آموزش ساخت رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی | ویدئو آموزشی آقای اشرفی

از آنجا که رطوبت یکی از مباحث مهم در فرایند جوجه کشی است باید توجه ویژه به نحوه تامین آن داشت. اگر رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی شما خراب شده و یا به رطوبت ساز دارید این مقاله را تا انتها بخوانید، زیرا در این نوشته از چیکن دیوایس با ویدئو آموزشی به نحوه ساخت رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی پرداخته ایم که خالی از نقص نیست و شاید از نظر شرکت های بزرگ مورد تایید نباشد اما  پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

چگونه رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی بسازیم؟

رطوبت ساز دستی با استفاده از وسایل ساده مانند یک فن، ظرف درب دار پلاستیکی و المنت به راحتی قابل ساخت است و می‌توان در مکان های کوچک و بزرگ بسته به ابعاد آنها مورد استفاده قرار گیرد تا رطوبت لازمه را تامین کند. المنت مورد استفاده نیز باید ضد آب باشد و با تبخیر آب موجود در داخل ظرف، بخار گرم تولید کند.

طریقه ساخت رطوبت ساز دستی برای دستگاه جوجه کشی

طریقه  ساخت رطوبت ساز دستی  برای دستگاه جوجه کشی - چیکن دیوایستجهیزات مورد نیاز برای ساخت رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی به راحتی در دسترس بوده  و شما می‌توانید به آسانی آنها را سرهم کنید و رطوبت ساز خود را  با هزینه پایین بسازید.

لیست تجهیزات مورد نیاز برای ساخت رطوبت ساز

  • لیست تجهیزات مورد نیاز برای ساخت رطوبت ساز - چیکن دیوایسیک عدد ظرف درب دار پلاستیکی
  • یک عدد آداپتور
  • فن ۸ در ۸ ( فن خنک کننده کیس کامپیوتر)
  • لوله خرطومی
  • المنت سماوری
  • چسب آکواریوم
  • شناور
  • پیچ و مهره
  • دریل شارژی، آچار و پیچ گوشتی
  • مقداری سیم به شماره یک و نیم

لازم به ذکر است که اگر قصد ساخت رطوبت ساز در ابعاد بزرگتر را دارید باید از قطعات بزرگتر و بیشتر با توجه به سایز ماشین جوجه کشی خود استفاده کنید.

چگونگی نصب فن

چگونگی نصب فن رطوبت ساز دستی - چیکن دیوایسدر وهله اول بر روی درب ظرف انتخابی دو سوراخ ایجاد کنید. یکی از سوراخ ها در اندازه بزرگتر برای متصل کردن فن باشد و سوراخ دیگر در ابعاد کوچکتر برای وصل کردن لوله خرطومی در نظر گرفته شود.  پس از آن فن ۸ در۸  را توسط پیچ و مهره به درب ظرف پلاستیکی متصل کنید تا باعث چرخش رطوبت شود. در این قسمت توجه داشته باشید که فن زمانی به درستی کار خواهد کرد که بتواند هوای بیرون را به داخل مخزن انتقال دهد. سپس سیم های فن را به شارژر و یا آداپتور وصل کنید. بدین طریق فن رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی متصل خواهد شد.

نحوه اتصال لوله خرطومی

نحوه اتصال لوله خرطومی - چیکن دیوایسدر این مرحله  همانطور که ذکر کردیم یک سوراخ بر روی درب ظرف نان جهت اتصال لوله ایجاد شود، البته این برش باید کوچکتر از اندازه لوله خرطومی باشد تا لوله بدون لقی به صورت ثابت باقی بماند. این سوراخ باید در درب برش داده شود تا مشکلی در ایجاد رطوبت به وجود نیاید. پس از قرارگیری درست لوله شکاف های اطراف را با چسب آکواریوم بپوشانید.

روش متصل کردن المنت سماوری

روش متصل کردن المنت سماوری - چیکن دیوایسبرای اتصال المنت سماوری نیز باید یک سوراخ در ضلع کوچکتر ظرف نان در پایین ترین نقطه ایجاد کنید و توسط مهره ها آن را به ظرف اتصال دهید و با چسب اکواریوم آن را آب بندی کنید تا پس از ریختن آب در داخل ظرف به بیرون درز پیدا نکند. این المنت باید به پریز برق متصل شود.

توجه داشته باشید که در هنگام کار با این رطوبت ساز به هیچ وجه در زمانی که متصل به برق است از دستکاری المنت ها و سیم های متصل به آن از ناحیه بیرونی بپرهیزید زیرا خطر برق گرفتگی وجود دارد.

شیوه اتصال شناور

شیوه اتصال شناور - چیکن دیوایسشناوری که قصد دارید آن را بر روی ظرف نان تعبیه کنید باید در همان ضلع کوچکتر در بالاترین قسمت از المنت نصب شود تا کم و زیاد شدن آب ظرف را به درستی نشان دهد.

اضافه کردن آب

جهت ایجاد رطوبت ظرف را پر از آب کنید. مه تولید شده توسط فن و لوله به بیرون منتقل می‌شود که باید به دستگاه جوجه کشی وصل شود.

از رطوبت ساز بخار گرم در کجا می‌توان استفاده کرد؟

در صورت بروز خرابی در دستگاه رطوبت ساز خود تا سفارش محصول جدید می‌توانید به عنوان یک راهکار کاربردی اقدام به ساخت رطوبت ساز دستی کنید و یا در صورتی که دستگاه جوجه کشی شما رطوبت ساز نداشته باشد می‌توانید از این روش بهره ببرید.

همچنین در منزل نیز برای مصارف شخصی مثل بخور گرم و ضدعفونی امکان استفاده را دارد . قابل استفاده در محل کار بوده و با اضافه کردن خوشبو کننده به آن می توان رایحه دلچسبی را در محیط ایجاد کرد.

از  طرفی اگر دستگاه جوجه کشی دست ساز دارید می‌توانید این رطوبت ساز را ساخته و در داخل آن قرار دهید.

نکات ایمنی در ساخت رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این رطوبت ساز دستی آب کافی درون ظرف وجود داشته باشد در صورتی که ظرف آب خالی باشد و اقدام به استفاده از آن کنید خطر برق گرفتگی وجود دارد.

سخن آخر

در این مقاله روش ساخت دستگاه رطوبت ساز گرم با کمترین امکانات و تجهیزات لازم آموزش داده شد. این رطوبت ساز خانگی در فضاهای کوچک کاربرد داشته و برای استفاده در فضاهای بزرگتر در ابعاد بزرگتری باید ساخته شود. بنابراین اگر قصد ساخت رطوبت ساز برای دستگاه جوجه کشی خود را دارید می‌توانید با استفاده از این روش اقدام به ساخت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋