آموزش چگونگی پرورش بوقلمون در پشت بام خانه

پرورش بوقلمون در پشت بام خانه

پرورش بوقلمون در پشت بام خانه نیز شکلی از پرورش بوقلمون است که افراد زیادی این شیوه پرورشی را برگزیده اند. نکته حائز اهمیت در این روش این است که در مکان هایی مانند داخل حیاط و پشت بام خانه تعداد مشخصی از آنها را می توان پرورش داد. زیرا تعداد بیشتر از حد مجاز برای همسایگان مزاحمت هایی ایجاد خواهد کرد.

در این نوشته می خواهیم شما را در مورد راهکار راه اندازی مکان پرورش بوقلمون ها در پشت بام خانه راهنمایی کنیم، پس اگر به این پرنده ها علاقه مند هستید حتما ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید. 

پرورش بوقلمون در پشت بام خانه
پرورش بوقلمون در پشت بام خانه

شرایط لازم برای پرورش بوقلمون در پشت بام خانه

اولین شرط برای پرورش این پرنده داشتن علاقه به آنهاست. مسلما بوقلمون ها نیز مانند هر پرنده دیگری دردسرها و بیماری های خاص خود را دارد، پس داشتن علاقه سبب خواهد شد تا شما این مشکلات و دردسرهای پرورش را بپذیرید و در جهت رفع آنها نهایت تلاش خود را بکنید. پس باید کسب درآمد را در مرحله بعدی قرار داده و همواره سعی کنید به این پرنده ها علاقه بروزید. 

برای شروع این کار باید از استاندارد بودن پشت بام خانه خود مطمئن باشید، در پشت بام شما حتما باید ناودان های مناسبی وجود داشته باشد تا مانع از جمع شدن آب باران در پشت بام شود. حتما باید ایزوگام کاری شده باشد تا به راحتی بتوان اتاق پرورش بوقلمون ها، ظروف دانخوری و آبخوری و سایر تجهیزات را مورد شستشو قرار داد. اگر پشت بام خانه شما چنین ویژگی هایی دارد می توانید پرورش بوقلمون در پشت بام خانه را استارت بزنید. 

آماده سازی مکان پرورش بوقلمون ها

 

آماده سازی مکان پرورش بوقلمون ها
آماده سازی مکان پرورش بوقلمون ها

برای شروع کار ابتدا باید مکان مناسبی را برای بوقلمون ها تدارک دید، سپس اقدام به خرید جوجه بوقلمون یا بوقلمون بالغ نمود. به علاوه می توانید با خرید یک دستگاه جوجه کشی خانگی اقدام به جوجه کشی از تخم های نطفه دار  بوقلمون کنید.

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳
» بهره گیری از قطعاتی درجه یک با طول عمر بالا
» کارکرد کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به دانش فنی
» دارای شانه های غلتکی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه
قیمت : ۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان

برای ساخت دیوارها و سقف این اتاق می توانید از ایرانت های پلاستیکی یا فلزی، الوار های چوبی و یا شاخه های بافته شده چوب استفاده کنید. 

پس از ساخت اتاق باید در دو طرف دیوار سوراخ هایی ایجاد کنید و در آن سوراخ ها اقدام به نصب فن های تهویه بکنید، وجود فن تهویه مانع از جمع شدن گازهای سمی داخل اتاق شده و به خنک کردن آن در فصل تابستان نیز کمک خواهد کرد. 

سپس کف اتاق را با خاک اره، گیاهان خشک و پوشال های نرم بپوشانید تا مانع از سوراخ شدن ایزوگام شود و به علاوه به دلیل دفع زیاد فضولات بسیار لیز خواهد شد که در صورت استفاده از این مواد از حالت لیزی نیز جلوگیری خواهد شد. 

خرید جوجه بوقلمون و یا بوقلمون بالغ

هدف برخی از افراد از پرورش بوقلمون در پشت بام خانه دریافت تخم از آنهاست، اما افرادی نیز هستند که جوجه یک روزه این پرنده را تهیه نموده و پس از پروار بندی روانه بازار می کنند. شما نیز باید تصمیم خود را بگیرید که آیا می خواهید از تخم های این پرنده استفاده کنید و یا از پرورش و فروش جوجه ها کسب درآمد کنید. 

پیشنهاد ما روش دوم است چرا که از این طریق هم درآمد خود را افزایش خواهید داد و هم به تامین منابع پروتئینی خانواده خود کمک خواهید کرد. جوجه بوقلمون ها معمولا در عرض ۵ الی ۶ ماه کاملا رشد کرده و آماده فروش خواهند شد. آنها در طول این مدت حدود ۳۰ الی ۴۰ کیلو مواد غذایی مصرف خواهند کرد.

 

پرورش بوقلمون در پشت بام
پرورش بوقلمون در پشت بام

البته افراد دیگری نیز هستند که به جای خرید جوجه، تخم نطفه دار این پرنده را همراه با دستگاه جوجه کشی خریداری می کنند و خودشان اقدام به تولید جوجه یک روزه می کنند که این کار تاثیر زیادی در افزایش درآمد آنها خواهد داشت. داشتن مکانی مناسب برای قرار دادن دستگاه جوجه کشی و وقت کافی برای سر زدن مداوم به دستگاه از الزامات این روش می باشد. برای دریافت راهنمایی کامل در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله پرورش بوقلمون گوشتی مطالعه شود.

مراقبت و تغذیه جوجه ها و بوقلمون های بالغ

پس از تهیه جوجه ها باید از آنها به شدت مراقبت کنید چرا که بسیار مستعد بیماری هستند و در صورت کمترین بی توجهی با تلف شدن آنها روبرو خواهید شد، حتما باید در مکان قرار دهی جوجه ها لامپ مادر مصنوعی وجود داشته باشد و دمای محیط آنها را بین ۲۸ الی ۳۲ درجه سانتیگراد نگه دارید و به تعداد مناسب دانخوری و آبخوری در محیط آنها قرار دهید. برای دریافت راهنمایی کامل در مورد جوجه ها و بوقلمونهای بالغ می توانید مقاله تغذیه و مراقبت بوقلمون ها را مطالعه بفرمایید. 

تغذیه بوقلمون
تغذیه بوقلمون

رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری ها 

همانطور که می دانید بوقلمون ها جزو ماهیان حساس به شمار می رود و با کمترین بی دقتی با بیماری آنها روبرو خواهید شد، پس برای مراقبت از این پرنده گوشتی حتما باید بهداشت را در محیط را رعایت کنید، از جمله اینکه اجازه ورود افراد متفرقه و موجودات موذی مانند موش و سوسک و مگس را به داخل اتاق ندهید چون این موجودات حامل بیماری های زیادی هستند و می توانند بوقلمون های شما را بیمار سازند. ظروف آبخوری و دانخوری را مرتبا بشویید و حداقل هفته ای یکبار کف اتاق را عوض کرده و پوشال های جدیدی را جایگزین کنید. برای آشنایی کامل با بیماری های بوقلمون ها و راهکار های پیشگیری از آنها پیشنهاد می شود، مقاله بیماری های بوقلمون را مطالعه کنید. 

نتیجه گیری کلی در پرورش بوقلمون در پشت بام خانه

به طور کلی برای پرورش بوقلمون در پشت بام خانه باید موارد احتیاطی را رعایت کنید تا مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نکند، در صورت عدم رضایت همسایگان از کار شما و اذیت شدن با بوی بد بوقلمون ها می توانند علیه شما شکایت کنند که این کار دردسر های زیادی را برای شما در پی خواهد داشت، بنابراین پیشنهاد می شود تعداد کمتری بر روی پشت بام پرورش دهید تا بوی نامطبوع کمتری تولید کنند، اما اگر زمین یا ساختمانی خارج از شهر دارید برای پرورش بوقلمون ها حتی به تعداد زیاد نیز کاملا مناسب خواهد بود.

ویدیو جالب از حرکت بوقلمون روی پشت بام خانه

در انتها پیشنهاد میکنیم ویدیو جالب از گشت و گذار بوقلمون ها بر روی پشت بام خانه را مشاهده کنید.

دانلود مستقیم ویدیو | مشاهده در سرویس اشتراک ویدیو EIG-SHOP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋