خروس و مرغ ورورک آلمانی Vorwerk

معرفی نژاد مرغ و خروس ورورک Vorwerk

نام انگلیسی: Vorwerk

نام فارسی: ورورک

خروس ور ویرک Vorwerk خصوصیات: نژادی آلمانی است که به وسیله اوساکار ورورک OSkar Vorwerk به وجود آورده شد و این پرنده نام خود را از وی گرفته است. این نژاد در پی به دست آوردن نژادی با تخم گذاری خوب و گوشت کبابی مناسب و روش های پرورش و نگهداری آسان به وجود آمد. مرغ های آن تخم گذار خوبی هستند. رنگ پرهای این نژاد یادآور نژاد لاکن وایلدر است با این تفاوت که رنگ سفید آن با رنگ زردتیرہ جایگزین شده است. این نژاد واریته جنگجو نیز دارد.

مرغ ورورک یک نژاد نادر و دو منظوره ای است و در آلمان لقب دیگر این نژاد oskar vowerk میباشد؛ نام پرورش دهنده ای که این نژاد را ایجاد کرد. اسکار ورورک در تلاش بود تا یک نژادی ایجاد کند که اولا پرورش آن آسان باشد و ثانیا مرغ مد نظر او هم به لحاظ تخمگذاری و هم به لحاظ گوشت مناسب باشد. مرغ vowerk حاصل تلاش های این مرغدار آلمانی است. با ما همراه باشید تا در این مقاله از وبلاگ سایت چیکن دیوایس شما را با مشخصات و ویژگی کامل این نژاد آشنا کنیم.

تاریخچه پیدایش مرغ و خروس نژاد ورورک

اسکار ورورک در ابتدای سال ۱۹۰۰ میلای شروع به ایجاد یک مرغ با جثه متوسط نمود که الگوهای پرهای روی کمر آن همانند نژاد مرغ لاکنولدر (Lakenvelder) بود. نژاد مرغ و خروس ورورک در حدود سال ۱۹۰۰ از هامبورگ آلمان منشأ گرفته است. این نژاد توسط یک تاجر آلمانی به نام اسکار ورورک تولید شده و او نام خود را بر روی این نژاد نامید. سپس در سال ۱۹۱۲ میلادی این نژاد برای اولین بار به نمایش درآمدند. تصور میشود که مرغ ورورک حاصل نژادهای مختلف همچون لكنولدرز، اورپینگتون، اندلس و راملسلوهر می باشند.

این نژاد مرغ هم اینک جزو گونه های نادر است، مخصوصا بعد از جنگ جهانی دوم جمعیت این نوع مرغ ها به شدت کاهش پیدا کرد. مرغ های ورورک در انگلیس نیز مورد توجه پرورش دهندگان بود ولی این نژاد هرگز در انجمن طیور آمریکا بعنوان نژاد استاندارد شناخته نشد. لازم به ذکر است که گونه بانتام این نژاد نیز تولید شده است.

Vorwerk-خروس

ویژگی ظاهری مرغ و خروس ورورک

این نژاد مرغ و خروس پرندگانی قدرتمند بوده و ظاهر جمع و جوری دارند. پشت و کمر آنها پهن بوده و سینه ای عمیق و گرد دارند. همچنین سر آنها پهن می باشد و به خوبی بدن آنها با پر پوشیده است. آنها دارای یک تاج دندانه دار با اندازه متوسط می باشند. لاله های گوش آنها سفید بوده و اندازه متوسطی دارد.

از دیگر ویژگی ظاهری این مرغ ها می توان به ران های گوشتی، پاهای چهار انگستی و رنگ آبی پوست پای آنها اشاره کرد. همچنین پرهای اطراف سر و گردن و پرهای دم این نژاد مرغ به رنگ سیاه می باشد. پرهای سایر قسمت های بدن این مرغ به رنگ قهوه ای روشن می باشد. رنگ چشمان این نژاد نیز قرمز و نارنجی بوده و پوست آنها نیز خاکستری رنگ است. ظاهر کلی این مرغ ها شبیه به یک مستطیل گرد می باشد.

وزن استاندارد خروس ورورک حدودا ۲.۵ الی ۳ کیلو گرم و وزن مرغ این نژاد نیز بین ۲ الی ۲.۵ کیلوگرم میباشد. همچنین دو نوع بانتام از این نژاد تولید شده که جثه و وزن بسیار کمتری نسبت به نژاد اصلی ورورک دارند. استاندارد مرغ بانتام وروک آمریکایی با اروپایی متفاوت است و نژاد اصلی فقط در اروپا بعنوان استاندارد شناخته شده است.

خروس بانتام ورورک در اورپا ۹۱۰ گرم و مرغ آن نیز ۶۸۰ گرم وزن دارد. این در حالی است که در آمریکا خروس بانتام این نژاد کمتر از ۷۶۵ گرم و مرغ آن نیز ۶۵۰ گرم وزن دارد.

مرغ های vowerk تخمگذاری مناسبی دارند، به طوریکه در طول سال بین ۱۷۰ الی ۱۹۰ عدد تخم میگذارند. تخمگذاری آنها در زمستان نیز ممکن است ادامه داشته باشد. آنها این صفت را از نژاد ارپینگتون به ارث برده اند. همچنین رنگ پوسته تخم های این نژاد کرمی رنگ بوده و متوسط وزن آنها نیز ۵۵ گرم می باشد.

پرورش مرغ ورورک

خروس و مرغ های این نژاد خلق و خوی بسیار ملایمی دارند و پرورش آنها آسان است. حتی تعداد زیادی خروس ورورک در یک گله با هم کنار می آیند. مرغ های ورورک زیاد کرچ نمیشوند بنابراین پرورش دهندگان معمولا از دستگاه جوجه کشی و یا سایر نژادها برای جوجه آوری این نژاد استفاده میکنند.

دستگاه جوجه کشی 96 عددی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲
» ساخت بدنه از جنس ABS و مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
» عایق بندی مناسب و جلوگیری از هدر رفت انرژی
» دارای قابلیت ستر و هچر همزمان برای تخم های مرغ ورورک
قیمت : ۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان

ناگفته نماند که مرغ و خروس های ورورک آلمانی هم در قفس و هم در فضای باز قابل پرورش هستند. البته این نژاد مرغ حتی با وجود وزن نسبتا سنگین می تواند پروازهای بلند را تجربه کند. بنابراین پرورش دهندگان این نژاد مرغ باید حصارهای بلندی ایجاد کنند. یکی دیگر از ویژگی این مرغ ها، کنجکاو بودن آنها می باشد. این نژاد مرغ و خروس خجالتی نیستند و در مقایسه با بسیاری از نژادها خوراک کمتری مصرف میکنند.

لازم به ذکر است که مرغ vowerk تحمل آب و هوای اقلیم های مختلف را دارد و تا حدود زیادی در برابر بیماری ها و سرمای زمستان هم مقاوم است. جوجه مرغ وروک نیز سرعت رشد خوبی دارند و سریع بالغ میشوند.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس