تهیه جوانه دانه ها برای تغذیه طیور و انواع پرندگان – ۲

بهترین روش برای ارزیابی مناسب بودن غذای خروس

تغذیه طیور : تهیه جوانه دانه ها برای تغذیه ی طیور و انواع پرندگان – ۲ : ۱) رفتارها و فعالیتهای خود خروسی: در صورت مناسب بودن غذا، خروس را سرحال و شاداب مشاهده خواهید کرد و برعکس.

۲) توجه به وضعیت مدفوع: هر چه مدفوع خروس تیره بوده و حجم کمتری داشته باشد، نشان دهنده این است که دستگاه گوارشی حیوان غذا را به خوبی هضم نموده ولی اگر مدفوع حیوان آبکی، کف آلود، کمرنگ و یا مشابه غذای خورده شده حیوان باشد، نشان دهنده این مطلب است که حیوان برای هضم غذا مشکل دارد.

تهیه جوانه دانه ها برای تغذیه طیور و انواع پرندگان

تغدیه خروس برای آماده سازی

یکی از مهم ترین موارد در آمادهسازی خروس های جنگی تغذیه می باشد. اگر این مهم به درستی انجام نگیرد خستگی و ناتوانی در مبارزه باعث شکست می شود. چه بسیار خروس های دارای توان ژنتیکی بالا — .که به دلیل تغذیه غلط صدمات جسمی غیر قابل جبرانی خوردهاند اولین نکته مهم در تغذیه طیور ، آناتومی بدنی و نوع جنگ خروس است. بعنوان مثال خروسی که دارای هیکلی کشیده و استخوانی بوده و کولی ده است.

بعلت دوندگی بسیار در میدان در صورتیکه اضافه وزن داشته باشد زودتر خسته شده و توان استفاده از خستگی حریف را از دست میدهد و حتی ممکن است حریف از خستگی آن استفاده نموده و موجب شکست خروس شود. یا در مثال دیگر خروسی که دارای هیکل کشیده و استخوانی و یوغ انداز است.

در صورتیکه وزنش پایین باشد قدرت هل دادن و به زیر آوردن را نداشته در یوغ اندازی کم می آورد. در خروس کولی ده باید مقدار و نوع غذا را با تمرینات و ورزشها به گونه ای تنظیم نمود که خروس به سمت ورزیدگی عضلانی برود، نه حجیم نمودن عضلات.

در این حالت خروس کالری کمتری به خاطر وزن کم خود مصرف نموده و سرعت و طول مدت شگردش بالا میرود. و به این ترتیب حریف را خسته نموده و شروع به امتیازگیری می کند و شانس بردش بیشتر می شود. در نتیجه برای هر خروس جنگی باید فرمول تغذیه خاص اعمال گردد.

به اعتقاد برخی پرورش دهندگان در دوره آمادگی خروس باید سعی شود هفته ای ۲ وعده سبزی تازه و خرد شده و هفته ای ۳ وعده گوشت گوساله کباب شده ولی آبدار به حیوان داده شود. همچنین صبح به اندازه نیم مشت گندم خیس شده در اختیار خروس قرار گیرد. نواله ساخته شده و آسیاب شده از گندم، جو، ذرت و سویا به همراه مقداری آرد نخود،

مقدار کمی شاهدانه، مقداری بادام زمینی و دو برابر بادام درختی را هر روز ساعت ۴ بعد از ظهر و پس از سیر شدن به اندازه یک گردو و آخر شب دوباره به اندازه یک گردو به خروس داده شود. همچنین باید هر صبح نصف سیب درختی خرد شده با یک چهارم پرتقال به همراه یک دهم فلفل دلمه ای در اختیار خروس قرار گیرد. فلفل دلمه ای برای افزایش نفس مناسب است.

گوشت گنجشک هفته ای ۲ بار نیز بسیار مقوی میباشد. معمولا برای پر کردن و رفع ضعف از گندم استفاده می شود. باید توجه نمود که ذرت تنها برای تغذیه طیور ، مرغ و خروس نسل کشی در زمستان استفاده شود. برای حیوان کسویی (تمرینی) و مسابقه و جوجهها گندم نسبت به ذرت بهتر میباشد زیرا ذرت باعث از نفس افتادن حیوان میگردد.

تهیه جوانه دانه ها برای تغذیه طیور و انواع پرندگان - خروس

روش تهیه نواله گرم

برای تهیه نواله می توان از گردوی چرخ کرده ۵۰۰ گرم، سینه مرغ ۱ عدد چرخ شده، تخم مرغ پخته ۳ عدد و دارچین استفاده نمود. مواد فوق به صورت نواله بسیار موثر و زود اثر می باشند. نکته مهم این است که این نواله را حتماً برای حیواناتی که در حال کسو (تمرین) هستند استفاده شود. زیرا بدون تمرین به شدت باعث اضافه وزن میشود

کلمات مرتبط : تغذیه طیور ، تغذیه مرغ ، تغذیه مرغ بومی ، تغذیه جوجه یکروزه، تغذیه اصولی طیور ، تغذیه طیور بعد از جوجه کشی ، جوجه کشی مرغ ، دستگاه جوجه کشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋