معرفی دماسنج تستو (testo) و ویژگی های آن

معرفی مزایا و ویژگی های دماسنج تستو (Testo)

دماسنج تستو یکی از دماسنج های معروف و با کیفیت جهانی است که در بسیاری از صنایع از آن جهت سنجش همزمان دما و رطوبت محیط می توان استفاده کرد. دماسنج و رطوبت سنج همزمان testo ساخت کشور آلمان بوده و با دقت بسیار و ضریب خطای بسیار پایین قادر به سنجش دما و رطوبت محیط است. اگر شما نیز جهت سنجش دما و رطوبت سالن پرورش قارچ ، گلخانه و یا سالن پرورش طیور خود نیاز به یک دماسنج و رطوبت سنج حرفه ای و دقیق دارید، ما تستو را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه شما را با مزایای این دماسنج آشنا خواهیم کرد. 

موارد استفاده از دماسنج و رطوبت سنج

اگر دارای یک گلخانه و یا سردخانه میوه و سبزیجات هستید، در زمینه تولید قارچ فعالیت دارید، اگر پرورش دهنده دام و طیور هستید و هم چنین اگر با دستگاه جوجه کشی کار می کنید، حتما به یک دماسنج و رطوبت سنج حرفه ای نیاز خواهید داشت. 

حتما می دانید که میوه ها وسبزیجات در دما و رطوبت خاصی بهترین رشد را خواهند داشت و این دما و رطوبت حتما باید دائما کنترل شود و آن را در سطح معینی حفظ نمود. هم چنین میوه و محصولات لبنی و پروتئینی موجود در سردخانه در دمای خاصی سالم خواهند ماند که شما باید این دما را مدام تست و حفظ کنید.

موارد استفاده از دماسنج و رطوبت سنجمهمتر اینکه اگر با دستگاه جوجه کشی کار می کنید، برای سنجش دما و رطوبت محیطی که دستگاه در آن  دارد و همچنین تست صحت عملکرد سنسور خود دستگاه جوجه کشی باید از دماسنج های جانبی با کیفیت استفاده کنید که تستو یکی از آنها می باشد. سنجش دما و رطوبت محیط بیرونی دستگاه جوجه کشی در فصل زمستان اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله جوجه کشی در زمستان مراجعه کنید. 

در برخی موارد سنسور دستگاه جوجه کشی به خوبی کار نمی کند، این مورد در دستگاه های جوجه کشی دست ساز و غیراستاندارد بسیار اتفاق می افتد بنابراین برای آگاهی از وضعیت دما و رطوبت داخل دستگاه و اطمینان از صحت عملکرد آن باید با استفاده از یک دماسنج و رطوبت سنج جانبی همیشه و هر چند ساعت یکبار دما و رطوبت داخل آن را تست کرد که در چنین مواردی تستو به کمک شما خواهد آمد. 

چرا باید از دماسنج تستو استفاده کرد؟

دماسنج ها و رطوبت سنج های متنوعی در بازار وجود دارند که اعتماد به کیفیت کار آنها مشکل است، بنابراین در این نوشته به صورت بی طرفانه مزایا و خوبی های دماسنج تستو را بیان خواهیم کرد تا به صورت آگاهانه تصمیم بگیرید.

الف – دماسنج تستو قادر است تا به صورت همزمان دما و رطوبت محیط را مورد سنجش قرار دهد. بنابراین با خرید یک دستگاه قادر به سنجش همزمان دما و رطوبت محیط خواهید بود و در هزینه صرفه جویی خواهید کرد. 

چرا باید از دماسنج تستو استفاده کردب – تستو ضریب خطای بسیار پایینی دارد طوری که ضریب خطای آن حدود ۰.۵± درجه سانتی گراد خواهد بود، در حالی که سایر دماسنج های معمولی تا ۵± درجه سانتی گراد خطا دارند. این دماسنج محدوده دمای ۵۰- درجه تا ۱۵۰+ درجه سانتی گراد را مورد سنجش قرار خواهد داد. 

ج – دقت اندازه گیری آن در سنجش رطوبت ۳± درصد است که این مورد در سایر رطوبت سنج های موجود در بازار گاها تا ۱۰ درصد هم بالا می رود. محدوده رطوبتی ۰ تا ۱۰۰ درصد را مورد سنجش قرار خواهد داد

د – امکان اتصال به موبایل و تبلت وجود دارد، تستو دارای یک نرم افزار است که می توانید آن را بر روی موبایل و تبلت خود نصب کنید و از طریق فناوری بلوتوث ، دماسنج تستو را به موبایل خود وصل کنید و به صورت لحظه ای از دما و رطوبت سالن مطلع باشید. 

هـ – با توجه به دقت بالای محصول ، از آن برای کالیبره سایر دماسنج ها، سنسورها و ابزارهای اندازه گیری استفاده می شود، به عنوان مثال زمانی که سنسور دستگاه جوجه کشی شما از کالیبره خارج می شود به کمک این دماسنج می توانید سنسور دستگاه را کالیبره کنید. 

و – دماسنج تستو از مواد اولیه مقاوم و درجه یک ساخته شده بنابراین در برابر تغییرات شدید دمایی و دمای بسیار بالا مقاوم خواهد بود، اما دماسنج های معمولی موجود در بازار امکان ترک و شکستگی را دارند. 

سخن آخر

در این نوشته شما را با ویژگی ها و مزایای دماسنج و رطوبت سنج تستو آشنا کردیم و در حالت کلی به لزوم وجود دماسنج و رطوبت سنج در سالن های مختلف پرورش قارچ ، گلخانه و پرورش طیور پی بردیم. در نهایت اگر سوال یا پیشنهادی در رابطه با انواع دماسنج ها و نحوه استفاده از آنها دارید، می توانید از طریق نظرات پایین صفحه با ما در میان بگذارید. 

ویدیو معرفی دماسنج تستو (testo) و ویژگی های آن

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. سلام
      نسخه های صادراتی سری دستگاه های جوجه کشی درنا ، با نام Turna تولید میشوند و برای شما نسخه ی صادراتی ارسال شده است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس