دلایل خرابی پمپ آب در دستگاه جوجه کشی

خراب شدن پمپ آب دستگاه جوجه کشی

سیستم تولید رطوبت در برخی دستگاه های جوجه کشی شامل پمپ آب میباشد که به صورت خودکار آب مورد نیاز برای تولید رطوبت را به داخل دستگاه منتقل میکند. اما این نوع پمپ ها در اثر استفاده غیر صحیح ممکن است دچار خرابی شوند. قبلا در مقاله ای جداگانه انواع سیستم رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی را معرفی کردیم. در این پست دلایل خرابی پمپ آب در دستگاه های جوجه کشی که پمپ رطوبت ساز دارند را توضیح داده ایم.

چه عواملی باعث خرابی پمپ آب دستگاه جوجه کشی میشود؟

فرایند جوجه کشی به رطوبت بالایی نیاز دارد این بدین معناست که هر مدل دستگاه جوجه کشی برای تولید رطوبت به آب نیاز خواهد داشت. در برخی از دستگاه های جوجه کشی همچون ایزی باتور ۶ یا درنا، از پمپ خودکار برای تأمین آب سیستم رطوبت ساز استفاده شده است. همانطور که میدانید پمپ آب دستگاه جوجه کشی هم در طول ستر و هم در طول هچر برای تأمین رطوبت در زمان های لازم توسط برد فعال میشود. اما گاها عدم رعایت برخی نکات ریز در استفاده از این نوع پمپ ها باعث خرابی سیستم رطوبت ساز میشود.

یکی از این موارد نوع آب و سختی آن میباشد. توجه داشته باشید که آب معمولی یا آب شهری درصدی ناخالصی و آهک دارد که این ناخالصی در برخی شهرها و مناطق حتی کمی زیاد می باشد. وجود ناخالصی و مقدار زیادی آهک در آب به مرور زمان باعث استهلاک شلنگ یا سوراخ شدن آن میشود. چون ناخالصی های موجود در آب به مرور زمان در داخل شلنگ رسوب ایجاد میکنند و باعث سفتی آن میشوند. در نتیجه این رسوب ها مسیر انتقال آب به درستی کار نخواهد کرد و سیستم رطوبت ساز دچار مشکل خواهد شد.

تأثیر آب شهری بر پمپ رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی

پمپ رطوبت ساز در دستگاه جوجه کشی حرفه ای ایزی باتور ۶ دارای یک سیستم آسیاب مانند می باشند. زمانیکه از آب شهری یا معمولی در این دستگاه استفاده میکنید، به مرور زمان شلنگ پمپ در اثر چرخش آسیاب داخل پمپ سوراخ میشود. سوراخ شدن شلنگ باعث نشتی اب به داخل دینام پمپ و موجب سوختگی آن خواهد شد. همچنین در صورتیکه شلنگ پمپ سوراخ شود دیگر آن خلاء لازم در داخل شلنگ برای ایجاد فشار و انتقال آب وجود نخواهد داشت و عملا آب در داخل شلنگ به حرکت در نخواهد آمد.

در سایر دستگاه های جوجه کشی نیز که پمپ آب دارند، اهک موجود در اب شهری بعد از مدتی باعث کند شدن روند انتقال آب و فشار بیشتر به پمپ و خرابی آن میشود.

نحوه جلوگیری از خرابی پمپ آب در دستگاه جوجه کشی

آب شهری و یا آب معدنی یا حتی آب جوشیده دارای مقادیر زیادی ناخالصی و آهک می باشد. برای عملکرد صحیح پمپ رطوبت ساز دستگاه جوجه کشی و حتی در دیگر مدل های دستگاه جوجه کشی، الزاما باید از آب مقطر صنعتی استفاده شود. این نوع آب خلوص بسیار بالایی دارد که در فروشگاه های تجهیزات آزمایشگاهی با قیمت بسیار ارزان میتوانید آن را تهیه کنید.

نحوه جلوگیری از خرابی پمپ آب در دستگاه جوجه کشی - چیکن دیوایس

آب مقطر صنعتی چندین بار تقطیر شده و بخار آن در هر مرحله تقطیر مجددا میعان شده است. برای همین بسیار خالص بوده و باعث ایجاد رسوب نمیشود.

مصرف آب دستگاه جوجه کشی بستگی به آب و هوا و رطوبت نسبی محیط دارد ولی در کل مصرف کمی دارد. بنابراین با هزینه اندک و خرید آب مقطر صنعتی میتوانید مانع از خرابی پمپ دستگاه شوید.

نکته پایانی

عدم استفاده از آب مقطر باعث خرابی پمپ و استهلاک سریع شلنگ پمپ در دستگاه های جوجه کشی میشود. استفاده از آب مقطر در تمامی مدل های دستگاه جوجه کشی توصیه شده است. چون آهک و ناخالصی موجود در آب هم برای سیستم رطوبت ساز و هم برای قطعات داخل دستگاه به مرور زمان مشکل ایجاد میکند. بنابراین در همان ابتدای شروع جوجه کشی برای رسیدن به بیشترین راندمان و عدم خرابی قطعات مختلف دستگاه حتما از اب مقطر صنعتی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام و ارادت
    آیا پمپ خراب قابل تعمیر هست یا باید پمپ جدید خریداری بشه

    1. سلام دوست عزیز
      این بستگی به اشکال قطعه داره
      لطفا با واحد خدمات پس از فروش تماس بگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس