رابطه ستر هچر همزمان با ظرفیت دستگاه جوجه کشی

تأثیر ستر هچر همزمان بر ظرفیت دستگاه جوجه کشی

در دستگاه های جوجه کشی که ستر هچر همزمان دارند ظرفیت کلی دستگاه بعنوان ظرفیت نهایی اعلام شده و دستگاه بدین ترتیب نامگذاری میشود. در این پست از وبلاگ چیکن دیوایس رابطه ستر هچر همزمان با ظرفیت کلی دستگاه را به طور کامل توضیح میدهیم.

طراحی دستگاه های ستر هچر همزمان با دستگاه های تماما ستر کمی متفاوت است. قابلیت ستر هچر همزمان مزایای متعددی دارد که مهمترین آنها جوجه کشی پیوسته، امکان استفاده از تخم های نطفه دار تازه و شروع جوجه کشی بدون معطلی می باشد. همچنین به کمک قابلیت ستر هچر همزمان میتوان جوجه کشی همزمان از پرنده های مختلف را با هم انجام داد.

نحوه محاسبه ظرفیت کلی دستگاه های جوجه کشی ستر هچر همزمان

در دستگاه هایی که ستر هچر همزمان دارند طبقات دستگاه بعنوان ستر قابل استفاده هستند. کف این نوع دستگاه ها نیز بعنوان هچر همزمان قابل استفاده خواهد بود. بعنوان مثال دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی اسکندری، به شکل دو طبقه ستر و یک طبقه هچر طراحی شده است. بخش ستر این دستگاه ظرفیت ۸۴ عدد تخم مرغ و کف دستگاه نیز ظرفیت ۴۲ عدد تخم مرغ را دارد. لذا ظرفیت کلی دستگاه از مجموع این دو بخش یعنی ۸۴+۴۲=۱۲۶ به دست می آید.

بر اساس استانداردهای جهانی ظرفیت دستگاه های جوجه کشی که ستر هچر همزمان دارند، از مجموع ظرفیت ستر و هچر به دست می آید. این استاندارد در دستگاه های جوجه کشی خارجی از جمله آرکام نیز رعایت شده و به وضوح قابل مشاهده است.

تأثیر شانه بر ظرفیت دستگاه جوجه کشی

دستگاه های جوجه کشی اسکندری دارای شانه های همه کاره بوده که این شانه ها در حالت های مختلف میتوانند ظرفیت های متنوعی داشته باشند. بعنوان مثال اگر داخل این شانه ها تخم به صورت ایستاده قرار گیرد، شانه ظرفیت بیشتری خواهد داشت. بعنوان مثال اگر تخم مرغ را در این شانه ها به شکل ایستاده قرار دهید، ظرفیت شانه ۴۹ عدد خواهد بود.

اما اگر تخم ها را به شکل خوابیده در این شانه ها قرار دهید ظرفیت شانه کمتر و به اندازه ۴۲ عدد خواهد شد. همچنین اندازه تخم برخی از نژادهای یک پرنده کمی بزرگتر از حد معمول یا کمی کوچکتر از حد معمول می باشد که این موضوع نیز میتواند باعث کاهش یا افزایش ظرفیت نهایی دستگاه شود.

هر چند که شانه های همه کاره ظرفیت بیشتری دارند اما ظرفیت نهایی تمامی دستگاه های جوجه کشی صنعتی اسکندری بر اساس متوسط ظرفیت این شانه ها یعنی ۴۲ تایی در نظر گرفته شده است. بعنوان مثال ظرفیت دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی که ۴ شانه همه کاره دارد از مجموع ظرفیت ۴ عدد شانه ۴۲ تایی به دست آمده است. اگر ظرفیت شانه ها را ۴۹ تایی در نظر بگیریم ظرفیت دستگاه مطمئنا کمی بیشتر از ۱۶۸ عدد خواهد بود.

نکته: دستگاه های جوجه کشی اسکندری با قابلیت ستر هچر همزمان طراحی و تولید میشوند. در صورت درخواست و سفارش مشتری امکان تولید دستگاه به شکل تماما ستر نیز وجود دارد. اما در این صورت دیگر به شکل تدریجی نمیتوانید به داخل دستگاه تخم نطفه دار اضافه کنید و تمامی تخم ها باید به یکباره در داخل دستگاه قرار گیرند.

جمع بندی

دستگاه هایی که شانه سنتی یا قدیمی دارند و فاقد ستر هچر همزمان می باشند، ظرفیت ثابتی دارند و تمام ظرفیت این نوع دستگاه ها برای ستر یا هچر قابل استفاده می باشد. اما در این نوع دستگاه ها تمامی تخم ها باید به یکباره داخل دستگاه قرار گیرند و به هیچ عنوان در وسط جوجه کشی نمیتوان تخم نطفه دار جدید به داخل دستگاه اضافه کرد.

اما در دستگاه هایی که ستر هچر همزمان دارند، امکان اضافه کردن تخم نطفه دار تازه در وسط جوجه کشی فراهم می باشد. همچنین با توجه یه اینکه این نوع دستگاه، همزمان میتواند ستر و هچر با هم داشته باشد، ظرفیت کلی بر اساس ظرفیت ستر و هچر به دست می آید. ظرفیت تمامی دستگاه های جوجه کشی سوپر مینیاتور اسکندری نیز از مجموع ستر و هچر و بر اساس ظرفیت استاندارد شانه همه کاره به دست می آید. با این حال برای برخی از پرندگان ظرفیت دستگاه ممکن است کمی بیشتر و یا کمی کمتر از ظرفیت نامی دستگاه باشد.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. دستگاهی که قسمت هچ تبدیل ب ستر بشه
    از خصوصیات و قابلیت های دیگش کم نمیشه؟
    که بعد بشه باز اون قسمت ستر شده رو به هچ بر گردوند؟

    1. بستگی به سیستم تهویش داره ، شرکت هایی که دستگاه هچری رو تبدیل به ستری میکنن ، در سیستم تهویش هم مقدار کمی تغییر ایجاد میکنن
      اگه ستر هچر همزمان هست و امکان نصب موتور رو هم داره ، اوکی خواهد بود ، قبل از جوجه کشی باهاش، با استفاده از قرار دادن دماسنج های بنام مثل کیمو و تستو، دما رو در اون طبقه و طبقه های بالاتر چک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس