علائم آمادگی قناری نر و ماده برای جفت شدن | علائم تخم داشتن قناری ماده

نشانه های آماده به جفت بودن قناری

قناری ها در فصل های مختلف با ایجاد شرایط مناسب خود را برای تولید مثل و تکثیر آماده میکنند. این پرنده ها زمانیکه قصد جفت گیری و تولید مثل داشته باشند، حرکات و رفتاری خاصی از خود نشان میدهند. در این پست از وبلاگ سایت چیکن دیوایس رفتارهایی که قناری نر و ماده به هنگام مستی از خود نشان میدهند و زمان جوجه کشی قناری را توضیح میدهیم. همچنین در ادامه این مطلب علائم تخم داشتن قناری ماده نیز شرح داده شده است.

یکی از اشتباهاتی که افراد مبتدی انجام میدهند این بوده که با مشاهده آواز خوانی قناری نر خیلی سریع برای جفت زدن این پرنده اقدام میکنند. در حالیکه جفت زدن قناری و آماده شدن این پرنده برای جوجه کشی نیاز به صبر و حوصله دارد وگرنه موفق به تکثیر آن نخواهید شد. وقتیکه قناری به طور کامل برای جفت زدن آماده نباشد، مدت زمان بیشتری طول میکشد تا با ماده جفت بخورد و همچنین شانس نطفه دهی کمتری دارد. پس به نفع شماست که تا آماده شدن کامل قناری برای جفت گیری صبر کنید.

دستگاه جوجه کشی کره ای 24 تایی ارکام
دستگاه جوجه کشی کره ای ۲۴ تایی ارکام
» امکان جوجه کشی حرفه ای از قناری
» پمپ هوشمند و اتوماتیک آب
» سیستم چرخشی گهواره ای با کنترلر بسیار پیشرفته
قیمت : ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
 

علائم آمادگی قناری نر

قناری نر زمانیکه برای جفت گیری آماده میشود به شکل رسا و بلند شروع به آواز خوانی میکند. در اصلاح به این نوع خواندن قناری، قرص خواندن گفته میشود. همچنین در زمان آواز خواندن پرهای پیشانی پرنده بلند میشود.

یکی دیگر از نشانه های آمادگی جنس نر، چسبیدن به قفس و همزمان آواز سر دادن می باشد. بطوریکه قناری نر به شدت میله های قفس را با پاهایش میگیرد گویی که انگار قصد کندن میله را دارد یا میخواهد انرژی به میله منتقل کند.

علائم آمادگی قناری نر - چیکن دیوایستحرک بالا و عوض کردن پاها یا اصطلاحا پا کوبیدن در هنگام خواندن از دیگر نشانه های مستی کردن قناری نر می باشد. همچنین در زمان خواندن بر روی تیرک به سمت چپ و راست راه میرود. این نشانه ها بعنوان رقص قناری نر نیز شناخته میشوند. تمامی این علائم برای جلب توجه ماده بوده تا به قناری نر علاقه نشان دهد. قناری نر در زمان آماده بودن جست و خیز زیادی داشته (بی قرار است) و از این طرف قفس به آن طرف می پرد.

از دیگر علائم مستی کردن قناری نر، بال بال زدن و آویزان کردن بال ها می باشد. همچنین قناری نر در زمان آمادگی سر خود را به سمت بالا میگیرد و قدش کشیده میشود.

وقتیکه قناری نر آماده به جفت است، پس پرنده بیرون زده و به شکل استوانه ای دیده میشود. وقتیکه علائم مستی در قناری نر مشاهده کردید بهتر است که بیش از یک هفته صبر کنید تا قناری نر به طور کامل علائم مستی نشان دهد و کامل آماده جفت گیری شود.

گاها قناری نر و ماده با هم آماده نمیشوند. اگر بعد از آمادگی کامل قناری نر، این پرنده جفت پیدا نکند، ناامید شده و پس می رود و دیگر علائم مستی نشان نمیدهد. در این مواقع میتوان مجددا قناری نر را آماده کرد. برای این منظور ابتدا باید شرایطی ایجاد کنید که نر تا ۲ الی ۳ روز ماده را نبیند. سپس صدای آواز قناری برایش پخش کنید. به مقدار کم بادام زمینی را با یک حبه قند پودر نموده و در اختیار قناری نر قرار دهید. همچنین خوردن تخم مرغ آب پز هم باعث میشود تا قناری نر انرژی بگیرد و مجددا مستی کند.

علائم آمادگی قناری ماده برای جفت شدن

علائم آمادگی قناری ماده با جنس نر کاملا متفاوت است. قناری ماده زمانیکه آماده جفت گیری است بصورت ممتد جیک جیک میکند و بال بال میزند. ماده حتی گاهی از سر مستی زیاد بصورت ریزه خوانی می خواند. در این موارد برخی افراد به اشتباه فکر میکنند که جنس قناری آنها نر است. پس جنس ماده هم در صورت مستی بیش از حد ممکن است بخواند. در پست تشخیص جنسیت قناری به طور کامل درباره مشخصات نر و ماده این پرنده بحث نموده ایم. حتما این مطلب را هم مشاهده کنید.

علائم آمادگی قناری ماده برای جفت شدن - چیکن دیوایسیکی دیگر از علائم آماده به جفت بودن ماده، خرد کردن کاغذ کف قفس و جابجایی و جمع آوری پرها و خرده کاغذ در دانخوری می باشد. حتی گاها ماده کمی از پرهای خود را هم میکَند. این رفتارها در واقع برای لانه سازی و تزیین لانه می باشد. البته در اندک مواردی جنس نر نیز این رفتار را نشان میدهد. در این موارد میتوان جای تخمگذاری در اختیار ماده قرار داد.

خم شدن به سمت جلو و بالا دادن دم به سمت بالا از دیگر نشانه های مستی کردن قناری ماده است. قناری ماده آماده در جواب آوازخوانی نر، سوت میکشد. همچنین این پرنده وقتی سینه و شکم خود را به چوب نشیمنگاه نزدیک میکند و سر خود را بالا نگه میدارد یعنی تمایل زیادی به جفت گیری دارد.

پس قناری ماده در زمان آمادگی کوزه ای شکل می باشد. اگر قناری های شما از نژاد فری یا گلاستر می باشند بهتر است که پرهای نزدیک مخرج آنها را کوتاه کنید. چون این نژادها پرهای زیادی در کنار پس خود دارند که این تراکم بالا مانع جفت گیری کامل میشود. انواع نژاد قناری را در این پست بخوانید.

علائم تخم داشتن قناری ماده

باز شدن پس قناری ماده نشانه جفت گیری است. این پرنده ها بیشتر صبح هنگام جفت گیری میکنند پس ممکن است جفت شده باشند و دیگر علائم مستی نشان ندهند. در این صورت پس ماده را بررسی کنید که ایا نسبت به قبل باز شده است یا خیر.

توجه داشته باشید که ماده قناری در اثر مستی زیاد حتی بدون جفت گیری و حضور قناری نر نیز تخمگذاری میکند ولی این نوع تخم ها هرز بوده و فاقد نطفه هستند.

علائم تخم داشتن قناری ماده - چیکن دیوایسبعد از جفت گیری قناری نر و ماده بلافاصله منتظر تخمگذاری پرنده نباشید. روال تخمگذاری ماده قناری یک هفته الی ۱۰ روز و گاها بیش از ۱۰ روز نیز طول میکشد. اما زمانیکه قناری ماده تخم در شکمش داشته باشد رفتار متفاوتی دارد. توجه داشته باشید که قناری ماده که تخم داشته باشد بدون کوچکترین مشکل میتواند پرواز کند و از این شاخه به اون شاخه بپرد.

لانه سازی و گود کردن چال و ماندن بیش از حد در داخل لانه نشانه آمادگی ماده برای تخمگذاری است. همچنین یکی دو روز قبل از تخمگذاری ماده، معمولا پشت کمر او حالت برامدگی دارد. در این زمان پس پرنده ماده متورم شده و پرنده با حالت سنگین بر روی تیرک میپرد.

نکته پایانی

در زمان جفت انداختن قناری ها مخصوصا زمانیکه ماده در آستانه تخمگذاری است، از دستکاری، دست مالی و جابجایی قفس و لانه پرنده ها خودداری کنید. چون این کار باعث میشود پرنده بر روی تخم نخوابد. اگر تحت هر شرایطی قناری ماده بر روی تخم ها نخوابید مجبور به خرید دستگاه جوجه کشی خانگی هستید یا اینکه باید تخم های نطفه دار را به زیر پای قناری پرستار منتقل کنید.

نوشته های مشابه

‫۲۱۰ دیدگاه ها

  1. سلام در مورد نطفه دار شدن قناری چه باید کرد اگر میشه محبت کنید برامون توضیح بدین

    1. سلام شایان جان
      براشون قطره AD3E تهیه کن
      ۵ روز از این قطره میدی ۱۰ روز قط میکنی دوباره ۵ روز میدی ۱۰ روز قطع میکنی و بدین منوال میری جلو
      با مشاهده اولین تخم دادن این قطره رو قط میکنی

  2. سلام وقتتون بخیر . چنتا سوال داشتم خدمتتون
    اول اینکه طریق استفاده و مصرف قطره ad3e رو بصورت ساده برای قناری توضیح بدید اگه امکانش هست . چون گوگل پیچیده توضیح داده متوجه نمیشم .
    دوم اینکه من دوتا قناری نر و ماده دارم که تو قفس های جدا هستن . هردوتا ام یکساله و نیمه هستن.
    قفس هاشون کنار همن و همدیگرو میبینن . ماده صدا میزنه . قناری نر فقط میره سمت قفس ماده ولی نمیخونه .
    میشه راهنمایی کنید چطوری باید جفت بزنم .؟!
    بهشون هفت تخمه و کتان و ارزن میدن میخورن همیشه .

    1. سلام درسا جان
      ۱) ۲۰ روز قبل از جفت گیری ۴ قطره بریز تو ۴۰ سی سی آب ۵ روز بده ۱۰ روز قطع کن دوباره ۵ روز بده
      این چرخه رو تا زمانی که اولین تخمو بذارن ادامه بده بعدش کلا قطعش کن
      ۲)بذارشون تو یه قفس اگه با هم ارتباط برقرار کنن جفت میشن
      ۳) غذاشونم باید کامل باشه در این مورد مقاله ای که برات لینک میدم رو بخون : آموزش جامع و کامل تغذیه قناری از جوجگی تا بلوغ و تخم گذاری

  3. سلام چند روز قناری ماده باید کنار نر باشه تا جفت کنن چرا ماده از دست نر فرار میکنه

    1. محمد جان
      برای جفت شدنشون باید بذاریشون تو دو تا قفس جدا و قفساشونو بذاری پیش هم
      وقتی نر برای ماده آواز خوند و ماده هم پاسخ داد بذاریشون پیش هم
      اینطوری سخته که جفت بشن

  4. سلام من یه قناری ماده دارم مدام جیک جیک میکنه نر هم جوابشو میده ولی وقتی میذارمش کنار نر قناری نر حالت تحاجمی میگیره واسه ماده وقتی میپره طرف ماده از فرار میکنه جداشون کنم یا بزارمشون کنار هم ؟!
    چند روز باید کنار هم باشن تا جفت کنن؟!

    1. سلام علی جان
      در صورتی که باهم ارتباط برقرار کنن بذارشون پیش هم
      اگه دیدی آسیبی به هم نمی زنن بذار بمونن تا جفت بشن
      ولی اگه دیدی که دارن پرخاشگری می کنن و به هم آسیب می زنن دوباره جداشون کن
      جفت شدنشون بسته به شرایطشون می تونه چند هفته طول بکشه و در این مورد نباید عجله ای داشته باشی

  5. سلام من ی قناری ماده دارم از مستی زیاد دوتا تخم مستی گذاشت اونا رو برداشتم و بعد از اون دیگه قناری ماده حالت مستی رو دیگه نداره چکار کنم دوباره مست بشه چون ی قناری نر دارم می‌خوام تا دیر نشده جفتشون کنم البته قناری نر و ماده روبروی هم دیگه هستن لطفاً راهنمایی کنید.

    1. سلام علی جان
      باید بهش گرمیجات زیاد بدی دان هایی که طبع گرم دارن براش تهیه کن
      و قطره AD3E بده ۵ روز از این قطره میدی ۱۰ روز قطع میکنی و بدین منوال میری جلو با مشاهده اولین تخم دادن این قطره رو قط میکنی

  6. سلام قناری های نر و ماده من از هم جدا ان کنار هم هستن . سه روزی همو ندیده بودن بعد سه روز که دیدن قناری نر دیگه نمیخوند تا قبلش خیلی میخوند بکوب … و امروز همش میره سمت قفس ماده رو میله هی چپ و راست راه میره و بال میزنه . ماده ام بپر بپر میکنه می‌چسبه رو میله ها نزدیک نر … جالب اینجاست نر من مثل قبل نمیخونه اصلا … هرزگاهی ضعیف میخونه .
    قطره ad3e هم میدادم بهشون ، هفته ای دوبار تخم مرغ و هویج میدادم ، هفت تخم و کتان و ارزن میدادم بهشون و به نر هم شاهدونه ام میدادم …
    الان راهنمایی کنید میخوام جفت بزنم چکار کنم …
    اصلا نر دیگه مثل قبل بکوب نمیخونه . ماده ام هرزگاهی جیل میزنه …
    ناگفته نمونه تو قفس ماده لانه گذاشتم با کمی کاغذ کف قفس …
    یکی گفت گلاب بپاش به میله های قفسشون فکر کنن بهاره، یکی میگفت گلاب بریز تو ظرف آبشون
    لطفا راهنماییم کنید ممنونم .

    1. سلام دانیال جان
      ماده رو باید بذاری تو جایی که نر اونو ببینه تا برای جلب توجهش شروع به آواز خوندن کنه
      اگه نبینه به چی می خواد آواز بخونه
      بعدش اگه دارن به هم واکنش نشون میدن بذارشون پیش هم تا جفت بشن
      فقط محیطشون باید آروم و بی سرو صدا باشه و دماش هم متعادل باشه
      هی هم سرک نکشی بهشون
      لونه رو هم باید بذاری تو قفس مشترک

  7. سلام من قناری هم خیلی مست بودن اول گذاشتم صدای همو بشنون بع یه هفته همو میدیدن بعد انداختمش پیش هم با هم ۷ الی ۸ بار جفت خوردن ولی بعدش نره بازم میخواد جفت بخوره ماده نمیزاره گاهن کمی دعوا هم میکنن چیکار باید بکنم

    1. سلام مهدی جان
      برای کاهش مستیشون ۵ قطره عرق کاسنی رو بریز تو ۱۰۰ سی سی آب و بهشون بده
      به علاوه باید گرمیجات ر از رژیم غذاییشون کمتر کنی به جاش از تخم کاهو و خرفه استفاده کنی

  8. سلام دوست عزیز
    پماد تتراسایکلین رو با A چشمی مخلوط کن بزن به پاش و باند پیچی کن
    حواست باشه این باند رو باید روزانه عوض کنی

  9. سلام من به جفت قناری گرفتم جفتشونم مست مست ماده جیک جیک میکنه مداوم نر هم میخونه ۳روز گزاشتم صدای همو بشنون بعد ۲روزم گزاشتم همو ببینن بعد ماده را گزاشتم تو قفس نر
    نر ماده رو میزنه بعد جدا کردم

    1. سلام امیرجان
      اغلب از سر مستی زیاد این اتفاق میفته به نر سردیجات بده
      و از سن ماده مطلع هستی؟؟ اینکه کامل به بلوغ جنسی رسیده یا نه؟

  10. سلام آقای احمدی قناری نر حدود ۴ ۵ سالشه و ماده ۱ الی ۱.۵ سال
    اخه علائم جفت شدن رو دارن ولی جفت نمیشن چکار کنم بنظرتون🤔

    1. رامین جان
      می تونی برای تحریکشون به جفت گیری توی جیره ی غذاییشون برگ ریحان و جوانه ی گندم اضافه کنی
      و یا قطره ی AD3E تهیه کنی و بهشون بدی

  11. سلام خوبین
    من قناری نر داشتم
    یه دونه ماده گرفتم براش تو قفس جداگانه بود ۳ روز ولی تو دید هم بودن
    نر میچسبید به میله قفس برای ماده اواز میخوند ماده هم صدا میداد
    بعد سه روز انداختم تو یک قفس
    ولی حدود ۳۰ روز هس جفت نشدن
    نر نزدیک ماده میشه ماده فرار میکنه بنظرتون چکار کنم؟

    1. سلام رامین
      چند سالشونه قناری هات؟
      به احتمال زیاد آمادگی کامل رو برای جفت گیری نداره

  12. سلام من یک جفت قناری آماده دارم انداختمش تو یک قفس با هم دعوا نمیکنن اما ماده روی یه میله دیگه می‌خوابه و نره رو یه میله دیگه و بهم دون نمیدن و … آیا جفت شدن یا خیر ؟؟

    1. سلام محمد
      نخیر جفت نشدن
      باید میذاشتیشون تو قفسای جدا و موقعی که به هم عادت کردن و با هم ارتباط برقرار کردن میذاشتیشون پیش هم

      1. آقای احمدی ماده کاغذ تیکه میکرد نایلون تیکه پاره میکرد با پر بازی میکنه
        لونه گذاشتم‌
        چن باری رفت روی لونه بازی کرد اومد بیرون
        الان موندم چکار کنم
        میشه راهنمایی کنید

        1. خب ببین اون الان داره لونه سازی میکنه
          مطمئنی که جفت گیری نکردن؟
          چون اگه جفت گیری نکرده باشن به احتمال زیاد بعد از لونه سازی تخم مستی بذاره
          یکیم اینکه اگه اولین بارش باشه که می خواد جفت گیری و تخم گذاری کنه این رفتارش طبیعیه
          تو دوره های بعدی مشکلش حل میشه
          غذا چی میدی بهشون؟

  13. سلام من یه قناری نر دارم حسابی مسته میخونه الان یه ماده تازه براش خریدم ماده سوت میزنه نر هم برا ش میخونه کی باید جفت بزنمشون

    1. سلام دوست عزیز
      خب الان به صدای همدیگه واکنش نشون دادن و میتونی تو قفس اضافه کنی

      1. سلام خسته نباشید یک دونه قناری نر خریدم که میخونه وقتی آواز قناری ميندازم آواز میخونه ولی نمی‌دازم آواز نمیخونه وماده نداره ۲روزه خریدم

        1. سلام دوست عزیز
          تو دو روز هم اگه با صوت شروع کرده به خوندن هنر کرده
          چون اکثر پرندگان تا با شرایط جدید و محیط جدید انس نگرفتن
          ساکت میمونن
          و اینکه تو یادگیری به روش صوت پرنده از آوزاخوانی به صورت رودر رو اجتناب میکنه
          بهتره روزانه خودتون به مدت ۱۵ دقیقه در سه بازه ۵ دقیقه ای اقدام به آموزش سخنگویی کنید تا این مشکل برطرف بشه

      1. حتما آمادگی نداره هنوز
        یه مدت باید بگذره بعد تمایل به جفت گیری داشته باشه
        برای تحریکش می تونی تو جیره ی غذاییش برگ ریحان اضافه کنی و یا بهش جوانه ی گندم بدی

  14. سلام قناری من جفت شد پنج تا تخم گذاشت ولی نطفه نداشت لانه و تخم ها رو برداشتم از همدیگر جدا شوند کنم یا پیش بمونه در ضمن زیر شکم نر نزدیک مقعد ورم کرده چی کار بکنم

    1. سلام دوست عزیز
      باید تقویت نطفه صورت بگیره
      نه پیش هم باشن
      بیرون زدگی مقعد پیدا کرده؟؟

  15. سلام…قناری نر و ماده گرفتم نر تو لک بود…بعد یک ماه صاف کرد و شروع کرد ریزه خونی و الانم بیست روزیه قرص و بلند میخونه…وقتی گرفتم قناری ماده مست بود منم فقط بهش کتون دادم…الان وقتش شده قفس هاشونو کنارهم بذارم؟

    1. سلام حسین
      اگه نر برای ماده آواز م خونه و ماده هم بهش پاسخ میده یعنی به نحوی باهم ارتباط برقرار می کنن
      می تونی قفساشونو یکی کنی

  16. سلام .دوستان .من قناری هامو جفت انداختم اولش ماده راه نمیداد جداشون کردم دوسه ساعت دیدم بیتابی میکنن دوباره انداختم پیش هم فردا دیدم ماده قشنگ میشینه رونی سرش وبالا میده جفت گیری میکنن به هم دونه میدن ولی یکی دو روزی ک ماده دیگه به هیچ وجهی اجازه نمیده نر باهاش جفت گیری کنه به نظر شما جداشون کنم

    1. سلام پویا
      حتما مادت تخم داره دیگه
      چک کن ببین حجم مدفوعش بیشتر شده؟ شکمش متورم شده؟ پراشو پف میکنه؟ میره تو لونه؟

  17. سلام من اول قناری ماده خریدم بعد به هفته نر بعد انداختم پیش هم دیدم ماده نر میزنه قفس و جدا کردم اوایل نر خیلی میخواند ولی ماده واکنشی نداشت تا اینکه ماده گاهی جیک جیک میکرد بعدیه مدت حتی نر هم کمتر آواز میخونه منم در قفس هارو باز گذاشتم بهم چسبوندم دیدم ماده رفته پیش نر یروز پیش هم بودن ولی بعد چند ساعت باز ماده برگشت .حالا امروز میبینم ماده رفته قفس نر ولی نر باهاش دعوا می‌کنه منم سر درنمیارم

    1. سلام مهسا
      ممکنه به خاطر این باشه که نحوه ی جفت انداختنت درست نبوده و یا هم جفتا همدیگه رو نمی پسندن
      الان اگه به هم آسیب میزنن و پرخاشگری می کنن بهتره جدا نگهداریشون کنی

  18. با سلام۰قناری ماده من ۲سری تخم کرد نره جفت نخورده بود۰الان نره جداست ۰بی قراره و بالهایش را ول می‌کند ریزه میخواند۰دوباره جفت گنم۰تشگر

    1. سلام دوست عزیز
      اگه سعی داره با ماده ارتباط برقرار کنه بذارشون پیش هم تا جفت بشن

      1. باسلام ۰باعشق۰من قناری ماده ام با نرش.جفت خورد جوجه هایش پر گرفته۰۰
        الان قناری ماده را با نره دیگری میخواهم جفت گنم.گه جوجه از این نر داشته باشم۰ نمیشه۰۰۰
        ماده قناری.پا نمیده۰۰ میزنم ۰
        چیگار گنم۰تشگر از دگتر۰۰۰۰

        1. سلام ناصر
          قناری ها هم تک همسری هستن و در طول زندگیشون یه جفت برا خودشون پیدا می کنن
          مگر اینکه جفتشونو از دست بدن
          برای همین بهتره با همون جفت خودش نگهداریش کنی چون اینطوری افسرده میشه

  19. باسلام دوستان من قناریهامو جفت انداختم نرو ماده خیلی ریز جیک جیک میکننن بعد یه حالتی انگار نوکاشونو توهم میکنن یعنی چی چه مفهومی داره

    1. سلام دوست عزیز
      خب چه مفهومی میتونه داشته باشه جز جفت شدنشون

  20. سلام وخسته نباشید یک سوال داشتم من یک جفت قناری دارم نر دوساله وماده ۱سال نیم
    هر دوآماده آماده جفت انداختم جفت خوردن ولی باز ماده بانر دعوا میکنه ودوم اینکه ماده اصلا به لانه وتوجهی نداره ممنون ازشما

    1. سلام دوست عزیز
      برای ترغیبش به جفت گیری می تونی بهش جوانه ی گندم بدی و توی جیره ی غذاییش برگ ریحان اضافه کنی
      بعد از جفت گیری به رفتن توی لونه هم تمایل پیدا میکنه

  21. با سلام یهقناری نر آماده داشتم رفتم یه قناری ماده آماده بر جفتش گرفتم دو روز داخل دو قفس کنار هم گذاشتمشون بعدش که قناری ماده رو پیش نر گذاشتم لونه هم براش گذاشتم ولی نصف پنبه داخل لانه را انداختن بیرون وماده داخل جای دان خوری میخوابید که دان خوریو از قفس درآوردم بعد یه روز اول یه تخم انداخته بود ته قفس شکسته روز بعد یه تخم داخل لانه که انم شکسته بود روز سوم یه تخم دیگه سالم تو لانه گذاشته و مدام جیک جیک میکنه وبا قناری نر میجنگه میپرن بهم صرو صدا میکنن همدیگرو نوک میزنن خواهشن راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      اگه نرفته تو لونه یا لونه استاندارد نبوده و یا پرنده اونو نپسندیده و باید عوضش کنی
      مورد دیگه هم اینه که بهتره لوازم اونه سازی مثل چوب و برگ و یا هر چیز دیگه رو بذاری ته قفس تا پرنده خودش بیاد لونه سازی کنه
      بعدش اگه نر و ماده دارن به هم آسیب می زنن باید نرو جدا کنی و بذاری تو یه قفس جدا
      این به خاطر تغییرات هورمونیه و توی این دوران طبیعیه
      تخم رو هم روز هفتم نطفه سنجی کن اگه دیدی نطفه نداره برش دار

      1. باسلام.دوستان من یه قناری ماده گرفتم شب توخواب یه حالتی مثل مینا انگار صحبت می‌کنه میگه مینا مینا سلام ماچ ماچ

        1. سلام دوست عزیز
          قناری ها هم قدرت تقلید از صدا ها رو دارن ممکنه اینارو تو جایی که قبلا نگهداری می شده یاد گرفته باشه

    2. سلام من یه سوال داشتم چرا قناری ماده بعد از زایمان تخم اول چاق شده و تحرک نداره د چرا تند تند نفس میکشه

  22. با سلام آیا جفت کردن چند قناری همزمان و گذاشتن قفسها روی زمین کنار هم بابت جفت شدن مشکل پیش می آورد یعنی قفسها باید از هم جدا باشند یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      اگه ادازه ی قفس به اندازه ی کافی بزرگ نیس بهتره جدا باشن
      اینجوری هر جفت برای خودش یه قلمرویی داره و به هم دیگه آسیب نمی زنن
      ولی اینکه بذاریشون رو زمین براشون استرس ایجاد می کنه
      بهتره قفس رو یه ارتفاع مشخص مثلا ۷۰ یا ۹۰ سانتی متر بلند تر از سطح زمین باشه

      1. سلام من تازه قناری هامو کنار هم گذاشتم وقناری نر به ماده غذا میده دلیلشو میخوام بدونم ممنون میشم راهنمایی کنین

        1. سلام دوست عزیز
          جفت شدن

  23. سلام یه جفت قناری رسمی بلند دارم تازه قفس هاشون را کنار هم گذاشتم خیلی طرف هم نیایند و بال بال می زنند ماده بعضی وقت ها که می تواند دم قناری نر را می گیره و ول نمی کنه آیا الان وقت کنار هم انداختن تو یک قفس یا صبر کنم

    1. سلام دوست عزیز
      اگه به صدای همدیگه واکنش نشون میدن بله میتونی بذاری تو یه قفس

    1. سلام دوست عزیز
      قناری ماده هم توی دوران مستی و جفت گیری آواز می خونه ولی صداش ضعیفه و مثل نر رسا نیس

  24. سلام وقت بخیر من نزدیک ٢سال یه قناری نر داشتم.قناری نر براخودش داخل قفس بازی میکرد و جیک جیک میکرد و گهگاهی میخوند و تابستان براش ماده گرفتم طرف بهم گفت که یک هفته جداشون کن بعد بنداز داخل قفس ولی از وقتی قناری ماده را اوردم قناری نر دیگه نخونده اول باهم دعوا میکردن جوری که مثلا قناری بالا رو چوب و قناری ماده پایین کف قفس فقط بالاشون باز میکردن و جیک جیک میکردن چون داخل اتاقن یه بار دیدم باهم نوک به نوک شدن والان لانه گذاشتم اول پنبه هارو ریختن کف قفس ولی من جدا براشون گذاشتم کف قفس الان ماده داره لانه سازی میکنه .وماده بال بال میزنه ریزه خونی میکنه اب بازی میکنه .الان میخام ببینم جفت خوردن یانه ؟؟چیکار کنم جفت بخورن ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله مواردی که گفتی نشون میده که پرنده هات جفت شدن
      لازم نیس کاری بکنی
      تو این مدت به قفسشون زیاد سرک نکش تا یه حریمی برای خودشون داشته باشن
      به تغذیه شون رسیدگی کن و سعی کن یه محیط آروم و خلوت براشون فراهم کنی

    2. با سلام یه جفت قناری دارم یکماهه دوهفتست باهم جفت انداختم ماده گود کرده ولی تخم نکرده اوایل دعوا میکردن ایا امیدی هست تخم کنن

      1. سلام دوست عزیز
        تخم گذاری ۱۰ روز بعد از جفت گیری انجام میشه ولی بعضی وقتا ممکنه بیشتر هم طول بکشه
        فعلا جای نگرانی یست
        سعی کن زیاد سر نکشی تو قفسشون و بهشون استرس وارد نکنی

  25. باسلام
    قناری نر و ماده رو انداختم برا جفت نزدیک به دو هفته هست ولی الان ماده سنگین و پرهاش و پف کرده و نمیپره تو قفس.از این طرف هم نر دم ماده رو می‌کنه و هم ماده،اگه توضیح بدین ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      با این اوصاف پرندت تخم داره
      براش لونه بذار
      بهشون هم استرس وارد نکن

  26. سلام .چرا وقتی قنادری نر و ماده را برای جفت پیش هم میندازیم هم جفت گیری میکنن هم دعوا؟

    1. سلام دوست عزیز
      دعواشون به خاطر تغییرات هورمونیه که تو این مدت براشون رخ میده و طبیعیه

      1. سلام قناری نر به ماده غذا می ده اما ماده زیاد جنب جوش نداره آیا جفت شدن مده خیلی بی حوصله است

        1. سلام دوست عزیز
          چند وقته کنار همن؟ ماده رو تازه خریدی؟

        2. اون هنوز به شرایط زندگی جدیدش عادت نکرده یه مدت طول می کشه تا سازگار بشه
          به احتمال زیاد استرس داره

        3. سلام نه هیچ کاری بی بی‌حوصلگی نداره غذا دادن نشانه جفت گیری و علاقه چیز طبیعیه

    2. باسلام قناری جفت انداختم گود کردن شب تا صبح تو لانه میخوابه در روز هم گاهی اوقات میخوابه ولی تخم نکرده ایا جداشون کنم یا تخم میکن ممنون

      1. سلام دوست عزیز
        مواردی که گفتی نشون میده که به زودی قراره تخم گذاری انجام بشه
        فعلا عجله نکن

  27. باسلام قناری ماده و نر جدا جدا خریداری کردم و دوتاشون هم آماده هس آیا میشه بلافاصله پیش هم انداخت و جفت زد

    1. سلام دوست عزیز
      اگه قفس به اندازه ی کافی بزرگ باشه بله
      اگه نه بهتره اول بذاریشون تو قفسای جدا تا با هم ارتباط برقرار کنن بعد بذاریشون پیش هم

    1. سلام دوست عزیز
      غذا همون پلت مخصوص رو باید بدین
      و از قطره ad3e استفاده کنید هم برای تقویت نطفه هم برای قدرت باروری خوبه
      ۵ روز میدی ۱۰ روز قطع میکنی و بدین منوال میری جلو و با مشاهده اولین تخم دادن این قطره رو قط میکنی

  28. سلام ممنونم از راهنمایی های خوبتون
    قناری ماده اگر آماده باشد گاهی پر یا چیزی بر نکن میگیره
    نر زمان شنیدن جیک جیک ماده رو چوب می‌رقصه

    1. سلام دوست عزیز
      سوالتون رو واضح تر بیان کنید

      1. سلام یک جفت قناری دارم ماده آماده شده نر که میدازم پیش ماده نر از دست ماده فرار میکنه باید چکار کنم

        1. سلام دوست عزیز
          جدا نگهشون میداری؟
          به احتمال زیاد اونا جفت نشدن
          و این رفتار به همین خاطره
          باید اجازه بدی که باهم ارتباط برقرار کنن، جفت بشن بعد جفت گیری کنن

  29. سلام من دو جف قناری دارم دوتاشون با هم جفت شدن ماده هم لونه ساخته ولی وقتی دون میدن به هم بعد نره روی چوبی ک روش نشستن جفت میزنه وقتی دون میدن بهم نره خودشون به چوب میماله جفت نمیزنه با ماده

    1. سلام دوست عزیز
      اگه جفت گیری شون موفقیت آمیز نیس
      می تونه به اطر استاندارد نبودن چوب نشیمنگاه باشه چون نمیتونه تعادل خودشو حفظ کنه
      یا هم جثه ی ماده از نر بزرگ تره و یا به اصطلاح چاقه
      یا هم به خاطر بی تجربگی می تونه باشه

  30. سلام قناری نر ماده را بعد از تخم گذاشتن اذیت میکنه نمیزاره روی تخم بخوابد

    1. سلام دوست عزیز
      دنبال جفت گیری مجدد هست که این رفتار رو نشون میده
      بهش سردیجات مثل تخم خرفه و تخم کاهو و … بده

  31. با سلام قناری نر دارم از زمان تخم گذاری مادرش پیش ماست الان میرم دم قفس باهاش صحبت میکنم منو میبینه نوکش رو باز میکنه علتش چیه

    1. سلام دوست عزیز
      گاها این حرکت رو برای برقراری ارتباط انجام میدن اما ممکنه مشکل تنفسی هم پیدا کرده باشه

  32. سلام الان نزدیک یک ماه قناری انداختم برای تخم گذاری ولی تخم نزاشته دلیلش چی وباید چیکار کنم ممنونم از شما

    1. سلام دوست عزیز
      دیدی که جفت گیری انجام بدن؟

  33. سلام وقت بخیر قناری من امروز اولین تخمشو گذاشت میخاستم بدونم از اولین تخم روش میخابه یا اخرین
    و از اخرین تخم باید به ۱۴ یا ۱۷ روز برسه

    1. سلام دوست عزیز
      پس از پایان تخمگذاری میره رو تخم ها میشینه

  34. سلام خسته نباشید من یه جفت قناری دارم قناری نر وقتی اهنگی پخش میشه شروع به خوندن میکنه و وقتی صدایی پخش نمیشه نمیخونه قناری ماده هم از مستی زیاد خودش تخم گذاشته بود که برداشتم میخواستم بدونم اگه قناری نر اماده داشته باشم ماده جفت میشه یا نه ؟ و قناری نر خودم اماده هست یا چقد زمان میبره اماده شه ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      اینجور موارد رو فقط خدا میدونه من علم و غیب ندارم که بگم صدی جفت میشه یا نه

  35. سلام وقت بخیر قناری ماده من دو روز هست که گاهن پف میکنه ولی لانه سازی نمیکنن پنبه هایه داخل لانه را میریزن بیرون ایا میخان خودشون درست کنن و ماده قناریم تخم داره

    1. سلام دوست عزیز
      بله اینا رفتارهای لونه سازی هست
      و دارن لونه رو برای تخمگذاری اماده میکنن…

  36. سلام من قناریا جفت خردن تخم ماده تخم کرد نشسته رو تخم ولی نرم باد نیست دون لزار دهان ماده نر فکر میکنه ماده که دهن باز میکنه میترسه و فرار

    1. سلام دوست عزیز
      لطفا واضح تر مشکلتون رو بیان کنید

  37. سلام وقت بخیر من قناریام ۵ روزه جفت شودن روز اول براشون لانه گذاشتم ولی الان پنبه تویه لانه را از لانه بیرون میارن و میریزن زمین میخاستم بدونم بردارم بزارم لانه یا میخان خودشون لانه سازی کنن

    1. سلام دوست عزیز
      نه کاری باهاشون نداشته باش بذار خودشون لانه سازی کنن
      چون اگه دست بزنی استرس میگیرن و ممکنه تخم گذاری انجام نشه

  38. سلام من یک هفته هست که یک جفت تر ماده باهم خریدم پیش هم بودن لونه هم براشون گزاشتم تازه الان ماده لونه سازه کرده ولی زیاد داخل قفس پرواز میکنه و جیک جیک میکنه چکار کنم باید نمیدونم جفت شدن یا نه راهنمایی میخوام ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      به این زودی که جفت نمیشن
      اول بذار به شما و محیط جدید عادت کنه بعد

      1. سلام ببخشید قناری ها داخل یک قفس بودن که من گرفتم بعد یک هفته ماده لونه سازی کرد پس باید چکار کنم ممنونم راهنمایی کنید

        1. سلام دوست عزیز
          نیازی به انجام کاری نیست
          تغذیه اصولی در اختیارش قرار بده
          به هیچ وجه بهش استرس وارد نکن و مدام تو لونه هم سرک نکشی

  39. سلام. وقت بخیر من قنارامو سه روزه انداختم دو یه قفس نر با صدایه بلد میخونه ماده هم اماده هست ولی نمیدونم براچی دعوا میکنن ایا جفت میشن
    براشون لانه هم گذاشتم

    1. سلام دوست عزیز
      اولا هم نحوه جفت انداختنتون اشتباه بوده
      و هم طبیعیه که روزای اول همچین رفتاری داشته باشن

  40. سلام خسته نباشید من یه جفت قناری نر ماده دارم کع الان نزدیکه ۱۵ روزه پیش هم انداختمشون ولی تا حالا ندیدم جفت گیری کنن یا نر به ماده غدابده یا نر نزدیک ماده میشه ماده میزنش ممنون میشم همراهی کنین

    1. سلام دوست عزیز
      ۱۵ روز زمان کمیه که به هم عادت کنن و جفت بشن
      باید اول بزاریشون تو قفس جدا قفسارو بزاری نزدیک هم تا به هم دیگه عادت کنن بعد که شروع کردن با هم ارتباط برقرار کنن بندازیشون تو یه قفس
      بعد اون اگه بخوای جفت گیری کنن بهشون گرمیجات بده مثل تخم کتان و شلغم
      و یا برای بیشتر شدن قدرت باروری تا ۳ ماه قطره ad3e بده به این منوال که قطره رو ۵ روز میدی ۱۰ روز قطع میکنی. با اولین تخم هم قطره رو کلا باید قطع کنی

  41. سلام وخت بخیر من یه جفت قناری اماده خریدم سه روز از هم جدا نگه داشتم از دیروز انداختم پیش هم همه چیشونم اماده گذاشتم قفس ولی باهم دعوا میکنن ایا رفتار طعبی هست و جفت گیری میکنن

    1. سلام دوست عزیز
      فعلا که طبیعه تا جایی که آسیب جدی به جفتش وارد نکنه در غیر این صورت ناسازگار هستن باهم

  42. سلام
    قناری نرم به خوندن هنوز نیوفتاده ولی صدا قناری که میزارم شروع میکنه به این ور اون ور پریدن
    ولی مادهه اوکیه میخونه
    من اینارو از الان به خاطر کم بود جا توی یه قفس انداختم
    تغذیشونم خوبه میشه گفت قبل مستی دوتاشونه
    مشکلی نداره که الان باهم تویه قفسن ؟
    بعد اگه هم از همدیگه جداشون کنم صداشون در میاد

    1. سلام دوست عزیز
      نه مشکلی نداره اینکه کنار هم هستن
      اگه بهمدیگه عادت کرده باشن صداشون در میاد

    2. من دوتا قناری نر و ماده دارم الان ۶ماهشونه گذاشتمشون با هم تو یه قفس تا جفت شن اما نر ساکته چیزی نمیخونه ولی تا قبلش همش میخوند نمیدونستیم چیکارش کنیم حالا نمیدونیم چیکارش
      کنیم براشون ۳ تا ظرف غذا گذاشتم ولی باز سر دونه و آب دعوا میکنن ولی ته از قفس درشون میارم همش پیش همن تو قفس اما نه

      ببخشید اگه غلط املایی داشتم من یه پرورش دهنده ی ۱۰ ساله ام😂

      1. سلام فاطمه جان
        نگران نباش و صبور باش
        اجازه نده کسی به قفس ضربه بزنه و دورو بر پرنده شلوغ باشه تا کم کم عادت کنه به محیط

    3. دوست عزیز شما باید قناری هارو جدا کنید بعد از اون قناری ها هم دیگرونبینن بعد مرتب صدای قناری پخش کنی برای نر بعد یک هفته شروع به آواز می‌کنه البته تغذیه باید مرتب باشه یکه روز سیبخیک روز تخم‌مرغ یک روز بادام

  43. من یه قناری نر ۱هفته بود داشتم و یدونه ماده خریدم بعد چند وقت انداختمشون پیش هم بعضی وقتا نر ماده هرو میزنه بعد قناری نر دیگه نمی‌خونه چیکار کنم

    1. سنشون رو میدونید ؟ گاهی اوقات یا بیشتر وقت ها میزنتش؟ شدید میزنه و احتمال میدین آسیب بزنه بهش ؟ نحوه جفت زدن اشتباه بوده احتمالا . مقاله زیر رو کامل بخونید :
      نحوه جفت زدن پرنده زینتی

    2. نباید کنار هم میزاشتیشون یا باید از اول کنار هم باشن
      یا تا ۶ماهگی از هم جدا باشن بعد کم کم قفسشون رو به هم نزدیک کن وقتی نر شروع کرد به غذا دارن به ماده کنار هم بزار
      حالا که نمیخونه بهش جوانه بده جوانه گندم خیلی خوبه و پودر جوانه مخصوص قناری

  44. سلام وقت بخیر.من یک جفت قناری دارم ۲۰ روزه که جفت کردم .قناری ماده تخم گزاشته .ممکنه که تخمهاپوچ باشن ؟

    1. نر جوجه پارسال ماده هم ۲سالش هردو اعلام دارن یه روز صدای قناری کزاشتم انداختمشون پیش هم بعد نر آواز خونم پرا شو باز کرد پرهای پیشاتیشم پف کرد گذاشت دنبال ماده ماده هی فرار میکرد چیکار کنم

  45. سلام من قناری جفت انداختم ماده تو لانه می‌خوابه لانه سازی کرده بیش تر از ده روز که تخم نذاشته

  46. با سلام و تشکر از ادمین
    من یه نر و ماده به گفته فروشنده سه ماهه گرفتم جفتش هم انداختم تو یه قفس ولی الان نر صبح تا شب سعی می‌کنه جفت بشه ولی ماده فرار می‌کنه ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام
      سه ماهه هستن یا سه ماهه که گرفتی ؟ تغذیشون چیه ؟

      1. ادمین جان دو هفتست گرفتم مغازه دار گفت سه ماهست تغذیشون همین دونه های معمولی مخصوص پرنده و شربت ویتامین خارجی هم گرفتم گاهی هم میوه

        1. جداشون کن سنشون کمه. دونه های معمولی منظورت کتان و ارزن هست ؟ کتان رو کم کن کاهو بده بهشون

  47. دوستان ۲تا قناری نر و یه ماده نزدیک هم تاثیری در اماده شدن برای جفت هم شدن ندارن.

  48. سلام من یه جفت قناری دارم که یک هفتس گذاشتمشون کنار هم قفساشونو
    ولی وقتی میندازمشون پیش هم قناری نر بالهاشو باز میکنه و نوکشم باز میکنه و با صدای جیک حیک عجیبی میزاره دنبال ماده و ماده فرار میکنه
    دلیلش چیه

    1. سلام نر امادست احتمالا و ماده خیر . مقاله رو بخونید براشون AD3E تهیه کنید . غذاشون چیه ؟

  49. سلام من یه قناری نر ابلق داشتم دو هفته پیش یه قناری ماده مست آماده براش خریدم نر میخوند و ماده هم بعضی وقتا جیک جیک می‌کرد. قفسشون دور از هم بود ولی از یه نیمرخ می‌تونستند همو ببینن به مدت ۲ روز قفس هاشون رو زدم کنار هم ولی نر بعضی وقتا میخوند دیروز جفتشون کردم ولی نر نمیخونه و فقط واسه ماده مثل گنجشک جیک جیک میکنه
    سر دانه خوردن دعواشون میشه یا بعضی وقتا الکی نر ماده رو میزنه یا ماده نر رو میزنه پرنده فروش میگفت این دعواشون طبیعی است بعد مدتی خودشون جفت میرن
    ولی من نگرانم میشه کمکم کنید
    آیا اين دعواشون طبیعی است و بعد مدتی جفت میرن یا نه من چیکار کنم تا جفت برن

  50. من ی قناری نردارم قرص میخواند جفت زدم ماده روی تخمها یس مرد قناری نربعدازمدتی دیگرنخواند مدتی ریزه خوانی کردولی دیگرنخواندراهنمای کنید

  51. سلام من دوتا قناری دارم نر هیچ جنب جوشی انجام نمیده وقتی ماده رو ازکنار اون بر میدارم شروع به آواز خواندن میکن
    ه

    1. سلام تغذیشون چیه ؟ براشون قطره ad3e بخرید اگر میخواین که جفت گیری کنن

  52. سلام من یه جفت قناری دارم که سه هفته ست پیش هم انداختم و الان قناری ماده ام سنگین به نظر می رسه و پوف می کنه و بیشتر کف قفس می شینه چی کار باید بکنم ؟

  53. سلام
    من یک قناری نر داشتم تا دو ماه پیش نمیخوند الان شدید و سفت می‌چسبه به قفس و میخونه یه ماده براش خریدم ماده به خوندن نر بعضی مواقع اهمیت میده و پر و بال میزنه الان چند روز گذاشتم صدای هم را بشنوند و الان کنار هم گذاشتم قفس هاشون را و الان قناری نر میره به ماده غذا بده ماده بعضی مواقع از نر استقبال میکنه و بعضی مواقع اصلا اهمیت نمیده ولی ماده اصلا آروم نمیشینه و دائم در حال جست و خیز هست و بعضی مواقع کنار قفس های هم دیگر میان و به هم غذا میدن
    میخواستم بدانم الان وقت این هست که نر را به قفس ماده ملحق کنم یا هنوز زود است ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام ماده رو بندازید توی قفس نر . اینحجوری قلمرو طلبی کمتر میشه . الان وقت مناسبیه

        1. قناری با مرغ و خروس فرق داره
          بهتره چنین کاری انجام نگیره در اون صورت یکیشون افسرده شده و تلف میشه

  54. سلام ارادت من یک قناری نر دارم با ۳تاماده جفت شده و۱۴تاتخم گذاشتن ولی تخمها پوچ بودن ویتامین دادم چکار کنم اینبار پوچ نشه تخمها شوند روزی چند بار هم جفت میکنه

    1. سلام یه نرو ماده باشن . تغذیشه چیه ؟ براشون قطره ad3e بخرید

        1. قطره AD3E رو باید به مدت ۵ روز، روزی ۴ قطره توی آبخوری بریزید . بعد از ۵ روز، به مدت ۱۰ روز قطع کنید قطره رو. مجددا ۵ روز بدین بهشون

  55. سلام من ی قناری نر شرور دارم از صب تا شب شلاقی میخونه
    امروز براش ی ماده گرفتم زیر قفس گذاشتم
    بازی میکنه ب قفس میچسبن دوتاشون ولی فقط مدام صوت میزنن برای هم قناری نرم دیگ نمیخونه
    مشکل کجاس ممنون میشم پاسخ بدین

      1. با سلام خدمت شما من یه جفت قناری اوپال درم ۷روزه آوردنشون خونح و از بچهاشون جدا کردن من خریدمشون ولی آلن جفت گیری نممکن و بعضی اوقات روی چوب پر میزنن ولی تکون نمخورن یا بعضی اوقات جواب هم میدن لونح هم گذاشتم

        1. سلام ماشین جوجه کشی خریدین یا پرنده؟ استراحت بدین بهشون تا ۳ ماه ! بعدشم هنوز ۷ روز خریدین انتظار دارین چیکار کنن ؟

        2. سلام من یه قناری نردارم باهیچ ماده ی جفت نمیشه کاملا هم مسته دلیلش میتونه چی باشه

        3. سلام
          دلیلش شاید نحوه ی اضافه شدن ماده ها باشه ! چجوری ماده ها رو اضافه میکنی به قفس این ؟

      2. سلام قناری قناری ماده داشتم یک ماهه هستم قناری خریدم الان ۳ روز است یکجا انداختم لونه هم گذاشتم قناری نر از لونه پنبه می اندازد بیرون راهنمایی کنید

        1. سلام
          ۳ روزه زمان کمی هست ، لانه رو بردار تا به همدیگه عادت کنن بعد

  56. سلام من قناری خریدم نر و ماده اصلا نمیخونه نر نمی‌دونم هنوز به محیط عادت نکرده یا چی؟

  57. باسلام خدمت دوستان بنده یه جفت قناری نروماده دارم۳روزه کنارهم تویه قفس هسن هم نرهم ماده هر۲شون نوک وبالشون باز میکنن میزارن دنبال هم ولی من اصلا ندیدم پشتی کنن آیااینا جفت شدن یاخیر. نرو وقتی میزاره دنبال ماده و فرار میکنه خب اگه آماده نباشه پس چرا خودماده ومیزاره دنبال نرو. درواقعه چه ماده چه نرهر۲شون همدیگه رودنبال میکنن

    1. تغذیه کافی داشته باشن و حتما براشون لانه بذار
      کم کم جفت میشن
      به سنشون هم توجه کن که حتما سن بلوغ رو رد کرده باشن

  58. من یک جفت قناری دارم یکی ۸ روزه دارمشون ولی وقتی می خواهن جفت بشن ماده نمی زاره بایدصبر کنم

  59. سلام قناری جفت زدم ولی ۱۳روزه هست تخم نکرده یا جفت خوردنشو ندیدم ولی نر به ماده دون میده علت این چیه

      1. سلام من یه قناری نر دارم چند ماهه جفت نداشت ک براش یه ماده خریدم یک ماه از هم جداشون کردم صدای همو میشنیدن و هم نر آواز میخوند هم ماده جفتشون زدم دو هفته پیش هم بودن ولی ندیدم ک جفت گیری کنن براشون لانه گزاشتم نر میرفت تو لونه ولی ماده نمیرفت گفتم شاید هنوز آماده نباشن دوباره از هم جداشون کردم به نظرتون چیکار کنم

        1. سلام شاید شما ندیدین اما جفت گیری کردن . غذاشون چیه ؟

  60. سلام خسته نباشید من قناریام جفت شدن ماده هم پشتش تخم دارد ولی یکی دو روزه پف کرده قناری ماده ام از چیه اگر جواب بدیت ممنون میشم

    1. سلام
      قابل تشخیص نیست باید علائم بالینی پرنده رو ببینی ، فضله ، سرفه ، سردی هوا و …

  61. یه جفت قناری دارم هر دوتاش مست هستن جفت شدن اما ماده برای نر تاتی نمیده .علتش چیه

      1. تاتی یعنی اجازه نمیده نر باهاش جفتگیری کنه .ماده وقتی دمش را بلند میکنه و میشینه بهش میگن تاتی .هر منطقه یه چیزی میگه ماهم میگیم ماده قناری به قناری نر تاتی نمیده یعنی نمیزاره جفتگیری کنه

        1. اوکی جالب بود
          چه مدته داریش ؟ قفس رو جابجا میکنی

        2. سلام اصلا جابجا نمیکنم فقط موقع نظافت کشو زیرین را در میارن و یک کشو تمیز میزارم اون یکی که تمیز نیست میبرم با آب گرم میشورم و آماده میکنم برای دفعه بعد..به نظافت پرنده ها خیلی میرسم چون خونه نگه میدارم نمیخوام بوی مدفوع پرنده ها توی خونه احساس بشه .تغذیه هم از بهترین ها استفاده میکنم

    1. سلام خسته نباشید من قناریام جفت شدن ماده هم پشتش تخم دارد ولی یکی دو روزه پف کرده قناری ماده ام از چیه اگر جواب بدیت ممنون میشم

      1. سلام
        اگه میبینی که نمیتونه خوب راه بره حتما ببرش دامپزشک امکان داره که تخم داخلش گیر کرده باشه

  62. سلام من یک جفت قناری دارم الان نزدیک یک ماه ک همیه کاراشونو انجام دادم از هم جداشون کردم گذاشتمشون پیش هم حالا دو هفته دارن دعوا میکنن بعدباهم خوب میشن تای چن وقت حالا قناری ماده انگاری سنگینه ب ایور و اونور قفس میپره چکار کنم

    1. سلام تغذیشون چیه ؟ مکمل کلسیم از داروخانه دامپزشکی براش تهیه کنید . احتمالا تخم داره . زیاد کف قفس میشینه ؟ پف داره ؟

      1. سلام من یه قناری دارم نمیخونه نگاه کردم نر هستش ولی نمیخونه لطفا راهنمایی کنیدتشکر

        1. سلام
          اگه تازه خریدی طبیعی هست
          اگرم خیلی وقته خریدی ممکنه از تغذیه ، محیط شلوغ ، جابجایی قفس و … باشه

        2. یه جفت قناری دارم هر دو مست هست نر خوب میخونه و خودش رو ب قفس میچسپونه و ماده هم دمش رو بالا میگیره ولی وقتی نر بخواد بپره نمیزاره

  63. سلام من یه جفت قناری دارم نره شلاقی میخونه ولی ماده اصلا تحرکی ندارن و هیچ عکس العملی نشون نمی ده و همش یه جا نشسته و پف کرده اشکال کار کجاست ؟ باید چه کنم من ک گیج شدم

    1. سلام
      نشسته و پف کرده
      ماده بیمار هست ، باید ببریش پیش دامپزشک حیوانات خانگی

  64. با سلام یه سوال دارم من چند روز پیش قناری نر رو که خیلی مست بود با ماده انداختم توی یه قفس اوایل بهم غذا میدادن یه بار هم باهم جفت گیری کردن ولی بعد از اون یهو ماده بهش حمله کرد دم قناری‌ نر رو میکشید من هم از هم جداشون کردم ماده رو فروختم حالا مر یه ریس جیک جیک میکنه یه ماده آماده براش خریدم نر براش میخونه ولی هنوز جیک جیک میکنه به نظرتان چکار کنم ماده خودشو براش بیارم یا با همین ماده باشه

    1. سلام نباید یهو میذاشتینشون پیش هم . اول توی دوتا قفس جدا بذارید جوری که فقط صدای هم رو بشنون بعد کم کم به هم نزدیکشون کنید

  65. سلام قناری‌ نر من بعداز جدا کردن از ماده یه ریس داره جیک جیک میکنه آیا به نظرتان ماده رو نفروشم

    1. سلام
      خوب مشخصه نباید بفروشی وگرنه حتما افسرده میشه

      1. من قناری ماده ام براش یک کوزه گرفتم توی قفسش پنبه گزاشتم خودش پنبه ها رو گزاشت تو کوزش یکی تخم گزاشت ولی شکست نره هم تو کوزه نمیره به نظرتون چیکار کنم؟

        1. صبور باش و غذاهای مقوی بهشون بده

      2. سلام من یه قناری نر گرفتم ۱۵ روز پیش میخوند رفتم یه ماده هم گرفتم تو قفس جداگانه گذاشتم کنار قناری نرم الان قناریم ساکته اصلا هم نمیخونه چیکار کنم مشگل چیه میشه راهنماییم کنید ممنون

        1. سلام دوست عزیز
          کل توجهش معطوف شده به ماده که نمیخونه

  66. من دوتا قناری گلاستر خریدم به من گفت نر و ماده هست اما دوتاشون شبیه همن

    1. برای اطمینان از جنسیت یا از یک پرورش دهنده مجرب سوال کنید یا ببرید آزمایش DNA بگیرن.

      1. سلام من یک قناری نر داشتم شلاقی میخوند یکی ماده واسش گرفتم دوروز از هم جدا بودن و یک روز گذاشتمشون بغل هم بعد جفتشون کردم الان هیچ حرکتی انجام ندادن نر میخونه بازم چیکارکنم

        1. سلام دوست عزیز
          می تونی از قطره AD3E استفاده کنی تا مست بشن
          به این منوال که تا ۳ ماه ۴ قطره میریزی تو ۴۰ سی سی آب ۵ روز به پرنده هات میدی ۱۰ روز قطع می کنی و دوباره ۵ روز میدی و …
          وقتی جفت گیری کردن و مادت اولین تخمو گذاشت قطره رو کلا قطعش می کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس