کبوتر نژاد گوشدار (Eared Dove)

معرفی کبوتر نژاد گوشدار

معرفی کبوتر نژاد گوشدار یا همان (Eared Dove). این کبوتر گونه ای از کبوتران نوظهور می باشد که زیستگاه اصلی این پرنده بخش وسیعی از جنوب آفریقا بخصوص بخش های جنوبی این قاره می باشد. به دلیل فراوانی زیاد این پرنده در مناطقی همچون کوردوبا و آرژانتین شکار بی رویه آنها توسط شکارچیان رواج دارد، این شکارچیان روزانه حدود ۱۰۰۰ پرنده نیز شکار می کنند. آنها اکثرا در مناطق کشاورزی سرسبز و پر بار به تخم گذاری و زاد و ولد می پردازند و بستگی به نوع آب و هوا و میزان ماندگاری گرمای فصول تا چندین مرتبه نیز تخم گذاری می کنند.
کبوتر گوشدار Eared Dove به راحتی می تواند با محیط انسانی خو بگیرد به همین دلیل در اکثر مزارع کشاورزی و باغات به چشم می خورد، در برخی مناطق ونزوئلا و ترینیداد بر روی کابل های تلفن یا سقف و حیاط خانه ها مشاهده شده است.

کبوتر نژاد گوشدار
کبوتر نژاد گوشدار

خصوصیات ظاهری کبوتر نژاد گوشدار

کبوتر نژاد گوشدار را بدین دلیل گوشدار می نامند که دارای یک خط سیاه در بناگوش خود میباشد و در فاصله دور اینطور به نظر می رسد که پرنده دارای گوش می باشد. رنگ غالب پر ها در بدن این پرنده قهوه ای کم رنگ می باشد و قسمت پشت گردن تا بالای سر پرنده دارای رنگ های خاکستری می باشد. نوک پرنده سیاه و نازک می باشد و تعدادی پر طلایی رنگ در دو طرف گردن او وجود دارد که نقطه تمایز او با سایر پرندگان می باشد.
چشمان پرنده کاملا سیاه و پاهای او قرمز می باشد هم چنین در لابه لای بال ها و دم او لکه هایی به رنگ سیاه نیز به چشم می خورد. پرواز آنها تند و مستقیم همراه با بال زدن های منظم و شدید می باشد. آنها بین ۲۴ الی ۳۰ سانتی متر طول دارند و وزن شان بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ گرم می باشد.

لانه سازی و تخم گذاری کبوتر نژاد گوشدار

جفت گیری کبوتر نژاد گوشدار همانند سایر پرندگان در بهار آغاز می شود و در تابستان نیز خاتمه می یابد. آنها در میان بوته ها یا در دل درختان لانه خود را می سازند و لانه آنها عمدتا از تکه چوب تشکیل می شود. کبوتر ماده پس از تخم گذاری بر روی تخم ها می خوابد. او معمولا بیشتر از دو تخم تولید نمی کند و تخم ها نیز به رنگ سفید هستند. دوره جوجه کشی تخم ها بین ۱۲ الی ۱۴ روز می باشد. ۹ روز نیز طول می کشد تا جوجه ها کاملا پر دار شوند. در دوره ای پرنده مادر بر روی تخم ها خوابیده وظیفه تامین غذ بر عهده کبوتر نر می باشد و هنگام تولد جوجه ها هر دو با هم به تغذیه جوجه ها کمک می کنند.

تغذیه کبوتر نژاد گوشدار

تغذیه عمده کبوتر نژاد گوشدار از دانه های ریخته شده بر روی زمین می باشد، آنها هم چنین از انواع میوه های وحشی، آفات کشاورزی، حشرات و کرم ها نیز تغذیه می کنند. در صورتی که در قلمرو های انسانی باشند از خرد نان های ریخته شده بر روی زمین نیز تغذیه خواهند کرد.

 

سایر نژاد های کبوتر :

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس