اصول تغذیه کبک

اصول تغذیه کبک

اصول تغذیه کبک

اصول تغذیه کبک : اصول تغذیه کبک شبیه سایر پرندگان است.با دانستن اصول تغذیه طیور و اصول جیره نویسی می توان مدیریت تغذیه گله پرورش کبک را در سنین مختلف انجام داد.اجر کردن اصول تغذیه در مجموعه پرورش کبک تاثیر قابل توجهی در سوددهی و موفقیت مجموعه پرورش کبک دارد.

حدود ۶۵-۷۰ درصد هزینه های پرورش مربوط به تغذیه کبک است.تقریبا ۵۰ درصد از وقت کارکنان صرف تغذیه گله های پرورش میشود;بنابراین دانستن و اجرا کردن اصول تغذیه در گله نقش مهمی در موفقیت پرورش دارد.بخش تغذیه مهم ترین بخشی است که می توان با مدیریت آن سود مجموعه را افزایش داد چون تغذیه گله سهم مهمی از هزنیه ها را به خود اختصاص می دهد بنابراین درصد جزئی افزایش بازدهی تغذیه سبب افزایش قابل توجه سود مجموعه میشود.

لازمه اجرای اصولی برنامه تغذیه در گله کبک ، مطالعه و یادگیری اصول تغذیه و جیره نویسی طیور است.یکسری از اصول تغذیه تقریبا در همه پرندگان ثابت است از قبیل شناخت احتیاجات پرنده ، شناخت ترکیبات مغذی مواد خوراکی و محدودیت های مواد خوراکی ، اما یکسری از اصول تغذیه مربوط به رفتار پرنده و شرایط مدیریتی پرورش میشود که تلفیق اصول تغذیه و رفتار پرنده می تواند سبب مدیریت مناسب تغذیه در گله کبک شود.

تقریبا ۵۰ درصد از وقت کارکنان صرف تغذیه گله های پرورش میشود ، بنابراین دانستن و اجرا کردن اصول تغذیه در گله نقش مهمی در موفقیت پرورش دارد.

در این بخش به دوراز هرگونه پیچیدگی سعی کردیم موارد مهم و ضروری تغذیه کبک را مطرح کنیم.به طوری که با اجرا کردن آن ها بتوانید بازدهی مناسبی از پرورش کبک به دست بیاورید.نکته مهم در مورد تغذیه طیور است.اگر خودتان هنوز چنین تخصصی ندارید می توانید برای مدیریت تغذیه گله خود از کارشناسان باتجربه در بخش تغذیه طیور استفاده کنید.

آشنایی مدیر مجموعه پرورش کبک هم کمک قابل توجهی به موفقیت تغذیه گله خواهد داشت.بنابراین مطالعه و یادگیری در خصوص تغذیه گله را به صورت مداوم ادامه دهید.در اصول تغذیه کبک در مورد احتیاجات غذایی کبک  ، خصوصیات مواد خوراکی مورد استفاده در جیره کبک و اصول جیره نویسی توضیح داده خواهد شد.

نیازهای سنین مختلف کبک به مواد مغذی

همان طور که اشاره شد یکی از اصول جیره نویسی دانستن نیاز پرنده است.تعیین نیاز پرندگان مختلف در قالب طرح های تحقیقاتی در مراکز مختلف علمی و پژوهشی انجام میشود.یکی از منابع خوب برای دسترسی به احتیاجات غذایی کبک ، کتاب های NRC است.

 

هرچند سویه ها و نژادهای مختلف کبک احتیاجات مختلفی دارند اما در مورد کبک تحقیقات محدودی برای نژادها و سویه های مختلف انجام شده است.با توجه به این که اطلاعات منتشرشده بر اساس متوسط احتیاجات هر گروه سنی پرنده است تقریبا این اطلاعات به صورت عمومی قابل استفاده هستند.باید اعتراف کرد که این اطلاعات در شرایط عملی خیلی دقیق نیست ولی به هر حال تنها اطلاعات علمی است که در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋