بررسی مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس

پرورش بلدرچین یکی از روش های کسب درآمدی کم ریسک و قابل اجرا در مکانهای کوچک است. در صورت استفاده از قفس، حتی امکان پرورش چند صد قطعه بلدرچین در یک اتاق ۳۰ الی ۴۰ متری وجود خواهد داشت. با اینکه پرورش بلدرچین در قفس مزایای زیادی به همراه دارد، با این حال دارای یک سری معایب می باشد که در ادامه این نوشته به تمامی این مزایا و معایب اشاره می شود. 

آشنایی کلی با قفس مکانیزه بلدرچین 

قفس بلدرچین که با نام قفس مکانیزه یا اتوماتیک نیز شناخته می شود، کار پرورش بلدرچین را بسیار راحت کرده و امکان نگهداری چند صد قطعه بلدرچین، در یک مکان کوچک را فراهم آورده است. 

دقت کنید که این قفس ها فقط برای بلدرچین های تخم گذار کاربرد دارند و بلدرچین های گوشتی معمولا در بستر نگهداری می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می توانید به صفحه خرید قفس بلدرچین مراجعه کنید، در این صفحه با تمام ویژگی های این محصول آشنا خواهید شد. اما مهم ترین ویژگی های آن در ادامه ذکر شده اند:

آشنایی با قفس مکانیزه بلدرچین - چیکن دیوایس

  • سینی مخصوص جمع آوری تخم 
  • سینی مخصوص جمع آوری فضولات 
  • دانخوری همیشه آماده
  • آبخوری نیپل و همیشه در دسترس
  • طراحی به صورت چند طبقه 
  • طراحی به صورت یکطرفه یا دو طرفه
  • استفاده از ورق های گالوانیزه ضد پوسیدگی در بدنه 
  • قابل استفاده برای ۱۶۰ الی ۳۰۰ قطعه بلدرچین 

قفس بلدرچین یک طرفه
قفس بلدرچین یک طرفه
» ظرفیت قرارگیری ۱۶۵ بلدرچین بالغ
» تجهیز شده به آبخوری نیپل اتوماتیک
» روش خروج تخم از شانه و فضولات از قفس به صورت اتوماتیک
قیمت : ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
 

نگهداری بلدرچین در قفس چه مزایا و خوبی هایی دارد؟

با توجه به ویژگی های ذکر شده قفس بلدرچین، می توان مزایای زیادی را برای آن در نظر گرفت. همین مزایا سبب شده تا بسیاری از پرورش دهنده های خرد و کلان به سمت استفاده از قفس مکانیزه بلدرچین پیش بروند. هم چنین پرورش دهنده های مرغ تخم گذار نیز از قفس مکانیزه مرغ استفاده می کنند.

نگهداری بلدرچین در قفس چه مزایا و خوبی هایی دارد - چیکن دیوایساز جمله مزایای استفاده از قفس اتوماتیک بلدرچین می توان موارد زیر را بر شمرد : 

✔ امکان برداشت تخم در سریعترین زمان ممکن ؛ به دلیل منتقل شدن خودکار تخم ها به سینی جمع آوری تخم ، پرورش دهنده در عرض چند دقیقه قادر به جمع آوری تمامی تخم ها و انتقال آن به بخش بسته بندی خواهد بود. 

✔ عدم دسترسی بلدرچین ها به فضولات ؛ به دلیل منتقل شدن فضولات به سینی جمع آوری فضولات ، امکان دسترسی بلدرچین ها به آنها وجود ندارد و با این روش می توان جلوی بسیاری از بیماری ها را گرفت.

✔ وجود دانخوری مخصوص؛ بلدرچین ها در قفس مکانیزه همیشه به دان تازه و سالم دسترسی دارند، بدون اینکه توسط سایر بلدرچین ها لگدمال شده باشد و یا آلوده به فضله باشد. تنها سر بلدرچین ها به ظرف دانخوری دسترسی دارد. از طرف دیگر، پر کردن و نظافت دانخوری توسط پرورش دهنده به سادگی و در عرض چند دقیقه قابل انجام است. 

✔ وجود آبخوری همیشه پر ؛ آبخوری نصب شده در قفس های بلدرچین از نوع نیپل می باشد که ضمن ممانعت از خیس شدن بستر و هدر رفت آب، به یک مخزن متصل بوده و آب لازم برای طیور همیشه آماده است. بدون اینکه نیاز به پر کردن مداوم آبخوری باشد، بلدرچین های تخم گذار شما همیشه به آب سالم و خنک دسترسی خواهند داشت. این امر به سلامت پرنده ها، کاهش استرس و افزایش میزان تخم گذاری آنها نیز کمک می کند. 

✔ امکان پرورش تعداد زیادی بلدرچین در فضای کوچک؛ با توجه به اینکه قفس های مخصوص بلدرچین به صورت چند طبقه ساخته می شوند. بنابراین در یک فضای ۵۰ متری چند صد بلدرچین را می توان پرورش داد. این امر به کاهش هزینه اجاره و افزایش درامد شما کمک خواهد کرد. 

✔ پرورش به سبک حرفه ای ها ؛ تمامی کسانی که به صورت حرفه ای به پرورش انواع ماکیان می پردازند، استفاده از قفس های مکانیزه را به دلیل سهولت در پرورش و صرفه جویی در وقت ترجیح می دهند. با پرورش در قفس، چندین قدم از رقبای خود جلوتر خواهید افتاد. 

✔ تولید تخم سالم و تمیز ؛تخم تولید شده بلافاصله به سینی مخصوص انتقال پیدا می کند، بنابراین کاملا از دسترس بلدرچین ها خارج بوده و امکان شکستن آن و یا آلوده شدن آن به فضولات وجود نخواهد داشت. 

✔ نظافت راحت سینی فضولات ؛ بدون نیاز به تغییر مکان بلدرچین ها و یا وارد کردن استرس به آنها، به راحتی می توانید سینی جمع آوری فضولات را تخلیه کرده و شستشو دهید. 

دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک 48 تایی
دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک ۴۸ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از بلدرچین
» شیوه تامین دما و رطوبت به صورت کاملا هوشمند
» به همراه آموزش رایگان جوجه کشی از تخم بلدرچین
قیمت : ۵,۴۵۰,۰۰۰ تومان
 

آشنایی با معایب نگهداری بلدرچین ها در قفس :

قفس های اتوماتیک بلدرچین، با تمام مزایا و خوبی هایی که دارد، ممکن است معایب و مشکلاتی را نیز برای بلدرچین ها به وجود آورد که از جمله آنها به موارد زیر می توان اشاره کرد : 

✔ نیاز به هزینه جهت خرید و نصب قفس بلدرچین ؛ طبیعتا هر پیشرفتی هزینه بر خواهد بود، اما از آنجایی که این هزینه جهت دستیابی به محصولاتی با کیفیت تر، افزایش تولید و صرفه جویی در وقت انجام می شود، کاملا معقول به نظر می رسد. 

✔ تحرک کمتر بلدرچین ؛ یکی از معایب این قفس ها نسبت به روش پرورش در بستر، تحرک کمتر بلدرچین ها و فضای محدود می باشد. این عیب می تواند سلامتی بلدرچین را به خطر بیندازد، با نگهداری تعداد کمتری در هر قفس، بلدرچین ها آزادی بیشتری خواهند داشت. 

✔ عدم امکان جفت گیری بلدرچین ها در قفس ؛ بلدرچین فضای کافی برای جفت گیری در قفس ندارند، بنابراین امکان نگهداری نر و ماده ها و تولید تخم نطفه دار (با استفاده از قفس مکانیزه) وجود ندارد. اما برای پرورش بلدرچین های تخم گذار بهترین گزینه است. 

سخن آخر

پرورش بلدرچین در قفس دارای مزایای زیادی نسبت به معایب آن است و در صورتی که از قفس های استاندارد استفاده کنید و قصد پرورش بلدرچین های تخم گذار را داشته باشید، استفاده از قفس های مکانیزه بهترین گزینه برای کسب درآمد از بلدرچین تخم گذار است. پس از مطالعه این مقاله با ویژگی های قفس بلدرچین و مزایای آن آشنا خواهید شد. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. سلام من میخوام پرورش بلدرچین مثلا هزارتانی راه اندازی کنم سربریدن ۱۰۰۰بلدرچین خیلی سخته واینجا مکانیزه هم نداریم به نظر شما چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      انونو بهتره با جهاد کشاورزی منطقه ی خودتون مشورت کنی تا بهترین راهکارو برات ارائه بدن

  2. سلام من یه سوال دارم چرا بلدرچین توقفس نمیتونه جفت گیری کنه چون من قسط دارم بلدرچین مینیاتوری و تخم گذار تو قفس ۴طبقه نگهداری کنم و از شرکت خوبتون دستگاه ایزی باتور دو ۹۶تایی رو بخرم وتخم بلدرچین بزارم جوجه شه و پرورش بدم ممنون میشم بگید دلیلش چیه و اگه راهی هست که من بتونم تخم نطفه دار جمع آوری کنم بگید ممنون:)

    1. سلام دوست عزیز
      چون فضای قفس کوچیکه
      برا همین توصیه میشه که اگه میخوای ازشون تخم نطفه دار تهیه کنی براشون یه فضای بزرگتر در نظر بگیری

  3. سلام ممنون از مقاله
    من پرورش دهنده مرغ بودم و تا حالابلدرچین پرورش ندادم میخواست به طورکلی فوت فن های اون ها رو یاد بگیرم و من دان مرغ خودم درست میکنم با تر کیب ،ذرت،جو آسیاب شده،صد ف،مقداری جوانه گندم،وتخم مرغ آب پز به جوجه مرغ ها میدادم رشدشان خوب بود بلدرچین هم هین طوری هست یانه ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      یکسری تفاوت ها وجود داره
      که در خصوص تغذیه مصرفی باید با متخصص جیره نویس مشورت کنید

  4. سلام من پوشت بام یک فضای دارم تول ۲ متر سی ارتفاع ۹۰ ارز هم ۹۰ الان جای مرغ مینیاتوری هست گفتم اینها رو بی فروشم جاش بیلدیرچین بیارم برای تخم هم برای خونه مصرف کنم همین جوری خودشون رو ارزش داره یانه

  5. سلام من میخوام پرورش بلدرچین راه بندازم .میخوام بدانم نهادی یا سازمانی برا خرید هست که بتونم بفروشم

    1. سلام
      سازمانی که بتونی پرنده رو اونجا بفروشی ؟ خرید تضمینی ؟
      مشخصا خیر ! باید بیفتی دنبالش و قرار داد ببندی ، اونم اگه کسی برای بلدرچین قرار داد ببنده

  6. سلام من یک جفت بلدرچین دارم که با هم ۶ جوجه به دنیا آوردن .می خوام بدونم آیا جوجه های نر و ماده خودشون می تونن با هم جفت گیری کنن؟

    1. میتونن ولی جوجه هاشون ناقص به دنیا میان بهتر که از جفت های غریبه استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس