کدام پرنده کمترین ضریب هوشی را دارد؟

به دنبال شناخت خنگ ترین پرنده های جهان هستید؟ از اینکه کدام پرنده کمترین ضریب هوشی را دارد بی خبرید؟ برای آگاهی بیشتر در خصوص کم هوش ترین پرندگان جهان با ما تا انتهای این نوشته از چیکن دیوایس همراه باشید تا به معرفی هر یک از آنها بپردازیم.

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور 3
دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳
» مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی
» دارای پمپ آب اتوماتیک
» دارای راک های دوار غلطکی ۳۶۰ درجه
قیمت : ۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان

انواع خنگ ترین پرنده های دنیا

پرنده های مختلفی وجود دارند که به خنگ ترین پرندگان جهان معروف هستند و ۵ مورد اول جزو برگزیدگان دسته خنگ ترین ها محسوب می شوند و موارد بعدی برای آگاهی هر چه بیشتر شما در این راستا توضیح داده شده است. این پرندگان عبارتند از…

پنگوئن

پنگوئن ها پرندگان اجتماعی محسوب می شوند و اغلب در اجتماعات خود با یکدیگر شوخی دارند شاید بارها دیده اید که هنگام گذر یک پنگوئن دیگر به آن پس گردنی زده و در برخی مواقع به آن لگد می زنند.

پنگوئن - چیکن دیوایس

این پرندگان فاقد مهارت های حرکتی هستند و همان راه رفتنشان می تواند دلیلی بر خنگی آنها باشد. همچنین پوشش بدنی آنها به گونه ای است که ممکن است هنگام مشاهده شکارچی تصور کنند که استتار کرده اند در حالی که با دیدن خطوط سیاه رنگ بدن آنها می توان به آسانی دست به شکار زد.

کبک

کبک ها نیز ورای آن ظاهر زیبا جزو خنگ ترین پرندگان دنیا هستند. برای شکار آنها کافی است یک تابلو رنگی بر روی تپه یا کوهی که کبک در آن وجود دارد قرار دهید بدین طریق کبک جلوی تابلوی رنگی می ایستد و ساعتها به آن نگاه می کند و شما می توانید به راحتی آن را شکار کنید. همین کار کبک باعث به وجود آمدن ضرب المثل سرش را عین کبک زیر برف کرده شده است.

شترمرغ

شاید بارها شنیده اید که برخی  از افراد سر خود را همانند شترمرغ در شن فرو کرده اند  زیرا  آنها هنگام مواجهه با شکارچی سر خود را داخل زمین فرو می برند و به گمان خود بدین طریق از خود محافظت می کنند که همین امر منجر به شکار سریع آنها می شود. این پرنده ها علاوه بر داشتن پاهای دراز و قوی و مشهور بودن به سریع ترین پرنده هنگام حمله سایر حیوانات بر روی زمین می نشینند و تصورشان این است که بر اساس رنگ بدن خود استتار کرده اند. انجام همین حرکات باعث شده که در دسته خنگ ترین پرندگان جهان قرار بگیرند. 

بوقلمون

بوقلمون ها نیز جزو خنگ ترین پرندگان هستند زیرا دارای دید تک چشمی هستند و با هر چشم خود موارد مختلفی را در اطراف می توانند ببینند و ممکن است هنگام مشاهده چیزی سر خود را به یک طرف خم کنند.

بوقلمون - چیکن دیوایس

این پرندگان هنگام بارش باران دهان خود را به سوی آسمان باز می کنند و سعی در خوردن باران دارند و همین امر منجر به مرگ آنها می شود.

بوقلمون هایی که این کار را انجام می دهند تحت یک بیماری عصبی ژنتیکی قرار دارند. این پرندگان در تشخیص شکارچی مشکل اساسی دارند و ممکن است تا نزدیک شدن شکارچی در یک نقطه بمانند.

کاکاپو

کاکاپوها جزو خنگ ترین پرندگان جهان هستند که بومی جزیره نیوزلند محسوب می شوند. کاکاپوها اغلب شبیه جغد هستند و به طوطی تاریکی نیز معروف اند. این پرندگان هنگام مشاهده شکارچی به جای فرار کردن در یک آن یخ می زنند و این موضوع باعث می شود زودتر شکار شوند. همچنین جنس نر این پرنده برای جلب توجه ماده اقدام به تمیز کردن محیط زندگی آن می کند. 

سبزقبای سینه یاسی

زادگاه این پرنده کنیا می باشد و اگرچه از لحاظ ظاهری جزو زیباترین پرنده ها محسوب می شود اما به دلیل رفتارهایی که انجام می دهد در لیست کم هوش ترین پرنده های جهان قرار گرفته است.

سبزقبای سینه یاسی - چیکن دیوایس

این پرنده در مکان های غیر قابل دسترس و مرتفع اقدام به لانه سازی می کند که هیچ پرنده دیگری این موارد را برای ساختن لانه انتخاب نمی کند و همین موضوع سبب شده به زودی شکار شود زیرا به جز لانه خود جای دیگری نرفته و فقط در یک مکان باقی می ماند. لازم به ذکر است هنگام نزدیک شدن شکارچی نیز در یک جا می نشینند.

فلامینگو

شاید هنگام شنیدن نام فلامینگو اولین موضوعی که به ذهن شما خطور می کند پاهای دراز آنها باشد ولی این پرندگان علاقه دارند در اغلب مواقع از یک پای خود استفاده کنند به عنوان مثال فلامینگو فقط روی یک پای خود می خوابد و یا هنگامی که تمایل دارد ماهی بگیرد از یک پای خود استفاده می کند و همین امر منجر می شود که نتواند شکار خوبی را پشت سر گذاشته باشد. 

سلیم دم گوه ای

سلیم دم گوه ای جزو احمق ترین پرندگان جهان محسوب می شود زیرا به جای فرار از شکارچیان آنها را به سمت خود صدا میزند در واقع این پرنده به داشتن زمزمه های بلند مشهور است و بدین طریق مکان فعلی خود را برای شکارچیان نمایان می کند.

سلیم دم گوه ای - چیکن دیوایس

این پرنده هنگام نزدیک شدن شکارچی به آن سکسکه می گیرد و بالا و پایین میپرد و همین امر باعث می شود که به فرار فکر نکند.

لازم به ذکر است که سلیم دم گوه ای لانه ی خود را روی زمین می سازد و سایر حیوانات می توانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند و تخم آن را از بین ببرند.

البته این پرنده در لابه لای صخره ها نیز اقدام به تخم گذاری می کند و اغلب بر روی تخم های خود سنگ می ریزد که همین امر باعث از بین رفتن آنها می شود.

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با انواع خنگ ترین و کم هوش ترین پرنده های جهان مطالبی ارائه شد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص اقدام به مطالعه این مطالب کنید همچنین اگر در این راستا پرنده دیگری را میشناسید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید تا در به روز رسانی های بعدی از تجربیات شما نیز استفاده گردد.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس