معرفی شانه همه کاره جوجه کشی به همراه ویژگی ها و قابلیت ها

معرفی کامل شانه همه کاره جوجه کشی

یکی از مهم ترین اجزای دستگاه جوجه کشی شانه نام دارد، از شانه برای قرار دادن تخم ها بر روی آنها و محافظت از آنها در برابر ضربه و افتادگی استفاده می شود، هم چنین در دوران هچر از شانه ها به عنوان بستری برای بیرون آمدن جوجه ها از تخم در داخل دستگاه جوجه کشی استفاده می شود. 

شانه های جوجه کشی دارای انواع مختلفی هستند و از گذشته تا به امروز نمونه های مختلفی وارد بازار شده اند. در حالت کلی دو نوع شانه وجود دارد که نوع اول به شانه های مخصوص و نوع دوم به شانه های همه کاره شناخته می شوند. 

دستگاه جوجه کشی صنعتی | دستگاه جوجه کشی 2016 تایی
دستگاه جوجه کشی صنعتی | دستگاه جوجه کشی ۲۰۱۶ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از پرندگان بومی و محلی
» بدنه ضد زنگ از جنس PVC فشرده و یکپارچه
» رطوبت ساز اتومایزر
قیمت : ۱۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان

شانه های شاخگی ، شانه های حفره ای جزو شانه های مخصوص هستند که برای هر پرنده باید شانه مختص به اندازه آن را تهیه کرد و شانه های غلتکی و سبدی نیز جزو شانه های همه کاره محسوب می شوند که برای جوجه کشی از انواع و اقسام تخم ها بدون نیاز به تعویض شانه می می توان استفاده کرد. 

در این نوشته از وب سایت چیکن دیوایس قصد داریم شما را با ویژگی ها ، مزایا و معایب شانه های همه کاره آشنا کنیم و در انتها با مشاهده یک ویدیوی آموزشی درک بهتری از کارکرد شانه های همه کاره خواهید داشت. 

تفاوت شانه های همه کاره با شانه های مخصوص

همانطور که توضیح داده شد، شانه های مخصوص دارای اندازه های مختلفی هستند که هر کدام برای یک نوع تخم کاربرد دارد، به عنوان مثال شانه مخصوص تخم مرغ با شانه مخصوص تخم بلدرچین تفاوت دارد زیرا اندازه حفره ها متفاوت بوده و امکان قرار دادن تخم های کوچکتر یا بزرگتر از اندازه آن تخم وجود ندارد. 

بنابراین برای جوجه کشی از تخم مرغ باید شانه مخصوص به آن و برای جوجه کشی از تخم بلدرچین باید شانه مخصوص به آن را خریداری کنید. یعنی به تعداد انواع پرنده هایی که می خواهید از آنها جوجه کشی کنید باید شانه مخصوص به آنها را خریداری کنید، حال اگر دستگاه شما ظرفیت بالایی داشته باشد، هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت. 

تفاوت شانه های همه کاره با شانه های مخصوص - چیکن دیوایساما شانه های همه کاره همانطور که از نامشان پیداست برای هر نوع تخمی کاربرد دارد و نیازی به تعویض شانه در هنگام جوجه کشی از تخم پرنده های مختلف وجود ندارد. چرا که امکان تغییر سایز و تغییر فاصله بین تیغه ها وجود دارد. بدین ترتیب با خرید یک سری از شانه های همه کاره که در دستگاه های جوجه کشی صنعتی اسکندری معمولا همراه دستگاه به صورت ارسال می شود (و نیازی به خرید ندارد) بدون هیچ مشکلی می توانید از تخم انواع پرنده ها جوجه کشی کنید حتی امکان جوجه کشی همزمان از تخم چند نوع پرنده نیز وجود دارد، به عنوان مثال به صورت همزمان می توانید از تخم مرغ و بلدرچین جوجه کشی کنید.

مورد مهم دیگری که باید به آن توجه شود، اندازه متفاوت تخم های یک نوع پرنده است یعنی خود تخم های مرغ اندازه یکسانی ندارند و ممکن که برخی از آنها بزرگتر و برخی نیز کوچکتر از اندازه استاندارد آن باشد و در صورتی که از شانه های مخصوص استفاده کنید، امکان قرار گیری برخی از تخم ها در داخل شانه وجود نخواهد داشت، در حالی که این مشکل در شانه های همه کاره وجود ندارد و به راحتی می توان تخم ها را جا به جا کرد. 

شانه های همه کاره مشکل هوادهی ندارند

بر خلاف ادعای شرکت های سازنده دستگاه های دارای شانه های مخصوص ، شانه های همه کاره هیچ گونه اختلالی را در فرایند هوا رسانی به تخم ها و گردش هوای داخل دستگاه ایجاد نخواهد کرد، چرا که این شانه ها کاملا توری شکل هستند و هوا از تمامی قسمت های آن جریان پیدا کرد. بر خلاف این موضوع در شانه های مخصوص یا همان حفره ای ، تخم ها کاملا در کنار یکدیگر قرار خواهد گرفت و تخم های موجود در وسط شانه کمترین هوا را دریافت خواهند کرد و جریان هوای دستگاه نیز به مراتب کمتر خواهد شد (توضیحات بیشتر در ویدیوی آموزشی انتهای مقاله آورده شده است).

امکان قرارگیری افقی تخم ها در شانه های همه کاره

تخم پرنده هایی مانند غاز، اردک ، قو غاز، بوقلمون و … برای داشتن راندمان بالاتر باید به صورت خوابیده جوجه کشی شوند که این حالت به جوجه کشی طبیعی نیز نزدیک تر خواهد بود، در شانه های همه کاره به راحتی می توانید هر نوع تخمی را به صورت خوابیده و یا به پهلو در داخل آن قرار دهید. اما در شانه های مخصوص این امکان وجود ندارد و حتما باید تخم ها را به صورت ایستاده در داخل شانه ها قرار دهید. 

بدون نیاز به سبد هچر

یکی دیگر از مزایای شانه های همه کاره عدم نیاز به خرید سبد دوره هچ است. در صورتی که از شانه های مخصوص یا حفره ای استفاده کنید، باید تخم های رسیده به دوران هچر را یکی یکی از شانه ها بیرون آورده و در داخل سبد هچ قرار دهید. 

بدون نیاز به سبد هچر - چیکن دیوایساما در صورت استفاده از شانه های همه کاره کافیست، جدا کننده های مابین تخم ها را برداشته و آنها را به صورت آزادانه در داخل سبد رها کنید تا پس از سه روز شاهد بیرون آمدن تخم ها از جوجه باشید.

عدم فلج شدن جوجه ها در دوره هچ

گروه صنعتی اسکندری از شانه های همه کاره الگو برداری شده از کمپانی کره ای آرکام  ، در دستگاه های جوجه کشی صنعتی خود استفاده می کند. در دوره هچر باید درپوش مخصوصی را روی این شانه ها قرار داد که ارتفاع بالایی نسبت به سایر نمونه ها دارد و به همین دلیل جوجه ها ارادی حرکت بیشتری خواهند داشت و به راحتی می توانند روی پای خود بایستند. 

در حالی که سایر سبدهای هچر موجود در بازار ارتفاع خیلی کمتری دارند و همین موضوع باعث شده تا جوجه ها نتوانند به راحتی بایستند و حرکت کنند و همیشه به حالت نشسته خواهند بود که این موضوع سبب بروز فلجی پا در جوجه ها خواهد شد، بنابراین در انتخاب سبد هچ نیز دقت کنید تا ارتفاع بالایی داشته باشد. 

ویدیوی بررسی شانه های همه کاره

در این ویدئو کارشناسان گروه صنعتی اسکندری به بررسی ویژگی ها و قابلیت های شانه های همه کاره خواهند پرداخت و اطلاعات بهتری را در این باره در اختیار شما قرار خواهند داد. مشاهده این ویدیو را به شما توصیه می کنم.

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید من یک دستگاه جوجه کشی اسکندی ۴۸تایی دارم ایا میتونم یک ترنر غلطی واسش بگیرم بهم میخورن یانه

  2. سلام ببخشید لطفا بگین تو دستگاه باید چطوری قراره بگیره و اینکه تو چرخش تخما بهم برخورد نمیکنن که بشکنن ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر برخورد نمیکنن تو کدوم شونه هامدنظرتونه تخم قرار بدین؟

  3. سلام و خسته نباشید
    ببخشید شانه های همه کاره رو میشه داخل ایزی باتور ۱ نصب کرد؟

    1. نه امکانش نیست
      می تونی از ایزی باتور ۳ استفاده کنی

  4. سلام
    بعد از تهیه شانه همه کاره آیا میشه تخم مرغ را بصورت خوابیده در شانه همه کاره قرار داد یا حتما باید بصورت ایستاده باشه چون من از ترنری استفاده میکنم که ۴۵ درجه به سمت چپ و راست می‌چرخه
    منظورم از گذاشتن تخم مرغ بصورت خوابیده یا ایستاده در دوران ستر است

  5. سلام ببخشید در خصوص شانه همه کاره چند نوع بود یکی غلطکی یکی سبدی، کدامشان بهتر است؟

    1. سلام
      بسته به نوع دستگاه و نوع تخم انتخاب بین گزینه ی مناسب متفاوت هست

      1. خب. دستگاه اگر از کارخانه اسکندری باشه، و از طرفی شانهای همه کاره برای انواع تخم است بنده نمیدونم باید از شانه غلطکی که ۳۶٠درجه گردش دارد بهتر است یا سبد؟
        ممنون میشم توضیح مختصری بدهید.

        1. منظور این نبود که دستگاه مال چه شرکتی باشه
          منظور از نوع، خانگی یا صنعتی بودن دستگاه هست
          در دستگاه های صنعتی از شانه غلطکی استفاده نمیشه
          بیشتر شانه ی غلطکی برای طیور زینتی مناسب هست چون هزینه ی بالایی هم داره برای طیور عادی همه کاره سبدی جواب میده و به صرفه تره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس