خواص انواع میوه جات و سبزیجات برای پرندگان زینتی

میوه های مختلف و سبزیجات حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی  هستند که استفاده آن توسط پرندگانی نظیر عروس هلندی، مرغ عشق، مرغ مینا، فنچ و … می تواند تاثیر مثبتی بر روی زندگی و سلامتی آنها داشته باشد.

اگر شما هم به دنبال خواص میوه ها و سبزیجات مختلف برای مصارف پرندگان زینتی هستید با ما تا انتهای این نوشته از چیکن دیوایس همراه باشید.

انواع سبزیجات برای پرندگان زینتی

در میان گروه بزرگی از سبزیجات که استفاده آن برای پرندگان زینتی مثل عروس هلندی، مرغ عشق، مرغ مینا، فنچ و … مفید است به تفصیل به توضیح برخی از سبزی هایی که نقش حیاتی در زندگی پرنده دارند پرداخته شده که عبارت است از …

فلفل دلمه ای

یکی از بهترین سبزیجاتی که میتوانید در اختیار پرنده خود قرار دهید فلفل دلمه ای می باشد. 

از لحاظ تغذیه این نوع فلفل دارای قند کم بوده و مقادیر زیادی ویتامین C دارد. اگر می خواهید پرنده شما از چاقی رنج نبرد در برنامه هفتگی رژیم غذایی آن حتما فلفل دلمه ای را بگنجانید.

لازم به ذکر است فلفل دلمه ای حاوی مقدار زیادی پتاسیم، اسید فولیک، فیبر و … است که می تواند در زندگی پرنده شما موثر واقع شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی برای پرندگان دارای خواص بسیار زیادی است. کلم بروکلی یکی از منابع اصلی تامین ویتامین بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که برای پرندگان مفید است. شما میتوانید جوانه بروکلی را نیز در اختیار پرندگان خود قرار دهید.

کاهو

کاهو کاهش التهابات داخلی پرندگان زینتی - چیکن دیوایس

یکی از مزیت های اصلی کاهو کاهش التهابات داخلی پرندگان زینتی می باشد. کاهو به جهت اینکه مقدار زیادی آب در خود جای داده ممکن است تغذیه بیش از حد پرنده با این گیاه منجر به  آبکی شدن مدفوع آن شود.

بنابراین بهتر است در حد متعادل کاهو را در جیره مصرفی پرندگان خود بگنجانید. لازم به ذکر است کاهو به دلیل اینکه حاوی ویتامین A می باشد موجب استحکام استخوان های پرندگان می شود. همچنین از آنجایی که ویتامین K را در خود جای داده است بینایی پرنده شما را تقویت می کند.

نخود فرنگی

نخود فرنگی سرشار از آهن بوده و پرندگان علاقه خاصی به خوردن آن دارند. این نوع سبزی از خاصیت آنتی اکسیدانی نیز برخوردار است و به جهت اینکه حاوی ۵ گرم فیبر می باشد یکی از بهترین منبع پروتئین های گیاهی محسوب شده که موجب سیر شدن پرنده نیز می شود.

کدو حلوایی

اگر میخواهید از طریق سبزیجات کلسیم، منیزیم، ویتامین  A لازمه بدن پرنده زینتی خود را تامین کنید  توصیه میشود از کدو حلوایی استفاده کنید. لازم به ذکر است کدو حلوایی منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم، فسفر و پتاسیم می باشد که می تواند در زندگی پرنده شما نقش حیاتی داشته باشد.

جعفری

استفاده از جعفری در رژیم غذایی پرندگان نیز بلامانع است و شما می توانید در برنامه هفتگی تغذیه ای پرنده خود استفاده از این سبزی را نیز بگنجانید. جعفری دارای ویتامین  A و K  می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان است. 

اسفناج

اسفناج نیز همانند سایر سبزی های برگ دار سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن پرنده شما می شود. چنانچه سیستم ایمنی پرنده شما ضعیف است می توانید برای تقویت آن از اسفناج استفاده کنید.

لازم به ذکر است از آنجایی که اسفناج احساس سیری را به پرنده القا می کند و کالری کمی دارد می توانید برای ثابت نگه داشتن وزن پرنده خود و جلوگیری از افزایش وزن آن از اسفناج استفاده کنید.

تربچه

برای تغذیه پرنده خود می توانید از تربچه نیز استفاده کنید زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C، ریبوفلاوین، مواد معدنی نظیر منیزیم و روی می باشد که برای پرندگان مفید است.

شما می توانید تربچه را به صورت خام و یا پخته شده در اختیار پرنده خود قرار دهید.

کدو سبز

یکی از سبزیجاتی که با خیال راحت می توانید در اختیار پرنده خود قرار دهید  کدو سبز می باشد. این سبزی میتواند در رشد پرهای پرنده و  حفظ سلامتی ناخن های آن موثر باشد. توصیه می شود در دوران تولک کدو سبز در اختیار پرنده خود قرار ندهید زیرا منجر به افزایش طول دوره تولک خواهد شد.

خواص انواع میوه ها برای پرندگان زینتی

میوه های مختلفی وجود دارد  که می تواند برای مصارف پرندگان زینتی مفید باشد و در تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامتی آنها نقش موثری ایفا کند که در این راستا به توضیح میوه های مختلف مفید پرداخته ایم … 

پرتقال

پرتقال - چیکن دیوایس

شما میتوانید به راحتی در اختیار پرنده خود پرتقال قرار دهید این میوه حاوی ویتامین A، B C می باشد. همچنین پتاسیم، منیزیم، کلسیم، ریبوفلاوین و … نیز دارد. شما می توانید در زمان هایی که پرنده خانگی تان دچار سرماخوردگی شده از این میوه برای مصارف آن استفاده کنید.

انگور

بسیاری از گونه های پرندگان در طبیعت نیز می توانند انگور را پیدا کرده و از آن استفاده کنند. انگور یک منبع غذایی موثر برای مصارف پرندگان  خانگی می باشد. لازم به ذکر پرندگان زینتی صرفا یک الی دو عدد انگور در روز می توانند مصرف کنند و استفاده آن در طول هفته نباید بیش از دو الی سه بار باشد.

هندوانه

همانطور که استفاده از هندوانه برای انسان مفید است پرندگان زینتی نیز به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند. این میوه حاوی فیبر، اسید آمینه ضروری، کولین، پتاسیم، منیزیم، فسفر، آهن و … است. 

انبه

انبه یکی دیگر از میوه های موثر برای مصارف پرندگان زینتی می باشد. این میوه نیز همانند میوه های دیگر سرشار از قند است و استفاده از آن برای مصارف پرنده باید در حد اعتدال باشد. لازم به ذکر است این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی برای پرنده دارد. شما میتوانید در هفته یک تکه کوچک در اختیار پرنده خود قرار دهید. 

آناناس

آناناس نیز از آن دسته میوه های مفید برای پرندگان می باشد - چیکن دیوایس

آناناس نیز از آن دسته میوه های مفید برای پرندگان می باشد. گنجاندن آناناس در برنامه تغذیه ای هفتگی پرنده شما می تواند هضم غذا را آسان تر کند، ضمن تقویت استخوان های بدنی قدرت سیستم ایمنی بدن را نیز افزایش دهد.

زردآلو

زردآلو حاوی ویتامین و مواد معدنی ضروری برای پرندگان است. قند موجود در این میوه می تواند منجر به مشکلات گوارشی در پرندگان مختلف شود. این میوه می تواند سیستم ایمنی پرنده را تقویت کرده و سطح انرژی آن را افزایش میدهد. 

لازم به ذکر است این میوه را به قطعات کوچک تقسیم کنید و در اختیار پرنده قرار دهید. 

موز

این میوه منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین A می باشد که نقش مهمی در سلامتی و تندرستی پرنده دارد. این میوه برای حفظ سلامتی قلب پرنده موثر است و به هضم غذا کمک کرده و با افزایش سطح انرژی سرحالی در پرنده شما نمود پیدا می کند. همچنین باعث  کاهش استرس و اضطراب در پرنده ها می شود.

این میوه نیز در حد اعتدال باید در اختیار پرندگان قرار داده شود در غیر این صورت ناراحتی  و اسهال را در آنها به وجود می آورد.

سخن آخر

در این مقاله از چیکن دیوایس در رابطه با انواع میوه ها و سبزیجات موثر در زندگی پرندگان زینتی نظیر عروس هلندی ، مرغ عشق، مرغ مینا، فنچ و … اطلاعاتی ارائه شده است که شما می توانید طبق نکات ذکر شده در مقاله آنها را در جیره غذایی هفتگی پرنده خود بگنجانید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. میشه بگید تو هفته چقدر باید میوه و سبزی در اختیارشون بذاریم کافیه

    1. حداقل هفته ای دو روز باید سبزیجات و یا میوه در اختیارشون باید قرار داده بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس