چرا عروس هلندی کاغذ و روزنامه می خورد؟ | راه های رفع کاغذ خوردن عروس هلندی

آیا می دانید چرا عروس هلندی کاغذ و روزنامه می جود؟ اگر عروس هلندی کاغذ بخورد چه می شود ؟ عروس هلندی یکی از پرندگان پر جنب و جوش و کنجکاو است که به محیط اطراف خود توجه زیادی دارد. بعضی مواقع عروس هلندی به کاغذی که در قفس زیر غذای او گذاشته می شود یا هر کاغذ دیگری که در نزدیکی او قرار دارد نوک می زند.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از عروس هلندی
» جنس ABS با درب کریستال نشکن
» دارای پمپ آب اتوماتیک
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

در این متن از چیکن دیوایس، دلایلی اصلی کاغذ خوری این پرنده و راه های رفع آن بررسی شده است.

ارتباط عروس هلندی با کاغذ

در بیشتر مواردی که شما تصور میکنید عروس هلندی کاغذ میخورد در واقع او با کاغذ در حال بازی است. در این موارد بهتر است اسباب بازی در اختیار عروس هلندی قرار دهید. اسباب بازی مورد علاقه عروس هلندی را وقتی می توانید به درستی انتخاب کنید که چند وسیله را نزدیک او قرار بدهید و رفتار او را زیر نظر بگیرید.

ارتباط عروس هلندی با کاغذ - چیکن دیوایس

معمولا عروس هلندی به طناب در قفس واکنش مثبت نشان می دهد. برای سرگرم کردن او می توانید یک طناب باریک را به دو طرف قفس وصل کنید. عروس هلندی با قرار گرفتن روی این طناب سرگرم می شود. اما اگر عروس هلندی با کاغذ بازی نمی کند و از آن به عنوان خوراکی استفاده می کند باید راهکارهایی را در پیش گرفت که در ادامه به آنها می پردازیم.

چرا عروس هلندی کاغذ می خورد؟

۱)  معمولا پرنده زمانی که حوصله اش سر می رود، برای بازی و سرگرمی، کاغذ را می جود و ممکن است کمی از آن را نیز در حین بازی بخورد. عروس هلندی از طبیعت دور است و برای برطرف کردن نیازهای خودش ممکن است کاغذ بجود.

۲)  کمبود فیبر یکی از دلایلی است که باعث می شود عروس هلندی به خوردن کاغذ تمایل داشته باشد. پس بهتر است در غذای او فیبر بگنجانید. سیب، هویج، عدس، موز و توت فرنگی حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. به طور کلی بسیاری از رفتارهای پرندگان با کمبود تغذیه در ارتباط است یا ممکن است در اثر کمبود مواد معدنی یا املاح، رفتارهایی انجام بدهد که با تأمین تغذیه به راحتی قابل درمان هستند.

۳)  عروس هلندی ممکن است از روی عادت کاغذ بخورد. یعنی نه بدن او نیازی به ماده خاصی دارد و نه برای تخلیه انرژی این کار را انجام می دهد. این عادت قابل تغییر نیست بلکه باید مواد خوراکی مجاز در اختیار او قرار بدهید و حواسش را از کاغذ پرت کنید تا عادت از سرش برود.

۴)  اگر عروس هلندی کاغذ را به طور نواری می جود و آن را به لانه می برد این کار دقیقأ برای ساخت لانه است. پرنده ها در طبیعت با جویدن چوب برای ساخت لانه تلاش می کنند. گذاشتن چوب های مجاز در قفس نیز بسیار موثر هستند و عروس هلندی با جویدن آن ها نیاز خود برای ساختن لانه را برطرف می کند.

چه کار کنیم عروس هلندی کاغذ نخورد؟

۱)  دیگر در قفس عروس هلندی از کاغذ استفاده نکنید. بهتر است برای زیر ظرف غذا یا ظرف آب از یک دستمال پارچه ای استفاده کنید. چون هر چه کاغذ را تعویض کنید دوباره آن را می جود.

۲)  اگر به هر دلیلی تمایلی به قرار دادن دستمال در قفس ندارید بهتر است روی کاغذ یا روزنامه ای که در سطح قفس قرار داده اید یک توری با فاصله نصب کنید طوری که نوک عروس هلندی از بین دیواره های قفس عبور نکند و به کاغذ دسترسی نداشته باشد.

۳)  عروس هلندی را برای مدتی خارج از قفس قرار بدهید تا انرژی خود را تخلیه کند و برای بازی و تخلیه انرژی کاغذ نخورد.

۴)  اگر می خواهید از کاغذ استفاده کنید کاغذ کاهی گزینه مناسبی است زیرا اگر عروس هلندی آن را بخورد آسیبی به او وارد نمی شود.

۵)  عروس هلندی به طور کلی تمایل به جویدن دارد پس برای برطرف کردن این نیاز باید جویدنی های مجاز در اختیار او قرار بدهید مثل چوب های مجاز برای جویدن یا حصیر.

۶)  سنگ کلسیم و کف دریا جزء مواد خوراکی مجازی هستند که عروس هلندی از بازی کردن و نوک زدن به آن ها لذت می برد و سرگرم می شود. سنگ کلسیم و کف دریا نه تنها برای عروس هلندی مضر نیستند بلکه برای بدن او مفید هم هستند. این مواد، کمبود املاح بدن عروس هلندی را جبران می کند. اگر عروس هلندی علاوه بر کاغذ، گچ دیوار هم می خورد حتمأ در قفس او کف دریا و سنگ کلسیم بگذارید.

۷)  برخی از صاحبین عروس هلندی در قفس او سنگ نمک می گذارند. در مورد سنگ نمک لازم است بدانید که نباید این ماده را برای طولانی مدت در قفس عروس هلندی قرار بدهید زیرا برای بدن پرنده مضر است. عروس هلندی در طول یک هفته فقط باید مقادیر کمی نمک دریافت کند. در غیر این صورت به سیستم گوارش و سایر قسمت های بدن او آسیب وارد می شود.

چه کار کنیم عروس هلندی کاغذ نخورد؟ - چیکن دیوایس

اگر عروس هلندی کاغذ بخورد چه می شود؟

در ساخت کاغذ و روزنامه از مواد شیمیایی استفاده می شود و مصرف آن می تواند در طولانی مدت باعث مسمومیت و کاهش عمر عروس هلندی شود. سرب موجود در جوهر روزنامه و کاغذ نیز می تواند در کوتاه مدت باعث مرگ عروس هلندی شود.

جمع بندی

در این پست از چیکن دیوایس گفته شد که در بیشتر موارد عروس هلندی کاغذ را نمی خورد بلکه از آن برای بازی یا رفع نیاز طبیعی برای ساخت لانه استفاده می کند. در مواردی هم که کاغذ را می خورد دلیل آن کمبود فیبر است که بیشتر در جوجه هایی مشاهده می شود که در مرحله رسیدن به بلوغ هستند و کنجکاوی زیادی دارند. اگر در قفس عروس هلندی وسایل بازی قرار بدهید یا برای ساعاتی او را در خارج از قفس قرار بدهید تا انرژی خود را تخلیه کند و به نیازهای طبیعی او برای ساختن لانه توجه داشته باشید؛ دیگر شاهد خوردن کاغذ نخواهید بود. 

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. درود ب تمام عزیزانی که این کار جالب و آموزنده رو راه اندازی و اجرا می کنند، ضمنا من چند روزی میشه که یه جوجه عروس هلندی برا دخترم گرفتم. الان ۳۶ روزه اس وبا سرلاک تغذیه میشه، ولی جدیدا به هرچیزی دهن میزند حالا تا.کی بایدسرلاک بهش داد؟

    1. سلام دوست عزیز
      عروس هلندی ها کلا پرنده های کنجکاوی هستن و می تونن به هر چیزی نوک بزنن
      برا همین باید مراقب باشین تا به مواد مضر دسترسی نداشته باشه
      عروس هلندی ها تا سن ۶ الی ۸ هفتگی با سرلاک تغذیه میشن و بعد از اون می تونی در کنار بهش تخم مرغ رنده شده و حبوبات آبپز و له شده بدی
      در این حین آروم آروم سرلاکو کمش کن تا نرمخور بشه
      مقاله ای که برات لینک میدم رو هم مطالعه کن
      غذای عروس هلندی در سنین مختلف از جوجگی تا بلوغ

  2. سلام من داخل لانه کاغذریخته بودم الان که تخم کردن تخم هاروی کاغذ نیست روی چوب لانه است میتونم تخم هارو بردارم زیرش خاک اره بریزم ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      توصیه میشه وقتی پرنده رو تخماش میخوابه سعی می کنه از اونا مراقبت کنه تخمارو دستکاری نکنی چون اگه جابجا بشن یا آسیب ببینن پرنده استرس می گیره و روشون نمی خوابه
      اگه هم میخوای این کارو انجام بدی بهتره چراغارو خاموش کنی و همه جا تاریک باشه تا پرندت استرس نگیره

  3. عروس هلندی من ازخوردن کاغذ گذشته رفته سراغ پایه مبل وکمد دیواری

    1. ایوای خخخخ
      براش اسباب بازی جویدنی بخرید
      تا مشغول باشه

      1. سلام مرغ عشق من ۳ ماهه هست از پدر مادرش جدا شده تا حالا سرلاک نخورده کم کم ارزن میخوره ولی اب هم نمیخوره و کارتن میجویه میشه بگید مواد غذایی چی براش بزاریم و الان قفس نداره فعلا تو یه کارتن بهش خونه درست کردیم تو خونش نمیمونه هی میاد بیرون و خوابوندنشم سخته

        1. سلام دوست عزیز
          باید براش پلت مخصوص عروس هلندی تهیه کنی
          و خوردن کارتن و غیره و هم به دلیل کمبود کلسیم هست
          براش کف دریا تهیه کن
          با مولتی ویتامین هم سیستم ایمنی بدنش رو تقویت کن

  4. کاغذ که سهله عروس هلندی های من که کناف هال و پذیرایی خونه منم خوردن دوبارا باس بدم رنگ کنن😂

        1. ممنون از حسن توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس