خواص و مضرات گوشت شترمرغ

آشنایی با خواص و مضرات گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ نیز مانند هر ماده غذایی دارای خواص فراوانی است که در صورت استفاده بی رویه و نادرست مضرات خود را نیز به همراه خواهد داشت، در این نوشته از چیکن دیوایس قصد داریم به فواید و مضرات گوشت شترمرغ بپردازیم و هم چنین طعم و مزاج آن را مورد بررسی قرار دهیم. 

دستگاه جوجه کشی شترمرغی 24 تایی
دستگاه جوجه کشی شترمرغی ۲۴ تایی
» دارای قابلیت سنجش و تامین دقیق حرارت و رطوبت
» چرخش لحظه ای تخم ها و تهویه مداوم کابین
» شاسی های آلومینیومی آنادایز شده
قیمت : ۲۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان

با فهمیدنِ خواص گوشت شتر مرغ، مجاب می شوید که عادتِ غذایی تان را تغییر دهید! شتر مرغ سریع ترین پرنده جهان، صاحبِ یکی از ارزشمند ترین گوشت های جهان است که در بسیاری از کشورهای دنیا مخصوصا افریقا با پرورش انبوه این پرنده در مزارع بزرگ از گوشت و تخم و حتی پوست و پر آن استفاده می کنند. آنها دارای گوشت لذیذی هستند که به دلیل چابکی پرنده طعم خوبی به گوشت شان داده است. اما مهم تر اینکه این گوشت دارای چربی بسیار کمی است که برای افراد مسن با بیماری های قلبی و عروقی به یک درمان طبیعی و تامین کننده پروتئین مورد نیاز بدن آنها تبدیل شده است. 

آشنایی کلی با خواص گوشت شترمرغ 

گوشت شترمرغ نیز مانند گوشت هر حیوان دیگری سرشار از انواع ویتامین ها ، پروتئین ، مواد معدنی ، چربی و انرژی می باشد، اما دارای خواص ویژه ای است که هم آن را از گوشت حیوانات و هم گوشت پرنده ها متمایز نموده است.

معمولا گوشت همه پرنده ها به رنگ سفید است اما شترمرغ ثابت کرده که پرنده ها می توانند گوشت قرمز رنگی هم داشته باشند. در گوشت قرمز گاو و گوسفند چربی اشباع بسیار زیادی می توان یافت که گاهی برای قلب و رگ های خونی مصر خواهد بود. اما قسمت زیادی از چربی شترمرغ در گوشت آن ذخیره می شود، بنابراین گوشت آن دارای کمترین میزان چربی خواهد بود. در ادامه به خواص و فواید و ارزش غذایی گوشت این پرنده خواهیم پرداخت تا اگر قصد تهیه آن را دارید، مصمم تر شوید.

سرشار از منیزیم و روی

شاید همین یک علت به عنوانِ برهانی جهتِ مفید بودنِ یک گوشتِ قرمز برای بدن کافی باشد که بدانید میزان عناصری مثلِ چربی های مضر و اوره بالا و ماده های افزایش دهنده کلسترولِ خونِ در این نوع گوشت بسیار کم است . این تحفه الهی سرشار از ویتامین های B1،B2،A ، C و منیزیم و روی است. ران و سینه قسمت های عمده گوشت شترمرغ را تشکیل می دهد.

دارای ویتامین E و اسیدهای چرب

پزشکان طب سنتی معتقد اند که هر گوشتی برای کشته شدن و نابودی باکتری های انگلی اش باید چند ساعت بخار پز شود. ولی گوشت شتر مرغ بخار پز شده الهی است!

یعنی اصلا لازم نیست پروتکل های بهداشتی که برای طبخ سایر گوشت ها به کار می برید را به هنگام پخت گوشت شتر مرغ نیز بکار ببرید. انرژی پاکی که این گوشت دارد مدیونِ درصد بالایی از ویتامین E است که خداوند در بافت های آن قرار داده. هر جایی که بتوان این ویتامین را در حجم بالایی پیدا کرد، در آن جا خبری از باکتری های موجود در کلسترول و چربی وجود ندارد.

ویتامین E و اسیدهای چرب

وقتی مجموعه ای از خواص در کنارِ هم قرار می گیرند، محققان را به این نتیجه می رساند که گوشت شتر مرغ برای بیماران قلبی که اصولا منعِ مصرفِ گوشت قرمز دارند نه تنها مضر نیست بلکه به صورت جنون آمیز و مسحور کننده دارای خواصِ شگفت آوری برای درمان این عارضه شان است. بر اساسِ تحقیقات، اسیدهای چربِ غیراشباع که در گوشت شتر مرغ حضور دارند۳۰% تمامِ اسیدهای چرب را تشکیل می‌دهد.

اگر چه گوشت این حیوان بیشتر از این ها دارای اسید های چربِ این چنینی است و به میزانِ قابلِ توجهی هم پتانسیلِ استخراج شدن از این گوشت را دارند . همین مورد یکی از مصداق های برتریِ گوشت شتر مرغ نسبت به گوشت گوسفند گاو است..

دارای امگا ۳ 

تا به امروز هیچ محقق و زیست شناسی جرات آن را پیدا نکرده است که تاثیراتِ امگا ۳ بر روی دستگاه قلبی و عروقی، تولید مثل، ایمنی و عصبی را انکار کند! گوشتِ شتر مرغ با ۸% امگا۳، با اقتدار از جمله گوشت هایی می باشد که مصرف آن برای بیماران قلبی و عروقی مفید است!

امگا۳ دشمنِ تنگی و گرفتگی عروق است. حالا فرض کنید کسانی که منعِ مصرفِ گوشتِ قرمز دارند( مثل زنان باردار، بیماران قلبی و سایرِ افراد که نباید گوشت قرمز مصرف کنند!) این نعمتِ الهی و درمانِ طبیعی را در هرمِ غذائی شان بگنجانند. بعد از مدتی قطعا از تاثیراتِ مثبت آن در بهبودِ احوالشان شگفت زده خواهند شد.

سرشار از آنتی اکسیدان

ویتامین های موجود در گوشت شترمرغ آنتی اکسیدان های قوی هستند که به از بین بردن سلول های سرطانی و رادیکال های آزاد کمک خواهد کرد و در نتیجه سلامتی بدن و شادابی و طراوت پوست را به دنبال خواهد داشت.

دارای چربی مفید

معمولا چربی ها یا همان کلسترول ها به دو گونه خوب و بد تقسیم بندی می شوند که کلسترول های خوب سبب بیماری ها قلبی و گرفتگی عروق خونی خواهد بود. اما با دریافت مداوم کلسترول و چربی خوب یا همان اشباع نشده ، می توان به از بین رفتن چربی های اشباع شده کمک کرد و سطح سلامت بدن را افزایش داد. 

دارای آهن  

گوشت شتر مرغِ، معدنِ انکار ناپذیر و بلا منازعِ آهن و پروتئین است. پس کاملا طبیعی است اگر به خانم ها که دچارِ کمبودِ خون و آهن هستند پیشنهاد شود.

دارای پروتئین

در گوشت شترمرغ مقادیر زیادی پروتئین میتوان یافت که برای سوخت وساز بدن ، ترمیم بافت ها و عضله سازی و رشد بدن مفید است. هر کسی در هر سنی باید روزانه مقدار مشخصی پروتئین دریافت کند که گوشت شترمرغ این میزان پروتئین را برای بدن فراهم خواهد کرد. 

سرعت هضم بالا

گوشت شترمرغ به راحتی طبخ می شود و به راحتی نیز خورده و هضم خواهد شد و این به دلیل ترد بودن آن است که در صورت مصرف برای همیشه علاقه مند به مصرف آن خواهید شد. 

سرعت هضم بالا

مصرف گوشت شترمرغ به افراد  چاق ، کمکِ شایانی در جهتِ اصلاحِ متابولیسم به هم ریخته بدنشان می کند. از طرفی گوشت شتر مرغ برای کسانی که مشکل نفخ دارند مفید بوده! گوشت خوشمزه شترمرغ برای فلجی، بی حسی، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس، استسقا و بیماری های سرد رحمی مفید است.

حتی مربی های ورزشی به شاگردان خود خوردن گوشت شترمرغ را توصیه می کنند تا ضمن دریافت مقادیر بالایی از پروتئین دچار افزایش وزن و چاقی موضعی نشوند، خصوصا کسانی که به ورزش بدنسازی می پردازند می توانند با مصرف گوشت این پرنده درصد بالایی از پروتئین بدن را در کنار ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن دریافت کنند که این خود یک مکمل غذایی بسیار عالی محسوب خواهد شد. 

کمک به بهبود زخم

شنیده اید که به کسانی که عمل جراحی داشته و بخیه دارند توصیه می شود که کمپوت آناناس بخورند؟! گوشت شتر مرغ دقیقا حکمِ خاصیت جمع کنندگی جراحت ها توسط آناناس را دارد. پس توصیه میشود بیماران حتما برای کمک به تسریع بهبودی شان از آن ها استفاده کنند.

با بررسی های انجام شده در می یابیم که گوشت شتر مرغ شاید در ظاهر به دلیل رنگ قرمزی که دارد شما را به یاد سایر گوشت­ های قرمز مثل گوشت گوساله بیندازد، اما خواص بی نظیر و مضرات ناچیزش قابل مقایسه نبوده و می تواند آن را به یکی از بهترین گزینه های مصرف گوشت برای ما تبدیل کند. همچنین تخم شترمرغ نیز خواص بسیار مفیدی دارد که در مقاله خواص تخم شترمرغ به توضیح آن پرداخته ایم.

گوشت شترمرغ چه طبعی دارد؟

گوشت شترمرغ دارای طبع گرم و خشک می باشد و افرادی که طبع سردی دارند می توانند از گوشت این پرنده به خوبی تغذیه کنند، البته افراد گرم مزاج نیز در مصرف آن باید احتیاط را رعایت کنند.

گوشت شترمرغ چه مضراتی دارد؟

رعایت اعتدال در مصرف هر ماده غذایی شرط عقل است. حتی اگر عسل را نیز بیش از اندازه مصرف کنید با مشکلات سلامتی روبرو خواهید شد. بنابراین بهتر است مصرف گوشت شترمرغ را هفته ای یک الی دو بار در برنامه غذایی خود بگنجانید و برای جلوگیری از خطرات احتمالی حتما به صورت آب پز مصرف کنید. هم چنین همانطور که اشاره شد، افراد با طبع گرم باید در مصرف آن احتیاط کنند و حتما با پزشک مشورت کنند. 

گوشت شترمرغ چه فوایدی برای بدن دارد؟

گوشت این پرنده سرشار از پروتئین ، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن است. هم چنین میزان چربی موجود در گوشت شترمرغ بسیار پایین است و هر فردی به راحتی می تواند آن را مصرف کند. مصرف متعادل این گوشت به رشد بدن ، تقویت استخوان ها و متعادل سازی متابولیسم بدن کمک خواهد کرد. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام
    من گوشت شترمرغ مصرف میکنم نه بویی خاصی داره بلکه بسیار لطیف وبافت ظریف وخوبی داره وبسیار راضی هستم وخدا راشکر برای نعماتش

    1. سلام دوست عزیز
      بله همینطوره خداروشکر

    1. سلام
      لذت گوشت گاو رو در سرخ کردن نداره ولی اینکه بگیم بدرد سرخ کردن نمیخوره درست نیست ، غذای سالمی هست !

    2. درود بر شما، من گوشت شترمرف گرفتم، چربی روی گوشتش مثل گوسفند از جنس پی هست یا مثل دنبه مشکلی نداره

      1. سلام دوست عزیز
        تا اونجا که من میدونم گوشت شترمرغ کمترین درصد چربی رو داره

  2. سلام من بار دومه که گوشت شتر مرغ گرفتم سری اول بوش کمتر بودولی این بارخیلی بوی بدی میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس