آموزش کار با دستگاه جوجه کشی

چگونه از دستگاه جوجه کشی استفاده کنیم

آموزش کار با دستگاه جوجه کشی  : ماشین جوجه کشی وسیله ای جالب برای جوجه کشی از تخم نطفه دار انواع پرندگان و خزندگان می باشد، اما برای اینکه بتوانید جوجه کشی موفق و کارایی داشته باشید باید آموزش های لازم را در مورد نحوه کار با دستگاه جوجه کشی ببینید و از شرایط مناسب برای جوجه کشی از پرندگان مختلف مطلع باشید.

در این آموزش سعی خواهیم نمود نحوه جوجه کشی با استفاده از دستگاه جوجه کشی خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی اسکندری را به شما عزیزان آموزش دهی. با ما همراه باشید با ، طریقه استفاده از دستگاه جوجه کشی .

لازم به ذکر است در مطلب جداگانه به صورت کامل به تشریح و توضیح موضوع ” راهنمای کلی کار با دستگاه جوجه کشی اسکندری ” پرداخته ایم و همچنین می توانید  دفترچه راهنمای محصولات جوجه کشی اسکندری را در صفحه معرفی شده دانلود نمایید.
نکات مهم قبل از شروع کار با دستگاه جوجه کشی

قبل از اینکه بخواهید جوجه کشی از تخم نطفه دار پرنده مورد نظرتان را شروع کنید، بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید، رعایت نکات زیر تاثیر به سزایی در افزایش راندمان جوجه کشی خواهد داشت :

قبل از شروع کار با دستگاه جوجه کشی
قبل از شروع کار با دستگاه جوجه کشی
  1. برای خرید تخم نطفه دار هیچگاه عجله نکنید، تحقیقات لازم را در مورد فروشنده های مختلف تخم نطفه دار انجام دهید و سابقه آنها را به دست آورید.
  2. هیچ گاه اقدام به خرید غیر حضوری و یا اینترنتی تخم نطفه دار نکنید، زیرا معلوم نیست تخم های چند روزه تحویل می گیرید. اگر یک هفته از زمان تولد تخم بگذرد احتمال جوجه شدن آن بسیار کاهش خواهد یافت، زیرا نطفه درون تخم در اثر شرایط مناسب آب و هوایی از بین می رود.
  3. تا حد اماکن سعی کنید از خود پرورش دهنده خریداری نمایید تا تخم هایی تازه متولد شده تحویل شما دهد، هنگام خرید تخم نیز به وجود گله نر در سالن پرورش دقت کنید، زیرا اگر پرنده نر در محیط وجود نداشته باشد، تخم ها نطفه دار نخواهند شد.
  4. هنگام خرید تخم نطفه دار ( آموزش نطفه سنجی )، تعداد تخم های خریداری شده را با تعداد پرنده های ماده موجود در سالن مقایسه کنید، اگر تخم ها خیلی بیشتر از پرنده های ماده بود، پس باید به قدیمی بودن تخم ها شک کنید.
  5. تغذیه صحیح و کامل گله تخم گذار تاثیر زیادی در کیفیت تخم ها و نطفه ا خواهد داشت، اگر پرورش دهنده ای فقط با استفاده از نان خیس و پسماند غذایی اقدام به تغذیه پرنده ها می کند، تخم ها کم کیفیت خواهند بود. اما اگر پرورش دهنده ای جیره مخصوص پرنده های تخم گذار را تهیه کرده باشد و از آبخوری ها و دانخوری های مخصوص برای تغذیه آنها استفاده کند می توان گفت که تخم ها کیفیت لازم برای جوجه کشی را دارند.
  6. از خرید تخم های ترک خورده، دایره ای، دو زرده، زیاد بزرگ و زیاد کوچک، آغشته به خون یا فضله، با پوسته نرم و … خودداری کنید چون تبدیل به جوجه نخواهند شد.
  7. پس از خرید تخم ها، تا زمانی که آنها را داخل دستگاه جوجه کشی قرار نداده اید باید در دمای ۱۵ درجه و در محیطی مرطوب نگهداری کنید. اگر تعداد تخم های خریداری شده در حد ۱۰۰ الی ۲۰۰ عدد است، می توانید آنها را به صورت موقت درون یخچال نگهداری کنید، دمای یخچال را روی ۱۵ درجه تنظیم کنید و به منظور ایجاد رطوبت درون یخچال ظرفی آبی را داخل ان قرار دهید. تخم ها را در قسمت پایینی یخچال قرار دهید و به کمک دماسنج دمای داخل یخچال را بسنجید.
  8. اگر تعداد تخم های خریداری شده شما در حد ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ عدد می باشد باید آنها را درون انباری خنک قرار دهید، در اگر در فصول گرم سال و یا منطقه ای گرمسیر قرار دارید، به منظور خنک نمودن انباری از کولر آبی استفاده کنید. حتما تخم ها را در کف انبار بگذارید (چون خنک تر است) و از یک یا چند اولتراسونیک به منظور تولید بخار سرد استفاده کنید.
  9. قبل از قرار دادن تخم ها داخل دستگاه جوجه کشی باید آنها را تمیز و ضدعفونی کنید، برای تمیز کردن تخم ها از یک ابر، مسواک و یا پارچه ای زبر و خشک استفاده کنید، هرگز آنها را با آب سرد نشویید زیرا لایه محافظ تخم ها را از بین برده و موجب نفوذ باکتری ها به درون تخم می شود. به جای اینکار تخم ها را درون محفظه ای قرار داده و با استفاده از ترکیب پرمنگنات پتاسیم و مایع فرمالدهید آنها را ضدعفونی کنید، گاز فرمالین ساطح شده از ترکیب این دو ماده باعث ضدعفونی پوسته تخم ها خواهد شد. از آنجایی که گاز فرمالین برای سلامتی مضر می باشد، حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.
  10. مکانی که دستگاه جوجه کشی در آن قرار دارد، باید دمایی بین ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتی گراد را داشته باشد، از فن های تهویه برخوردار باشد و دارای سیستم برق اضطراری (مانند موتور برق و باتری ماشین) باشد.
  11. مکانی که دستگاه جوجه کشی در آن قرار دارد باید دارای آب، برق و گاز شهری باشد.
 

چهار عمل اصلی در دستگاه جوجه کشی

چهار عمل در دستگاه جوجه کشی
چهار عمل در دستگاه جوجه کشی

هر دستگاه جوجه کشی باید چهار عمل اصلی زیر را به شکل صحیحی انجام دهد، تا حداکثر تخم ها را تبدیل به جوجه بکند :

  1. تامین دما
  2. تامین رطوبت
  3. چرخش تخم ها
  4.  تهویه هوا

در دستگاه های جوجه کشی اسکندری تامین دما به وسیله المنت های نسوز صورت می گیرد و پروسه تولید گرما به وسیله هوش مصنوعی دستگاه انجام می پذیرد، کافیست شما دمای مورد نظر خود را به دستگاه بدهید، تا سنسور ها با سنجش دمای داخل دستگاه و مقایسه آن با مقدار دمای مورد نظر، میزان حرارت تولیدی المنت ها را محاسبه کند، با توجه به اینکه تخم ها از یک محیط سرد وارد یک محیط گرم خواهند شد، بنابراین پروسه تولید گرما به آرامی صورت خواهد گرفت تا به نطفه ها آسیبی نرسد، بنابراین برای رسیدن به دمای مورد نظر خود اصلا عجله نکنید.

تامین رطوبت در ایزی باتور ۱ و ۲ و ۵ به وسیله ظرف آب تعبیه شده در کف دستگاه صورت خواهد گرفت، یعنی کافیست شما آب کافی را در ظرف مورد نظر بریزید و میزان رطوبت داخل دستگاه را مشخص نمایید. تا سیستم هوش مصنوعی دستگاه در مواقع لازم اقدام به تبخیر آب بنماید. اما در ایزی باتور ۶ تولید رطوبت به وسیله پد سلولزی و پمپ آب صورت می گیرد و در این مورد نیز کافیست شما آب کافی را درون پمپ ریخته و رطوبت داخل دستگاه را مشخص نمایید، هوش مصنوعی دستگاه در مواقع نیاز رطوبت لازم را وارد دستگاه خواهد نمود.

فرایند سنجش و کنترل دما و رطوبت در تمامی دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری به وسیله سنسور فوق العاده پیشرفته SHT صورت می گیرد و سیستم های منطق فازی و هوش مصنوعی دستگاه پروسه تولید گرما و رطوبت را بر عهده دارد و نیازی به دخالت کاربر نخواهد بود. هم چنین چرخش تخم ها و تهویه هوا نیز به کمک هوش مصنوعی دستگاه انجام خواهد گرفت، بنابراین نباید از لحاظ این دو مورد نگران بود.

چرخش تخم ها در ایزی باتور ۱ و ۲ و دستگاه های جوجه کشی صنعتی و نیمه صنعتی به صورت ۴۵ درجه می باشد، یعنی ۴۵ درجه به راست و ۴۵ درجه به چپ که موتور های چرخاننده به صورت خودکار این عمل را انجام خواهند داد.

اما در ایزی باتور ۵ و ۶ چرخش تخم ها به صورت ۳۶۰ درجه است که راندمان جوجه کشی را به شدت افزایش خواهد داد. در ایزی باتور ۳ و ۴ نیز که در آینده به بازار ارائه خواهد شد، چرخش تخم ها با استفاده از غلتک بوده و نیازی به استفاده از شانه نخواهد بود و از همان غلتک ها به عنوان هچر نیز می توان استفاده نمود.

آشنایی با مفهوم ستر و هچر

آشنایی با مفهوم ستر و هچر
آشنایی با مفهوم ستر و هچر

قبل از اینکه نحوه کار با دستگاه های جوجه کشی را به شما آموزش دهیم، لازم است شما را با مفهوم ستر و هچر آشنا کنیم.
دوره جوجه کشی هر پرنده ای شامل دو دوره خواهد بود که به نام های دوره ستر و دوره هچر شناخته شده اند.

در دوره ستر چرخش تخم ها باید به صورت مداوم انجام پذیرد تا جوجه از تمامی قسمت های زرده تغذیه کنند و به دیواره تخم نچسبند زیرا در صورت عدم چرخش احتمال ناقص و فلج بودن آنها وجود خواهد داشت.

دوره هچر نیز به ۳ روز آخر هر دوره جوجه کشی گفته می شود، در دوره هچر چرخش تخم ها باید متوقف شود، برای این منظور یا باید سیستم چرخش تخم ها را متوقف نمود و یا باید تخم های در آستانه هچ را به سبد هچر منتقل نمود.

دوره جوجه کشی پرنده های مختلف همراه با دما و رطوبت دوران ستر و هچر در جدول زیر آمده است :

نوع پرنده دوره جوجه کشی تعداد روز های ستر تعداد روز های هچر دمای ستر رطوبت ستر دمای هچر رطوبت هچر
مرغ ۲۱ روز ۱۸ روز ۳ روز ۳۷.۷ ۶۰ ۳۷.۲ ۷۰
بلدرچین ۱۸ روز ۱۵ روز ۳ روز ۳۷.۷ ۶۵ ۳۷.۲ ۷۵
بوقلمون ۲۸ روز ۲۵ روز ۳ روز ۳۸ ۶۰ ۳۷.۵ ۷۰
اردک ۲۸ روز ۲۵ روز ۳ روز ۳۸ ۷۰ ۳۷.۵ ۸۰
غاز ۳۵ روز ۳۲ روز ۳ روز ۳۸ ۷۵ ۳۷.۵ ۸۵
کبک ۲۴ روز ۲۱ روز ۳ روز ۳۷.۵ ۶۰ ۳۷ ۷۵
قرقاول ۲۵ روز ۲۲ روز ۳ روز ۳۶.۶ ۶۵ ۳۷.۲ ۸۰
شترمرغ ۴۲ روز ۳۹ روز ۳ روز ۳۶.۳ ۲۵ ۳۶.۶ ۳۰

 

آموزش کار با دستگاه های جوجه کشی خانگی

دستگاه های جوجه کشی خانگی اسکندری در حال حاضر شامل ایزی باتور ۱، ایزی باتور ۲، ایزی باتور ۵ و ایزی باتور ۶ می باشند که هر کدام دارای مزیت ها و معایب مختص به خودشان هستند، پس از اینکه تخم های نطفه دار پرنده مورد نظر خود را تهیه نمودید، باید آنها را قبل از قرار دادن داخل دستگاه ضد عفونی کنید، روش ضد عفونی کردن تخم ها در نکات بالا توضیح داده شد.

آموزش کار با ایزی باتور ۱ و ۲

دستگاه جوجه کشی 48 تایی ایزی باتور یک
دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی ایزی باتور یک

اگر از دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۱ یا ایزی باتور ۲ ( دستگاه جوجه کشی ۴۸ یا ۹۶ تایی ) استفاده می کنید، باید شانه های مخصوص تخم هر پرنده را تهیه نمایید، اگر از تخم مرغ یا تخم قرقاول جوجه کشی خواهید کرد، شانه های سایز متوسط ، اگر از تخم اردک و غاز جوجه کشی خواهید کرد، شانه های سایز بزرگ و اگر از تخم بلدرچین یا کبک یا کبوتر جوجه کشی خواهید کرد، شانه های سایز کوچک را تهیه فرمایید.

دستگاه های جوجه کشی خانگی قادر به جوجه کشی از تخم شترمرغ ها نخواهد بود.لطفا دقت فرمایید که فقط ایزی باتور ۲ قابلیت ستر و هچر همزمان دارد، بنابراین اگر از ایزی باتور ۱ استفاده می کنید، باید منتظر بمانید تا تمامی تخم ها به دوره هچر برسند و سپس همگی را با هم به سبد هچر منتقل کنید. ولی با توجه به اینکه ایزی باتور ۲ دارای دو شانه می باشد، بنابراین از یک شانه به عنوان ستر می توانید استفاده کنید و به جای شانه دوم نیز می توانید سبد هچر را قرار دهید.

دستگاه جوجه کشی 96 تایی ایزی باتور دو
دستگاه جوجه کشی ۹۶ تایی ایزی باتور دو

برای شروع جوجه کشی ابتدا باید دستگاه را به مدت ۲۴ ساعت تست نمایید تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید، برای روشن نمودن دستگاه ابتدا باید ظرف آب درون دستگاه را پر از آب نموده و درون دستگاه قرار دهید و شانه ها را نیز در جای خودشان قرار دهید، یادتان باشد این یک عملیات تستی است و نباید هیچ تخمی درون دستگاه قرار دهید.

سپس سوکت مربوط به شانه ها را به برد دستگاه متصل خواهید نمود، درب دستگاه را بسته و کابل برق را به درگاه تعبیه شده روی برد متصل نمایید، سپس نمایشگر های دستگاه روشن خواهد شد و شما می توانید با استفاده از دکمه SET و دکمه های بالا و پایین اقدام به انتخاب پرنده مورد نظر خود می نمایید و اگر هم می خواهید دما و رطوبت را به صورت دستی انتخاب کنید باید گزینه دستی را انتخاب نمایید، پس از انتخاب پرنده مورد نظر و زدن دکمه SET نوبت به انتخاب تعداد روزهای جوجه کشی خواهد بود که به صورت پیشفرض باید را روی صفر باشد.

پس از گذشت ۲۴ ساعت در صورتی که دما و رطوبت مقدار تعیین شده توسط شما را نشان داد، پس دستگاه سالم بوده و اماده جوجه کشی می باشد، اما اگر در نمایش اعداد دما و رطوبت دچار خطا شده باشد باید با بخش خدمات پس از فروش تماس بگیرد تا راهنمایی های لازم صورت بگیرد، در صورت موفق بودن عملیات تست می توانید تخم های مورد نظر را درون شانه ها گذاشته و دستگاه را بر روی پرنده مورد نظر و روز جوجه کشی صفر انتخاب نمایید تا عملیات جوجه کشی آغاز شود.

تخم نطفه دار در شانه جوجه کشی
تخم نطفه دار در شانه جوجه کشی

لطفا توجه نمایید آداپتور تعبیه شده در دستگاه به منظور امنیت دستگاه می باشد، بنابراین نیازی به استفاده از محافظ برق نیست و با خیال راحت می توانید آداپتور را به برق ۲۲۰ ولت متصل نمایید. در صورت قطع شدن برق شهری می توانید از باتری ماشین به منظور برق رسانی به دستگاه استفاده کنید.

شانه جوجه کشی دو طبقه ای ایزی باتور 2
شانه جوجه کشی دو طبقه ای ایزی باتور ۲

در ایزی باتور ۱ با توجه به اینکه یک شانه وجود دارد، بنابراین شما باید همه تخم ها را به یکباره درون دستگاه بگذارید و با رسیدن به روز هچر باید همه تخم ها را با هم از شانه ها بیرون آورده و درون سبد هچر قرار دهید، اما در ایزی باتور ۲ با توجه به اینکه ۲ شانه وجود دارد، شما می توانید تخم ها را در ۲ دوره مختلف داخل دستگاه قرار دهید و تخم های شانه اول که به دوره هچر رسید می توانید آنها را درون سبد هچر قرار داده و شانه دوم را نیز روی سبد هچر قرار دهید، با توجه به اینکه در قسمت پایین دستگاه رطوبت بیشتر و دمای کمتر وجود دارد، بنابراین نیازی به تنظیم مجدد دما و رطوبت در دوره هچر نخواهد بود و جوجه ها با دما و رطوبت دوره ستر نیز قادر به بیرون آمدن از تخم خواهند بود.

آموزش کار با ایزی باتور ۵ و ۶

دستگاه جوجه کشی ارزان ایزی باتور 5
دستگاه جوجه کشی ارزان ایزی باتور ۵

دستگاه جوجه کشی خانگی ایزی باتور ۵ و ۶ ظرفیت قرارگیری ۱۲ تخم مرغ را دارند، بنابراین برای کسانی که قصد نگهداری از پرندگان بومی و زینتی را دارند بسیار مناسب خواهد بود، علاوه بر این شانه های این دستگاه ها به صورت همه کاره بوده و نیازی به خرید چند شانه مختلف نخواهد بود و با استفاده از همان شانه قادر به جوجه کشی از تخم انواع پرندگان خواهید بود.

برای شروع کار همانند مرحله قبل باید ابتدا دستگاه را تست نمایید، با توجه به اینکه ایزی باتور ۵ فقط دارای یک نمایشگر است، بنابراین برای تنظیم دما باید دکمه ست یا تنظیم را زده و با استفاده از دکمه های بالا و پایین دمای مورد نظر خود را تنظیم خواهید نمود و با توجه به اینکه ایزی باتور ۵ دارای کارکرد ساده ای می باشد بنابراین نیازی به تنظیم رطوبت و چرخش و روز شمار نخواهد بود، رطوبت دستگاه با استفاده از ظرف آب تامین خواهد شد و چرخش دستگاه نیز به صورت خودکار انجام می گیرد.

اما در این دستگاه نیز همانند سایر دستگاه ها از سنسور فوق العاده دقیق SHT استفاده شده است و این بدین معنی نباشد که دستگاه بی کیفیت است، بلکه برای کسانی طراحی شده که می خواهند جوجه کشی را در مدارس و آزمایشگاه ها انجام بدهند.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ایزی باتور 6
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ایزی باتور ۶

دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۶ نسخه پیشرفته تر دارد و امکان تنظیم دما، رطوبت و روز شمار وجود خواهد داشت، برای شروع به کار بایستی پمپ آب را پر از آب نموده و به دستگاه متصل نمایید، سپس کابل برق ورودی را متصل نموده و دستگاه بلافاصله با صدای بوق روشن خواهد شد، در صورت فشار دادن دکمه set قادر به تنظیم دما و رطوبت و روز جوجه کشی خواهید بود، دما و رطوبت مورد نظر خود را وارد نموده و اجازه بدهید تا دستگاه به مدت ۲۴ ساعت به کار خود ادامه دهد، در صورت نرمال بودن شرایط می توانید تخم های مورد نظر خود را درون دستگاه قرار دهید و روز شمار آن را صفر کنید تا عملیات جوجه کشی آغاز شود.

ایزی باتور ۵ و ۶ ستر و هچر همزمان ندارد، بنابراین شما باید تمام تخم ها را به یکباره درون دستگاه قرار دهید و برای تبدیل نمودن ستر به هچر نیز کافیست شانه های بین تخم ها را بردارید و اجازه بیرون آمدن را به جوجه ها بدهید. جوجه ها پس از بیرون آمدن از تخم باید به مدت ۲۴ ساعت داخل دستگاه بمانند تا انرژی و توانایی کافی برای حرکت و غذا خوردن را به دست بیاورد.

 

آموزش کار با دستگاه های جوجه کشی صنعتی و نیمه صنعتی اسکندری

دستگاه جوجه کشی صنعتی اسکندری
دستگاه جوجه کشی صنعتی اسکندری

این دستگاه ها از بدنه pvc برخوردار بوده و قابلیت ستر و هچر همزمان را دارند، هم چنین برای جوجه کشی از تخم انواع پرندگان اهلی و ماکیان مناسب می باشد. برخی از این دستگاه ها با برد jdr 800 وارد بازار شده و نسخه های پیشرفته تر با jdr900 وارد بازار شده اند، هم چنین دستگاه های جوجه کشی صنعتی نسل جدید نیز با jdr950 وارد بازار شده اند که هر کدام دارای امکانات و عملکرد های بخصوصی هستند که نحوه کار با برد ها در آموزش های جداگانه خدمت شما خریداران گرامی ارائه شده است.

تمامی دستگاه های جوجه کشی صنعتی و نیمه صنعتی اسکندری دارای سیستم و کارکرد مشابهی می باشند و تنها تفاوت در تعداد شانه ها و راک های جوجه کشی، ابعاد دستگاه، موتور و سایر قطعات خواهد بود. بنابراین نحوه کار تمامی دستگاه ها مشابه یکدیگر خواهد بود و این مورد را به صورت کلی توضیح خواهیم داد.

قبل از اقدام به جوجه کشی باید دستگاه را تست نمایید، برای این منظور ابتدا ظرف آب مورد در دستگاه و یا اولتراسونیک ارسال شده همراه دستگاه را پر آب نموده و به دستگاه متصل نمایید، سپس پاور دستگاه را به برق ۲۲۰ ولت خانگی متصل خواهید نمود، پس از اتصال برق صدای بوق ممتدی را خواهید شنید و تمام نمایشگر های دستگاه روشن خواهد شد، انگشت خود را ۳ ثانیه بر روی دکمه تنظیم نگه دارید تا امکان تنظیم دما و رطوبت و روز های جوجه کشی وجود داشته باشد، اما اگر می خواهید از سیستم انتخاب پرنده استفاده کنید، می توانید دکمه انتخاب پرنده را به صورت متوالی بزنید تا پرنده مورد نظر شما انتخاب شود، پس از انتخاب شدن پرنده، دما و رطوبت به صورت خودکار برای ان پرنده تنظیم خواهد شد و عملیات جوجه کشی آغاز خواهد شد، سیستم چرخش و سیستم تهویه دستگاه به صورت خودکار انجام خواهد گرفت.

در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند تست، می توانید تخم های نطفه دار مورد نظر خود را درون دستگاه بگذارید، لطفا توجه فرمایید که چون شما تخم ها را در یک محیط سرد با درجه دمایی ۱۵ درجه سانتی گراد نگهداری کرده بودید و دمای داخل دستگاه نیز ۳۷ درجه سانتی گراد می باشد، بنابراین در صورت انتقال ناگهانی تخم ها، به آنها شک دمایی وارد خواهد شد و نطفه های درون تخم از بین خواهند رفت، بنابراین پیشنهاد می شود حتما آنها را به مدت ۱ ساعت در دمای ۲۵ الی ۳۰ درجه قرار دهید تا کاملا اماده جوجه کشی شوند.

لطفا توجه فرمایید که شانه های جوجه کشی تمامی دستگاه ها به صورت همه کاره بوده و کافیست تا تخم ها را به صورت افقی یا به پهلو داخل شانه ها قرار دهید و ما بین هر ردیف از تخم ها نیز جداکننده ها را قرار دهید تا هنگام چرخش راک ها تخم ها دچار ضرب دیدگی و شکستگی نشوند.

با توجه به اینکه تمامی دستگاه های جوجه کشی صنعتی اسکندری از سیستم ستر و هچر همزمان برخوردارند، بنابراین شما هر هفته می توانید تخم های جدید داخل دستگاه قرار دهید و از طرف دیگر نیز تخم های در آستانه هچ را در قسمت پایینی دستگاه قرار دهید بدون اینکه آنها را از سبد خارج نمایید تنها کاری که هنگام انتقال تخم ها از ستر به هچر لازم است انجام دهید، برداشتن جداکننده ها می باشد.
 
با توجه به اینکه امکان قرار داشتن همزمان تخم ها در راک ها و قسمت هچر وجود خواهد داشت، بنابراین نیازی به تغییر دما و رطوبت هنگام انتقال تخم ها به قسمت هچر نیست زیرا طراحی دستگاه به گونه ای است که دمای قسمت بالایی دستگاه بیشتر از قسمت پایین بوده و رطوبت دستگاه نیز در قسمت پایین بیشتر از قسمت بالا می باشد، پس داخل دستگاه شرایط برای ستر و هچر به صورت همزمان فراهم خواهد بود.

نکات قابل توجه پس از جوجه کشی

نکات قابل توجه بعد از جوجه کشی
نکات قابل توجه بعد از جوجه کشی

پس از اینکه تخم ها با موفقیت هچ شدند، لازم است تا شرایط و محیط مناسب آنها را فراهم سازید، آنها باید تا ۲۴ ساعت داخل دستگاه جوجه کشی بمانند تا نیروی لازم برای حرکت و تغذیه را به دست بیاورند و پس از گذشت ۲۴ ساعت می توانید آنها را به بستر مخصوص شان منتقل کنید، به منظور حفظ سلامت جوجه ها حتما از لامپ مادر مصنوعی استفاده کنید زیرا علاوه بر مصرف پایین برق، محیط جوجه ها را نیز ضدعفونی نموده و نور قرمز ساطع شده از آن اصلا برای جوجه ها مضر نمی باشد، هم چنین کف بیشتر را با پوشال های نرم و یا خاک اره بپوشانید تا به پای جوجه ها آسیبی نرسد.

دانخوری و آبخوری و غذای مخصوص جوجه ها را از مکان های معتبر تهیه فرمایید، مولتی ویتامین ها و واکسن های لازم را در زمان مقرر به جوجه ها تزریق کنید.

بررسی دستگاه جوجه کشی اسکندری

نوشته های مشابه

‫۴۰۶ دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز
      باید اول رطوبت محیطت رو بالا ببری تا حداقل به ۵۰ درصد برسه رطوبتش برای این کار میتونی از بخارساز استفاده کنی
      برای افزایش رطوبت دستگاه هم باید آب ظرف رو بیشتر کنی

  1. سلام برای ٢روز آخر برای دستگاه جوجه کشی چکار باید کردروز ١٩

  2. سلام من دستگاه ۵۰۶تایی دارم و امروز تایمر رو روی صفر گذاشتم وستر. فقط باید دریگه های موجود در اطراف رو باز یا بسته بذارم

      1. سلام دستگاه ایزی باتور ۲دارم تایمر رو تنظیم کردم آخر سر دیدم نوشته off چطور روشنش کنم؟

  3. سلام دستگاه جوجه کشی رو همین امروز راه انداختم
    سوالم اینه که فضله های چسبیده به تخم مرغ ها رو با دستمال خشک آرام کندم مشکلی ندارد؟
    یکی از تخم ها یک ترک بسیار کوچک داره اوه بسته هست مشکلی نداره ؟
    و اینکه دستگاه رطوبت سنج عدد ۵۰ رو نشون میده درز گیری هم کردم و اشعه لامپ رو با آلومینیوم به سمت آب فرستادم با این حال خیلی اثر نداشت و از ۴۵ رسید به ۵۰
    چه کاری کنم ؟؟؟؟

    1. تخم ترک دار رو داخل دستگاه نزارین حتی اگه ترک مویی باشه. با دستمال خشک مشکلی نداره . آب رو تو ظرفی بزارین که کمی مسطح تر باشه تا گرما به سطح بیشتری از آب برسه

  4. سلام من دستگاه جوجه کشی ۹۶تایی دارم
    ولی چرخش نداره چطور بصورت دستی بچرخونم ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. از ترنر جوجه کشی استفاده کن
      با کارشناسان فروش تماس بگیری تا راهنماییت کنن

  5. سلام
    من ایزی باتور دو دارم
    روز ۱۸ برای مرغ هستم. دستگاه فقط شانه قرمز داره، سبد هچر کجاست و چجوری تخم مرغ ها به اون سبد منتقل میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋