فاجعه ای به نام دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی

بررسی دقیق مضرات استفاده از دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی

چرا نباید دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی بخریم ؟ هر صنعتی روز به روز در حال پیشرفت بوده و در صدد رفع هرچه بهتر نیازهای مشتریان و افزایش کیفیت های محصولات خود می باشد. صنعت جوجه کشی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و به منظور افزایش راندمان جوجه کشی دستگاه های خود همواره در حال پیشرفت می باشد همانطور که در دستگاه های جوجه کشی مطرح جهانی مانند آرکام و برینسا می توان نمونه های بارز این پیشرفت را مشاهده نمود.

دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی chicken-device.ir
دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی

اما متاسفانه برخی از سازندگان دستگاه های جوجه کشی به منظور کاهش هزینه های تولید خود، کیفیت را فدای قیمت نموده و هنوز هم دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی و از رده خارج خود را روانه بازار می کنند. اما در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی و اصطلاحا بدنه گالوانیزه مناسب نیستند و به عبارتی می خواهیم مضرات استفاده از ماشین جوجه کشی بدنه فلزی را بررسی کنیم.

چرا دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی منسوخ شده است؟

اگر به ویدیوی زیر توجه کنید، یک دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی (گالوانیزه) را مشاهده خواهید نمود که به مرور زمان دچار فرسودگی شده و زنگ زدگی به تمام قسمت های بدنه نفوذ کرده است. اما چرا این اتفاق افتاده است؟ مگر ورق های گالوانیزه با پوششی از رنگ کوره ای پوشیده نشده و در برابر رطوبت ضد زنگ نیست؟ چرا باید سرنوشت چنین دستگاهی اینطور رقم بخورد.

در پاسخی کارشناسی می توان گفت که محیط داخل دستگاه جوجه کشی به شدت مرطوب است و دمای آن بین ۳۷ الی ۳۸ درجه سانتیگراد است که چنین محیط مرطوبی با چنین دمای بالایی هر فلزی را به سرعت نابود خواهد ساخت. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که این پوشش رنگ کوره ای به مرور زمان در اثر رطوبت و دمای بالای داخل دستگاه از بین رفته و نهایتا لایه فلزی زیرین در تماس مستقیم اکسیژن قرار گرفته و ماحصل اینکه شما را با چنین دستگاهی مواجه ساخته است.

ویدیو بررسی کارشناسانه مضرات دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی

 

اما با این وجود و با تذکرات و اطلاع رسانی های انجام شده، هنوز هم شاهد تولید دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی از سوی شرکت های داخلی هستیم. این نشان می دهد که هنوز هم هستند کسانی که قیمت را بر کیفیت ترجیح داده و حاضرند با پرداخت هزینه کمتر دستگاه های بی کیفیت و دارای طول عمر کمتری خریداری کنند.

مضرات استفاده از دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی چیست؟

دانلود مستقیم ویدیو


اولین ضرر متحمل شده مربوط به کیفیت پایین آن می باشد. دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی به دلیل کیفیت پایین خود، دما و رطوبت داخل دستگاه را به راحتی به بیرون منتقل خواهد نمود، چون همانطور که می دانید فلز رسانای خوب دما می باشد و اصلا عایق مناسبی برای حفظ دما و رطوبت نیست و در نتیجه اینکه میزان مصرف برق شما را به شدت افزایش خواهد داد.

بدنه فلزی که به مرور زمان دچار پوسیدگی می شود، به راحتی عوامل میکروبی را جذب خود می کند و به این ترتیب مستقیما در راندمان جوجه کشی تاثیر گذار خواهد بود، یعنی میکروب ها در شرایط ایده آل دما و رطوبت رشد نموده و در نهایت با نازک شدن پوسته تخم ها به درون تخم ها نفوذ کرده و جوجه های در حال رشد را درگیر بیماری خواهد نمود، نهایتا اینکه باعث مرگ جوجه ها و ناموفق شدن جوجه کشی خواهد شد.

در هر عملی من جمله جوجه کشی شرایط ایجاب می کند که پس از اتمام دوره جوجه کشی و بیرون آوردن جوجه ها از دستگاه، بدنه داخلی و بیرونی دستگاه را شسته و آن را برای انجام جوجه کشی های بعدی آماده سازید. اما با توجه به اینکه بدنه فلزی به مرور زمان دچار پوسیدگی می شود و با شسته شدن آن وضعیت بدتر می شود، اکثر استفاده کنندگان ترجیح می دهند دستگاه های خود را نشویند که این کار مستقیما در کاهش راندمان جوجه کشی تاثیر خواهد گذاشت.

 

زنگ زدن ماشین جوجه کشی فلزی
زنگ زدن ماشین جوجه کشی فلزی

ضربه نهایی که دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی به خریدار وارد خواهد نمود مربوط به افتادگی و لق شدن درب دستگاه می باشد که این پوسیدگی باعث خارج شدن درب از تعادل خواهد شد چرا که قسمت پایینی در به دلیل سنگین بودن خود به قسمت بالایی فشار اورده و باعث کج شدن خواهد شد. این اتفاق باعث هدر رفتن شدید دما و رطوبت تولید شده خواهد شد که در نهایت راندمان جوجه کشی را به صفر خواهد رساند.

چاره چیست؟

حال که نباید از دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی استفاده کنیم چاره چیست ؟ در دنیا هیچ سوالی بی جواب نیست، راه حل این مشکل نیز سال ها پیش ارائه شده است و استارت این کار را در ایران گروه صنعتی اسکندری زده است. استفاده از بدنه PVC راه حلی بود که بسیاری از کارخانه های سازنده دستگاه های جوجه کشی دنیا در پیش گرفتند. این ماده پلاستیکی محکم کاملا ضد رطوبت و ضد پوسیدگی بوده و در برابر حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. هم چنین با خاصیت ضد میکروبی خود مانع از تجمع آلودگی ها و باکتری ها بر روی بدنه داخلی و بیرونی خواهد شد. از طرف دیگر دستگاه های جوجه کشی بدنه pvc قابلیت شستشوی همیشگی را دارند و شستشو هیچ ضرری بر آن ندارد.

گروه صنعتی اسکندری به دلیل استفاده از بدنه های pvc دو جداره، دستگاه های خود را کاملا عایق دما و رطوبت تولید می نماید و بدین صورت میزان مصرف برق به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت. علاوه بر این به دلیل حفظ دما و رطوبتِ داخل دستگاه، بنابراین با قطع شدن برق شهری تا چند ساعت هیچ مشکلی برای تخم ها و جوجه ها به وجود نخواهد آمد.

توجه : اگر شما نیز قبلا از دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی استفاده کرده اید، ویدیو آن را از طریق کانال تلگرام و یا پیج اینستاگرام شرکت برای کارشناسان ارسال کنید تا با نام خودتان بر روی پیج و کانال ما قرار گیرد. هم چنین نظرات ارزنده شما در بهبود کیفیت تولید محصولات و ارائه هر چه بهتر خدمات مثمر ثمر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋