کبوتر نژاد جاینت رانت (Giant Runt Pigeon)

کبوتر نژاد جاینت رانت

معرفی کبوتر نژاد جاینت رانت یا همان (Giant Runt Pigeon)  . کبوتر ها در سراسر جهان پراکنده شده اند، برخی به صورت وحشی تداوم حیات می کنند و برخی نیز در پرورش گاه ها و به دست انسان زندگی می کنند. معمولا پرورش دهندگان کبوتر ها را به جنبه زینتی آنها پرورش می دهند. در این میان افرادی نیز هستند که این پرندگان به جهت مصرف گوشتشان پرورش می دهند.
گوشت کبوتر دارای کمترین میزان چربی بوده و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی بخصوص پتاسیم، فسفر و آهن و پروتئین می باشد. کبوتر نژاد جاینت رانت نیز جزو همین کبوتر هایی می باشد که به دلیل وزن زیاد خود و گوشت لذیذی که دارد با هدف مصرف گوشت پرورش داده می شود، البته برخی نیز این کبوتر را صرفا به جهت زیبایی اش نگهداری می کنند.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» دارای سیستم جوجه کشی فوق پیشرفته از تخم کبوتر
» قابلیت چرخش اتوماتیک تخم ها
» برخورداری از دو سنسور مجزای داخلی و محیطی
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان
کبوتر نژاد جاینت رانت
کبوتر نژاد جاینت رانت

کبوتر جاینت رانت به عنوان یک پرنده اهلی شناخته شده است و از فرزندان کبوتر چاهی می باشد، این پرنده بومی ایالات متحده آمریکا می باشد و هم اکنون در بسیاری از کشور های اروپایی، آسیایی و آمریکایی پرورش داده می شود. پرورش این پرنده بیشتر در بستر و محیط های سربسته انجام می شود، زیرا بیشتر پرورش دهنگان با هدف بهره برداری از گوشت این کبوتر، آن را پرورش می دهند. در صورتی که پرنده ای مانند بلدرچین یا مرغ که میزان تخم گذاری بالایی دارد در قفس های مکانیزه پرورش می یابند.

خصوصیات ظاهری کبوتر نژاد جاینت رانت

این کبوتر همانند جد خودش یعنی کبوتر چاهی دارای پرهایی سبز جلا و ارغوانی در سینه و گردن خود می باشد، هم چنین در سینه پرنده پرهایی با ترکیب رنگی قهوه ای سوخته و مشکی وجود دارد. بالها، شکم و قسمت زیرین بدن پرنده دارای پرهای خاکستری رنگ می باشد، وجود خط های سیاه بر روی بال های پرنده نشان از ارث پدری او می باشد. طول عمر کبوتر جاینت رانت حدود ۷ الی ۱۰ سال می باشد و وزنش در سن بلوغ بین ۹۰۰ الی ۱۶۰۰ گرم می باشد، هم چنین طول این پرنده تا ۵۰ سانتی متر نیز می رسد.
اغلب این پرندگان به دلیل وزن زیادی که پیدا میکنند قادر به پرواز های طولانی و بلند نیستند و بیشتر اوقات را در بستر می گذرانند ، آنها هم چنین حمام کردن را نیز دوست دارند، بنابراین فراهم آوردن چندین ظرف کوچک با آب ولرم برای سلامتی آنها مفید خواهد بود.

نژاد های کبوتر


 

ویدیو از کبوتر نژاد جاینت رانت (Giant Runt Pigeon)

دانلود ویدیو | مشاهده در سرویس اشتراک ویدیو EIG-SHOP


 

تغذیه کبوتر جاینت رانت

کبوتر نژاد جاینت رانت تغذیه نسبتا ساده ای دارند طوریکه شما می توانید در خانه جیره غذایی آنها را از ترکیب دانه ارزان، جو، گندم، ذرت و امثال اینها تهیه نمایید. هم چنین می توانید جیره غذایی مخصوص آنها را از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز تهیه نمایید. پلت ها مکمل های غذایی مناسبی هستند که از فرمول خاصی برخوردار هستند و می توانند تمام نیاز پروتئینی و ویتامینی پرنده شما را فراهم سازد.
برای تغذیه بهتر و غنی تر می توانید روزانه از ترکیب سبزیجات تازه و خرد شده برای تغذیه کبوتر ها بهره ببریدف این سبزی ها می توانند کاهو، کلم، هویج، اسفناج و… باشد.
کبوتره ها برای هضم بهتر و سریعتر دانه های سفت به شن یا ماسه نیاز دارند، بنابراین می توانید مقداری شن و ماسه ریز را برای تغذیه در اختیارشان قرار دهید.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

    1. از پرورش دهنده های با سابقه بپرسید یا سایت های اگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس