قیمت دستگاه جوجه کشی هواباتور | ماشین جوجه کشی هواباتور

قیمت دستگاه جوجه کشی هواباتور

قیمت ماشین جوجه کشی هواباتور : در هنگام خرید یک ماشین جوجه کشی عوامل مختلفی می توانند بر انتخاب فرد تاثیر گذار باشند.متاسفانه یا خوشبختانه در اکثر مواقع خود کیفیت محصول حرف اول را در خرید دستگاه جوجه کشی نمی زند و این حرف دیگران است که تاثیر مستقیم دارد.

بار دیگر بایست گفت خوشبختانه یا متاسفانه افرادی که از محصولات جوجه کشی استفاده می نمایند همه تجربه کافی در جوجه کشی نداشته و هر کسی بنا به شرایط محیط زندگی ، محل دستگاه جوجه کشی ، کیفیت تخم نطفه دار و … اقدام به جوجه کشی می نماید و چه این فرایند موفقیت آمیز باشد چه با شکست مواجه شود تجربه خود را به دیگران انتقال داده و در اکثر مواقع ایراد وارده بر سر دستگاه جوجه کشی خراب میشود.

یکی از محصولات که در بازار داخلی و صد البته جهانی نام آشنا می باشد دستگاه جوجه کشی هواباتور است در دورانی که هیچ شرکت و سازنده ی نام آشنا و حتی غیر آشنایی محصول جوجه کشی تولید و عرضه نمی نمود هواباتور بود که یکتاز این صنعت و بازار به حساب می آمد.اگر بگوییم محصول بی کیفیتی بود بد گفته ایم ، ولی آنقدر ها هم آش دهان سوزی نبود و حالا با گذشت نزدیک به چهل سال از آن دوران هنوز که هنوز پیشرفت چشم گیری نداشته است و در اندازه همان بیزینس و کسب و کار  خانوادگی و کوچک باقی مانده است.

اگر از افراد قدیمی این صنعت بپرسید حتما نامی از هواباتور خواهند آورد ، دلیل این اسم و رسم بر می گردد به سال ها پیش زمانی که دستگاه جوجه کشی در میان مردم معنایی نداشت و هواباتور با عرضه محصولی دستگاه جوجه کشی اتوماتیک را معرفی نمود.انسان ها مانند بسیاری از نمونه های دیگر دستگاه جوجه کشی خانگی را با هواباتور و هواباتور را با دستگاه جوجه کشی خانگی می شناختند.

مانند بسیاری افراد که بجای نام اصلی اسنک ( نمکی ) از پفک برای نام گذاری استفاده می نمایند. ( پُفک نام تجاری یک نوع اسنک است که از ذرت حرارت‌ داده‌ شده تهیه می‌شود. ) در حالی که پفک خود یک نام تجاری برای یک محصول است نه نام اصلی محصول ولی چون در ابتدا مردم اسنک را با نام تجاری پُفک از مینو شناخته اند آن را پُفک صدا می کنند.

همین مثال ها در مورد ریکا و تاید نیز صادق است.( تاید یک نام تجاری برای پودر رختشویی است که در حال حاضر به شرکت پروکتر اند گمبل تعلق دارد. )

درباره مارک هواباتور
مارک هواباتور

تاریخچه سازنده ماشین جوجه کشی هواباتور

شرکت تولیدی GQF در سال ۱۹۵۷ به عنوان پرورش دهنده بلدرچین در ساوانا آمریکا فعالیت خود را آغاز نمود.در آن سال ها این شرکت در پرورش پرندگان زنده فعالیت می نمود و رفته رفته تجهیزات پرورش طیور و قفس های مخصوص نگهداری پرندگان را نیز عرضه نمود.

در اواسط سال ۱۹۶۰ شرکت GQF محصولی با نام تجاری Hova-Bator را عرضه نمود که توانست با عایق بندی مناسب ، قیمت پایین و سیستم حرارتی یک محصول جوجه کشی مناسب در آن دوران باشد.در سال ۱۹۷۴ سیستم چرخش اتوماتیک را به این محصول اضافه نمود و سعی در کاهش قیمت دستگاه جوجه کشی هواباتور نمود.

از سال ۱۹۸۰ تا اوایل سال ۲۰۰۰ این شرکت یکتاز دستگاه جوجه کشی خانگی بوده و با داشتن Made in the USA حرف اول را در بازار های جهانی زده است.بعد از سال ۲۰۰۰ شرکت های جدید با محصولات جدید و صد البته بهتر پا به رقابت گذاشته و محصولات خود را عرضه کردند که در حال حاضر می توان شرکت آرکام کره ، برینسا اشاره نمود.

بررسی دستگاه جوجه کشی هواباتور

اگر بخواهیم به ماشین جوجه کشی هواباتور نگاهی بیندازیم بایست از دو دیدگاه آن را بررسی کنیم ، اولین دیدگاه مشخصات فنی و کارایی محصول می باشد و دیدگاه بعدی قیمت دستگاه جوجه کشی هواباتور است که بایست بررسی شود.

مشخصات فنی این محصول همان طور که در سایت HOVABATOR 1602N KITS نیز درج شده است ، متفاوت می باشد.زیرا مدل های مختلف از هواباتور با نام های تجاری متفاوت در بازار موجود می باشند که هر یک قیمت و امکانات متفاوتی داشته که باعث سردرگمی خریدار میشود.برای نمونه یک مدل از این محصول به گفته فروشنده با مشخصات زیر به قیمت پایه ۴۷.۹۹ دلار به فروش میرسد :

  1. ترموستات کنترل دما  WAFER THERMOSTAT
  2.  قابلیت شست و شو
  3. عایق بندی بدنه
  4. ظرف رطوبت
  5. پنجره برای مشاهده داخل دستگاه و …

وقتی بیشتر بررسی کنیم میبینیم که مدل های دیگر با امکانات بیشتر نیز عرضه میشوند مثلا برخی دارای سیستم چرخش اتوماتیک هستند ، برخی دیگر تهویه جدید قرار داده اند و برخی دیگر سنسور های دستگاه را بروز کرده اند.

شاید از خودتان بپرسید این همه تنوع برای چه به وجود آمده است؟در اصل خود سازنده اصلی هواباتور این همه تنوع محصولی ندارد ، بلکه سایر تولید کنندگان هستند که با سوءاستفاده از برند هواباتور سعی در فروش محصولات خود دارند.

نام هواباتور یک حس اعتماد را در مشتری ایجاد می نماید و به همین دلیل است که بیشتر تولید کنندگان با سوءاستفاده از این نام تجاری سعی در فروش محصولات خود دارند.

فروش دستگاه جوجه کشی هواباتور
فروش دستگاه جوجه کشی هواباتور

آیا دستگاه جوجه کشی هواباتور ارزش خرید دارد؟

اگر بخواهیم سریع جواب دهیم بایست بگوییم خیر این محصول دیگر ارزش خرید ندارد.

در اصل نه دیگر قیمت دستگاه جوجه کشی هواباتور مناسب خرید می باشد ، نه امکانات و نه خدمات پس از فروشی دارد که به آن بتوان دل بست ( هر چند کم ).

در بازار های جهانی یک دستگاه جوجه کشی هواباتور با امکانات کامل ( که خود این امکانات مربوط به تکنولوژی سالیان دور است ) به قیمتی در حدود ۱۵۶ دلار بفروش میرسد.این قیمت وقتی وارد ایران شود با نرخ دلار امروز بعلاوه هزینه واردات و سود فروشنده چیزی بیش از یک میلیون تومان به پای خریدار آب می خورد که اصلا منطقی و به صرفه نیست.البته تمامی این قیمت ها برای هواباتور اصل است و اگر جنس اصل بخواهید.

چه بسیار فروشندگانی که ماشین جوجه کشی هواباتور را به قمیت زیر ۵۰۰ هزار تومان هم به فروش میرسانند آن هم با نام اصل آمریکا و اصل برند هواباتور ، خود هواباتور اصل تکنولوژی قدیمی دارد حال اگر هواباتوری بخریم که اصل هم نباشید دیگر میشود باخت باخت واقعی .

از قیمت این محصول بگذریم ، کلاه برداری در این مارک زیاد است ، به همان دلایل که در بالا گفتیم بسیاری از فروشندگان در داخل کشور از مارک هواباتور سوء استفاده نموده و محصولی بی کیفیت و چینی را با نام HOVABATOR به فروش می رسانند.برخی دیگر کلاه برداری را به انتها رسانده و مارک چینی را با قیمت هواباتور اصل و با نام هواباتور اصل به فروش می رسانند که همه این ها باعث میشود قید خرید این محصول را بزنیم.

از قیمت و فروشنده که بگذریم می رسیم به اصل داستان یعنی خود کیفیت محصول ، هرچند هواباتور محصول بی کیفیتی نیست ولی محصولات با کیفیت تر ، اتوماتیک تر با راندمان و دقت بالاتر از این محصول با قمیت پایین تر در بازار یافت میشوند.برند های چون آرکام کره ، برینسا بریتانیا از محصولات با کیفیت بازار های جهانی می باشند که ارزش خرید بالایی دارند.در داخل کشور نیز می تواند گروه صنعتی اسکندری را یکی از تولید کنندگان خوب محصولات جوجه کشی به شمار آورد که محصولات خانگی خوبی مانند دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی حرفه ای ، دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی ارزان ، دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی خانگی و … تولید می نماید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    لطفا طریقه جوجه کشی از عروس هلندی رو بگید چون دستگاهم دستساز هست بفرمایید دما و رطوبت دستگاه چقدر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس