ویژگی ها و خصوصیات مرغ و خروس بلک استار black star

مرغ و خروس بلک استار

مرغ بلک استار با هدف تخمگذاری بالا تولید شده بود تا پاسخگوی نیازهای غذایی جمعیت رو به رشد امروزی باشد، اما شما امروزه این مرغ و خروس ها را در هر خانه ای می توانید پیدا کنید. آنها جزو مرغ و خروس های محلی و بومی محسوب می شوند  که در سال بالای ۳۰۰ تخم می گذارند و بسیار آرام و کم صدا هستند، هم چنین زیبایی خاصی نیز دارند که بر محبوبیت آنها افزوده است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مرغ و خروس بلک استار (Black Star Chicken) دریافت کنید، با ادامه این نوشته از چیکن دیوایس همراه باشید. 

دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک 48 تایی
دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک ۴۸ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از پرنده های بومی
» قابل اتصال مستقیم به باتری ۱۲ ولت
» دارای قابلیت انتخاب پرنده
قیمت : ۵,۴۵۰,۰۰۰ تومان

آشنایی با تاریخچه مرغ و خروس بلک استار

زمان تقریبی پدید آمدن این نژاد مدتی پس از جهان جهانی دوم یعنی اواخر سال ۱۹۴۵ بود. پس از پایان جنگ بسیاری از نیروها برای شروع یک زندگی جدید به خانه بازگشتند و منابع غذایی محدودی در اختیار مردم بود طوری که جیره بندی شده بود. 

به منظور حل این مشکل دانشمندان و محققان طیور به فکر ارتقا نژاد مرغ و خروس ها افتادند تا بهره وری و کارایی آنها را افزایش دهند. بلک استار یکی از گونه هایی بود که در این زمان خلق شد، جفت دادن پلیموت راک ماده با رُد آیلند یا نیوهمپشایر نر سبب پدید آمدن نژاد بلک استار شد.

مرغ های بلک استار از زمان تولد تاکنون هم چنان به عنوان پرنده ای محبوب و بسیار سود ده مورد توجه بوده و هم چنان بر تعداد پرورش دهندگان آن افزوده می شود. 

شکل ظاهری و خصوصیات مرغ و خروس بلک استار

اندازه بدن آنها متوسط است و خروس بالغ به میانگین وزنی ۳ الی ۴ کیلوگرم می رسد، همچنین مرغ بلک استار بالغ نیز به حدود وزنی ۲ الی ۲ و نیم کیلوگرم خواهد رسید. 

آنها تاج و ریش قرمز و نسبتا بلندی دارند و تاج و ریش خروس طبیعتا بلندتر و درشت تر از مرغ است. پرهای بدن مرغ بلک استار سیاه و براق است و در قسمت گردن و سینه می توان شیارهایی طلایی رنگ را مشاهده کرد که سبب افزایش زیبایی پرنده شده است. 

اما خروس بلک استار تفاوت هایی با مرغ این نژاد دارد. در سراسر بدن خروس می توان ترکیبی از پرهای مشکی و زرد را مشاهده کرد. این خروس در واقع از لحاظ رنگ بندی شبیه به خروس پلیموت راک است با این تفاوت که به جای پرهای سفید، پرهای زرد دارد.

شکل ظاهری و خصوصیات مرغ و خروس بلک استارساق پای مرغ و خروس بلک استار زرد و بسیار صاف و تمیز است، هم چنین دارای ۴ انگشت در پای خود هستند. خروس بلک استار سینه ای بلند و رو به جلو دارد و دمش با زاویه ۴۵ درجه رو به بالا کشیده شده است. مرغ بلک استار نیز دمی بلند و کشیده دارد. 

توجه کنید که مرغ و خروس بلک استار هیبریدی یا ترکیبی است و در استاندارد کمال ثبت نشده است، بنابراین اگر شما یک جفت بلک استار را با هم جفت دهید، جوجه حاصل به احتمال زیاد ترکیب جدیدی خواهد داشت. 

پرورش مرغ و خروس بلک استار

این پرنده ها در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند، بنابراین از شمال تا جنوب کشور مکان های مناسبی برای پرورش این پرنده هستند و با تمام مناطق سردسیر و گرمسیر قابلیت سازش دارند. 

مرغ و خروس بلک استار بسیار مهربان و انسان دوست هستند و حتی به راحتی می توانید آنها را نوازش کنید، این پرنده های خانگی خیلی هم کنجکاو هستند و ممکن است همه جا به دنبال غذا باشند. آنها در بیشتر مواقع روز ساکت هستند و صدایی از آنها نخواهید شنید مگر در زمانی که نیاز به تخمگذاری داشته باشند با قدقد های مرغ مواجه خواهید شد که آن هم بسیار آرام بوده که به هیچ وجه آزار دهنده نخواهد بود. 

مرغ و خروس بلک استار جنگی و عصبی نیستند جزو خروس جنگی نیست و به راحتی با هم و با نژادهای دیگر کنار می آیند، آنها دوست دارند در محیط به دنبال غذای خود باشند و از دانه ها و حشرات و موجودات ریز تغذیه خواهند کرد، اما در حصر و فضای محدود نیز به خوبی می توان آنها را پرورش داد. 

مرغ بلک استار در هفته ۵ تخم می گذارد و این مقدار در سال به ۳۰۰ تخم می رسد، بنابراین با افزایش میزان تغذیه و استاندارد نگه داشتن محیط پرورش می توان تعداد تخم هایی زیادی را از این پرنده دریافت کرد. تخم های این مرغ به رنگ قهوه ای است و حدود ۶۰ گرم وزن دارد.

پرورش مرغ و خروس بلک استارآنها نرخ تبدیل بالایی دارند یعنی با مصرف حداقل مواد غذایی بیشترین تخم گذاری را خواهند داشت. با توجه به اینکه مرغ و خروس ها همه چیز خوار هستند بنابراین با استفاده از انواع مواد غذایی موجود در خانه می توانید مرغ و خروس بلک استار را تغذیه کنید. هم چنین می توانید از جیره مخصوص مرغ های تخمگذار جهت افزایش میزان تخم گذاری مرغ بلک استار استفاده کنید. 

آنها در برابر بیماری ها مقاومت بالایی از خود نشان خواهند داد و سیستم دفاعی بدنشان قوی است، اما برای جلوگیری از بروز هرگونه بیماری ویروسی و عفونی احتمالی ، واکسن های لازم را در زمان های مقرر به پرنده ها تزریق کنید. 

مرغ ها تا دو سال اول زندگی خود تخم گذاری بالایی دارند و پس از گذشت دو سال و مشاهده کاهش تخم گذاری در آنها می توانید به عنوان پرنده های گوشتی به مراکز عرضه گوشت و یا کشتارگاه ها بفروشید. 

چگونه می توان مرغ و خروس بلک استار را به دست آورد؟

همانطور که توضیح داده شد این گونه از ترکیب دو نژاد یعنی پلیموت راک ماده با رُد آیلند یا نیوهمپشایر نر پدید آمده اند و برای تولید این گونه یا باید مولد های فوق را خریداری نموده و با هم جفت دهید و یا از افراد مطمئن و دارای سابقه خوب، تخم های نطفه دار این گونه را تهیه کنید. 

تهیه تخم نطفه دار این پرنده اسانترین و ارزان ترین راه خواهد بود و با استفاده از دستگاه جوجه کشی خانگی یا صنعتی می توانید از تخم های نطفه دار این پرنده جوجه کشی کرده و کسب و کار خود را شروع کنید. دقت کنید که تخم های نطفه دار خریداری شده حتما باید حاصل جفت گیری نژادهای پلیموت راک و نیوهمپشایر یا رد آیلند باشد، در صورتی که تخم ها توسط خود مرغ های بلک استار تولید شده باشند، جوجه حاصل ویژگی های ظاهری و رفتاری متفاوتی خواهد داشت یعنی ویژگی های بلک استار را به ارث نخواهد برد. 

در مقاله آموزش جوجه کشی از مرغ به صورت کامل با نحوه جوجه کشی از مرغ به صورت قدم به قدم آشنا خواهید شد و آموزش های لازم را دریافت خواهید کرد. هم چنین در صورت وجود هرگونه سوال می توانید از طریق قسمت نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید به سراعت پاسخگو خواهیم بود. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. با درود و با سپاس از مقاله ی ارزشمندی که در سایت قرار داده آید
    سوالم این است که مرغ بلاک استار از چند روزه گی حدودا شروع به تخم گزاری میکند ؟

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از حسن توجه شما
      مرغ بلک استار توی ۵ هفتگی شروع به تخم گذاری میکنه

  2. سلام و تشکر از توضیحات کامل من مرغ بلک استار دارم مرتب تخم میداره اما تخم هاش از اندازه طبیعی کوچکتره

    1. سلام دوست عزیز
      دلایل مختلفی داره اینکه تخمای کوچیک داره مربوطه به نژاد
      کم بودن پروتئین جیره، کمبود کلسیم، کمبود آب مصرفی، بیماری و یا نور ناکافی
      الان باید بررسی کنید ببینید کدوم مورد براش صدق میکنه

  3. سلام ما یه مرغ بلک استار خریدیم نمیدونم بلک استار یانه سیاه و گردنش سفیده و یه چیزی پر مانندی مس ریش داره و کاکل پری و پاپا پریه و خیلی کوچیکه ۱ سالش شده و هنوز رشد نکرده خیلی هم سر وصدا میکنه هر وقت میبینمش داره قدقد میکنه و تخم هم کم میزاره حالا شاید مربوط به فصلش باشه ولی خیلی کوچیکه ایا این مرغ بلک استاره یا نژاد دیگه ای هست

    1. باید به پرورش دهنده های باتجربه مرغ و خروس نشونش بدی
      یا نژادهای دیگه مثل مرندی رو هم ببین و مقایسه کن ببین به کدوم نژاد شباهت زیادی داره

  4. باسلام جوجه بلک استار ازکجا تهیه کنیم که مطمئن باشن

  5. باسلام
    من يه مرغ سياه با گردن قهوه اي دارم ايا مرغ بلك ستاره يا نژاد ديگس؟

    شكل و ظاهر مرغ را برايم توضيح بديد
    با تشكر

    1. در داخل مقاله توضیح داده شده
      با دقت بخونید و مقاییسه کنید

  6. سلام
    مرغ بلک استار از چند ماهگی تخم میزارن ؟؟
    جوجه های پنج ماشونه ولی هنوز خیلی رشد نکردن

    1. مرغ ها در سن ۷ ماهگی به سن بلوغ می رسند، تا پاییز تخم گذاری خواهند کرد احتمالا
      بهتر که غذای کافی و دارای کلسیم و پروتئین داشته باشن و جیره غذایی مخصوص مرغ تخم گذار استفاده کنید
      اشیانه ساکت و ارومی هم برای تخم گذاری باید داشته باشن

  7. اگه بلک استار با بلک استار جفت بخوره تعداد تخم گزاریش کمتر میشه اون جوجه

    1. فکر نکنم چنین اتفاقی بیفته
      چرا این سوال رو پرسیدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس