آموزش سخنگو کردن مرغ مینا

آموزش سخنگو کردن مرغ مینا : در ابتدا قبل از اینکه وارد بحث آموزشی حرف زدن مرغ مینا شویم دو فیلم حرف زدن مرغ مینا از عزیزانی که مینای خود را آموزش داده اند را ببنید تا انگیزه شما بالا رود و هم ذهنیت در مورد این کار کسب کنید.

به طور خلاصه بشنوید :


چگونه به مینای خود حرف زدن بیاموزیم

آموزش سخنگو کردن مرغ مینا

باید در سنین پایین حداقل ۴ نوبت در هر روز باشد . صبح ساعت ۸ – ظهر ساعت ۱۲ – عصر ساعت ۵ – و شب ساعت ۹ آموزش سخنگو کردن مرغ مینا رو با کلمه هایی که راحت تر تلفظ میشود شروع میکنیم مانند سلام . در ساعت های ذکر شده رو بروی قفس بنشینید و با مینا صحبت کنید بعد شروع کنید به گفتن کلمه سلام.

پس از گفتن اولین سلام ۱۰ ثانیه صبرکنید و مجددا تکرار کنید دوباره ۱۰ ثانیه بعد و الی آخر. . . این کارو به مدت ۵ دقیقه انجام میدید. پس از گذشت این زمان ؛ برای استراحت دو تا دونه انگور قرمز رو بهش بدین تا بخوره و ۵ دقیقه هیچی بهش نگید.

بعد از گذشت مدت زمان ۵ دقیقه مجدداً همون مرحله اول رو براش تکرار میکنین به مدت ۵ دقیقه دقت کنید که هر زمان که مشاهده کردید مینا سعی میکند مثل شما تکرار کند سریع یک جایزه مثل همون دانه انگور بهش بدین و ادامه بدید بعد از مرحله سوم نوبت اول آموزش تمام شده و باید مجددا این تمرین رو در ساعتهای بعدی که گفتم تکرار کنید .

مهمترین و اساسی ترین نوبت آموزش در شبانه روز ساعت ۹ شب هست . زمانی که مینا از صبح سه نوبت آموزش دیده و درشب با شروع تمرین کلیه کلماتی رو که از صبح شنیده رو در ذهنش ذخیره میکنه و درسکوت شب اونارو مرور میکنه در این نوبت شما باید در فضایی که بدون هر گونه صدایی باشه با مینا تمرین کنید.

چگونه به مینای خود حرف زدن بیاموزیم - چیکن دیوایسسعی کنید در تاریکی شب باشه . یعنی در اون فضا تاریک باشه که مینا چشماشو ببنده . نگران نباشین با بستن چشماش نمیخوابه و داره به صدای شما گوش میکنه . فقط کاملا آرومه به یاد داشته باشین که هیچ وقت توقع نداشته باشین که درحین آموزش یه دفعه مینای شما شروع کنه کلمه رو تکرار کنه پیشنهاد میکنیم گونه های مختلف میناها را هم مطالعه کنید.

این تمرین ها باید تا روزی که مینا اولین کلمه رو گفت ادامه پیدا کنه . بعد از گفتن اولین کلمه شما به صورت رندم این کلمه رو در کنارش تکرار کنید به مدتی که مطمئن شدید دیگه کلمه سلام رو راحت تکرار میکنه و بعد از اون برین سراغ کلمه دوم   شروع صحبت کردن مینا هر زمانی میتونه باشه . شاید زمانی که شما اصلا پیشش نباشین باشه .

اما مهم اینه که بعد از شروع دیگه مدام این کلمه رو تکرار میکنه صدای مینا های جوجه در ابتدا لرزان است و هنگامیکه او سعی کند کلماتی را که با او تمرین کردید تکرار کند ، ممکن است آن صدا ها متفاوت با آنچه که شما از او خواستین باشه. حتی ممکن است آنها چیزهایی بگویند که اصلا ربطی به کلمه ای که شما به او یاد دادین نباشه.

اما نگران نباشین تمرین را ادامه دهید و بدانین که صدای مینا به مرور واضح خواهد شد. یه نکته دیگه که یادم اومد اینه که دیدم خیلی از دوستان وقتی میرن پیش میناشون شروع میکنن براش سوت میزنن و یا مهمون که براشون میاد وقتی میخواد پرنده نگاشون کنه براش سوت میزنن بزرگترین اشتباه کسانی که پرندشون سخنگو نمیشه همین سوت زدن هست . اگه مینا افتاد رو دور سوت زدن دیگه سخت کلمات رو یاد میگیره.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» امکان جوجه کشی حرفه ای از مرغ مینا
» مجهز به سیستم چرخش ۳۶۰ درجه ای
» به همراه آموزش اصولی رایگان جوجه کشی
قیمت : ۴,۶۵۰,۰۰۰ تومان

 کتاب پرورش و نگهداری پرنده مرغ مینا

از اونجایی که علاقه مندان مرغ مینا در کشورمان روز به روز در حال افزایش و خیلی ها هستند که تجربه آموزش دادن به مرغ مینا رو دارند هرچند کوچیک تصمیم گرفتیم بخشی رو در سایت قرار بدیم که دوستان بتونند تجربه هاشون رو با دیگران به اشتراک بگذارند.

توجه : لطفا در صورت تمایل تجربه خودتون رو به همراه عکس میناتون برامون ارسال کنید تا به اسم خودتون تو سایت قرار بگیره.

تجربه اول : آموزش حرف زدن مرغ مینا – به مینای خود حرف زدن بیاموزیم آموزش حرف زدن مرغ مینا : بسیاری از عزیزان از من می پرسند که چطور می تونند مرغ مینای خود را آموزش بدن که حرف بزنه ، این دلیلی شد برای من که بخوام این مطلب رو در سایت چکین دیوایس برای خوانندگان منتشر بدم.

اولین موردی که باید بهش دقت کنید اینه که من نمی تونم قول این رو بدم که حتما مرغ مینای شما صحبت می کنه ، فقط می تونم پیشنهادهای به شما بدم و تجربیات خودم رو در اختیارتون قرار بدم ولی امیددارم با گذاشتن وقت کافی هر کسی می تونه حرف زدن رو به مرغ مینای خودش آموزش بده.

برخی از مرغ میناها به خوبی حرف می زنند و واژه های بسیاری رو می تونند به زبون بیارند ، من معتقدم که در نگاه اول به نوع شخصیت پرنده این عامل بستگی داره و محیط زندگی پرنده و آموزش ها و نحوه نگهداری از پرنده مینا نیز تاثیر مستقیم بر میزان سخنگوی اون میذاره. نحوه بیان کلمات و عبارت تاثیر زیادی در آموزش حرف زدن مرغ مینا داره.همیشه سعی کنید کلمات و عبارتی که به کار میبرید به واضح ترین شکل ممکن به همرام کمی خنده و شوخی باشه و وقتی که دارید با مینای خودتون صحبت می کنید شاد باشید تا بیشتر بتونید توجه پرنده رو به خودتون جلب کنید.

من یادم به مرغ مینای خودم میگفتم ، کشمش ( اسم مرغ مینای من ) ، چی کار میکنی ؟ با صدای بلند ، همون لحنی که وقتی با یک گربه یا سگ خانگی داریم صحبت می کنیم. برای مثال وقتی من این لحن گفتن رو چندین بار در روز برای چند روز پیاپی ادامه دادم  ، کشمش شروع کرد به تکرار جمله من با همون لحنی که من می گفتم.این خیلی جالب و خنده دار. حالا بعد چند مدت کشمش جمله من رو به صورت نرمال میگه بعضی وقت ها هم با همون لحنی که بش یاد دادم جمله رو تکرار میکنه.

وقتی همسرم برای اولین بار صدای کشمش رو با اون لحن خنده دار شنید ، گفت تو با پرنده مون چیکار کردی ؟مینامون داره مثل شخصیت های کارتونی صحبت می کنه . این لحن آموزش در میزان یادگیری مرغ مینا تاثیر زیادی دارد ؟ من نمی تونم قول بدم که حتما تاثیر داره ولی روی مینای ما که خیلی تاثیر داشت. یک نکته دیگه اینه که یک رکوردر صدا همراه خودتون داشته باشید و صداتون رو ضبط کنید و هر روز چندین نوبت برای چند هفته این صدا رو براش تکرار کنید. من خودم این کار رو هر نیم ساعت یک بار برای پنج دقیقه انجام می دادم و صدا رو پلی می کردم و میذاشتم کشمش به خوبی به صدا گوش کنه. بعضی وقت ها جملات را عوض کنید ، وقتی پرنده مینای شما در طول روز تنها است صدا را برایش پخش کنید حتما از این که او را از یکنواختی در میاورید از شما ممنون میشود.

حتما دقت کنید که تنها یک رکوردر صدا برای آموزش حرف زدن مرغ مینا کافی نمی باشد.اگر چنین کنید اصلا انتظار نداشته باشید مینای شما به خوبی صحبت کند. اگر پرنده مینای شما خارج از قفس به آرامی روی دست شما می نشیند این بهترین زمان برای آموزش او است. اگر مینای خود را در داخل قفس آموزش میدهید یا روی دستتان مهم این است که مینا به زمان نیاز دارد تا به گفته های شما فکر کند تا آنها رو خوب بیاموزد. اوایل صبح یا عصر بهترین زمان برای آموزش حرف زدن به مینا است.

سعی کنید آموزش ها زیاد طولانی نباشد و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد.این کار را چندین دفعه در طول روز انجام دهید و بعد از آن فرصت دهید تا پرنده به آموزش های شما فکر کند. به این نکته هم خیلی دقت کنید که رابطه شما با پرنده مینای شما بسیار مهم است ، هر چقدر پرنده احساس آرامش و امنیت کند بهتر آموزش می بیند.

هر چقدر مینای شما کوچک تر باشد با شما رابطه بهتری خواهد داشت من کشمش را در چهار هفتگی گرفتم و الان رابطه خیلی خوبی با هم داریم. یک نکنه دیگه هم که باید بتون بگم اینه که مینا هم معمولا از دو ماهگی شروع به صحبت کردن می کنند. اگر شما یک مینای چند ماهه خریداری کرده اید نگران نباشید هنوز هم شانسی برای آموزش دادن به مینای خود دارید ولی باید سعی تلاش خود را بیشتر کنید.

آموزش حرف زدن به مرغ مینا

آموزش حرف زدن مرغ مینا - چیکن دیوایستجربه دوم : آموزش حرف زدن مرغ مینا – ارسال شده توسط آقای بابک عزیز باسلام. از مدیریت سایت بسیار سپاسگزارم بابت مطالب خوبتون و اینکه فرصتی فراهم کردین که علاقمندان به مرغ مینا بتونن مطالب خوبی رو یاد بگیرن. هرمینایی یکجور خاصی هستش و شخصیت مختص به خودشو داره. نمیشه همه رو یجور درنظر گرفت.

معمولا مینارو که تازه خریداری میکنی چندروز یا دوسه هفته ای طول میکشه تا باصاحبش خو بگیره و بیشتر باکسیکه بهش بیشترین محبت رو میکنه و بهش بیشتر رسیدگی میکنه و غذا میده بیشتر دوست میشه و بعضی از میناها هستن که فقط به خانما یا دختربچه ها علاقه دارن یا برعکس فقط به پسربچه ها یا اقایون علاقه دارن ولی مینای من از بچه ها خوشش نمیاد دقیقا مثل من. عاشق آهنگای شاده و هروقت براش آهنگ میذارم شروع به خوندن میکنه ولی اینکار کمک زیادی برای یادگیری سخنگویی نمیکنه.

بهتره مینارو کنار پرنده های دیگه نذارید و تو مکانهای خلوت و آرام نگهدارید. خیلی از میناهای سخنگو وقتی صاحبشون عوض شده یا محل زندگیشون عوض شده مثلا فروخته شدن یا از خونه به مغازه آورده شدن مدتی ساکت شدن و حرف نزدن و شاید افسرده شدن و بهتره برای اینکه زودتر به حالت قبل برگرده باهاش بیشتر صحبت کنیدو بازی کنیدو بهش محبت کنید و هریکی دوساعتی یکی دوتا دونه انگور بهش بدین.

البته مینا میوه های شیرین دیگه مثل گیلاس و توت فرنگی و شاهتوت و انجیر هم خیلی دوسداره ولی بیشتر به انگور علاقه داره چون هم شیرینه هم خیلی نرم و آب داره و راحت میتونه بخوره. هفته ای دوبار براش توی یه ظرف کم عمق مثل بشقاب گود آب بریزید تا خودشو توی اب خیس کنه و پرهاشو بشوره چون از آب تنی خیلی خوشش میاد ولی مراقب باشید سرما نخوره.

درضمن تو ظروف شیشه ای شفاف براش آب نذارید چون پرنده ها شیشه رو نمیتونن ببینن و متوجه آب نمیشن. دوستانیکه به تازگی مینا خریدن باید خیلی صبرو تلاش کنید تا میناتون شروع به صحبت کنه شاید پنج شش ماه طول بکشه تااولین کلماتو بگه.

مینا در طبیعت تا هشتاد سال و درقفس تا پنجاه سال عمر میکنه و به نظر من تا سن پانزده سالگی میتونه صحبت کردنو یاد بگیره ولی هرچی سن کمتری داشته باشه بهتره و اگه از جوجه گی بهش آموزش بدین مسلما خیلی خیلی بهتره. موفق و موید باشید.

ویدیوهای آموزش سخنگو کردن مرغ مینا


نوشته های مشابه

‫۹۶۱ دیدگاه ها

  1. سلام مینای من ۸ ماهشه داره پرریزی میکند پلت تاپ فید میخورد یکماهی میشه درست نمیخوره سپهردانه گرفتم میخوره منتها کم میخورد بیا و جان میگه رودر رو پرهاشو ودمش باز میکنه سرش را پاین بالا میبره پلت درست نمیخورد پر ریزی دارد خیلی کم توهفته دو دم ودو سه تا پر های کوچک ریخته ممنونتون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      تغییررنگ فضله هم داره؟؟
      غذاشو دوست نداره که نمیخوره از یه طرفم مریضه

      1. سلام مینا ۸ ماهه ست تاپ فید دادم ازیکماهگی بودکه خریدم یکماهی هست درست نمیخورد بلال آبپز میدادم تخم مرغ وسیب زمینی آبپز میوه سیب و چوب گشنیز وجعفری برگشو دوست نداره یکهفته ای سپهردانه گرفتم میخوره نه مثل اول یمقدارآب بریزم روی پلتش خوب میخوره دوست داره غذاش دستم باشه بخوره اگه بخام همیشه بگیرم جلوش بخوره چنساعت یک دفه باید بهش بدم غذاشو یه سوال دیگه روزی سه چهارعددکشمش میدم ضرر نداره # از پلت زده شده باشد مجبوری یمقدار بخوره فضله وقتی کم میخوره مثل گچ و آبکی خوب میخوره فضله قهوه ای کمی سفید ماشالا سرحاله بادست بدم میخوره آب کمی میزنم به پلت خوب میخوره نمی دونم چندساعت یدفه بدم بهش راهنمایی کنید ممنون میشم

        1. سلام دوست عزیز
          این بستگی به میزان فعالیت مرغ مینات در طول روز داره
          اگه فعالیتش زیاد باشه ممکنه لازم باشه هر ۳ یا ۴ ساعت یه بار بهش غذا بدی
          اگه نه فعالیتش کم باشه می تونی هر ۸ ساعت بهش غذا بدی
          ولی خب به طور کلی بهتره یه مقدار غذا تو دسترسش بذاری تا وقتی گرسنه ش شد بخوره
          براش کشمش نده چون میزان آهنش خیلی بالاست و حتما مشکل کبدی ایجاد میکنه براش و آخرسر تلف می شه
          ممکنه طعم پلتو دوست نداشته باشه پلتو با غذایی که دوست داره و آهن و وییتامین سی نداره قاطی کن بهش بده

  2. سلام من مرغ مینام ۵ ماهشه و چند وقتی میشه حرف میزنه ولی جلوی آدم حرف نمیزنه تو یه خونه ک تنها باشه حرف میزنه
    چیکارش کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      آموزش شما بر پایه پخش صدای ضبط شده بوده
      بخاطر اون پرنده از حرف زدن رو در رو اجتناب میکنه

  3. ببخشیدها مینا من ۴ماهه نمیدونم نریامادست واگراست امیدی به حرف زدنش هست.تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      بله با تکرار و تمرین مداوم
      روزانه ۱۵ دقیقه در سه بازه ۵ دقیقه ای میتونید سخنگوش کنید
      برای تعیین جنسیت دقیق هم آزمایش خون مورد نیاز هست

  4. سلام من مرغ مینام رو وقتی یک هفته ای بود گرفتم فقط خودم عذاشو دادم و تر و خشکش کردم آلان ۵ ماهشه ولی وقتی آب و غذا میدم بهش خیلی وحشیانه نوک میزنه دوست داره آزادش کنم و اینکه از جوجگیش تا الان کنار گربه بزرگ شدن نمنترسه ازشون کلی نوک میزنه بهشون بیشتر سوت میزنه اواز میخونه چکار کنم خوی وحشی نگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋