سنسور رطوبت HS جوجه کشی ، ویژگی ها و کاربرد ها

سنسور رطوبت HS چه کاربردی دارد؟

سنسور رطوبت HS : سنسور ها قطعات بسیار حساس و کاربردی هستند که در هر وسیله ای می توان نمونه هایی از آن را یافت. به عنوان مثال در تجهیزات نظامی، پزشکی، وسایل سرمایشی، گرمایشی، پکیج های دیواری، دستگاه های جوجه کشی و نگهداری از نوزاد ها، دوربین ها، تجهیزات سنجش حرارت و رطوبت و … سنسورهای مختلفی به کار رفته است که از کیفیت و کارایی مختلفی برخوردارند.

سنسور رطوبتی HS1101 Humidity Sensor که در ایران با نام سنسور رطوبت HS شناخته می شود ،  یک سنسور خازنی است که برای سنجش میزان رطوبت کاربرد دارد، از این سنسور در تجهیزات مختلفی که نیاز به سنجش رطوبت محیط باشد، استفاده می شود. گروه صنعتی اسکندری نیز از این سنسور در برد جوجه کشی ۸۰۰ به منظور سنجش رطوبت داخل دستگاه استفاده می کرد که هم اکنون سنسور بسیار دقیقی بنام SHT جایگزین آن شده که دما و رطوبت را به صورت همزمان مورد سنجش قرار می دهد.

سنسور رطوبتی HS چه ویژگی هایی دارد؟

سنسور رطوبت HS  که با کد HS1101 شناخته شده است، دارای یک کلاهک سفید در قسمت فوقانی خود است که از طریق تغییر در مقدار ولتاژ خازن، میزان رطوبت داخل دستگاه را به صورت آنالوگ می سنجد و به واسطه ماژول مربوطه به اعداد دیجیتالی تبدیل می شود. از این سنسور هم اکنون نیز در تجهیزات رطوبتی زیادی مانند رطوبت سنج های سالن پرورش قارچ، کیت های هواشناسی و … استفاده می شود.

یکی از حساس ترین قطعاتی که در دستگاه جوجه کشی استفاده می شود و تاثیر زیادی در افزایش راندمان جوجه کشی خواهد داشت، سنسور است. این سنسورها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به سنسور های SHT، LM35 HS ، NTC و … اشاره کرد که هر کدام دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود است. سنسور HS نیز یکی از آنهاست که به منظور سنجش رطوبت در داخل دستگاه جوجه کشی نیز استفاده می شود، علیرغم اینکه این سنسور به اندازه سنسور SHT از دقت لازم برخوردار نیست، اما برخی از تولیدکنندگان دستگاه های جوجه کشی هنوز هم از این سنسور در بردهای جوجه کشی خود استفاده می کنند.

میزان خطای این سنسور بین ±۱ درصد است و در محدوده دمایی ۴۰- درجه تا ۱۰۰+ درجه سانتی گراد به خوبی کار خواهد کرد. ولتاژ متغیر سنسور بین ۵ تا ۱۰ ولت خواهد که بسته به رطوبت محیط ، بالا یا پایین خواهد شد.

جدول مشخصات سنسور رطوبت HS

نوع سنسورسنسور رطوبت HS
ساختارخازنی
محدوده اندازه گیری رطوبت۱ تا ۹۹ درصد
زمان پاسخگوییکمتر از ۵ ثانیه
بهترین بازه دمایی کارکرد-۴۰ تا +۱۰۰ درجه سانتی گراد
ارتفاع۵.۵ میلی متر
قطر۱۰ میلی متر
وزن۰.۸۵ گرم
ویژگی هاکارکرد آنالوگ

سازگار با  SMD و لحیم کاری

 

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام من سنسور رطوبت خازنی بوده الان خراب هستش .از کجا تهیه کنم.دستگام قدیمی ۱۲۶تایی هستش

    1. سلام دوست عزیز
      با خدمات پس از فروش تماس بگیرین

  2. سلام من رطوبت دستگاهم ۹۹نشون میده سنسورم عوض کردم اما درست میتونین راهنمایی کنین بعد آیسی ک برای این سنسور بکار میره چه آیسی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس