وام پرورش بلدرچین | روش های دریافت وام پرورش بلدرچین

شرایط و مدارک دریافت وام پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین یک روش سود ده و زود بازده است که سرمایه پرورش دهنده را در عرض دو ماه بازگشت خواهد داد. چرا که بلدرچین ها بر خلاف سایر ماکیان در عرض ۴۵ روز کاملا بالغ شده و آماده کشتار می باشد. همچنین در سن ۵۰ روزگی به بلوغ جنسی رسیده و تخم گذاری خود را شروع خواهد کرد. در صورتی که علاقه مند به پرورش بلدرچین هستید، در این نوشته از چیکن دیوایس شما را با راهکارها و روش های دریافت وام پرورش بلدرچین آشنا خواهیم کرد. 

نحوه شروع پرورش بلدرچین

قبل از اقدام به اجاره یا تاسیس واحد پرورش بلدرچین و صرف هزینه های بالا، کار خود را با تعدادی بلدرچین و در یک مکان کوچک شروع کنید تا کاملا با ویژگی ها و خصوصیات بلدرچین و سختی های پرورش آن آشنایی پیدا کنید.

نحوه شروع پرورش بلدرچیندر صورتی که خود را علاقه مند به ادامه مسیر یافتید و در کار خود مصمم بودید می توانید به صورت جدی تر کار خود را شروع کنید. به همین منظور در نوشته پرورش بلدرچین در خانه کاملا در مورد شروع کار بحث شده است. 

شرایط دریافت وام پرورش بلدرچین

پس از شروع پرورش بلدرچین در یک مکان کوچک و پیروز آمدن از مرحله خودآزمایی می توانید جهت دریافت وام پرورش بلدرچین اقدام کنید. سازمان بسیج سازندگی امکان گرفتن وام اشتغالزایی و پرورش طیور تا ۱۵ میلیون تومان را فراهم کرده است. نرخ سود این وام ۱۰ درصد و با بازپرداخت ۳۶ ماهه است.

از جمله شرایط دریافت وام پرورش بلدرچین از سازمان بسیج سازندگی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

الف – داشتن مهارت کافی در پرورش بلدرچین ، طوری که تمام روش های جلوگیری از ضرر و زیان در این کار را از طریق تجربی و علمی آموخته باشید (مطالعه مقالات معتبر در زمینه پرورش بلدرچین کمک زیادی به افزایش سواد شما در این زمینه خواهد کرد )

ب – داشتن مکان مناسب برای پرورش بلدرچین ، این مکان حداقل برای دارای آب  و برق و گاز باشد و ترجیحا به دور از خانه های مسکونی باشد.

ج – گذراندن دوره های فنی و حرفه ای و ارائه گواهینامه رسمی ، در صورت نبود مدرک مسی توانید به سازمان جهاد کشاورزی یا اداره فنی و حرفه ای شهرستان خودتان مراجعه کنید. 

د – ترجیحا مجوزهای لازم را از اداره جهاد کشاورزی دریافت کنید، با اینکه داشتن مجوز جهت دریافت وام الزامی نیست اما به منظور تسهیل امور و امکان پیشرفت بهتر در آینده توصیه می شود نسبت به دریافت مجوز پرورش بلدرچین نیز اقدام کنید. برای دریافت اطلاعت بیشتر در این مورد می توانید به مقاله شرایط اخذ مجوز پرورش بلدرچین مراجعه کنید.

مراحل دریافت وام پرورش بلدرچین

پس ازاینکه شرایط خود را برای دریافت وام آماده کردید می توانید به سایت ارائه تسهیلات به آدرس ebsvam.ir مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. 

مدارک لازم از قبیل تصویر شناسنامه ، کارت ملی ، عکس پرسنلی ۳ در ۴ ، اجاره نامه یا سند مکان پرورش را در سایت بارگذاری کنید. 

مراحل دریافت وام پرورش بلدرچینپس از گذشت چند روز کارشناسان از محل پرورش بازدید کرده و در صورت واجد شرایط بودن ، پرونده شما را به کارگروه تخصصی ارجاع خواهند داد.

پس از گذشت مدت زمان اعلامی توسط سازمان ، مبلغ وام به حساب شما واریز خواهد شد. 

توجه داشته باشید که سازمان جهاد کشاورزی برای زمینه های مختلفی مانند پرورش بوقلمون ، پرورش مرغ بومی ، پرورش شترمرغ ، پرورش قارچ و … امکان ارائه وام دارد.

مزایای پرورش بلدرچین نسبت به سایر پرنده ها 

همانطور که اشاره شد ، بلدرچین در عرض ۴۵ روز کاملا بالغ و آماده فروش میشود، در حالی که سایر گیرنده ها و ماکیان در سه الی چهار ماهگی قابل فروش هستند. همین دوره رشد کوتاه بلدرچین سبب کاهش مصرف دان و هزینه ها و بازگشت زودتر سرمایه شده است. 

از طرف دیگر گوشت بلدرچین دارای چربی کمتری است و عوارض کمتری برای قلب و رگ های خونی دارد و برای آسم و سایر بیماریهای زمینه ای کاملا مناسب است. بنابراین افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند ترجیح به مصرف گوشت بلدرچین دارند.

شما همزمان با پرورش بلدرچین گوشتی ، می توانید از تخم های تولید شده توسط آنها نیز کسب درآمد کنید و با فروش تخم نطفه دار آنها که حاصل جفت گیری بلدرچین های نر و ماده است درآمد بیشتری را نصیب خود کنید. 

مزیت درگیر پرورش بلدرچین جثه کوچک آنها می باشد که باعث شده فضای کمتری را اشغال کند و شما در یک فضای کوچک تعداد زیادی بلدرچین پرورش دهید. مقاومت بدنی آنها در برابر بیماری ها و شرایط آب و هوایی از دیگر مزیت پرورش بلدرچین نسبت به سایر ماکیان است.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام اگر بخایم تو خونه پرورش بلدرچین راه بندازم
    با چه تعدادی شروع کنم مثلا تو فضای ۴۰ متری
    لطفا راهنمایی کنید

    1. بهتر که با ۳۰ یا ۴۰ عدد شروع کنید تا کاملا با این کسب و کار و نحوه پرورش و رسیدگی به اونا اشنا بشید.

  2. باتشکر از مطالب آموزشی . لطفا در مورد پرورش قرقاول و اینکه آیا مجوز در ایران دارد یا خیر؟ نیز راهنمایی در سایت قرار دهید.
    با تشکر

    1. سلام
      بله حتما در اسرع وقت مقاله نگارش خواهد شد
      بسته به نوع پرورش امکان اخذ مجوز وجود داره ولی باید تولید صنعتی باشه برای چند صدتا مجوز نمیخواد

    2. سلام من بلدرچین خریدم علان تقریبا دو هفته هست حتی یه دونه تخم هم نذاشتن میشه کمکم کنید

      1. اونا باید به سن ۵۰ روزگی برسند تا تخم گذاری کنن
        حتما لانه مناسبی رو براشون بساز
        از اب و غذای کافی استفاده کن و حتما کلسیم و پروتئین کافی داشته باشن
        محیطشون باید کاملا ارام و بدون سر و صدا و استرس باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس