چرا برخی دستگاه های جوجه کشی گران هستند

چرا برخی دستگاه های جوجه کشی گران هستند

اگر شما هم به عنوان خریدار دستگاه جوجه کشی به بازار سر زده باشید متوجه می شوید که ماشین های جوجه درآوری برندهای معتبر قیمت های بالاتری نسبت به سایر برندها دارند.در خرید دستگاه جوجه کشی باید توجه کنید که واقعا به چه چیزی هزینه می کنید تا با افزایش تلفات تخم های نطفه دار مواجه نشوید.

خرید دستگاه ارزان قیمت ولی بی کیفیت می تواند در جوجه کشی تخم های نطفه دار پرندگان مخصوصا پرندگان تزئینی زیان اقتصادی قابل ملاحظه ای را برای شما به دنبال داشته باشد.اگر کجنکاو هستید که بدانید در هنگام خرید واقعا به چه چیزی هزینه پرداخت می کنید و چرا برخی دستگاه های جوجه کشی گران هستند ، توصیه می کنیم که این مقاله را بخوانید.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای پرندگان زینتی
» دما و رطوبت اتوماتیک
» راهنمای آموزش ویدئویی کامل
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

کیفیت قطعات مونتاژ دستگاه

استفاده از قطعات باکیفیت که قیمت بالاتری دارند منجر به افزایش بهای تمام شده ماشین جوجه درآوری می شود و در مقابل استفاده از قطعات بی کیفیت چینی باعث کاهش قیمت می شود. این مساله به وضوح در برخی دستگاه های موجود در بازار مشاهده می شود، مثلا در ساخت برخی دستگاه های جوجه کشی از سنسورهای SHT SENSIRION سوئیس استفاده شده است که در صنایع پزشکی و نظامی کاربرد دارند.

برخی مدل های دستگاه جوجه کشی ارزان هم از قطعات بی کیفیت استفاده می نمایند. قیمت این سنسورها که یک بار در طول عمر در سوئیس کالیبره می شوند در بازارهای جهانی ۲۲ دلار است.

در حالی که در دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی سنسورهای NTC به کار گرفته می شود که فقط چند سنت قیمت دارند. این سنسورها پس از دو یا سه دوره جوجه کشی از کالیبره خارج می شوند.

اصل بودن دستگاه جوجه کشی

طبیعی است که دستگاه های اصل که کیفیت مناسبی دارند از دستگاه های بی کیفیت و بدل قیمت بالاتری داشته باشند. در بازار دستگاه های جوجه کشی دستگاه های با قطعات تمام چینی با برند ایرانی به فروش می رسند و قیمت بسیار پایینی دارند.

همچنین برخی دستگاه ها که با برند های کره ای و هلندی در بازار ایران موجود هستند در بازارهای جهانی اسم و رسمی ندارند و در سایت های فروش بین المللی اثری از مشخصات آن ها یافت نمی شود (چرا که در اصل چینی هستند و به دروغ با نام هلندی ، کره ای و یا حتی آمرکایی معرفی می شوند). این موضوع به وفور در مورد تلفن همراه نیز مشاهده می شود به طوری که گوشی های بدل با برند تقلبی آثاری در سایت های بین المللی ندارند.

فناوری و دانش به کار رفته در ماشین جوجه کشی

فناوری و دانش به کار رفته در ساخت دستگاه از عواملی است که قیمت دستگاه های جوجه کشی را افزایش می دهد. در ماشین های جوجه درآوری روز دنیا از هوش مصنوعی برای کنترل المان های دستگاه استفاده می شود. بکارگیری این فناوری ها علاوه بر این که به صورت مستقیم هزینه بر است نیازمند استفاده از قطعاتی مانند بردهای پیشرفته نیز می باشد که قیمت بالاتری دارند.

هزینه های تحقیق و توسعه

کارخانه های سازنده دستگاه های جوجه کشی از واحدهای تحقیق و توسعه برای افزایش کیفیت دستگاه های خود استفاده می کنند. واحدهای تحقیق و توسعه هزینه بر هستند و بهای تمام شده ماشین جوجه درآوری ساخته شده را افزایش می دهند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

در ادامه موضوع چرا برخی دستگاه های جوجه کشی گران هستند به گارانتی محصولات می پردازیم.

گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه جوجه کشی است که حتما در خرید دستگاه باید به آن توجه کنید.نگهداری ، مدیریت و سرویس دهی به مشتریان بعد از خرید محصول یکی از مهترین فاکتور ها هم در خرید یک کالا و هم در اعتبار یک برند می باشد.

این واحد نیازمند افراد آموزش دیده و متخصص برای پاسخگویی و رفع مشکلات پیش آمده می باشد.مطمئمنا یک تشکیلات سازمان نیافته و غیر متشکل نمی تواند چنین تیمی را راه اندازی نماید.

جنس قطعات استفاده شده در محصول

جنس قطعات نیز از عوامل مهم و تاثیرگذار بر بهای تمام شده کالای ساخته شده است. مثلا در ساخت دستگاه های باکیفیت از PVC به عنوان بدنه استفاده می شود که عایق بسیار مناسب برای گرما است.

در حالی که استفاده از فلز برای ساخت بدنه باعث کاهش کیفیت و راندمان دستگاه جوجه کشی می شود و قیمت آن را نیز کاهش می دهد. همچنین در دستگاه های روز دنیا از مواد ای بی اس برای ساخت تجهیزات داخلی دستگاه استفاده می شود که باعث افزایش راندمان دستگاه شده و بهای تمام شده را افزایش می دهند.

نرخ ارز و مالیات بر واردات

در مورد دستگاه های جوجه کشی خارجی که در ایران به فروش می رسند باید توجه کنید که قیمتی که می پردازید صرفا برای کیفیت دستگاه جوجه کشی نیست بلکه بخشی از آن مربوط به قیمت دلار و مالیات بر واردات و عوارض گمرکی است.

افزایش قیمت ارز و دلار منجر به افزایش قیمت کالاهای وارداتی به افراد داخل کشور می شود. همچنین هزبنه هایی مانند هزینه های حمل و نقل و ثبت سفارش نیز بر قیمت دستگاه تاثیرگذار هستند.

جمع بندی :

این چند دلیل از ده ها مورد در مورد سوال چرا برخی دستگاه های جوجه کشی گران هستند می باشد.بایست توجه کنید که در مقایسه قیمت دستگاه هایی جوجه کشی که در بازار به فروش می رسند باید به کیفیت آن ها نیز توجه کنید. در واقع زمانی به طور دقیق می توان ادعا کرد یک دستگاه نسبت به دستگاه دیگر ارزان است که کیفیت تقریبا برابری داشته باشند.

در خرید دستگاه جوجه کشی علاوه بر قیمت باید به عوامل دیگری مانند کیفیت و جنس قطعات، اصل بودن دستگاه، فناوری و دانش به کار رفته در دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش و کشور ساخت دستگاه توجه کنید. این را همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ چیز بیهوده ارزان نیست و هیچ چیز بیهوده گران نیست.

تاثیر ظرفیت در قیمت دستگاه جوجه کشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس