مرغ نیوهمشایر New Hampshire | خروس نیوهمشایر

 

معرفی مرغ و خروس نژاد نیوهمشایر New Hampshire

نام انگلیسی: New Hampshire

نام فارسی: نیوهمشایر

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور 3
دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳
» مناسب برای جوجه کشی از مرغ
» دارای پمپ آب اتوماتیک
» دارای راک های دوار غلطکی ۳۶۰ درجه
قیمت : ۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان

نیوهمشایر New Hampshire : این نژاد تقریباً نژاد جدیدی است که از نژاد رد ایلند منشأ گرفته است. بدن آن به جمع و جوری نژاد رد ایلند رد نیست. برای اولین بار این نژاد در ناحیه نیوهمشایر آمریکا به دست آمده است. این نژاد در سال های اخیر در تمام دنیا توجه مرغداران را به خود معطوف داشته است. نژاد تخمی و گوشتی و در شرایط روستایی به خوبی مقاوم می باشد. دو گونه گوشتی وتخم گذار دارد. تخم آن بزرگ بوده و میزان جوجه درآوری آن بالاست.

مرغ نیوهمشایر یکی از نژادهای مهم برای پرورش مرغ بومی با سرمایه کم میباشد. این مرغ ها گوشت خوبی داشته و سریع وزن گیری میکنند. همچنین تخمگذاری مناسبی دارند ولی کمتر بعنوان مرغ محلی تخمگذار از آنها استفاده میشود. یکی از ویژگی های برجسته مرغ نیوهمپشایر این است که برای پرورش آنها محدودیت آب و هوایی وجود ندارد و در مناطق مختلف میتواند زندگی کند. در این نوشته از سایت چیکن دیوایس بیشتر در مورد این نژاد و ویژگی های آن بحث خواهیم کرد.

تاریخچه مرغ و خروس نیوهمشایر

این نژاد که به نیوهمشایر قرمز نیز شهرت دارد متعلق به ایالت New Hampshire آمریکا می باشد و نام آن از آنجا سرچشمه گرفته است. مرغ نیوهمشایر یک نژاد خالص نیست بلکه آنها در سال ۱۹۱۵ از نژاد مرغ رد آیلند رد حاصل شدند. در طول سال ها این نژاد آنقدر دستخوش تغییرات اصلاح نژادی گردید تا بالاخره در سال ۱۹۳۵بعنوان یک نژاد استاندارد معرفی شد. این نژاد در ابتدا بعنوان یک نژاد تجاری برای تولید گوشت پرورش و توسعه داده شد.

هدف اصلی اصلاح نژاد مرغ نیوهمپشایر این بود که در مقایسه با مرغ رد آیلند رد گوشت بیشتری داشته باشد و در نتیجه تخمگذاری آن کم شود. البته این نژاد بعنوان نژاد دو منظوره ای نیز شناخته میشود ولی تخمگذاری قابل توجهی ندارند. بعدها پرورش این نژاد در کشورهای اروپایی همچون انگلیس، آلمان، هلند و غیره گسترش پیدا کرد. مرغ نیوهمشایر از جمله نژادهایی است که در داخل ایران نیز به وفور یافت شده و بعنوان مرغ محلی و نژاد گوشتی سودمند در مناطق مختلفی پرورش داده میشود.

خصوصیات و ویژگی های ظاهری مرغ نیوهمپشایر

جوجه های نیوهمپشایر سرعت رشد بالایی داشته و زود بالغ میشوند. پرهای بدن آنها در مقایسه با دیگر نژادها سریع رشد میکند. این واریته ها همچنین تخم مرغ های بزرگ و به رنگ قهوه ای روشن میگذارند. البته برخی از گونه های آن تخم های قهوه ای تیره میگذارند. میزان تخمگذاری آنها به طور معمول ۳ عدد در هفته میباشد و به طور متوسط سالیانه ۱۳۰ عدد تخم تولید میکنند. لازم به ذکر است که مرغ های نیوهمشایر در سن ۵.۵ الی ۶ ماهگی بالغ میشوند.

مرغ های New Hampshire بدنی گود و پهن دارند. پرهای آنها سریع رشد میکند. این نوع مرغ ها غریزه کرچی قوی داشته و برای جوجه کشی طبیعی مناسب هستند. در این نژاد، رنگ پرها به رنگ قهوه ای روشن و یا قهوه ای بلوطی می باشد که در زیر آفتاب اغلب پرها کم رنگ تر دیده میشوند.

تاج و ریش در مرغ ها کوچک، کوتاه و کمی شل بوده ولی در خروس های نیوهمشایر اندازه تاج و ریش بزرگ تر می باشد. مرغ نیوهمشایر عمدتا برای تولید گوشت و بعنوان مرغ بومی و روستایی پرورش داده میشوند. زیرا گوشت آنها در مقایسه با بیشتر نژادهای دیگر لذیذتر میباشد. وزن مرغ نیوهمشایر در حدود ۳ کیلو گرم و وزن خروس آن در حدود ۴ کیلوگرم می باشد. همچنین پوست پا و نوک در این مرغ ها زرد رنگ بوده و قلم پاها بدون پر و ۴ انگشتی است.

عکس-مرغ-نیوهمشایر- فروشگاه چیکن دیوایسرفتار و شخصیت مرغ های نیوهمشایر

این نوع مرغ و خروس ها میتوانند شخصیت های متفاوتی داشته باشند. برخی از آنها پرخاشگر بوده و برخی دیگر نیز آرام، مطیع و کنجکاو هستند. البته اغلب این نوع مرغ و خروس ها خلق و خوی آرام و صدای کمی دارند و به همین دلیل برای پرورش در منزل بعنوان طیور خانگی بسیار ایده آل هستند. باید توجه داشته باشید که این مرغ ها محیطهای شلوغ را دوست ندارند.

مرغ های نیوهمشایر به راحتی میتوانند زندگی در قفس را تحمل کنید ولی فضای باز و ازاد برای نگهداری آنها مناسب است. این مرغ ها علاقه چندانی به پرواز نداشته و به دلیل وزن سنگین آنچنان نمیتواند از ارتفاع های بلند رد شوند.

همچنین نژاد نیوهمپشایر تحمل آب و هوای مختلفی دارد ولی با آب و هوای سرد سازگاری بیشتری دارد تا مناطق گرم و خشک. از دیگر ویژگی این مرغ ها میتوان به مقاومت بالای آنها در برابر بیماری اشاره کرد و نیاز کمتری به واکسیناسیون پیدا میکنند و تلفات کمتری دارند. به همین دلیل این نوع مرغ ها از جمله نژادهای مهم برای پرورش مرغ بومی میباشند.

نگهداری، تغذیه و جوجه کشی مرغ نیوهمشایر

مرغ و خروس نیوهمشایر همانند دیگر مرغ ها از تغذیه و دوره جوجه کشی یکسانی برخودار هستند. نگهداری از این مرغ ها نیز آسان بوده و اگر آنها در فضای باز نگهداری شوند میتوانند بخش زیادی از احتیاجات غذایی خود را تأمین کنند. همانطور که در متن بالا به آن اشاره شد، نژاد نیوهمشایر از جمله نژادهایی است که غریزه مادری و کرچی قوی دارد.

این نوع مرغ ها برای جوجه کشی طبیعی بسیار ایده ال می باشند و مادران خوبی برای جوجه هایشان هستند. البته کرچ شدن این نوع مرغان همانند دیگر نژادها بیشتر در فصل بهار اتفاق می افتد. بنابراین برای جوجه کشی در فصل های دیگر، پرورش دهندگان میتوانند از ماشین جوجه کشی استفاده کنند.

New-Hampshire

در ایران پرورش دهندگان محلی آنچنان به نژاد مرغ ها اهمیت نمیدهند و بدون شناخت ویژگی های یک نژاد اقدام به پرورش آن میکنند. همین امر باعث میشود که از تلاقی نژادهای مختلف، مرغ های ضعیف حاصل شوند. در حالیکه اگر با خصوصیات و برتری های یک نژاد آشنا باشید بهتر میتوانید به اهداف خود برسید.

مرغ نیوهمشایر نیز برای پرورش دهندگانی مناسب است که به دنبال یک نژاد محلی هستد که تخمگذاری کمتر و گوشت بیشتری داشته باشد؛ تخم مرغ های محلی بزرگی تولید کند؛ با آب و هوای سرد سازگار باشد؛ ارام و کم صدا باشد؛ در برابر بیماری قوی بوده و به خوبی کرچ شود.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    مرغ نیوهمشایر من چند تا جوجه در آوارده ولی داشت اونا رو می‌کشت منم از مرغ جدا شون کردم ، الانم ۱۸ساعت از تولد جوجه ها میگزره ولی جوجم بلند نمیشه ، تمنا میکنه ، ناله میکنه
    برای درمانش چیکار کنم ؟علتش چیه؟
    راستی بهش خیلی کم هویج دادم(البته به زور) ویه کمی اب هندوانه و اب و قند(محلول ۱۰٪ قند ۹۰٪ آب)و (هندوانه و آب قند رو مخلوط نکردم)

    1. سلام براشون دان استارتر بخرید و محیط رو تا ۳۳ درجه سانتی گراد گرم کنید
      زیر پاشون پوشال بریزید

  2. سلام یه سوال دیگه داشتم
    من مرغ نیو همشایرم رو روی تخم گذاشتم جوجه ها در اومدن اما مرغم جوجه هارو میزد البته کرچ هم نبود ولی رو تخم ها می خوابید (هم تخم می‌گذاشت هم رو ی تخم ها می خوابید)دلیل اینکه جوجه هارو میزد این بود که کرچ نبود؟
    و یه سوال دیگه
    مرغ هام تخم گذاری شوند قطع شده
    برای اینکه دوباره تخم گذاری شون خوب بشه باید چیکار کنم؟

    1. جوجه ها رو از مرغ جدا کنید و خودتون پرورشش بدید
      تخم گذاری مرغ ها در فصل سرما قطع میشه ، طبیعیه

  3. سلام وقت بخیر
    مرغ نیوهمشایر من تخم‌ های کشیده میگذاره
    و اگه با ناخن روی پوسته تخم‌ بکشید صداش با صدای تخم بلک استارم فرق داره
    برای درمانش باید چیکار کنم؟
    و یه مرغ دیگه هم دارم که گاهی اوقات روی تخمش لکه است

  4. یک سوال داشتم
    من یه مرغ نیوهمشایر دارم که خروس هام پراش رو کندن
    برای اینکه پراش سریع تر در بیان باید چیکار کنم؟

    1. حتما مرغ رو جدا کن
      محیطش گرم و تمیز باشه تا عفونت نکنه
      از مواد غذایی دارای پروتئین بالا استفاده کن

  5. سلام. اگر نژادهایی از مرغ که تهیه مولد یا جوجه آن نژادها خیلی سخت است از سایت ها تخم نطفه دار آن نژادها را بخرم به نظرتان چطور است؟ البته من دستگاه جوجه کشی ندارم و می خواهم تخم ها را زیر پای مرغ بخوابانم.

    1. اصلا از سایت ها نخرید چون کلاه-بر-دا-ری در مورد تخم نطفه دار زیاد شده
      حتما به صورت حضوری و به خود پرورش دهنده های همان نژاد مراجعه کنید تا مولدها رو از نزدیک ببینید ، در غیر این صورت شکی نیست که کلا-ه-بر-دا-رن

  6. سلام. خواهش می کنم بفرمایید کجا این نژاد برای فروش هست من خیلی تمایل دارم بخرم اما هر چه گشتم پیدا نکردم.

    1. اصولا از سایت های اگهی و یا بازارچه های محلی حیوانات می تونید پیدا کنید
      با اینکه یک آشنا پیدا کنید که جوجه چند روزه یا تخم نطفه دارش رو از کشورهای خارجی براتون بیاره که اونم دردسر زیادی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس