آیا جوجه کشی در فضای باز امکان پذیر است؟

دلایل عدم امکان جوجه کشی در فضای باز

اگر قصد خرید دستگاه جوجه کشی را دارید و یا دارای دستگاه جوجه کشی هستید، حتما به فکر جوجه کشی در فضای باز افتاده اید. این کار بنا به دلایل مختلفی امکان پذیر نیست و در این نوشته از وب سایت چیکن دیوایس به همراه یک ویدیوی آموزشی می خواهیم دلایلی را به شما بگوییم که امکان جوجه کشی در فضای باز وجود ندارد. 

چرا امکان جوجه کشی در فضای باز وجود ندارد؟

همان طور که در نوشته محیط دستگاه جوجه کشی اشاره شده ، محیط یا محلی که دستگاه در آن قرار می گیرد باید دارای دما و رطوبت ثابت و استانداردی باشد. دمای مناسب برای محیط جوجه کشی باید بین ۲۳ الی ۲۷ درجه سانتی گراد و رطوبت آن باید بین ۳۵ الی ۵۰ درصد باشد. هم چنین میزان نور محیط و تهویه آن نیز باید در حد استاندارد و مجاز باشد. 

هیچ کدام از شرایطی که در بالا به آنها اشاره شد در فضای باز قابل اجرا نیست، چرا که در محیط باز دما هر لحظه در حال تغییر است و با وزش باد امکان کم و زیاد شدن رطوبت وجود دارد. همچنین اگر دستگاه در زیر نور خورشید قرار بگیرد عملا امکان جوجه کشی را نخواهد داشت. 

پس تحت هیچ شرایطی امکان جوجه کشی در یک فضای آزاد وجود ندارد. برخی از کاربران بر این باورند که با قرار دادن دستگاه جوجه کشی در زیر سایه و کشیدن نایلون در کنارهای سایه بان می توانند دما و نور و رطوبت را کنترل کنند، در اینجور موارد لازم به ذکر است که حتی با انجام دادن این تدابیر نیز نمی توان مانع از تغییر در دما و رطوبت محیط شد و حتما باید شرایط دما و رطوبت ثابتی را برای دستگاه فراهم کنید.

محیط مناسب برای جوجه کشی موفق

برای اینکه یک فرایند جوجه کشی موفق و با راندمان بالا را تجربه کنید حتما باید به محیط قرار گیری دستگاه جوجه کشی نیز دقت کافی را به عمل آورید. با اینکه دستگاه جوجه کشی اقدام به تولید حرارت و رطوبت مناسب جوجه کشی می کند، اما مناسب نبودن دما و رطوبت محیط بیرون می تواند در روند کار دستگاه اختلال ایجاد کند، یعنی اگر محیط سرد باشد دستگاه برای تولید حرارت برق زیادی را مصرف خواهد کرد و در صورت گرم بودن بیش از محیط نیز دستگاه اقدام به فعال سازی فن تهویه خواهد کرد که این مورد سبب از دست رفتن بیش از حد رطوبت داخل دستگاه خواهد شد. 

یعنی به صورت خلاصه می توان گفت که ثابت نبودن و نامناسب بودن دما و رطوبت محیط، روند کار دستگاه به طور کلی مختل خواهد شد و حتی قرار دادن دستگاه در زیر سایه و گذاشتن محافظ هایی در کناره های آن ، راندمان جوجه کشی را افزایش نخواهد داد و حتما باید دستگاه را در یک محیط بسته ای قرار دهید که دما و رطوبت آن ثابت باشد و تهویه خوبی نیز داشته باشد. 

ویدیوی آموزشی جوجه کشی در فضای باز

در این ویدیو نیز کارشناسان گروه صنعتی اسکندری با دلایلی قانع کننده به عدم کارایی فضای باز جهت جوجه کشی اشاره دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس