آموزش مرحله به مرحله سخنگو کردن مرغ عشق

در صورتی که مرغ عشق دارید یا اقدام به پرورش این پرندگان می‌کنید، ممکن است تمایل به سخنگو کردن آنها داشته باشید. این کار ممکن است به زمان نسبتا زیادی نیاز داشته باشد ولی کاری شدنی است و شما با انجام این کار می‌توانید از صحبت کردن پرنده لذت برده یا می‌توانید آن را با قیمت بیشتری به فروش برسانید.

در صورتی که سخنگو کردن مرغ عشق را یاد بگیرید می‌توانید به آسانی پرندگان دیگری مانند طوطی و مرغ مینا را نیز سخنگو کنید؛ در ادامه آموزش مرحله به مرحله سخنگو کردن مرغ عشق را به شما معرفی می‌کنیم.

سن و شرایط مناسب برای سخنگو کردن مرغ عشق

اولین نکته ای که در زمان سخنگو کردن مرغ عشق باید به آن توجه داشته باشید، این است که سن این پرنده باید زیر ۳ ماه باشد و قبل از آموزش سخنگو کردن مرغ عشق، باید این پرنده دستی باشد. به طور کلی سخنگو کردن پرنده‌ای که هنوز دستی نشده است و به انسان خو نگرفته است کاری دشوار و سخت است؛ پس بهتر است هنگامی که سن این پرنده مناسب و زیر ۳ ماه بود و رابطه خوبی با شما داشت، این کار را شروع کنید.

مراحل سخنگو کردن مرغ عشق

مراحل سخنگو کردن مرغ عشق - چیکن هچ

برای سخنگو کردن این پرنده رنگارنگ و زیبا، با دقت مراحل و نکات زیر را دنبال کنید:

توجه مرغ عشق را به سمت خود جلب کنید.

اولین مرحله برای سخنگو کردن مرغ عشق، این است که او را نزدیک خود و اعضای خانواده نگه دارید. این پرنده معمولاً حرف‌هایی را که زیاد می‌شنود تکرار می‌کند، به این منظور بهتر است قفس او را در مکانی مانند سالن پذیرایی قرار داده و به طور مرتب کلمات را برای او تکرار کنید.

 این کار علاوه بر اینکه سبب دستی کردن مرغ عشق می‌شود، می‌تواند در سخنگو کردن آن نیز بسیار کمک کند. برای حفظ ایمنی پرنده و جلوگیری از ایجاد مشکلات مختلف بهتر است این پرنده را در آشپزخانه نگهداری نکنید. به طور کلی راهرو یا قسمت‌های پرتردد منازل بهترین مکان برای نگهداری این پرنده و صحبت کردن مداوم با او است.

علاوه بر این، از قرار دادن آینه در قفس آنها که باعث می‌شود فکر کنند همنوع آنها در قفس وجود دارد نیز، خودداری کنید.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از مرغ عشق
» دارای نمایشگر دیجیتالی
» همراه با ویدئو راهنمای جوجه کشی از مرغ عشق
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

با انرژی و اشتیاق با مرغ عشق صحبت کنید.

مرغ عشق‌ها پرندگان باهوشی هستند و لحن شما را به خوبی تشخیص می‌دهند، در این مواقع بهترین کار نشان دادن ذوق و شوق و صحبت کردن با پرنده، با انرژی فراوان است. بهتر است کلمات مورد نظر را چند بار در روز تکرار کرده و صورت خود را نزدیک به قفس مرغ عشق ببرید.

 علاوه بر این، هیچگاه کلمات را یکنواخت و بی‌روح تکرار نکنید، زیرا پرنده به سرعت متوجه این موضوع شده و ممکن است دیگر تمایلی به یادگیری و تکرار کلمات شما نداشته باشد. بهتر است تمامی حرکات پرنده را زیر نظر بگیرید؛ برای مثال هنگامی که مردمک چشمان پرنده گشادتر می‌شود به این معنی است که سعی دارد حرف‌های شما را یاد گرفته و روی تکرار آن تمرکز کند.

برای سخنگو کردن مرغ عشق کلمات ساده را انتخاب کنید.

برای سخنگو کردن مرغ عشق کلمات ساده را انتخاب کنید - چیکن دیوایس

بهتر است برای سخنگو کردن مرغ عشق کلمات ساده را انتخاب کنید، برای مثال مدام اسم پرنده را صدا بزنید یا سلام و خداحافظ را به او آموزش دهید.

 هیچگاه در مراحل اولیه سخنگو کردن این پرنده، کلمات سخت و دشوار یا جملات را به کار نبرید، زیرا این کار علاوه بر نداشتن نتیجه، سبب ایجاد تاثیرات منفی روی یادگیری او می‌شود.

 پس در ابتدا کلمات ابتدایی با تلفظ ساده را انتخاب کرده و پس از آن، شروع به یاد دادن جمله‌های ساده به مرغ عشق خود کنید.

تمرین مداوم برای سخنگو کردن مرغ عشق

ضروری است تا تمرین مداوم را فراموش نکنید. برای این منظور، باید روزانه با مرغ عشق تمرین کنید. ابتدا بهترین زمان را برای این کار انتخاب کنید معمولا عصر ها بهترین زمان خواهد بود.

اجازه دهید ساعتی از غذا خوردن پرنده بگذرد تا به خوردن تشویقی و خوراکی های خوشمزه تمایل نشان دهد. سپس رو به روی قفس او بنشینید و کلمه مورد نظر را تکرار کنید. تنها یک کلمه را تکرار کنید. بین هر تکرار کلمه یک تا دو ثانیه سکوت کنید و مجددا با لحن و صدای قبلی کلمه را تکرار کنید.

این کار را نهایتا تا ۱۰ دقیقه انجام دهید. روزی ۳ بار این کار را انجام دهید. اگر مرغ عشق سعی میکند دهان خود را باز کرده و کلمات را تکرار کند به او تشویقی دهید.

به حرف زدن مرغ عشق خود واکنش نشان دهید.

پس از آنکه مرغ عشق شما شروع به حرف زدن کرد بهتر است حتماً جواب او را بدهید، هر بار که این پرنده حرف می‌زند و کلمه‌ای را تکرار می‌کند حرف زدن او را بی‌جواب نگذاشته و پاسخ او را با صدای رسا بدهید.

 این کار سبب تشویق پرنده به حرف زدن مداوم و افزایش انرژی او می‌شود؛ در صورتی که جواب پرنده خود را ندهید، ممکن است دچار استرس و ناراحتی شده و علاقه خود به صحبت کردن را از دست بدهد. پس نکته مهمی که در این مرحله باید در نظر داشته باشید، پاسخ دادن به حرف زدن مرغ عشق به صورت آرام و شمرده و با انرژی بالا است.

پس از یادگیری کلمات، جملات ساده را به او آموزش دهید.

پس از اینکه مرغ عشق شما کلمات ساده را یاد گرفت، در این زمان می‌توانید اقدام به آموزش جملات مناسب و قابل فهم به او کنید. برای مثال جملاتی مانند

  • سلام خوبی
  • بفرما غذا
  • آفرین پسر خوب

از متداول‌ترین جملات ساده‌ای هستند که شما می‌توانید به کار ببرید تا مرغ عشق شما آنها را یاد گرفته و تمایل به حرف زدن داشته باشد. در نظر داشته باشید مرغ عشق نسبت به پرندگان دیگر مانند مرغ مینا یا کاسکو قدرت حرف زدن کمتری داشته و برای سخنگو کردن آنها شما باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید. همچنین از آموزش جملات بسیار طولانی و سخت به آنها که سبب خسته و مضطرب شدن آنها می‌شود خودداری کنید.

سخن آخر

همانطور که در این متن از چیکن دیوایس بیان شد با به کارگیری چند تکنیک آسان شما می‌توانید به راحتی مرغ عشق خود را سخن گو کنید. در نظر داشته باشید تکرار مداوم و صحبت با انرژی زیاد و شروع با کلمات مناسب می‌تواند نقش مهمی در یادگیری راحت‌تر و سریع‌تر پرنده شما داشته باشد.

 همچنین هنگامی که مرغ عشق شما عصبانی است و شروع به جیغ و داد یا بال زدن می‌کند، زمان مناسبی برای سخنگو کردن و یاد دادن کلمات به او نیست و بهتر است صبر کنید تا آرام شود.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. درود بر شما و وقتتون خوش

    آدمین گرامی بنده چند روز پیش درباره گرفتگی صدا و وجود مایعی غلیظ بحالت چسبندگی خلط در گلوی مرغ عشقم هنگام حرف زدن از شما درخواست راهنمایی کردم ک حضرتعالی فرمودید جوشانده رازیانه یا عرق رازیانه در آبخوری بریزم
    مدت ۵ روز ب تعداد قطراتی ک دستور دادید بهش دادم اما هیچ تأثیری در پی نداشت این حالت بعضی روزها کم گاهی صبح ب محض بیدار شدن و بعضی روزها بعد از خوردن سبزی یا ارزن شدت پیدا میکنه کاش میتونستم صدای حرف زدنش ک همراه با ترشحی ک در گلو داره براتون بفرستم واقعا مستأصل موندم چطور میتونم این حالت رو برطرف کنم استدعا دارم اگر راهی هست بفرمایید( متاسفانه بعلت اینکه محل کارم خارج از محدوده شهری و حتی روستایی هست و امکان رفتن ب دامپزشکی برام وجود نداره)

    ضمن قدردانی از وقتی ک برای خوندن مطلبم گذاشتید بیصبرانه منتظر پاسخ شما بزرگوارم

    سپاس فراوان

    1. سلام رامین
      درمان خانگیش همینه
      اگه تاثیری نداشته مجبوری ببری دامپزشکی تا درمان دارویی انجام بشه براش

      1. سپاس از همراهی و حوصله در پاسخگویی🙏
        پیروز و سرفراز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس