تشویقی های خوشمزه برای پرندگان زینتی

یکی از مهم ترین راهکارها برای نتیجه گرفتن از آموزش به پرندگان زینتی؛ تشویقی های خوشمزه است. اما این که چه خوراکی هایی به عنوان تشویقی برای پرنده در نظر گرفته شوند که هم از نظر ارزش غذایی برای سلامت پرنده مفید باشند و نیز بتوانند در پرنده ترغیبی برای یادگیری آموزش ها ایجاد کند؛ موضوع بسیار مهمی است که در این مقاله از چیکن دیوایس به آن پرداخته می شود. با ما همراه باشید.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی
» جنس ABS با درب کریستال نشکن
» دارای برد لمسی با نمایشگر دیجیتالی دما، رطوبت و روزشمار
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

بهترین تشویقی برای پرنده زینتی

انتخاب تشویقی مناسب برای پرنده زینتی مانند عروس هلندی، طوطی برزیلی، مرغ عشق، کاسکو، مرغ مینا و … نقش بسیار مهمی در یادگیری و آموزش پرنده دارد. در ابتدا نیاز است تا شما از مواد غذایی و آجیل های مختلفی استفاده کنید تا علایق پرنده را بشناسید. سپس از میان خوراکی های خوشمزه زیر، تشویقی مناسبی برای پرنده انتخاب کنید:

میوه های تازه و سبزیجات

برخی افراد به اشتباه تصور می کنند فقط دانه ها را می توان به عنوان تشویقی خوشمزه برای پرنده در نظر گرفت. این در حالی است که میوه و سبزیجات نیز علاوه بر این که حاوی مواد معدنی و مغذی از جمله ویتامین A,B  و کلسیم هستند، تشویقی بسیار عالی برای پرنده به حساب می آیند. اگر یک تکه میوه یا مقداری سبزیجات را در قفس پرنده قرار دهید حتما متوجه این موضوع خواهید شد.

میوه های تازه و سبزیجات - چیکن دیوایس

البته مراقب باشید میوه هایی مانند گیلاس را با هسته داخل قفس قرار ندهید چون ممکن است در مجاری تنفسی پرنده گیر کند. تعداد میوه های بی ضرر برای پرندگان زیاد است و شما به راحتی می توانید از تکه های میوه برای تشویقی استفاده کنید. بعد از ۲ ساعت باقی مانده میوه و سبزیجات را از قفس خارج کنید تا میوه یا سبزی فاسد نشود.

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، پونه کوهی، کرفس، ریحان، گشنیز و ریشه زنجبیل برای پرندگان زینتی مفید هستند.

آجیل

از بین دانه ها، تخمه یک تشویقی بسیار جذاب برای پرنده های زینتی است. اگر برای انجام حرکات آموزشی از سوی پرنده، تخمه را به عنوان خوراکی تشویقی در نظر بگیرید حتما متوجه پیشرفت پرنده خواهید شد. از تخمه بو داده به عنوان تشویقی برای پرنده استفاده نکنید زیرا ورود زیاد نمک به بدن پرنده باعث بیماری گوارشی در او می شود. پسته، گردو و فندق بعد از تخمه جز محبوب ترین آجیل ها برای پرندگان زینتی هستند.

آجیل تشویقی های خوشمزه برای پرندگان زینتی - چیکن دیوایس

آجیل را به طور خام به پرنده بدهید و آن ها را کمی خرد کنید. اگر دانه های آجیل را به طور کامل در قفس قرار دهید ممکن است در مجاری تنفسی پرنده گیر کند و باعث مرگ او شود. به این نکته هم دقت کنید که آجیل ها چرب هستند و در طول روز نباید بیش از ۴ تا ۵ عدد در قفس پرنده قرار دهید.

فلفل

جالب است بدانید که فلفل یکی از تشویقی های خوشمزه برای پرندگان زینتی است و اگر آن را داخل قفس پرنده قرار دهید خواهید دید که آن را به طور کامل می خورد. فلفل دلمه ای، فلفل چیلی و هالوپینو جز محبوب ترین فلفل ها برای پرندگان زینتی هستند که پرنده بدون دریافت احساس تندی آن ها را می خورد.

خوشه ارزن

یکی از خوراکی های مورد علاقه پرندگان زینتی است. خوشه ارزن را به عنوان تشویقی در قفس پرنده آویزان کنید. از ارزن زیاد برای تشویقی استفاده نکنید زیرا یک خوراکی چرب است که برای پرندگان با سن بالا ممکن است مشکل ساز شود.

حبوبات

حبوبات - چیکن دیوایس

حبوبات حاوی فیبر هستند و علاوه بر ارزش غذایی بالا یکی از تشویقی های مهم و موثر برای پرندگان زینتی به حساب می آیند. انواع حبوبات مانند عدس، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و … را بدون نمک و روغن بپزید و در قفس طوطی قرار دهید. نیازی نیست حتمأ حبوبات را به طور جداگانه به طوطی بدهید بلکه می توانید از ترکیب آن ها را در قفس قرار دهید.

ذرت بو داده

ذرت بو داده یکی از خوراکی های مورد علاقه پرندگان زینتی است که برای دستی کردن آن ها کاربرد زیادی دارد. در اوایل مراحل آموزشی که سعی در دستی کردن پرنده دارید؛ یک ذرت در دست خود قرار بدهید تا پرنده یاد بگیرد از دست شما غذا بخورد و کم کم دستی شود. ذرت را به طور آماده از فروشگاه ها تهیه نکنید چون این ذرت ها چرب و شور هستند پس توصیه می شود خودتان مقداری ذرت بدون نمک و روغن برای پرنده تفت بدهید.

برنج و پاستا

برنج و پاستا نیز اگر بدون روغن و نمک پخته شوند جزء تشویقی های مغذی و جذاب برای پرندگان زینتی هستند. اگر پاستا را با کمی سبزی خود شده مخلوط کنید آن را به یک تشویقی درجه یک برای پرنده تبدیل کرده اید. اگر در فصل تابستان از برنج و پاستا به عنوان تشویقی استفاده می کنید حتمأ بعد از چند ساعت آن را از قفس خارج کنید.

جوانه ها

جوانه عدس، جوانه ماش، جوانه گندم و غیره جزء مواد غذایی با ارزش و البته تشویقی های مورد علاقه پرندگان زینتی هستند که می توانید آن ها را به طور آماده از فروشگاه تهیه کنید یا خودتان در منزل آن را درست کنید.

تخم مرغ پخته

تخم مرغ منبع بسیار عالی پروتئین برای پرندگان زینتی هستند. البته از تخم مرغ زیاد به عنوان خوراکی تشویقی استفاده نکنید و برنامه غذایی پرنده را طوری تنظیم کنید که حبوبات و سبزیجات بخش عمده آن را تشکیل دهد.

نتیجه گیری

از هر خوراکی به عنوان تشویقی برای پرنده زینتی استفاده می کنید ابتدا از سالم و تازه بودن آن مطمئن شوید. همچنین هیچ خوراکی را به مدت طولانی در قفس پرنده قرار ندهید چون خوراکی به یک وعده غذایی معمولی برای پرنده تبدیل می شود و دیگر جنبه تشویقی ندارد. سعی کنید برای انتخاب خوراکی ها به عنوان تشویقی، از قبل رفتار پرنده را زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید به کدام خوراکی واکنش خوبی نشان می دهد؛ همان را به عنوان تشویقی در نظر بگیرید.

در این متن از چیکن دیوایس بیان شد که برای در نظر گرفتن تشویقی های خوشمزه، سعی کنید آن ها را در زمان آموزش به پرنده بدهید. همچنین در فصل تابستان سعی کنید بیشتر تشویقی ها میوه، سبزیجات و آجیل باشند. در واقع بهتر است کم تر از غذاهای پخته شده برای پرنده استفاده کنید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

      1. ممنون از شما که پرنده‌ها دوست دارید
        خیلی خوب مفید

        1. سلام جناب پاینده عزیز
          ممنون از حسن توجهتون موفق باشید

        1. خواهش می کنم دوست عزیز
          موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس