معرفی ۸ گونه طوطی رنگی زیبا و جذاب به همراه تصویر

آشنایی با ۸ گونه برتر طوطی رنگی

در میان پرندگان طوطی ها به دلیل زیبایی جایگان ویژه ای دارند ، از طرفی در میان طوطی رنگی های موجود آنهایی که رنگ های بیشتر دارند طرفداران بیشتری هم دارند.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از انواع طوطی سانان
» دارای پمپ آب اتوماتیک
» دارای برد لمسی با نمایشگر دیجیتالی دما، رطوبت و روزشمار
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

همان طور که شاید شما هم همینگونه باشید ، یکی از اولین مواردی که باعث تشویق افراد به خرید پرندگان خانگی می شود، پرهای رنگارنگ آنها است. در صورتی که شما به دنبال یک حیوان خانگی با رنگ های قرمز، سبز، آبی یا بنفش باشید، پرندگان تنوع زیادی را در این زمینه دارا می باشند. اما صرفا توجه به پرهای رنگی پرندگان معیار مناسبی برای انتخاب آنها نیست. طوطی های رنگی حیواناتی باهوش، اجتماعی، فعال و پر سر و صدا هستند که نیاز به صاحبی دارند که توجه ویژه ای به آنها داشته باشد. اگر دوست دارید که یک طوطی رنگی زیبا به عنوان حیوان خانگی داشته باشید، در این نوشتار هشت مورد از انواع نژاد طوطی های رنگی را به شما معرفی می کنیم.

نکته : اگر رنگ پرهای پرنده شما کمی تیره و گرفته به نظر می رسد، ممکن است این امر به علت پوست اندازی طبیعی آنها، کمبود تغذیه و یا هر مسئله پزشکی دیگری باشد، بنابراین اگر در طوطی رنگی شما امری غیر عادی مشاهده کردید حتما با یک دامپزشک مشورت کنید.

از اکلکتوس تا ماکائو بال سبز طوطی رنگی های که عاشق آنها خواهید شد

۱) طوطی اکلکتوس (Eclectus) :

طوطی اکلکتوس
طوطی اکلکتوس

نژاد طوطی اکلکتوس یکی از معدود طوطی های رنگی است که دارای دو ظاهر متفاوت برای جنس نر و ماده می باشد. طوطی های نر رنگ سبز روشن با رگه های قرمز و آبی دارند در حالی که طوطی های ماده پرهای قرمز و آبی-بنفش دارند. این پرندگان معمولا بسیار خونگرم و آرام هستند و به خوبی از فردی که به آنها توجه داشته و مراقبت می کند تشکر می کنند.

ویژگی این نژاد :

  • طول: ۱۷ تا ۲۰ اینچ
  • وزن: ۱۳ تا ۱۹ اونس
  • مشخصات فیزیکی: نر ها عمدتاً رنگ سبز زمردی، زیر بال ها قرمز و آبی و منقاری نارنجی دارند و نوع ماده معمولا به رنگ قرمز روشن، سینه آبی و دم و منقار سیاه دارد.

 

۲) پاراکیت خورشیدی (Sun Conure) :

پاراکیت خورشیدی
پاراکیت خورشیدی

یکی دیگر از طوطی رنگی، طوطی پاراکیت خورشیدی است که تقریباً تمام رنگ های رنگین کمان را بر روی بدن خود دارد. این پرندگان زیبا رنگ های قرمز، زرد و نارنجی را روی سر، سینه و بالهای خود به نمایش می گذارند. این رنگ های گرم با رنگهای سرد سبز و آبی موجود در دم و پرهای آنها خنثی می شود و زیبایی خاصی به این پرنده می بخشند. صدای طوطی پاراکیت خورشیدی معمولا بلند بوده و از کیلومتر ها دورتر شنیده می شود.

ویژگی این نژاد :

  • طول: ۱۲ اینچ
  • وزن: ۴ تا ۵ اونس
  • مشخصات فیزیکی: رنگ این گونه نارنجی روشن، زرد و قرمز روشن همراه با برجسته های سبز و آبی است و منقار و پاهای سیاهی دارند و اطراف چشم آنها دایره های سفید رنگی قرار گرفته است.

 

۳) ماکائو ارغوانی (Scarlet Macaw) :

ماکائو ارغوانی
ماکائو ارغوانی

ماکائو ارغوانی، یک طوطی رنگی زیبا با پرهای قرمز، زرد و آبی است. زیبایی آنها می تواند برای کسی که به دنبال طوطی های رنگی خانگی است، بسیار وسوسه‌انگیز و جالب توجه باشد. این طوطی های رنگی، پرندگان بزرگی هستند که نیاز به توجه زیاد و فضای کافی برای حرکت دارند. آنها یک پرنده خانگی با صدای بلند، شلوغ و پرخاشگر محسوب می شوند که از صاحب خود توقع زیادی دارند.

ویژگی این نژاد :

  • طول: ۳۱ تا ۳۸ اینچ
  • وزن: ۳۲ تا ۳۹ اونس
  • مشخصات فیزیکی: رنگ این طوطی قرمز روشن است و بال و دمی زرد و آبی دارند. در اطراف چشم آنها دایره های سفید جای گرفته و بالای منقار آنها قهوه ای مایل به زرد و پایین منقار سیاه رنگی دارند.

 

۴) ماکائو آبی و طلایی (Blue-and-Gold Macaw) :

ماکائو آبی و طلایی
ماکائو آبی و طلایی

همانطور که از نام این طوطی رنگی پیداست، ماکائو آبی و طلایی از رنگ آبی روشن و زرد تیره تشکیل شده است. آنها همچنین در بدن خود دارای رگه های سبز پررنگ هستند. این طوطی های رنگی تمایل به فعالیت زیاد و حضور در جمع دارند و دوست دارند مرکز توجه سایرین باشند. آنها برای حرکت کردن نیاز به فضای کافی داشته و از صدای بلندی برخوردار هستند.

ویژگی این نژاد :

  • طول: ۳۰ تا ۳۶ اینچ
  • وزن: ۲۸ تا ۴۶ اونس
  • مشخصات فیزیکی: پیشانی سبز رنگی دارند که این سبزی کم کم در پشت، دم و بالها محو می شود. سینه و زیر بالهای این گونه زرد بوده و منقاری سیاه و بزرگ دارند.

 

۵) طوطی آمازون یاس بنفش (Lilac-Crowned Amazon) :

طوطی آمازون یاس بنفش
طوطی آمازون یاس بنفش

مانند اکثر طوطی های رنگی آمازون، طوطی آمازون یاسِ بنفش هم دارای رنگ سبز بوده و بالای سرشان یاسِ بنفش پررنگ دارد. این پرندگان به طور کلی کنجکاو و فعال هستند و به تمرینات ذهنی و جسمی زیادی احتیاج دارند. این گونه تمایل دارد با صاحب خود رابطه خوبی داشته باشد و ترجیح می دهد روزی چند ساعت در جمع قرار بگیرد.

ویژگی این نژاد :

  • طول: ۱۲ تا ۱۴ اینچ
  • وزن: ۱۱ اونس
  • مشخصات فیزیکی: بیشتر به رنگ سبز بوده و صورت آن زرد-سبز است و خط قرمزی در پیشانی داشته و بالای سر و طوقه آن به رنگ یاسِ بنفش است.

 

۶) طوطی رنگی ماکائو سنبلی (Hyacinth Macaw) :

ماکائو سنبلی
ماکائو سنبلی

علاوه بر اینکه یکی از انواع نژاد طوطی های رنگی است، ماکائو سنبلی بزرگترین گونه طوطی های رنگی به شمار می رود. آنها جزء نجیب ترین و مهربان ترین پرندگان هستند، اما با این حال، یک پرنده خانگی ایده آل برای همه محسوب نمی شوند. ماکائو سنبلی از لحاظ برخورداری از روحیه حساس، دارای شهرت بوده و برای رشد نیاز به یک محیط آرام و چند ساعت در روز حضور در جمع دارد.

ویژگی این نژاد :

  • طول: ۴۰ اینچ
  • وزن: ۴۲ تا ۵۱ اونس
  • مشخصات فیزیکی: به رنگ آبی تیره بوده و تکه های زرد در اطراف چشم و منقار آنها مشاهده می شود. منقار این گونه سیاه است و پاهای خاکستری تیره دارد.

 

۷) کاکادو سینه سرخ (Rose-Breasted Cockatoo) :

کاکادو سینه سرخ
کاکادو سینه سرخ

کاکادوهای سینه سرخ، به رنگ صورتی، خاکستری و سفید بوده که بسیار جذاب می باشند. رنگ آنها نسبت به برخی دیگر از طوطی ها بسیار مجذوب کننده تر است، اما منحصر به فرد بودن آنها باعث می شود که بسیار جذاب به نظر برسند. این پرندگان مانند اکثر کاکادوها بسیار مهربان و حساس هستند. آنها به افرادی آرام و صبور نیاز دارند که بتوانند وقت زیادی را برای آنها در نظر بگیرند.

ویژگی این نژاد :

  • طول: ۱۲ تا ۱۵ اینچ
  • وزن: ۱۰ تا ۱۴ اونس
  • مشخصات فیزیکی: قفسه سینه و قسمت تحتانی صورت آنها صورتی بوده و از تاج صورتی-سفید، پشت، بال، دم و پاهای خاکستری و منقار قهوه ای مایل به زرد برخوردار هستند.

 

۸) ماکائو بال سبز (Green-Wing Macaws) :

ماکائو بال سبز
ماکائو بال سبز

یکی دیگر از طوطی های رنگی طوطی ماکائو بال سبز، با جثه ای به رنگ قرمز روشن است که نوارهایی به رنگ سبز و آبی بر روی قسمت های بال خود دارند. آنها معمولا به دلیل رفتارهای آرام و جثه ای بزرگ، “غول های آرام” خانواده طوطی مکائو شناخته می شوند. آنها به صورت کلی خیلی یک دنده هستند ولی در برابر انسانهای مورد علاقه خود خیلی دلسوز می باشند.

ویژگی این نژاد طوطی رنگی :

  • طول: ۲۶ تا ۴۰ اینچ
  • وزن: ۳۲ تا ۶۰ اونس
  • مشخصات فیزیکی: روی سر، شانه و سینه قرمز رنگی دارند، وسط بال های آنها سبز است که با حرکت به سمت نوک بال ها این سبزی تبدیل به آبی می شود. دم و خطوط اطراف چشم آنها قرمز بوده و بالای منقار آنها قهوه ای مایل به زرد و پایین منقار سیاه رنگی دارند.
نتیجه گیری  :

به طور کلی طوطی ها پرنده های جالب و سرگرم کننده ای برای نگه داری در خانه هستند که به عنوان یک پرنده خانگی زیبا و سرگرم کننده همدم و همبازی خوبی برای شما خواهد بود. گونه های معرفی شده محبوبیت خوبی در میان پرورش دهندگان دارند، اما برخی از آنها قیمت بالایی داشته و هزینه نگهداری آنها نیز زیاد است، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم، پرنده ای را بخرید که هم هزینه نگهداری کمتری داشته باشد و هم از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. 

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید من کوتوله ام وقتی از قفس میاد بیرون میره پشت قفس علتش چیه؟

    1. احتمالا از چیزی یا کسی میترسه
      باید رامش کنید تا به محیط و شما عادت کنه

  2. سلام من یک طوطی برزیلی ۳ ماهه دارم چون رو نوکش لکه قهوه ای کم رنگ است و میخواستم بپرسم چرا بالای نوکش یعنی بالای اون لکه قهوه ای قرمز هس دلیلش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس