انواع نژاد مرغ عشق همراه با عکس

این پرنده با نام لاتین Budgerigar در سال ۱۸۰۰ و در مناطقی از استرالیا کشف شد. مرغ عشق نیز مانند سایر طوطی سانان دارای گونه های مختلف بوده که در رنگ های متنوعی ظاهر شده است. با ادغام مرغ عشق های متنوع در اسارت، گونه های قابل توجهی پدید آمده که در ادامه معرفی میشوند.

به طور کلی تمام نژادهای این پرنده زیر گونه نژاد معمولی آن بوده که در پرورشگاه تکثیر یافته اند. در این مقاله از چیکن دیوایس، گونه های رایج مرغ عشق و مشخصات کلی آنها آورده شده است.

دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی
» قابلیت جوجه کشی از انواع نژاد مرغ عشق
» شانه های همه کاره با چرخش ۳۶۰ درجه
» دارای به روزترین سنسور SHT
قیمت : ۳,۵۳۰,۰۰۰ تومان
 

مرغ عشق استرالیایی یا معمولی و زیر گونه های آن

این پرنده به عنوان سومین حیوان خانگی محبوب در دنیا شناخته می شود. مرغ عشق استرالیایی همان گونه اولیه پرنده بوده که در طبیعت نیز یافت میشود. آنها در رنگ های سبز ، زرد، آبی، بنفش، خاکستری و قهوه ای دیده شده و پراکندگی فراوانی دارند.

در بالهای مرغ عشق استرالیایی، الگوهای منظم مشکی رنگ وجود دارد و در زیر گلوی آنها نیز ۸ لکه سیاه متقارن به چشم میخورد. در قسمت زیرین دم بلند و کشیده این پرنده، پرهایی به رنگ آبی تیره و مشکی وجود دارد.

پرورش این گونه در اسارت سبب شده تا زیر گونه های زیادی از مرغ عشق پدید آید. در ادامه این مقاله انواع مرغ عشق با مشخصات ظاهری آنها آورده شده است.

مرغ عشق انگلیسی (English or exhibition  Budgies)

مرغ عشق انگلیسی توسط انسان به وجود آمده و با نام مرغ عشق نمایشگاهی نیز شناخته میشود. جثه این پرنده دو برابر نوع معمولی آن بوده و از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. برخی از باجریگار های انگلیسی دارای پرهای بیشتری در اطراف سر و لکه ها متعددی در زیر گلو هستند.

مرغ عشق انگلیسی (English or exhibition  Budgies) - چیکن دیوایساین پرنده تنها در اندازه جثه با مرغ عشق استرالیایی تفاوت داشته و در رنگ ها متنوعی ظاهر میشود. رفتار دوستانه و خوی آرام آنها سبب شده تا محبوبیت بیشتری داشته باشند.

مرغ عشق دارچینی (Cinnamon Budgie)

مرغ عشق های دارچینی ظاهری رنگ پریده تر از نژاد معمولی دارند. آنها در رنگ های قهوه ای، آبی و سبز یافت می شوند و وجه تمایز آنها از سایر گونه ها، داشتن سایه های قهوه ای در انتهای بال و دم است. وجود لکه های قهوه ای منظم در بالها از مشخصات ظاهری ویژه این پرنده است.

مرغ عشق دارچینی (Cinnamon Budgie) - چیکن دیوایسجالب توجه است که در صورت جفت گیری دو مرغ عشق دارچینی تمام جوجه های متولد شده از نژاد دارچینی خواهند بود، اما در صورت تلاقی نژاد دارچینی با نژاد معمولی، ۵۰ درصد از جوجه ها دو رگه می باشند. مطالعه مقاله اصول جفتگیری مرغ عشق به این منظور به شما توصیه میشود.

نژاد مرغ عشق فالو (fallow budgie)

تقریبا بیشتر رنگدانه ها در پرهای مرغ عشق فالو حذف شده و تنها رنگ های پاستلی و روشن مشاهده میشوند. چشمان قرمز، پاهای صورتی و منقار نارنجی در همه آنها مشترک بوده و تا حدودی در گروه پرندگان دارای آلبینیسم قرار می گیرند.

نژاد مرغ عشق فالو (fallow budgie) - چیکن دیوایسمرغ عشق فالو با پرهایی به رنگ سبز، آبی، زرد و خاکستری مشاهده میشود، رنگ پرها بسیار روشن بوده و در انتها با سایه های خاکستری ادغام میگردد.

مرغ عشق نژاد آلبینو (Albino budgie)

مرغ عشق آلبینو با پرهای کاملا سفید، چشمان خاکستری، پاها و منقار صورتی شناخته میشود. در این پرنده به دلیل جهش های ژنتیکی، رنگدانه های تیره به کلی حذف شده و تنها رنگدانه سفید و آبی باقی مانده است.

مرغ عشق نژاد آلبینو (Albino budgie) - چیکن دیوایستشخیص جنسیت این پرنده با توجه به رنگ منقار بر خلاف سایر مرغ عشق ها، سخت بوه و تنها راه تشخیص آن، مراجعه به دامپزشک می باشد.

بیشتر بخوانید : راه های تشخیص جنسیت مرغ عشق

مرغ عشق اسپانگل (spangle budgie)

مرغ عشق ها در رنگ های متفاوتی دیده می شوند و اکثر آنها دارای الگوهای سیاه رنگ در پرهای خود هستند. این الگو ها در مرغ عشق اسپانگل کمی متفاوت است.

مرغ عشق اسپانگل (spangle budgie) - چیکن دیوایساین لکه ها بسته به تک فاکتور یا دو فاکتور بودن پرنده متغیر خواهد بود. در اسپانگل تک فاکتور تنها یک ژن اسپانگل در پرنده وجود داشته که باعث پدید آمدن پرهای تیره با حاشیه روشن میشود. در نژاد دو فاکتور، مرغ عشق اسپانگل دارای پرهایی روشن با حاشیه های تیره میباشد، در این جهش، رنگدانه های تیره تا حدود زیادی حذف شده اند.

مرغ عشق نژاد اپالین (opaline budgies)

یکی از نژادهای رایج مرغ عشق، نژاد اوپالین می باشد. مرغ عشق اپالین بسیار شبیه به نژادهای معمولی بوده با این تفاوت که جهش ژنتیکی در آنها سبب کاهش خطوط مشکی در پرها میشود.

مرغ عشق نژاد اپالین (opaline budgies) - چیکن دیوایس این پرنده در قسمت سر، زیر گلو و بالها نیز، الگوهای منظم مشکی رنگ داشته که این الگوها نسبت به نژاد معمولی کمتر است.

همچنین در مرغ عشق اپالین رنگ پس زمینه بالها با رنگ بدن یکسان بوده و تعداد رنگ کمتری در پرها وجود دارد.

مرغ عشق لوتینو (Lutino budgie)

در این نژاد بر خلاف باجریگار آلبینو، تمامی رنگدانه های سفید و روشن حذف شده و رنگدانه سبز و زرد خودنمایی میکند. تمامی بدن مرغ عشق لوتینو از پرهای زرد تیره پوشیده شده که در قسمت های انتهایی بال و دم، کمی به رنگ زرد روشن متمایل می شوند.

مرغ عشق لوتینو (Lutino budgie) - چیکن دیوایسدر این گونه نیز چشمان قرمز و صورتی مشاهده می شود. این پرنده از نظر زیستی هیچ تفاوتی با سایر نژاد ها نداشته و پرورش نگهداری از آنها با یکدیگر مشکل ساز نخواهد بود. در مقاله پرورش مرغ عشق تمام نکات مورد نیاز برای نگهداری از این پرنده زیبا به شما آموزش داده شده است.

مرغ عشق رنگین کمانی (Rainbow Budgie)

یکی از زیباترین نژادهای مرغ عشق، نژاد رنگین کمانی آن است. این پرنده با پرهای رنگارنگ به یک تابلو نقاشی شبیه می باشد.

مرغ عشق رنگین کمانی (Rainbow Budgie) - چیکن دیوایسپرهای پرنده که گویی با آبرنگ رنگ آمیزی شده دارای حاشیه های سایه مانند بوده که با تناسب زیبایی در یکدیگر محو شده اند. به دلیل جهش های ژنتیکی متفاوت هیچ دو مرغ عشق رنگین کمانی شبیه به یکدیگر متولد نمی شوند.

همچنین پرهای صورت مرغ عشق به رنگ طلایی و زرد و بدن این پرنده با پرهای ارغوانی، بنفش، آبی و خاکستری پوشیده شده است.

مرغ عشق پروانه ای یا هلیکوپتری  (Helicopter budgies)

یکی از کمیاب ترین نژادها، مرغ عشق پروانه ای می باشد. این پرنده به دلیل جهش نادر ژنتیکی ظاهری بسیار جالب توجه دارد. بر روی بال پرنده و نزدیک به شانه ها، پرهایی خلاف جهت رشد کرده که به گل های ۶ پر زیبا شباهت دارند. بر خلاف تصور این پرنده ژاپنی، قادر به پرواز کردن بوده و جثه ای کوچکتر از سایر گونه ها دارد.

مرغ عشق مو فرفری (Feather Duster budgies)

زیباترین نژاد مرغ عشق، گونه مو فرفری است. این نژاد دارای بدنی پوشیده شده از پرهای فردار بوده که این پرها تا روی چشمان پرنده نیز کشیده شده است. مرغ عشق موفرفری قبل از رشد پرهایش ظاهری مشابه دیگر جوجه ها داشته و از آنها قابل تشخیص نمیباشد.

این ظاهر زیبا معایبی نیز دارد، رژیم غذایی خاص و نحوه نگهداری سخت این نژاد سبب شده تا طول عمری بسیار کوتاه داشته باشد. برخی بر این باورند که موفرفری ها کمتر از یک سال عمر میکنند.

مرغ عشق کاکل دار (crested and tufted Budgerigar)

تفاوت این پرنده با سایر هم نوعان خود، تغییر جهت رشد پرها در سر پرنده است. در بالای سر، پرها مانند آبشاری به اطراف ریخته و کاکلی زیبا به نمایش می گذارد. مرغ عشق کلاه چتری اولین بار در استرالیا کشف شد.

گاه ممکن است از جفتگیری دو کلاه چتری، پرنده ساده نیز به وجود آید و این به قدرت این ژن در پرنده بستگی دارد. این جهش نادر دارای سه شکل، کاکل چتری، نیم تاج و تاج پرزدار یا tufted  است.

نادر ترین نژاد مرغ عشق کدام است ؟

همانطور که گفته شد جهش های ژنتیکی متفاوت و جفت گیری های مختلف در اسارت سبب شده تا گونه های زیادی از این پرنده به وجود آید. چند نوع از نادر ترین نژاد های مرغ عشق، نژاد صورت سیاه، خاکستری، مرغ عشق قهوه ای و زغال سنگی است. بیشتر این پرندگان به دلیل جوجه کشی و پرورش دشوار آنها منقرض شده اند.

نژاد مرغ عشق زغال سنگی و بلک فیس سالها قبل ناپدید شده و امکان پیدایش مجدد آنها وجود دارد.

سایر نژادهای به وجود آمده از جفت گیری مرغ عشق های متفاوت 

در سراسر جهان نژادهای ابلق، لکه دار و راه اره، نژاد بال خاکستری و بال قهوه ای، نژاد کبالت و مرغ عشق بنفش نیز شناخته شده اند. تنوع این پرنده باعث شده تا در تمام دنیا نژادهای مختلفی پدید آید که گاه ثمره این جفت گیری تولد جوجه های عقیم یا تخم های بدون نطفه می باشد.

با مطالعه مقاله بهترین رنگ برای جفت زدن مرغ عشق، اطلاعات زیادی راجع به پرورش و جوجه کشی از این پرنده زیبا کسب خواهید کرد.

جمع بندی

در این مقاله تمامی نژادهای اصلی مرغ عشق، بررسی و معرفی شدند. با مطالعه این مقاله شما میتوانید نژاد مرغ عشق خود را بیابید. در صورتی که پرنده شما به چند نمونه از نژادهای گفته شده شباهت داشته باشد، از حاصل جفت گیری گونه های متنوع متولد شده است.

نوشته های مشابه

‫۸۲ دیدگاه ها

  1. سلام من یه مرغ عشق معمولی سبز دارم که مادست با یه سفید ابی که نره ،سبزه روی سرش خطوط مشکی خیلی کمی داره و خیلی کم رنگ هست و خیلی ریز نقشه و نمیتونه ارتفاع زیادی رو پرواز کنه تا حدود مثلا نیم متر هست و سفیده هم روی سینه و شکمش ابی داره و روی کمرش با سرش یه کم خطوط مشکی داره و خیلی قویه اولش فکر کردم بچن ولی بعدش پراشون ریزش کمی کرد و درومد یه عمویی داشتم پرنده باز بود مرغ عشق هم داشت راهنماییم کرد الان صاحب ۴ تا جوجه ی سالمو نازن و با این حال هنوز ریز نقشه ولی مادر خوبیه ای این مغاله رو دیدم بنظرم نژاد اپالین هست ولی شبیه به عکس نیست کسی میدونه چه نژادی هست مادم ممنون میشم

    1. برای تشویقشون به جفت گیری می تونی توی جیره ی غذاییشون برگ ریحان اضافه کنی
      گندمو بزار از شب خیس بخوره فرداش یه وعده صبح یه وعده عصر بده
      عرق زیره ی سیاه هم برای تقویت میل باروری شون موثره

  2. سلام
    من‌ یه جفت مرغ عشق دارم ۲ ماه خریدم ولی با هم دیگه جفت نمیشن و کلا با هم جور در نمیان باید چیکار کنم ؟؟

    1. سلام
      من دو سال پیش ، یک جفت مرغ عشق نر و ماده خریدم . با توجه به اینکه همه علائم برای جفتگیری رو دارند ولی در لحظه ی آخر مرغ عشق ماده با نوک یا نک گرفتن ، مرغ عشق نر رو از خودش دور میکنه
      علتش چیه؟

      1. مرغ عشق ماده عاشق مرغ عشق نر نشده😂 ولی به مرور زمان رابطشون بهتر میشه نگران نباش من خودم دوتا مرغ عشق ماده دارم سر هرچیزی همدیگرو میزنن ولی اینجوری نیست که همو دوست نداشته باشن

  3. سلام یه جفت دارم که جوجه دارن یکی اوبالین و اسپانگل هست جوجه هاش اندازه خودشون شدن
    نژادشان زیاد مشخص نیست طبیعیه؟

  4. سلام
    من یه مرغ عشق ماده داشتم و یه نر گرفتم تا جفت بشن
    نمیدونستم چجوری باید جفت شون کنم و یک شب فقط با قفس جدا کنار هم گذاشتم و روز بعد انداختم پیش هم، باید چیکار کنم تا جفت بشن؟!

    سن ماده تازه بالغ شده و نر یک سال بیشتره

    1. سلام دوست عزیز
      بهشون تو جیره گرمیجات بده تا مست بشن
      قطره AD3E هم بخر طریقه مصرفش رو ش نوشته شده به اون طریق بده بهشون

    2. فقط کافیه بندازی شون تو یک قفس و دو ساعت هواشون و از دور داشته باشی.اگر همدیگه رو نزدن یعنی نر و ماده همدیگر و پذیرفتن.دو الی سه روز هم تو آب شون ۵ قطره ویتامین ad3e اضافه کنید.اگر سالم و جوان باشند و دمای محیط شون هم حدود ۲۴ درجه باشه،نهایتا تا چهل روز آینده باید تخمگذاری رو شروع کنند..

    3. داش به مرور زمان رابطشون بهتر میشه بعد قفس جدا نداز احساس دلتنگی میکنن

    4. سلام دوست عزیز البته ادمین درست گفته است به غیر از قطره جوانه گندم و هویج وتخم مرغ آب پز شده رنده کن بده با ی قاشق آرد سوخاری تفت داده نشده از نان فانتزی بخر بده حتما آرد بزن چون‌ تخم مرغ خالی باعث عفونت ریه میشه

  5. سلام.من مرغ عشق هام ۵ تا تخم گذاشتن ۳ تا جوجه شدن ۲ تا نه.جوجه اول ۳۵ تا ۴۰ روزست و از قفس بیرون امده اما بعضی اوقات نر اون رو میزنه و نمیذاره راحت باشه ایا باید جداش کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اول باید علت پرخاشگری ریشه یابی بشه
      و اگر آسیب جدی بهش وارد میکنه باید جداش کنی تا تلف نشده

  6. سلام من دو تا مرغ عشق دارم که جفت نشدن و هر روز نوک هاشونو به هم میزنن

  7. سلام من یه عدد جفت مرغ عشق(نر و ماده) دارم ایا اسباب بازی لازم دارد یا چون دو عدد هستند اسباب بازی نمیخواهند

    نر مست هست ولی ماده اجازه نمیده چی کار کنم

    برای جلوگیری از گاز گرفتن میشه دستکش پوشید

    مرغ عشق نر خودش (بدون هیچ زوری) میاد دستم ولی در حالی که روی دستمه خیلی بد گاز میگیره میخوام رام نشه
    چون ازش جوجه میخوام

    من فقط برای عوض کردن اب و غذا مجبورم دستمو داخل قفس ببرم و نره همون لحظه میاد دستم

    ایا میتونم جفت را از قفس خارج کنم یا اینکه چون جفتن نمیشه

    1. سلام. دو یا سه اسباب بازی مختلف برای یکی از اونها مناسبه لازم نیست قفس رو با اسباب بازی های مختلف پر کنین تا پرنده احساس گیجی نکنه

      1. سلام آقا فرهاد مرغ عشق شما مشکلی نداره با توجه به ژنتیک اون چشماش قرمز هست که بهش میگن چشم شرابی

        1. سلام دوست عزیز
          ممنون که تجربیاتتون رو با ما در میون گذاشتین

        1. سلام دوست عزیز
          قطعی نمیشه گفت چون استثناهایی وجود دارن
          گاها کلا به جفتشون توجه میکنن و امکان سخنگو کردنشون کم میشه

        2. سلام من یه جوجه مرغ عشق پیدا کردم پارسال اوردمش خونه بهش رسیدگی کردم خیلی باهوش وزرنگه زردوسبزه روی یه بالش لکه مشکی داره تازه فهمیدم سخنگوعه بیشتراز عروس هلندیم حرف میزنه وباتوپ بازی میکنه

      2. سلام من یه جفت پرنده مرغ عشق گریدaدارم غذا هم ارزن و تخمکتان و هفته ای یک یا دوبار گندم میدم فقط نوک هاشون رو بهم میزنند و جفت گیری نمیکنن چیکار باید کنم

        1. سلام دوست عزیز
          از سنشون اطلاعی داری؟ بالغ شدن؟

    2. سلام یه توپ آویز بگیر بایه تاب که از سقف آويزون شده باشه، ،،عشق میکنن…

  8. سلام من یه جفت مرغ عشق دارم یکی از جوجه ها سیاهی چشم هایش قرمز هست چرا

    1. سلام. التهاب چشم و قرمز شدن چشم اگر بدون آبریزش چشم باشه به سادگی درمان میشه این اتفاق به خاطر حساسیت خفیف به گردو غبار یا باکتری ها ایجاد میشه. پماد تتراسایکلین چشمی انسان رو زیر نظر دامپزشک از داروخانه تهیه کنید و هر روز ۳ مرتبه صبح ظهر شب و تا ۳ روز مقداری کافی روی چشم آلوده بزنید. نباید زیاد باشه چون باقی موندن پماد روی پلک و چشم باعث ناراحتی پرنده میشه

  9. سلام من یک جفت مرغ عشق داشتم مادش مرد یکی دیگه خریدم همش همومیزنن طبیعیه؟

  10. سلام خسته نباشید من یه جفت مرغ عشق خریدم صاحب قبلی شان گفت جفت هستن لونه اشون خراب شد ندارن صاحب قبلی‌شان گفت چندروز دیگه تخم میزارن الان لونه نداره ماده هم به نر نوک میزنه طبیعیه

    1. سلام لونه بذار براشون پ خیلی نوک میزنه یا کم ؟ غذاشون چیه ؟

  11. سلام وقت بخیر، می‌خوام یه جفت مرغ عشق نگهدارم، هزینه نگهداری ماهانه شون چقدر میشه؟ اگه دو سه ماهه باشن و باهاشون کار کنم میتونن اهلی بشن یا حرف بزنن؟

    1. سلام در مورد قیمت دان و مکمل هاشون اطلاعی ندارم . بله اهلی میشن

    2. سلام خسته نباشید من یکجفت مرغ عشق خریدم زمانی که خریدم ۱۳ تا تخم داشت الان هم دوتا گذاشت شد ۱۵ تا بازم تو شکمش تخم داره و امروز فردا اونم میذاره هرروز جفت میشن بنظرتون چیکار کنم ؟ایا این تخم گذاری بالا طبیعیه ؟ یبارم خاستم نر رو جدا کنم ماده دادو بیداد میکرد

  12. سلام من دو جفت مرغ عشق دارم و ۳/۴ تا تخم داره فکر کنم فقط روی یک دونه از تخم ها می شینه یا نمی دونم این روی همشون می شینه و این مرغ عشق های من رنگ نر سبز و زرد و ماده زرد خالص یکم سیاه توی بدن هم داره امکان داره جوجه هاشون سفید یا ابی یا سیاه باشه ممنون

    1. سلام میخوابه روی همشون . مشخص نیست چه رنگی میشن جوجه ها صبور باشید از تخم که بیرون اومدن میبینید دیگه !

  13. سلام. من یک مرغ عشق آلبینو سفید ماده دارم با یک مرغ عشق رنگین کمانی نر. یک روزه خریدم از مغازه که قفسشون از هم جدا بود یعنی با هم نبودن… ولی بعد یک روز.. مرغ عشق نر صدای عجیبی از خودش درمی اورد وهمش طرف ماده میرفت ماده هم نوک میزد بهش ماده یکی دو بار هم رفت داخل لونه و زود بیرون میومد… ایا بنظرتون جفت شدن یا نه… و برای تولید مثل این دو نوع خوب هستن…. و بنظر شما اگر جوجه کنن چه رنگی میشن. ممنون

    1. سلام مشخص نیست جفت شدن یا جوجه چه رنگی میشه . بهتر بود هم نژاد باشن

  14. سلام من یه مرغ عشق گرفتم ک تخم دارع و مادره خیلی کم از لانه میاد بیرون و نر هم ب ماده غذا میده ایا این طبیعیه ک از لانه نمیاد بیرون؟

  15. سلام خوب هستین.
    قیمت حدودی مرغ عشق رنگین کمانی مولد کارداده‌ چند هست؟
    و اگر رنگین کمانی باشن رنگشون عین پدر و مادرشان میشه؟
    من می‌خوام لانه جدید براشون بخرم آیا میرن توش،چون قبلاً تو چیز دیگه بودن.
    این مدت که جوجه میزارن چطور حمام میکنن،پایین قفس بزارم خودشون میرن؟

    1. سلام از قیمت اطلاعی ندارم. بله احتمال قوی شبیه به پدر و مادر میشن . در دوران تخم گذاری نیاز به حمام ندارن. امتحان کنید شاید رفتن توی لونه جدیدی شاید نرفتن

      1. سلام من یه مرغ عشق گرفتم ک تخم دارع و مادره خیلی کم از لانه میاد بیرون و نر هم ب ماده غذا میده ایا این طبیعیه ک از لانه نمیاد بیرون؟

  16. سلام من میخواهم پرورش مرغ عشق بزنم به نظر شما از مرغ عشقه انگلیسی شروع کنم یا از معمولی

  17. سلام یک مرغ عشق دارم سیاهه صداهای عجیب غریبی در میاره چه مدله؟

    1. سلام
      مدل منظورت نژاده ؟
      نمیدونم
      اینکه صدا عجیب درمیاره ممکنه به خاطر زمان بلوغش باشه
      جفت میخواد

  18. سلام من یه مرغ عشق دارم که رنگش سفید با خال های مشکی و دمش ابیه نژادش چیه

    1. اگر توی این مقاله بهش اشاره نشده باشه باید از پرورش دهنده های باتجربه سوال کنی
      احتمالا البینو باشه و ناخالصی داره

  19. سلام مرغ عشق جفت دارم یکیش زرده کاملا سینه اش سبزه و اون یکی ابیه و رو بال هاش ابی مشکیه برای جفت گیری مشگلی نداره و جچوری باید برای جفت گیری امادشون کنم

    1. الان کم کم وارد فصل استراحت میشن
      بهتر که از هم جدا باشن و برای جفت گیری فصل بهار اماده شون کن
      بندازشون پیش هم
      لانه و تغذیه کامل داشته باشن

  20. سلام دوستان
    میخوام پروش مرغ عشق بزنم
    بهترین نژاد برام معرفی کنید که زود سود کنم

    1. توصیه میکنم اول اصول سالن داری و تکثیر مرغ عشق رو یاد بگیرید. با این سرعتی که پیش میرید به سال دوم نرسیده کل پرنده هاتون تلف میشن

      1. سلام ‌. من دیروز یک جفت مرغ عشق خریدم که سه جوجه ۳ ۴ روزه دارند . مادره اصلا از لانه نمیاد بیرون طبیعیه؟
        شب ها نیاز به چراغ دارند؟

        1. سلام کار اشتباهی بوده خرید پرنده جوجه دار
          پدر بهش غذا میده ؟ نیازی نیست نور قوی باشه میتونید چرافغ خواب دور ازشون روشن بذارید

        2. سلام ببخشید چرا مرغ عشق جوجه دار اشتباه هست خریرش

        3. سلام
          به خاطر اینکه پرنده ماده و نر وارد استرس میشن و در نتیجه به جوجه ها غذا نمیدن و فینیتو ! جوجه ها تلف میشن

  21. سلام من یک عروس هلندی حدود ۵ ماه پیش خریدم از صاحبش ولی بالغ بود که خریدم الان ۱ سالو خورده ایش هست ولی به ما عادت کرده رو شونه راحت میاد سرش هم میاره پایین که بخارونی سرشو ولی نمیزاره به جایی دیگیریش دست بزنی گاز میگیره یا پر میزنه چیکار کنم

    1. باید با غذا دادن به دست خودتون عادتش بدید تا از دستتون نترسه
      اینطوری اگه رو بدنش دست بکشید نمیترسه

  22. سلام مرسی ازاطلاعات خوبتون
    من ۷۰ تومن پول دستم هست میخوام پرنده بخرم
    به نظرشما توچه زمینه ای از پرندگان زینتی سرمایه گذاری کنم که سود آور باشه؟خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. طوطی سانان
      در همین زمینه با یکی از پرورش دهنده های طوطی مصاحبه کردیم
      توی پیج اینستاگرام eig.1372 می تونید مشاهده کنید

      1. سلام من یک مرغ عشق خریدم و فکر کنم ۳۰ روزشه میتونم از الان دستیش کنم؟ نژادشم رنگین کمونیه

        1. سلام دوست عزیز
          ۲ تا ۳ ماهگی بهترین سن برای اهلی کردن مرغ عشق هست

        2. یعنی الان نمیتونم اینکارو بکنم؟واقعا حس میکنم داره اذیت میشه میخوام دستیش کنم تا انقد قلبش تپ تپ نکنه و نگران اینکه کاری باهاش بکنم نباشه میدونم طبیعیه ولی من یکم نگرانم

        3. تپش قلبش غیر عادیه؟
          اگه اینطوره ببرش حتما دامپزشک ممکنه با ترس ناگهانی حتی سکته کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋