معنی حرکات اردک | رفتار شناسی اردک

به دنبال شناخت رفتار اردک و یا معنی حرکات اردک خود هستید؟ پاسخی برای چرایی برخی از حرکات جوجه اردک خود نمی یابید؟ باید گفت که اردک ها نیز همانند پرندگان دیگر زبان بدن خاص خود را دارند که شناخت رفتارها و حرکات آنها می تواند در حیطه نگهداری و پرورش برای افراد موثر واقع شود با ما تا انتهای این مقاله از چیکن دیوایس همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات دقیقی ارائه شود.

دستگاه جوجه کشی 96 عددی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲
» دارای ظرفیت جوجه کشی از ۴۰ تخم اردک
» برخورداری از شانه های شاخکی مخصوص
» امکان چرخش اتوماتیک و مداوم تخم ها
قیمت : ۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان

انواع حرکات و رفتار اردک

اردک ها نیز از خود رفتارهای مختلفی را نمایان می کنند که شناخت هر یک از آنها می تواند منجر به درک بیشتر شما از پرنده خود شود بدین سبب در ادامه به حرکات شایعی که توسط اردک و یا جوجه اردک ها انجام می شود پرداخته شده که عبارت است از …

بالا و پایین کردن سر 

اردک ها را می توان با ساده ترین روش های ممکن خوشحال کرد کافی است در اختیار اردک خود غذا و میوه هایی که دوست دارد قرار دهید در این شرایط اوج خوشحالی آن را مشاهده خواهید کرد.

همچنین آماده سازی یک استخر برای شنا کردن آن میتواند خوشحالی اش را دو چندان کند. اردک ها در زمانهایی که خوشحال هستند به صورت مداوم سر خود را بالا و پایین کرده و صدای بلندی را از خود تولید میکنند که در این مواقع می توانید برای خوشحالی بیش از اندازه آن پی ببرید.

تکان دادن دم 

تکان دادن دم - چیکن دیوایس

اگر دم اردک خود را در حال تکان دادن و یا لرزش دیدید جای نگرانی وجود ندارد و نشان دهنده عصبانیت او نیست او بدین طریق برای خشک کردن دم خود آن را میلرزاند و یا به شدت هیجان زده شده است. نحوه تکان دادن دم در اردک ها دقیقا هم معنی با تکان دادن دم در سگ ها می باشد که در مواقع خوشحالی  نیز این حرکت را از خود نشان می دهند.

فرو کردن سر در آب

شاید بارها به چشمتان خورده که اردک ها سر خود را داخل آب فرو می برند و با دمیدن در آب حباب هایی را از خود ایجاد می کنند شاید این کار از نظر شما خنده دار باشد  اما اردک ها در واقع این کار را برای تمیز کردن گرد و غباری که در بینی آنها جمع شده و انجام می دهند.

کج کردن سر

اردک ها یک سطح بینایی افقی شکل ۳۶۰ درجه با یک میدان دید دو چشمی از بالای منقار خود دارند و به همین خاطر دید آنها به محیط با دید انسان بسیار متفاوت است بدین منظور برای تمرکز بر روی غذا و یا حیوانات دیگر و … ممکن است سر خود را کج کنند تا بتوانند به خوبی آن را مشاهده کنند.

 

خم کردن سر به دو  پهلو 

برخلاف زمان هایی که سر خود را بالا و پایین می کنند  و خوشحالی خود را نشان می دهد هنگام انجام این حرکت باید به ناراضی بودن در شرایطی که قرار دارند پی ببرید. بنابراین به عنوان پرورش دهنده هنگام مشاهده این حرکت باید تمامی عواملی که ممکن است اردک را ناراضی و یا عصبانی کند را به دور از آن نگه دارید.

ایجاد صدای بوق مانند 

چنانچه اردک از خود صدای بوق مانند ایجاد میکند به این معنی است که به دنبال جفت خود می گردد و یا می خواهد آن را از مکانی که در آن قرار دارد مطلع کند. همچنین می توانند از این صدا به عنوان هشدار در گله نیز استفاده کنند.

غرغر کردن

ایجاد صدای غرغر مانند در هر دو اردک نر و ماده به چشم میخورد زمانی که این صدا را از خود تولید میکنند به نشانه عصبانی بودن و پرخاشگری آنها است. البته لازم به ذکر است در برخی مواقع هنگام ترسیدن نیز می توانند همچین صدایی از خود تولید کنند.

هیس کردن

هیس کردن نیز نشان دهنده عصبانی شدن اردک ها می باشد چنانچه هنگام مواجه با یک حیوان وحشی و یا یک اردک پرخاشگر دیگر چنین صدایی از خود تولید میکند به معنی عصبانی شدن و آماده شدن آن برای حمله است.

جفت گیری اردک ها 

اردک ها علاقه دارند داخل آب جفت گیری کنند ممکن است در اینگونه مواقع احساس کنید که رفتار پرخاشگرانه دارند و یا قصد دارند همدیگر را در آب غرق کنند یا بکشند که جای نگرانی وجود ندارد و برحسب طبیعتی که دارند این رفتار را از خود نمایان می کنند.

عدم خروج از لانه

عدم خروج از لانه - چیکن دیوایس

اردک های مادر علاقه شدیدی به جوجه اردک های خود دارند و ممکن است به خاطر محافظت از آنها مدت زمان زیادی را در داخل لانه باقی بمانند در این مواقع نیز نگران نشوید آنها بر حسب غریزه مادرانه ای که دارند اقدام به این کار می کنند.

اردک ها چگونه علاقه خود را نشان می دهند؟

اردک ها نیز همانند سایر پرندگان با نشانه های مختلفی می توانند ابراز علاقه خود را بروز دهند که در این حیطه از بازیگوشی کردن، ایجاد صداهای گوناگون، تماس فیزیکی و … استفاده می کنند.

همانطور که در این مقاله اشاره شد می تواند برای ابراز علاقه از خود صدای بوق مانند تولید کند. نشستن در آغوش شما نیز به آنها آرامش می دهد این راه دیگری برای نشان دادن میزان علاقه آنها به شما می باشد. چنانچه این علاقه شدید باشد و در کنار شما احساس امنیت کند ممکن است در آغوش شما نیز بخوابد.

همچنین اگر تمایل دارد روزانه ساعاتی را با شما بازی کند این مورد نیز در مبحث ابراز علاقه او نسبت به شما قرار میگیرد.

سخن آخر 

در این مقاله از وبسایت گروه صنعتی اسکندری در رابطه با حرکات اردک و رفتارهای آن به ارائه مطالب مختلفی پرداختیم که در درک بیشتر اردک شما می تواند موثر واقع شود. شما به عنوان پرورش دهنده با تفسیر صداها و حرکات اردک میتوانید به شناخت بیشتر پرنده خود برسید و نیازهای روزانه آن برطرف کنید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام پونه جان
      باید بذاریشون تو یه محیط آروم و خلوت که استرسی بهشون وارد نشه
      بعدش با صدای بلند باهاشون حرف نزنی و یا حرکات ناگهانی پیششون انجام ندی
      به تغذیه و بهداشتشون رسیدگی کنی
      کم کم عادت می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس