واقعیات پرورش کبک | برای پرورش کبک چه کنیم

واقعیات پرورش کبک : در نوشته قبل در مورد محل مورد نیاز پرورش جوجه کبک و کاهش استرس در کبک نوشتیم.در این مطلب به بخث مهم واقعیات پرورش کبک خواهیم پرداخت و موارد مهم این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

واقعیات پرورش کبک | مدیر توانمند پرورش کبک

احتمالاً شما هم ماه ها به دنبال تحقیق و بررسی پرورش کبک بوده اید.

قطعاً سوالات زیادی در ذهن شما ایجاد شده است.

 همه کسب و کارها دارای یکسری معایب و محاسن هستند و شاید تغییر این خصوصیات عملی نبوده یا خیلی دشوار باشد؛ اما ما به عنوان یک کارآفرین می توانیم کسب و کاری را انتخاب کنیم که با روحیات و شرایط ما متناسب باشند.

در صورتی که به هر دلیل شما پرورش کبک را به عنوان کسب و کار خود انتخاب کرده اید بنابراین باید شرایط و واقعیات آن را نیز بپذیرید و تحمل مشکلات و معضلات آن را نیز داشته باشید.

در صورتی که فقط جذب زیبایی های این حرفه شده اید به نظرم باید بیشتر در این خصوص تحقیق کنید و بعد تصمیم اساسی را بگیرید در غیر این صورت همانند دهها پرورش دهنده که پس از مدتی از کار زده شدند شما هم مجبور می شوید نیمه کاره کارتان را رها کنید.

بهتر است قبل از این که وارد حرفه پرورش کبک شوید تکلیفتان را با خودتان روشن کنید.

ببینید واقعاً از کسب و کارتان چه انتظاری دارید.

آیا تحمل بوی سالن رادارید؟ آیا تحمل بیدار ماندن در شب را دارید؟ آیا می توانید همزمان چند کارخانه مختلف را مدیریت کنید؟ آیا مدیریت انسانی را می شناسید و می توانید بین چند نفر هماهنگی ایجاد کرده و مدیریت کنید؟ آیا مسائل مالی را می شناسید و با مدیریت مالی آشنا هستید ؟

نمیخواهم دلسردتان کنم که اگر این خصوصیات را ندارید انسان ناموفقی خواهید شد بلکه قصد یادآوری دارم که برای کسب و کار کبک هم همانند سایر فعالیتهای اقتصادی نیاز به دانستن چنین اصولی است. خبر خوب این که تمام این موارد قابل یادگیری هستند و شاید بتوان ادعا کرد که خیلی ربطی به ژنتیک شما هم ندارند.

مدیر توانمند پرورش کبک

شما به عنوان یک کارآفرین در این صنعت در ابتدا باید مدیر توانمندی باشید.

حجم ساعات کاری شما تأثیری در بازدهی ندارد.

برنامه ریزی و مدیریت شما نقش تعیین کنندهای در پیش برد امور دارد.

شاید لازم باشد بخشی از امور اجرایی را خودتان انجام دهید و حتی امور کارگری را بر عهده بگیرید؛ اما شما به عنوان مدیر حداقل باید ساعاتی از روز را به برنامه ریزی و ارزیابی کسب و کارتان اختصاص دهید.

در ابتدای کار شاید لازم باشد تمام امور را خودتان به تنهایی انجام دهید.

توصیه میشود این کار را برای مدتی حداقل یک ماه انجام دهید و پس از تسلط بر امور، متناسب با گسترش کار وظایف را به کارکنانی که خیلی با دقت جذب می کنید واگذار کنید.

در کار پرورش کبک لحظات خسته و دلسردکننده زیادی وجود دارد؛ بنابراین اگر آستانه تحمل مدیری کم باشد نه تنها فشار زیادی به خودش وارد می شود بلکه این حس دلسردی به کارکنان نیز منتقل می شود و در نهایت کسب و کار نیز آسیب میبیند.

مدیر لازم است که بتواند مذاکره و تعامل مناسب با تأمین کنندگان و فروشندگان را داشته باشد.

تا بتواند مواد اولیه را با قیمت مناسب تهیه نموده و محصولات را با قیمت مناسب به فروش برساند.

اگر احساس می کنید در این بخش مهارت زیادی ندارید اصلاً نگران نباشید.

کتابها و دوره های آموزشی خیلی زیادی در این خصوص وجود دارد که در صورت استفاده از آن ها و یادگیری، در طی چند ماه به مهارتهای بازاریابی و فروشندگی مسلط خواهید شد.

دفتر کار مدیر پرورش کبک

یک محل مناسب به عنوان دفتر کارتان داشته باشید.

محلی که بتوانید ساعاتی را در آنجا در آرامش، به تفکر و برنامه ریزی بپردازید. این محلی می تواند یک میز کوچک در قسمتی از مجموع پرورش کبک یا حتی منزلتان باشد. ایجاد یک محل مناسب به عنوان دفتر کار در پرورش کبک یکی از ضروریات کار تولید محسوب می شود.

منظور از دفتر کار، اختصاص هزینه زیادی برای تشریفات نیست. بلکه مدیر مجموعه به محلی برای تفکر و برنامه ریزی کارها نیاز دارد تا بتواند حداقل روزی چند ساعت به برنامه ریزی و انجام کارهای مدیریتی اختصاص دهد.

دفتر کار شما میتواند یک اتاق خیلی کوچک و یا حتی بخشی از منزل شما باشد؛ اما به هرحال شما به این بخش خیلی نیاز دارید و هم در قبل و بعد از راه اندازی مجموعه کبک باید ساعات زیادی را در آن سپری کرده و مهمترین کارهای پرورش کبک را برنامه ریزی کنید.

اولین محلی که برای پرورش کبک راه اندازی می کنید دفتر کارتان باشد. هر چه کیفیت دفتر کارتان مناسبتر باشد کیفیت کارتان نیز افزایش خواهد یافت. هیچگاه پولتان را صرف تشریفات دفتر کار نکنید.

سعی کنید ابتدا دفتر کارتان را با هزینه کم راه اندازی کنید و بعد به مرور وسایل لازم برای تجهیز دفتر کارتان را تهیه کنید.

شاید دفتر یادداشت و خودکار در محل کارتان اهمیت خیلی بیشتری نسبت به مبلمان پذیرایی از مهمان داشته باشد؛ بنابراین با شروع کار به یکسری لوازم نیاز پیدا می کنید که می تواند به عنوان ابزارهای ضروری، کیفیت کار شمارا بهبود زیادی بدهد.

در پرورش کبک مکتوب فکر کنید

نکته خیلی مهم در امر مدیریت پرورش کبک، برنامهریزی مکتوب در کار پرورش است. بسیاری از مدیران را دیدهام که به نحوی از این کار طفره می روند و شاید دلیل آن وحشت از برنامه ریزی و نوشتن باشد.

اکثر مدیران پرورش کبک با اکتفا به حافظه خود، کارهای روزمره و حتی امور مالی کسب و کارشان را ثبت نمی کنند و به همین دلیل دائماً ذهنشان مشغول یکسری دادههای پراکنده و شاید کم ارزش می شود و مسائل اصلی کار را فراموش میکنند.

از همین امروز دو دفتر تهیه کنید و در یکی کارهای روزانه، هفتگی، ماهانه و هدفهای سالیانه را بنویسید. در دفتر دیگر نتایج کارهای روزانه، اعداد و اطلاعات کاری و مالی را ثبت کنید. یک ماه از این دفاتر استفاده کنید و به مرور نتایج فوق العاده آن را در کسب و کارتان خواهید دید. از رایانه هم می توانید برای ثبت اطلاعات به راحتی استفاده کنید.

هدفهای کلی و بزرگ برای کسب و کارتان بنویسید. برای هرسال نیز هدفهای سالیانه بزرگ هم از لحاظ مالی و هم گسترش کار مشخص کنید. این هدف ها را به هدفهای فصلی، ماهانه، هفتگی و روزانه تقسیم کنید و با پیشرفت کار به ارزیابی آن بپردازید و نواقص را برطرف کنید.

مثلاً می تواند هدف شما تبدیل شدن به بزرگترین پرورش دهنده کبک ایران که سودهای میلیاردی کسب می کند باشد.


مطالب مفید دیگر در صنعت جوجه کشی :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس