شوند.

لبنیات

پرندگان مختلف و همچنین طوطی سانان رابطه خوبی با مصرف مواد لبنی ندارند، چرا که لاکتوز موجود در محصولات لبنی برای آنها قابل هضم نمی باشد. اما برخی لبنیات از غذاهای مکمل و پرخاصیت برای کاسکو ها بشمار می آید. البته لاکتوز موجود در لبنیات توسط سیستم گوارشی کاسکوها قابل هضم نیست. از بین لبنیات مختلف ماست خوراکی مغذی برای کاسکوها می باشد.

اگر به پرنده خود آنتی‌بیوتیک می‌دهید حتما ظرفی ماست کنارش برایش بگذارید. استفاده از شیر و شیرخشک هم تا حدودی برای کاسکو مفید است البته به مقدار کفایت، زیرا لاکتوز موجود در شیر ممکن است برای کاسکو مضر باشد و کاسکو را با مشکل گوارشی مواجه کند. می‌توانید یک تکه نان تست را در شیر بزنید و در اختیار کاسکو قرار دهید.

سویا برای کاسکو

یکی دیگر از مواد غذایی که می تواند برای این پرنده مفید باشد، استفاده از دانه سویا است که دارای مقدار پروتئین و چربی زیادی است و انرژی و پروتئین مورد نیاز پرنده را تامین خواهد کرد. شما می توانید این دانه ها را به صورت درسته در اختیار کاسکو قرار دهید، کاسکو با نوکش اقدام به شکستن سویا و خوردن آن خواهد کرد. 

اگر قصد دادن سویا به کاسکوی خود را دارید ، حتما به صورت خام و یا آب پز شده باشد. اما در صورتی که به صورت بو داده و آغشته به نمک باشد، برای پرنده بسیار مضر خواهد بود. 

مایعات ( آب و آبمیوه)

مایعات بخصوص آب از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش تغذیه همه موجودات زنده محسوب می‌شود. آب تمیز به مقدار کافی در اختیار پرنده بگذارید. بهتر است آب معدنی و آب تصفیه‌شده برای کاسکو در نظر بگیرید و ۳ تا ۴ بار در روز آب را تعویض کنید. آب‌میوه‌ها از غنی‌ترین منابع ویتامین برای کاسکو به شمار می روند. آب‌میوه‌ها را می‌توانید به‌عنوان مکمل برای جذب انواع ویتامین و مواد معدنی در برنامه غذایی کاسکو ها قرار دهید.

چه مواد غذایی را نباید به کاسکو داد؟

از مواد غذایی که برای کاسکو بسیار مضر است و ممنوع به شمار می‌رود : سیر و پیاز خام، نوشیدنی‌های حاوی الکل یا کافئین، هسته سیب، میوه آووکادو، انواع ادویه و نمک و فلفل، قارچ، کرفس، کنگر، ریواس، پنیر، گوشت ،کاکائو و روغن است.

این‌که ما بدانیم کاسکو از چه مواد غذایی تغذیه می‌کند، ما را در مسیر سلامت و مصونیت از بیماری کاسکو یاری می‌کند. مواد مضر را بطور کامل از زنجیره غذایی کاسکو حذف کنید و در همه گروه های غذایی تعادل را عایت کنید.

چگونه جوجه کاسکو را تغذیه کنیم؟

برای تغذیه کاسکو تا سن دو ماهگی می توان از سرلاک و سرنگ مخصوص برای تغذیه جوجه کاسکو ها استفاده کرد. البته به شرطی که دستگاه جوجه کشی حرفه ای برای تبدیل تخم کاسکو به جوجه استفاده کرده باشید، در غیر این صورت مادر کاسکو وظیفه غذا دادن به جوجه را بر عهده خواهد گرفت. 

مواد غذایی مناسب برای کاسکو کدامند؟

در این نوشته به انواع مواد غذایی مناسب برای کاسکو اشاره شد که شامل انواع دانه ها و غلات ، میوه و سبزیجات ، تخم مرغ ، گوشت ، منایع معدنی ، ویتامین ها و مواد غذایی پخته می باشد. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۶۴ دیدگاه ها

  1. سلام کاسکو من زیاد باپروبال هاش بازی میکنه ودائم پرهاش بهم ریخچه هس.وزیادورجه ورجه میره وبازی گوشه وحرف زیادمیزنه هیچ نمونه شیرینی نمیخوره
    علاقه شدیدبه کرانچی تند داره
    بایدچکارکنم؟؟

    1. سلام مسعود جان
      بهش واقعا کرانچی تند میدی که بخوره؟
      فضلش چه رنگیه؟
      لای پرهاشو چک کن ببین شپش نداره که؟

  2. سلام من کاسکو دارم چند روزی هست تو چرت هست کمتر غذا میخوره ایا سرما خورده یک کمی اسهال هست بیشتر اب سفید تو مدفدع هست لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    1. سلام دوست عزیز
      اینکه فضله ی پرنده آب خالی باشه و بخش جامد نداشته باشه و یا کم باشه بخش جامدش
      به خاطر اینه که پرنده طولانی مدت چیزی نخورده
      علائم سرماخوردگی داره؟ عطسه، آبریزش، تورم و قرمزی چشم؟
      چه غذایی بهش میدی؟

  3. استاد خیلی ممنونم
    خیلی عالی و کامل بود
    از زحماتتون کمال قدر دانی رو دارم
    واقعا دمتون گرم🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  4. سلام من یه کاسکو دارم ۵ سالشه حدود ۱ سال و نیمه خریدمش ، خیلی وابسته اس بهم ولی اصلا روی دستم نمیاد و علاقه ی شدیدی نسبت به پنیر داره چیکار کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      پنیر برای کاسکو به شدت مضره نباید بدی
      اونکه نمیفهمه هر چی بدی میخوره تو باید مانعش میشدی
      مقاله ای که این پایین لینک میدم رو بخون
      نکات کلیدی در اهلی کردن کاسکو
      جیغ زدنش هم دلایلی مختلفی داره استرس، بیماری، گشنگی و…

    2. سلام اصلا بهش پنیر یا لبنیات نده ببین به چی علاقه داره با اون بیارش رو دستت

  5. سلام . بچه های من خیلی ذرت دوست دارن . و هر روز دارن ذرت میخورن . میخواستم بدونم واسشون ضرر نداره ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      نه ذرت براش ضرری نداره و در کل گروه غلات براش مناسبه که مصرف کنه
      ولی خب تنوع غذایی هم داشته باشه بهتره براش جیره مخصوص تهیه کنی
      تا با کمبود املاح و مواد معدنی رو به رو نشه

  6. چه پلتی بهش بدیم قبلا فورمولا به کاسکو مون میدادیم دیگه تو بازار نیست

  7. گاها پیش میاد که واقعا پرنده نیاز به معاینه داره و بدون اون نمیشه نظری داد
    بهرحال موجود زندست و درست نیس با نظر نادرست ما مشکلی براش پیش بیاد

  8. سلام من یه کاسکو۴ساله دارم خیلی انار دوست داره بادام وپسته هم خیلی میخوره اشکالی نداره ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. سلام
      دوست عزیز این نوع از پست ها ساعت ها زمان برده که تحقیق بشه و نوشته بشه که برای دوستان مفید واقع بشه ! نوشته نشده که پست و نخونده بیای کامنت بزاری ! دامپزشکی نیست که اینجا ! برو پستو بخون توضیح دادیم

  9. با سلام ب شما استاد محترم توضیحاتتون یسیار عالی ودقیق هست

    1. سلام
      چندجا فرمودید گوشت ندید و دوباره نوشتید خوبه بدید یعنی پخته و نپخته منظوره؟

      1. سلام
        کجا گفتیم ؟ لطفا لینک بدید بررسی کنیم
        گوشت مرغ به مقدار بسیار کم میتونید بدید (ماهانه یک بار ، به صورت کاملا پخته شده بدون هیچ روغن ، نمک و ادویه ای)
        رو استخون باشه بهتره

  10. سلام من ٨ساله كه كاسكو دارم اما از همون اول پرواز نميكرد.بايد پرواز كنه؟

      1. درود بر شما و ممنون بابت توضیحات خوب و مفیدتون! بزرگوار آیا امکان داره چاقی کاسکو نر مانع جفتگیری بشه؟ چون کاسکوهای مولد ما با این که سالی یک الی دو بار تخمگذاری می کردن یکسال بیشتره که جفتگیری نمی کنن. سپاسگزارم از پاسخگوئیتون

        1. سلام دوست عزیز
          ممنون از حسن توجهتون
          بله چاقی اغلب مانع جفت گیری بوده و هست
          غذا بهشون چی میدین؟
          کلسیم کافی دریافت میکنن؟

  11. سلام خسته نباشین
    من قصد خرید تخم نطفه دار کاسکو دارم
    میخواستم بدونم که با دستگاه معمولی که خودم درست کردم میشه اینکارو کرد یا نه ؟
    و اینکه ایا در زمانی ک جوجه هست و باید سریلاک بهش داد میشه در کنار سریلاک از کرم خاکی استفاده کرد به عنوان پروتئن

    1. جالبه شما میخواید تخمی که ۴-۵ میلیون قیمتش هست رو با دستگاه دست ساز جوجه کنید. اگه این ریسک رو میپذیرید مشکلی نیست. تخم کاسکو و در کل طوطی سانان حساسه. بادستگاه دستساز بعده جوجه بشه. و تا دانخور شدن باید با سرلاک تغذیه بشه. سرلاک با کیفیت پروتئین کافی داره نیاز به کرم نیست. و زاتا مضرره

  12. سلام وقت بخیر
    من ۳ ماهه یه کاسکو خریدم الان حدود ۱۰ ماهشه ولی هنوز از من می ترسه به من عادت کرده ولی از دستم غذا نمی گیره خییییلی ترسوئه اینقدر دوس دارم بیاد بشینه رو دستم ولی هر چی میرم سمتش و یا با دستم غذا میدم گاز نمیگیره ولی غذا رو میگیره و با شدت پرت می کنه زمین و قار می کشه روزی ۳ تا ۴ ساعت هم براش وقت می ذارم
    روزی دو سه ساعت هم میاد بیرون و میره بالاترین نقطه استندش می شینه ولی واسه جا کردن دوباره ش توی قفس دردسر دارم! اصلا دلش نمی خواد برگرده تو قفسش و وقتی میذارمش توی قفس (البته با هزار ترفند راهی قفس می کنمش نه اینکه با دستم بگیرمش چون اصلا نمیذاره بهش نزدیک شک چ برسه ک بگیرمش) یه گوشه میره کز میکنه و ساکت میشینه دلم میسوزه براش!
    فقط تخمه گردو بلال و انگور یاقوتی می خوره و لاغیر هر ترفندی زدم نخورد حتی علیرغم میلم یکروز فقط براش برنج و حبوبات گذاشتم اما نخورد دلم سوخت دوباره بهش تخمه دادم!هرچی میوه فصل و استخوان ران مرغ پخته براش گذاشتم اصلا هم بهشون نگاه نمی کنه.
    تازگیها خودشو زیاد می خارونه توی مقالاتتون خوندم که یکی از دلایلش بخاطر رطوبت کمه واسه همین سفارش یه دستگاه بخور دادم کار درستیه؟ و اینکه از این پر سفید ریزها الان حدود ۱۰ الی ۱۵ تا در روز خودشو می خارونه بعد یه تکون میده به بالهاش ازش میریزه این نگرانم کرده
    در آخر اینکه از اول که خریدن برام ،بال سمت راستش ۳ تا پر بزرگ سر بالش رو نداشت و یکی هم در قفس رو از بالا انداخت رو خودش ک شکست و خودش بقیه پر شکسته رو کند تا حالا در نیومده چرا؟چیکار کنم در بیاد؟ بچه ام بالهاش ناقصه ! و کجا ببرم بدم بالهاش رو قیچی کنن؟
    ممنون

  13. سلام وقت بخیر برای درمان اسهال کاسکو چه خوراکی هایی خوبه؟ نیازه که برای درمان به دامپزشکی بره؟

    1. از میوه و سبزیجات کمتری استفاده بشه
      پلت مخصوص کاسکو رو بده
      محیطش گرم باشه
      در صورت عدم بهبودی برای تهیه دارو به داروخانه حیوانات مراجعه بشه

  14. سلام از كجا بفهميم كاسكومون نره يا ماده؟
    كاسكوي من پراشو ميكنه چيكار كنم ديگه نكنه؟

    1. حتما بهش کم توجهی می کنید
      براش روزانه چند ساعت وقت بگذارید و سرگرمش کنید
      اگر به جز کاسکو ، پرنده یا حیوان خانگی دیگه ای هم داری ، ممکن از حسادت باشه

  15. برنج خام بدیم یا نیم پز
    نمک و شوری براش بده یا برنج را با کمی نمک بپزید و بش بدید

    1. برنج نیم پز با مقدار خیلی کمی نمک
      هفته ای دو بار بیشتر نده

  16. عالی بود کاسکو من با این مواد غذایی پر حرف تر شد🦜

    ممنونم ازتون برای خبردادنتون مال من به من

    میگف هیچی نمی خورم🙄
    بهد بهش از اینا دادم🥲🙈🙉🙊

  17. من یه کاسکو ۱۱ ماهه ماده دارم تو سایتای دیگه دیدم که گفتن نر و ماده هر دو هوش یکسان دارند ولی شما گفتید نر بهتر است یعنی ماده قادر به حرف زدن نیست؟

    1. میتونه حرف بزنه ولی به زمان زیاد تری برای اموزش نیاز داره

    2. والا ما یه کاسکو ماده داریم از ۲۴ ساعت روز ۲۵ ساعتش حرف میزنه

  18. سلام
    وقتتون بخیر
    من یه جوجه کاسکو دارم که از زمان سرلاکی بودن دارمش الان ۶ ماهش هست میشه راه نمایی کنین من چه چیز هایی بدم بخوره؟
    و این که لطفا برای حرف زدن هم بگین چه روشی رو استفاده کنم

  19. سلام
    وقتتون بخیر
    من یه جوجه کاسکو دارم که از زمان سرلاکی بودن دارمش الان ۶ ماهش هست میشه راه نمایی کنین من چه چیز هایی بدم بخوره؟

  20. سلام،وقت بخیر،کاسکوی من حدودا ۴ماهشه و از ۱ماهگی دارمش،الان که دون خور شده فقط پلت میخوره و بقیه میوه ها،سبزیجات،جوانه ها و…. رو فقط خورد میکنه و میریزه زمین واصلا نمیخوره،خیلی نگرانشم،ممکنه راهنمایی کنید

    1. پلت خودش غذای کاملی هست و ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدنش رو تامین میکنه
      اما برای اینکه تنوع غذایی داشته باشه حتما میوه و سبزیجات کافی بهش بدید

  21. سلام من چند ماهی هست کاسکو ۵ساله خریدم،بیتشر از غلات تخمه میوه بهش میدم ولی هنوز نمیدونم چه مقدرا باید بهشون غذا بدم لطفا راهنمایی کنید.تخم مرغ تخمه بادام گردو میوه اینها غذاهایی هست که بهش میدم.

    1. از پلت مخصوص طوطی ها هم استفاده کن
      هر از گاهی تخم مرغ اب پز هم بده ، کلم و کاهو هم بده
      برای اینکه چاق نشه حتما باید روزی چند بار توی اتاق یا محیط بیرون پرواز کنه ، این کار مثل ورزش براش میمونه
      شاید اون مقدار غذای مناسب خودش رو ندونه ، بهتر که خیلی زیاد ندی که باعث چاق شدنش بشه

  22. توی یه مقاله دیگه که تو همین سایت منتشر شده نوشته شده از دادن ماکارونی و برنج خود داری کنید که میتواند موجب بیماری در پرنده بشود، ولی این جا نوشته شده دادن برنج برای پرنده خوبه و پرنده از خوردن ماکارونی هم لذت میبره ، و البته این جا نوشته شده که تخمه غذای اصلی کاسکو به شمار میره و شصت درصد از غذای اونو تشکیل میده ، ولی توی سایت اقای امید شایگان گفته شده که تخمه اصلا غذای اصلی این پرنده نیست و دارای چربی زیاد و برای پرنده های خانگی که تحرک کمی دارن مناسب نیست و نباید بیشتر از بیست درصد غذای اونو تشکیل بده ، من که البته اطلاع ندارم از این که کدوم درسته فقط خواستم بگم که اگه اشتباهی شده رفع کنید🙏

    1. در حالت کلی بدونید که هر غذایی که شیرین ، شور و پر چرب باشه برای پرنده های توی قفس خوب نیست
      تخمه بو داده و نمک دار ، ماکارونی پخته و چرب ، برنج پخته و چرب و چیپس و پفک ، شیرینی و شکلات و کاکائو همگی برای پرنده ها مضر
      و حتما از برنج خام و تخمه خام استفاده کنید اون هفته ای دو بار نه بیشتر

    1. سلام
      در حد معمولی مشکلی ایجاد نمیکنه ولی خیلی زیاد باشه مشکل سازه

      1. سلام خسته نباشین من سه روز پیش دوتا عروس هلندی خریدم جنستشونو نمیدونم هنو گفتن که ۴ ۵ ماهشه اما اینا غیر ارزنو دونه و تخمه اب هیچی دیگه ای نمیخورن نه سیب میخورن نه سبزیجات نه تخم مرع ابپز میزارم براشون سمتش نمیرن حتی خودمم میبرم جلو دهنش زبون نیزنی ولی نمیخوره میره اونور

        بعد اینا دستی دستی نیستن ولی میارمشون بیرون از قفس همیشه بالا قفس میشنن تکونم نمیخورن یا صداشون در نمیاد چون تازه اوردمشون تو این خونه غریبی میکنن یعنی؟
        بعد کمی هم بالاشون میلیرزه هوا خونه هم جوری که سرد نیس نه پنجره نه کولر نه پنکه روشن پس دلیلش چیه چی بهشون بدم قوی تر بشن

    2. قند خون کاسکو همینجوری بالاس قند بخوره احتمال نابینا شدنش هست مواظب باش

  23. میگین که رون مرغ و کمی گوشت پخته بهش بدیم بعد میگین ندین بهش

    حالا بدم یا ندم🤒

    1. سلام
      نگفتیم که کمی گوشت پخته شده بهش بدید ! گفتیم :

      کمی استخوان ران مرغ را به همراه مقداری گوشت که رویش قرار دارد

      منظور در اینجا از گوشت ، گوشت مرغ هست و گوشت دام نیست ! گوشت که رویش قرار دارد ! ران مرغ با گوشتی که داره !

      اما شما نباید به پرندتون گوشت دام بدید ، گوشت دام برای طیوری مثل کاسکو مناسب نیست !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس