راهکارهای استفاده از محافظ برق در دستگاه جوجه کشی

لزوم استفاده از محافظ برق در دستگاه جوجه کشی

تمامی دستگاه های جوجه کشی با برق شهری کار میکنند و در هر لحظه امکان قطعی ناگهانی برق وجود دارد، برای جلوگیری از بروز آسیب در دستگاه حتما باید از یک محافظ استاندارد و با کیفیت استفاده شود، قطع و وصل  شدن های بلافاصله و پی در پی برق می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به دستگاه بزند و سبب سوختن قطعات مهم دستگاه مانند برد ، سنسور، منبع تغذیه ، ریزپردازنده و سایر قطعات مهم داخلی شود. در این نوشته از چیکن دیوایس شما را با لزوم استفاده از محافظ برق و گزینه مناسب برای دستگاه جوجه کشی آشنا خواهیم کرد و در انتها با مشاهده ویدیوی آموزشی مربوطه به درک بهتری از این مسئله مهم خواهید رسید. 

لزوم استفاده از محافظ برق

همانطور که گفته شد در دستگاه جوجه کشی قطعات بسیار مهم و حساسی وجود دارد که باید از آنها محافظت کرد. یکی از روش های محافظت از این قطعات استفاده از محافظ برق است تا از وارد آمدن جریان های برق ناگهانی به دستگاه جلوگیری کرد. 

معمولا محافظ های برق به این شکل کار می کنند که وقتی جریان برق ورودی از حد معینی مثلا ۱۵ ولت بالاتر یا پایین تر رفت، برق ورودی را قطع کرده و تا زمان رسیدن برق به ولتاژ ایده آل اجازه ورود و اتصال را نخواهد داد. معمولا زمانی که محافظ های برق ، برق ورودی دستگاه را قطع می کنند ، یک زمان دو الی سه دقیقه ای طول می کشد تا دوباره برق را وصل کنند و زمانی که برق دائما در حال قطع و وصل شدن باشد و یا با نوسان های شدید همراه باشد، محافظ هم چنان به فاصله های زمانی سه دقیقه ای برق دستگاه را قطع خواهد کرد که این مشکل بزرگ برای دستگاه خواهد بود. 

استابلایزر جایگزین مناسب محافظ برق

برای اینکه هم از خراب شدن قطعات دستگاه جلوگیری کنید و هم مانع از وارد شدن شوک سرمایی به تخم ها شوید به عبارت دیگر هم از تخم ها و هم از دستگاه محافظت کرده باشید، می توانید از استابلایزر به جای محافظ برق استفاده کنید.

استابلایزر جایگزین مناسب محافظ برق - چیکن دیوایسدر واقع دستگاه استابلایزر نوسان های برق را کنترل می کند، به این صورت که هنگام کاهش ولتاژ برق شهری ، استابلایزر میزان ولتاژ را افزایش داده تا به ۲۲۰ ولت برسد و در صورت افزایش بیش از حد ولتاژ نیز آن را کاهش داده تا به میزان فوق برسد. در واقع استابلایزر با هموار کردن جریان برق یک جوجه کشی ایده آل و بی خطر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. 

ویدیوی آموزشی استفاده از محافظ برق در دستگاه جوجه کشی

در این ویدئو کارشناسان گروه صنعتی اسکندری به زبانی ساده لزوم استفاده از محافظ برق و استابلایزر را در دستگاه جوجه کشی توضیح خواهند داد. مشاهده این ویدیو را به شما پیشنهاد می کنیم هم چنین در صورت وجود هرگونه سوال می توانید از طریق نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام آیا دستگاه درنا ۲ هم محافظ برق میخواد یانه چون در دفترچه نوشته بود نیاز نیسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس