فواید روغن شترمرغ بر زیبایی، پوست و مو | عوارض روغن شترمرغ

خواص روغن شترمرغ

دستگاه جوجه کشی شترمرغی 24 تایی
دستگاه جوجه کشی شترمرغی ۲۴ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از شترمرغ
» چرخش لحظه ای تخم ها و تهویه مداوم کابین
» شاسی های آلومینیومی آنادایز شده
قیمت : ۲۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان

در پرورش شترمرغ، محصولات زیادی میتوان تولید و به بازار عرضه کرد. مهمترین محصولات این پرنده شامل گوشت قرمز، چرم ، تخم و روغن آن می باشد. برای همین سود پرورش شترمرغ بالاست. یکی از محصولات پرکاربرد و پرخواص شترمرغ، روغن آن می باشد. از روغن شترمرغ به دلیل خواص زیادی که دارد در تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر استفاده میشود. در این مطلب از سایت چیکن دیوایس بیشتر در مورد فواید روغن شترمرغ با شما بحث خواهیم کرد.

سرشار از اسیدهای چرب سالم است

اسیدهای چرب ضروری از جمله امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ به وفور در روغن شترمرغ یافت میشوند. این اسیدهای چرب از غشای سلولی در پوست ما حمایت میکنند به همین دلیل در محصولات مراقبت از پوست از این اسیدهای چرب نیز بهره گیری میشود. بدون این اسیدهای چرب، پوست بدن ما دچار خشکی، ترک، التهاب و پر از لکه های پوستی خواهد شد. رژیم غذایی شترمرغ ها بیشتر از گیاهان و دانه ها تشکیل شده است. در نتیجه این رژیم غذایی، چربی حیوانی بسیار مفید در بدن شترمرغ انباشته میشود.

سرشار از اسیدهای چرب سالم است - چیکن دیوایسهمچنین اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن شترمرغ از سیستم عصبی، قلبی و سیستم ایمنی بدن حمایت میکند. این اسیدهای چرب به تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب نیز کمک میکند. از دیگر خواص مفید اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ میتوان به تأثیر مثبت آن بر عملکرد متابولیسم و سیستم تولید مثل اشاره کرد. این اسیدهای چرب بدن ما را در برابر عفونت ها نیز توانمند می سازند.

منبع غنی از آنتی اکسیدان ها

روغن شترمرغ شامل انواع کاروتنوئیدها، فلاون ها، پلی فنول، توکوفرول و فسفولیپیدها می باشد. این ترکیبات از عوامل آنتی اکسیدانی قوی برای بدن بوده که برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کار میکنند. زمانیکه روغن شترمرغ را به صورت موضعی بر روی پوست خود بزنید، انتی اکسیدان های موجود در آن، جذب پوست خواهند شد. در نتیجه روغن شترمرغ نه تنها سطح پوست را بهبود می بخشد بلکه برای مبازره با رادیکال های ازاد و از بین بردن آنها در بدن نیز مفید می باشد. تجمع رادیکال های آزاد در بدن ما بسیار خطرناک بوده و باعث بیماری هایی از جمله سرطان، دیابت، نارسایی قلبی، پیری زودرس و ضعف سیستم ایمنی بدن میشود.

مفید برای جوان سازی پوست

یکی از رایج ترین کاربردهای روغن شترمرغ، استفاده از آن برای زیبایی و جوانسازی پوست می باشد. اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ باعث رشد سلول های جدید در پوست شده و سایر ویتامین های موجود در آن نیز برای طراوت و شادابی پوست بسیار مفید می باشند.

مفید برای جوان سازی پوست - چیکن دیوایسیکی دیگر از خواص مفید روغن شترمرغ برای پوست، خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده آن می باشد. پوست ما برای شادابی و جوانی به رطوبت نیاز دارد. زمانی که روغن شترمرغ به پوست خود بمالید، این ماده به سطح عمیقی از پوست شما نفوذ خواهد کرد و پوست شما را برای مدت های طولانی مرطوب نگه می دارد. باید بدانید که روغن شترمرغ چسبنده یا زیاد چرب نیست و روی لباس یا ملحفه مالیده نمیشود. در طول روز چندین بار میتوانید روغن شترمرغ را به پوست خود بزنید، پوست شما با انجام این کار بسیار نرم و ملایم خواهد شد.

اثر ضد پیری روغن شترمرغ بر روی پوست اثبات شده است. در واقع ترکیبات این ماده میتواند علائم رایج پیری از جمله چین و چروک پوست و یا کیسه های زیر چشم را کاهش دهد.

خواص ضد التهابی دارد

روغن شترمرغ بطور طبیعی خاصیت ضد التهابی دارد و میتواند باعث تسکین ماهیچه ها و پوست شود. بنابراین از این روغن میتوان بعنوان روغن ماساژ برای تسکین درد گرفتگی عضلات، درد رگ به رگ شدن یا التهاب مفاصل استفاده کرد. همچنین از روغن شترمرغ میتوان برای کاهش درد آرتریت، روماتیسم و ام اس نیز کمک گرفت.

آیا روغن شترمرغ باعث ایجاد حساسیت و آلرژی میشود؟

یکی از ویژگی های مهم این ماده، ضد حساسیت بودن آن است. این بدان معناست که احتمال ایجاد حساسیت یا هر نوع واکنش آلرژیک در زمان استفاده از روغن شترمرغ بسیار کم خواهد بود. بنابراین افرادی که پوست خیلی حساسی دارند میتوانند از مزایای روغن شترمرغ بهره مند شوند. البته این افراد بهتر است ابتدا کمی از روغن شترمرغ را بر روی قسمتی از پوست دست خود بزنند تا از نداشتن آلرژی به آن مطمئن شوند.

ناگفته نماند که روغن شترمرغ منافذ پوست را مسدود نمیکند. بنابراین این روغن مانع از ایجاد جوش و آکنه بیشتر بر روی پوست خواهد شد.

به رفع اختلالات پوستی کمک میکند

افرادی که از اختلالات پوستی نظیر اگزما رنج می برند میتواند روغن شترمرغ را بصورت روزانه چندین مرتبه به پوست خود بزنند. ترکیبات روغن شترمرغ برای رفع قرمزی و خارش پوست نیز مفید می باشد.

به رفع اختلالات پوستی کمک میکند - چیکن دیوایسخواص روغن شترمرغ برای پوست ما زیاد است. یکی دیگر از فواید این ماده از بین بردن یا کاهش جای آفتاب سوختگی، بریدگی، تاول و خراش های جزئی بر روی پوست می باشد. همچنین این محصول شترمرغ باعث بهبود جای زخم میشود و دیگر مشکلات پوستی از جمله لکه های پیری را کاهش میدهد.

مفید برای خشکی و ترک پا

افراد زیادی از خشکی کف پا و ترک آن رنج می برند. پاهای چرب و لغزنده نیز به همان اندازه ناخوشایند است. اما روغن شترمرغ عمیقا میتواند به منافذ پوست نفوذ کند و پوست پای شما را مرطوب نگه دارد. اگر بصورت منظم و مرتب به پاشنه پای خود روغن شترمرغ بزنید، به مرور زمان پاشنه پای شما بسیار نرم شده و زخم و ترک های آن از بین خواهند رفت.

برای مو و ریش مفید است

روغن شترمرغ برای خوش حالتی موها نیز بسیار مفید است. این ماده پوست سر یا صورت را با خاصیت مرطوب کنندگی خود برای شادابی و نرمی موها و ریش ها اماده میکند.

روغن شترمرغ فقط یکی از محصولات پرکاربرد و مفید آن است. جالب است بدانید که این ماده علاوه بر استفاده موضعی بعنوان روغن خوراکی نیز قابل استفاده است. پرورش این حیوان پتانسیل درامدزایی بالایی دارد. ما نه تنها از روغن شترمرغ بلکه از گوشت، تخم، پر، ناخن، پوست و حتی مژه چشم این پرنده نیز میتوانیم بهره مند شویم. پرورش شترمرغ در مقایسه با دام های دیگر مثل گاو برای تولید گوشت قرمز منافع زیادی برای ما دارد. گوشت قرمز شترمرغ چربی و کلسترول کمتری نسبت به گوشت گاو داشته و برخلاف پرورش گاو، اثر مخرب بر جو زمین ندارد چون گاز گلخانه ای بسیار کمتری تولید میکند.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس