تمامی اطلاعات مورد نیاز در جوجه کشی تخم مرغ

آموزش تمامی نکات و اطلاعات لازم جهت جوجه کشی از تخم مرغ

جوجه کشی از تخم مرغ یکی از روش های پرسود و با ریسک کم است که هر کسی با حداقل سرمایه و یک مکان مناسب می تواند این کار را شروع کند. جهت شروع کار به یک ماشین جوجه کشی ، تعدادی تخم نطفه دار تازه و مطمئن و یک مکان مناسب نیاز دارید که در این نوشته از چیکن دیوایس تمامی اطلاعات لازم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

دستگاه جوجه کشی 96 عددی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲
» مناسب برای جوجه کشی از تخم مرغ
» دارای شانه های شاخکی برای انواع تخم پرندگان
» به همراه آموزش رایگان جوجه کشی
قیمت : ۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان
 

بازار و درآمد جوجه کشی از تخم نطفه دار مرغ 

همانطور که می دانید گوشت و تخم مرغ پرمصرف ترین ماده غذایی در میان مردم است و همیشه کمبود آن در بازار احساس می شود، بنابراین ورود شما به این بازار نه تنها ضرر نداشته بلکه سود زیادی را نیز به همراه خواهد داشت. فقط باید نکات لازم را از مرحله خرید تخم نطفه دار تا تبدیل آنها به جوجه و ارائه به بازار را رعایت کنید تا در این مراحل متضرر نشوید. در غیر این صورت فروش جوجه های یکروزه و حد مرغ های گوشتی  کار آسانی است و همیشه مشتریان خود را دارد. 

جهت شروع کار ابتدا باید یک دستگاه جوجه کشی استاندارد و مناسب برای جوجه کشی از تخم مرغ خریداری کنید، در مرحله بعدی به دنبال تخم های نطفه دار مرغ خواهید بود، در خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار باید دقت زیادی را به خرج دهید چرا که دو مرحله اصلی موفقیت در جوجه کشی از تخم مرغ همین است و مابقی مراحل درجه اهمیت کمتری دارند. در ادامه راهنمایی های لازم جهت خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار مرغ ارائه خواهد شد. 

نکات لازم در خرید دستگاه جوجه کشی مرغ

یک دستگاه جوجه کشی استاندارد و مناسب برای جوجه کشی از تخم نطفه دار مرغ باید تمام فرایند های جوجه کشی مانند تولید حرارت ، تولید رطوبت ، چرخش تخم ها و تهویه هوا را بصورت خودکار و بدون نیاز به دخالت کاربر انجام دهد. هم چنین قطعات به کار رفته در ساخت آن مانند سنسور، بدنه ، فن ، راک، شانه ، المنت، برد و.. از کیفیت لازم برخوردار باشد. در ادامه به ویژگی های مهم یک دستگاه جوجه کشی استاندارد برای تخم مرغ اشاره خواهد شد

الف – سنسور ؛ 

یک دستگاه جوجه کشی استاندارد باید دارای سنسوری دقیق و قوی باشد تا به صورت لحظه ای  و با سرعت بالا دما و رطوبت داخل دستگاه را مورد سنجش قرار دهید.

سنسور - چیکن دیوایسسنسور sht به عنوان دقیق ترین و جدیدترین سنسور دیجیتالی مورد استفاده در اکثر تجهیزات پزشکی حساس و دستگاه های جوجه کشی معتبر دنیا ، این قابلیت را دارد که دما و رطوبت داخل دستگاه را به صورت دقیق و لحظه ای و با خطای یک دهم درجه مورد سنجش قرار دهد. این سنسور بر خلاف سایر نمونه ها نیاز به کالیبره مجدد ندارد و میزان تلورانس آن بسیار پایین است. 

ب – بدنه دستگاه ؛

نوع ساختار و بدنه ماشین جوجه کشی نیز تاثیر زیادی در راندمان نهایی آن دارد، دستگاه هایی که از بدنه فلزی مانند استیل، آلومینیوم و یا ورق های گالوانیزه ساخته شده باشند مقدار زیادی از حرارت تولید شده را به محیط بیرون منتقل خواهند کرد که این کار سبب افزایش تولید گرما توسط دستگاه و در نتیجه افزایش تولید برق می شود. 

اما دستگاه هایی که از بدنه pvc ساخته شده باشند، گرما را تا حد زیادی حفظ خواهند کرد و ضمن جلوگیری از وارد آمدن شوک دمایی به جنین ، به کاهش مصرف برق نیز کمک خواهد کرد. قبل از خرید دستگاه جوجه کشی حتما به این مورد نیز توجه فرمایید. 

ج – برد جوجه کشی ؛

برد جوجه کشی به عنوان مغز دستگاه جوجه کشی عمل می کند و دقیق و قوی بودن به معنای بالا بودن راندمان جوجه کشی است. چه بسا برخی از بردهای جوجه کشی بی کیفیت در حین جوجه کشی دچار خطا و هنگی شده و کنترل دستگاه را از دست می دهد و این باعث نابودی تخم ها و ضررهای مالی به پرورش دهنده خواهد شد.

برد جوجه کشی باید قادر به انجام تمام فرایند های جوجه کشی به صورت اتوماتیک باشد. به عبارت دیگر باید دما و رطوبت را به صورت خودکار تولید کند، چرخش تخم ها را به صورت خودکار انجام دهد، در مواقع ضروری اقدام به تهویه دستگاه کند و ضمن رساندن اکسیژن کافی به جنین ، حرارت و رطوبت اضافی را از دستگاه خارج کند و در صورت بروز هرگونه خطا، هشدارهای لازم را به کاربر بدهد.

ماشین جوجه کشی درنا 2 ظرفیت 336 عدد
ماشین جوجه کشی درنا ۲ ظرفیت ۳۳۶ عدد
» مجهز به نسل جدید برد جوجه کشی JDR 970
» برخورداری از سیستم چرخش دقیق و هوشمند
» دارای آموزش قدم به قدم جوجه کشی
قیمت : ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
 

نکات مهم قبل از خرید تخم نطفه دار مرغ

عامل مهم دیگری که در صورت دقت در خرید و تهیه آن ، موفقیت جوجه کشی را تضمین خواهد کرد. خرید تخم نطفه دار با کیفیت و تازه است. دقت کنید که یک تخم زمانی نطفه دار خواهد شد که خروس با مرغ جفت گیری کرده باشد و عمل لقاح انجام شده باشد. بنابراین وجود تعداد مناسبی خروس در میان گله های مرغ الزامی خواهد بود، در بهترین حالت باید به ازای هر ۴ مرغ ۱ خروس وجود داشته باشد. 

توصیه می شود حتما تخم ها را از پرورش دهنده های معتبر و با سابقه خریداری کنید و قبل از خرید حتما از سالن پرورش دیدن کنید تا از وجود تعداد کافی خروس در میان گله مطمئن شوید. بنابراین خرید از واسطه ها و سایت های اینترنتی به دلیل فروش تخم کهنه و یا بدون نطفه ریسک بالایی دارد. 

نکات مهم قبل از خرید تخم نطفه دار مرغ - چیکن دیوایسحداکثر زمان مناسب برای جوجه کشی از تخم نطفه دار یک هفته است، بنابراین تخم هایی که بیشتر از یک هفته نگهداری می شوند میزان جوجه آوری آنها به شدت کاهش پیدا میکند، هم چنین برای مراقبت از جنین و جلوگیری از مرگ آن حین نگهداری تخم نطفه دار ، باید شرایط خاصی را فراهم آورد. چرخاندن روزانه چند بار و حفظ دما در محدوده ۱۵ الی ۱۸ درجه سانتی گراد و رطوبت ۴۵ الی ۶۰ درصد از شرایط نگهداری آن است که هر فروشنده و واسطه ای این شرایط را برای تخم های نطفه دار فراهم نمی آورد. 

در نوشته راهنمای خرید تخم نطفه دار اطلاعات لازم قبل از خرید را به دست خواهید آورد و با افزایش دانش خود در این زمینه به موفقیت جوجه کشی نزدیک تر خواهید شد و اگر در گذشته راندمان پایینی از جوجه کشی تخم مرغ داشته اید با یادگیری نکات این مقاله اشتباهات گذشته خود را جبران کنید. 

آماده سازی محیط و شروع جوجه کشی از تخم مرغ

پس از خرید و تست دستگاه جوجه کشی و اطمینان از صحت عملکرد آن و خرید تخم های نطفه دار نوبت به آماده سازی محیط مناسب جوجه کشی و شروع یک جوجه کشی با راندمان بالا است. 

محیطی که دستگاه جوجه کشی در آن قرار میگیرد باید دمایی بین ۲۳ الی ۲۷ درجه سانتی گراد و رطوبتی بین ۳۵ الی ۵۰ درصد را داشته باشد تا بهترین عملکرد جوجه کشی را ببینید. افرادی که در مناطق گرم و خشک و یا گرم و مرطوب کشور قرار دارند باید از استفاده از تجهیزات سرمایشی ، تهویه و رطوبت گیری این شرایط مناسب را برای اتاق فراهم آورد تا دستگاه در بهترین حالت ممکن به جوجه کشی بپردازد.

آماده سازی محیط و شروع جوجه کشی از تخم مرغ - چیکن دیوایس

قبل از قرار دادن تخم ها در داخل دستگاه باید مدتی درب دستگاه را باز کنید تا با دما و رطوبت محیط یکسان شود ، دقت کنید که دستگاه حتما باید خاموش باشد. هم چنین باید تخم های نطفه دار نیز برای چند ساعت در داخل محیط جوجه کشی قرار دهید تا به دما و رطوبت محیط برسد، سپس می توانید تخم ها را در داخل دستگاه قرار دهید و با تنظیم دما و رطوبت ، جوجه کشی را شروع کنید. 

مدت زمان بیرون آمدن جوجه مرغ | جوجه مرغ چند روزه در میاد؟

در صورتی که دما و رطوبت جوجه کشی به صورت استاندارد تنظیم شود و در طی دوره جوجه کشی هیچ مشکلی برای دستگاه و تخم ها به وجود نیاید، می توان گفت که تخم ها در روز ۲۱ ام به جوجه تبدیل خواهند شد. 

دمای مناسب برای جوجه کشی از تخم نطفه دار مرغ ۳۷.۷ درجه سانتی گراد و رطوبت مناسب ۶۰ درصد است. این دما و رطوبت برای دوره ستر تنظیم می شود و در دوره هچر باید دما را به ۳۷.۲ درجه سانتی گراد و رطوبت را به ۷۰ درصد رساند. در ادامه نحوه انتقال تخم ها از دوره ستر به هچر توضیح داده خواهد شد. 

زمان چرخش دستگاه جوجه کشی و چگونگی تنظیم آن

همانطور که گفته شد یک دستگاه جوجه کشی استاندارد باید تمام فرایند های جوجه کشی مانند تامین حرارت و رطوبت ، چرخش تخم ها ، سنجش حرارت و رطوبت و تهویه هوای داخل دستگاه را به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر انجام دهد. 

زمان چرخش تخم ها در دستگاه جوجه کشی نیز از زمانی آغاز خواهد شد که تخم ها را در داخل دستگاه گذاشته و دما و رطوبت را تنظیم کرده اید. معمولا چرخش تخمها در حالت پیشفرض به صورت یک دور در دو ساعت انجام می شود یعنی در هر ۱۲۰ دقیقه یک دور کامل به سمت راست و یک دور کامل به سمت چپ انجام می شود. 

زمان چرخش دستگاه جوجه کشی و چگونگی تنظیم آن - چیکن دیوایسدر برخی از دستگاه های جوجه کشی مانند دستگاه های جوجه کشی اسکندری امکان تغییر در سرعت چرخش تخم ها وجود دارد که طبق دستورالعمل دفترچه راهنما می توان این مقادیر را تغییر داد. 

شیوه های مختلفی جهت چرخش تخم نطفه دار وجود دارد که معمولا به دو صورت ۴۵ درجه و ۳۶۰ درجه انجام می شود. در دستگاه های جوجه کشی صنعتی و بزرگ از روش ۴۵ درجه استفاده می شود. اما در دستگاه های جوجه کشی کوچک و خانگی مانند ایزی باتور ۳، ۴، ۵ و ۶ از شانه های غلتکی و همه کاره جهت چرخش ۳۶۰ درجه تخم ها استفاده می شود. روش چرخش ۳۶۰ درجه برای تخم های نطفه دار پرنده های زینتی مناسب است اما تخم مرغ با چرخش ۴۵ درجه نیز بازدهی بالاتری خواهد داشت. 

مرغ و جوجه جوجه کشی شده با دستگاه جوجه کشی

چرخاندن تخم مرغ و وضعیت قرار گرفتن آن در دستگاه جوجه کشی

در چرخاندن تخم مرغ در  طول دوره  انکوباسیون  عوامل زیر موثر است

  • تکرار و استمرار چرخاندن تخم مرغ ها
  • محور قرار گیری
  • محور چرخش
  • زاویه چرخش
  • حد چرخش

(چرخش با توجه به مراحل رشد جنین است)

چرخش تخم ها در جوجه کشی مصنوعی

علل چرخاندن تخم مرغ در جوجه کشی

آلبومین یا سفیده  تخم مرغ تقریبا  فاقد ذرات چربی است و وزن مخصوص ان نزدیک به وزن  مخصوص آب است  اما زرده به دلیل داشتن  مقدار زیادی چربی مثل روغن و سایر چربی ها وزن  مخصوص کمتری نسبت به  آب دارد  بنابر این  اگر تخم مرغ در  یک وضعیت ثابت قرار گیرد  زرده به طرف بالا  و سپس به سمت پوسته حرکت می کند. از طرفی  جنین در حال رشد  همیشه در قسمت  بالای زرده قرار می گیرد .

اگر تخم مرغ چرخانده نشود زرده به دلیل وزن مخصوص  کمتر نسبت به سفیده در سطح بالا تر و چسبیده  به پوسته  قرار می گیرد  لذا جنین  در حال رشد  بین زرده و پوسته  تحت فشار می ماند  و  دچار آسیب یا مرگ می شود . چرخاندن تخم مرغ باعث می شود زرده دور تر از پوسته قرار گیرد  و موجب سلامت جنین در حال رشد  شود.

علل چرخاندن تخم مرغ در جوجه کشی - چیکن دیوایسبه هر حال چرخاندن تخم مرغ در حین جوجه کشی  برای جلوگیری از چسبیدن جنین به غشای داخلی  پوسته تخم مرغ است . چسبیدن پرده های جنینی  به پرده یا غشای  داخلی پوسته  تخم مرغ یا سایر  قسمت های تخم باعث  مواردی به شرح زیر می شود:

الف – غیر طبیعی قرار گرفتن جنین در داخل تخم مرغ

ب – کاهش استفاده از آلبومین به دلیل  جاری شدن غیر طبیعی و پخش شدن داخل  تخم مرغ

ج – کاهش مبادله اکسیژن  از سطح  کوریو آلانتوئیس (پررده بزرگ جنینی  چسبیده به پوسته )

د – ضعیف شدن  رشد کیسه زرده (پرده جنینی  زرده را در بر گرفته است )

 چرخاندن تخم مرغ ها در بیشتر  گونه ها زمانی  که ته یا قسمت  پهن تخم مرغ  به طرف بالا باشد  حول محور  کوچک تخم مرغ است . در صورتی که اگر تخم مرغ  به صورت افقی قرار گیرد  حول محور  بزرگ آن چرخانده می شود .  در تخم مرغ هایی که  کیسه هوایی آن  به طرف بالا است  بهترین نتیجه زمانی  به وجود می آید  که تخم مرغ ها  ۹۰ درجه می چرخند  و با زاویه  ۴۵ درجه  قرار می گیرند.

چرخش تخم ها در دستگاه جوجه کشی

در تخم هایی که به طور افقی قرار گرفته اند  بهترین هچ زمانی  اتفاق می افتد  که تقریبا ۱۸۰ درجه می چرخند . چرخاندن این  تخم مرغ ها  فقط در یک جهت باعث پارگی پرده ها  ، رگ های خونی و نهایتا مرگ جنین می شود .

در صورتی که  تخم مرغ ها  داخل ماشین  به گونه ای قرار گیرند که قسمت پهن تخم مرغ  به طرف پایین باشد و جنین در جهت عکس  کیسه هوایی  یعنی به طرف  بالا قرار گیرد  به علت عدم دسترسی  جنین به اکسیژن  داخل کیسه هوایی در روز ۱۹ الی  ۲۰  جوجه کشی تلف می شود . اگر  قسمت پهن تخم مرغ  در هفته اول جوجه کشی به طرف بالا باشد  جنین معمولا در جهت مناسب قرار می گیرد .

تعداد چرخش تخم مرغ در شبانه روز  برای پرندگان  به طور مشخص تعیین نشده  است ولی  بهترین نتیجه زمانی است که تخم مرغ  در شبانه روز  ۲۴ بار چرخانده شود در ضمن یاد آوری می شود کج کردذن تخم مرغ و  بازگرداندن به حالت اولیه یا تکان دادن آن  ها نمی تواند اثر چرخاندن را داشته باشد .

در انکوباتور های کوچک  خانگی در بعضی  از مواقع  تخم مرغ ها  را فقط  دو بار می چرخانند  یک بار صبح و یک بار  هم شب  ولی بهتر است  تخم مرغ ها  را به تعداد  اعداد فرد  در شبانه روز  بچرخانیم  .طولانی ترین  مدتی که تخم مرغ ها  در یک وضعیت می مانند  در شب است  . این مسئله باعث می شود  قسمت پهن و باریک تخم مرغ  یک شب در میان به طرف بالا قرار گیرند .

چرخش تخم ها در دستگاه جوجه کشی - چیکن دیوایسبعضی از تولید کنندگان جوجه برای چرخاندن تخم مرغ شب ها در ماشین جوجه کشی  را باز می کنند و شانه های حاوی تخم ها را بیرون  می کشند و دست  هایشان را روی تخم ها حرکت می دهند  در صورتی که این فقط تکان دادن تخم مرغ هاست  و در بعضی موارد  باعث ترک خوردن  پوسته تخم مرغ نیز می شود. در انکوباتور های کوچک  خانگی یک طرف  تخم مرغ ررا با حرف (O ) و طرف دیگر را با حرف ( X) نشانه گذاری می کنند  تا در هر بار  چرخاندن یک بار  قسمت (O ) و بار دیگر قسمت ( X) ظاهر شود ، این وضعیت در ماشین هایی به کار برده  می شود که در شبانه روز  فقط چند بار  آن ها را می چرخانند. در این روش باید  سعی شود زمان چرخش  جهت های یاد شده با هم مساوی باشد.

اگر چرخاندن تخم مرغ ها به صورت اتوماتیک  باشد  باید حد اقل  هر ۲ ساعت یک بار  تخم مرغ چرخانده شود.در سیستم های دستی باید تخم ها تا حد امکان  چرخانده شوند .

تخم مرغ ها نباید در  ۳ تا ۴ روز پایانی  قبل از هچ چرخانده شوند زیرا جوجه ها  برای نوک زدن  و ترک دادن  پوسته  نیاز به وضعیت  پایداری دارند  از طرفی جنین در این زمان  بزرگ است و بیشتر  زرده را به عنوان  غذا استفاده کرده  و دیگر  خطر تحت فشار قرار داشتن بین زرده و پوسته وجود ندارد.

مدت زمان بیرون آمدن جوجه چند روز است؟

دوره جوجه کشی مرغ معمولا ۲۱ روز است ، در صورتی که دما و رطوبت جوجه کشی از تخم این پرنده به خوبی رعایت شود می توان در روز بیست و یکم انتظار بیرون آمدن جوجه ها از تخم را داشت.

از چه دستگاهی برای جوجه کشی تخم مرغ می توان استفاده کرد؟

هر دستگاه جوجه کشی استانداردی که توانانی سنجش و تامین خودکار و دقیق حرارت و رطوبت ، چرخش تخمها و تهویه خودکار را داشته باشد برای جوجه کشی از تخم مرغ مناسب است.ویژگی های یک دستگاه جوجه کشی استاندارد در داخل مقاله توضیح داده شده است.

آیا هر تخم مرغی برای جوجه کشی مناسب است؟

خیر. فقط باید از تخم مرغ هایی استفاده کنید که قبلا خروس با مرغ مولد آن تخم جفت گیری کرده باشد و به عبارتی تخم را نطفه دار کرده باشد. زیرا فقط تخم های نطفه دار قابلیت جوجه شدن را دارند، برای اطلاعات بیشتر راهنمای خرید تخم نطفه دار را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

‫۴۴۴ دیدگاه ها

  1. سلام تعداد تخم در دستگاه ایزی باتور ۶ حداقل چند تخم هست!؟برای طوطی سانان

    1. بستگی به اندازه تخم دارد
      معمولا ۳۰ الی ۴۰ تخم جای می گیرد

  2. سلام اشکال نداره زیر تخم مرغ ها پارچه ی نخی بگزارم به جای کاه

    1. میشه
      اگر پرنده خوشش نیاد میندازه بیرون و باید ی چیز دیگه بذارید

  3. سلام
    ببخشید یک سؤال کوچک داشتم آیا نور لامپ دستگاه جوجه کشی به جوجه ها آسیب نمی زند.

    1. سلام
      لامپ چی هست ؟ از همین لامپ های معمولی ؟ فکر نکنم مشکلی داشته باشه
      نور افتاب نباید اصلا بخوره به تخم ها

  4. سلام بعضی از جوجه ها در تخم مرغ دیر تر تشکیل میشن من از کجا بفهمم که یک تخم مرغ از بقیه عقب مونده که فقط اونو در بدم.
    بعد من یه جوجه دو روزه دارم بهش چی بدم و چجوری نگهش دارم.

    1. سلام
      به جوجه ۲ روزه باید جیره ی جوجه ۱ روزه داده بشه ، از بازار باید بخرید
      مورد اول هم نمیشه دقیق گفت ، بهتره گله گله ی خوبی باشه ، تغذیش خوب باشه ، تعداد ماده به نر مناسب باشه ، از نظر بهداشتی خوب باشه

  5. سلام من یه جوجه دارم که خودم از دستگاه در آوردم ۱الی۲ روزه هست الان من اینو چجوری نگه دارم که زنده بمونه و چی بهش بدم.

    1. ۲۴ ساعت اول محلول اب و کمی شکر
      از روز دوم دانه های مخصوص جوجه مرغ
      یا گندم و ذرت پودر شده
      نان و سبزی ریز ریز شده
      تخم مرغ اب پز

  6. داداش من تو دستگام ۴۰ تا تخم گذاشتم ۳۰ تاش در اومده ولی ده تاش هنوز در نیومده نطفه دار هم بود الانم رو ۲۳ ه مشکل از کجاست

    1. سلام
      به عوامل مختلفی میتونه بستگی داشته باشه
      یکمورد اینکه اگه تعداد خروس به مرغ درست نباشه در جفتگیری های اخر اسپرم ضعیف میشه ، تخم نطفه دار میشه ولی نطفه ضعیف هست و حتی ممکنه تشکیل بشه ولی از تخم نتونه خارج بشه
      مورد دوم هم تغذیه ی طیور هست که ممکنه مناسب نباشه و نطفه ضعیف تولید بشه
      اگه مشکل از دستگاه باشه ، نمیشه یه تخم جوجه بشه و تخم بغل دستیش جوجه نشه ! اگه مشکل داشت که هیچکدوم جوجه نمیشدن ! پس دلیل اصلی این مورد در تخم ها باید باشه
      بهتره که تخم های نطفه دار رو از فروشنده های مختلفی بخرید و علامت بزنید روشون و بررسی کنید که کدوم خوبه که سری بعد همه ی تخم هارو از اون فروشنده بخرید

  7. سلام خسته نباشید
    من هنوز هم در چرخاندن تخم ها در حالت عمودی گنگ هستم اگه توضیح بدید ممنون میشم.
    و این که میشه از روز اول تخم ها رو افقی گزاشت؟

    1. بله باید از شانه همه کاره استفاده کنید
      اگه از شانه های حفره ای یا شاخکی استفاده کنید باید تخم ها به صورت عمودی قرار داده بشه طوری که قسمت تیز تخم رو به پایین باشه

  8. سلام
    من تخم مرغ هاراداخل دستگاه گذاشته تخم مرغ هاباحالت خوابیده ودرروزانهاراچرخش میدهم آیا اینکه تخم مرغ حالت خوابیده داردیابایدحالت ایستاده داشته باشد؟یکطرف oویکطرفxنامیده ام میچرخانم به جوجه تبدیل میشود

    1. بله به جوجه تبدیل میشن
      باید دما و رطوبت رو هم کنترل کنید تا در اندازه مناسب باشن
      برای این کار می تونید از رطوبت سنج و دماسنج استفاده کنید.

  9. چه ویتامین های برای جوجه های تازه از تخم بیرون آمده خوب است؟؟

    1. سلام
      روز اول که چیزی نمیدن ، از روزهای بعد میشه بهشون ویتامین های مخصوص طیور یک روزه رو داد که در داروخانه دامپزشکی میشه تهیش کرد
      پست زیر رو بخونید :
      نگهداری از جوجه

  10. سلام دوست عزیز من دستگاه جوجه کشی دارم و ۴ روز پیش تقریبا ۳۰ تا تخم مرغ گذاشتم توی دستگاه و الان که ۴ روزگذشته میخوام ۳۰ تا تخم دیگه اضافه کنم توی دستگاه به نظر شما مشکلی پیش نمیاد ؟

    1. سلام
      نه مشکلی پیش نمیاد به شرط اینکه زمان هچر رو دقیق مدیریت کنید چون تخم های جدید ۴ روز دیرتر هچ میشن ، زمان باز بودن درب دستگاه هم زیاد نباشه

  11. سلام خسته نباشید
    من دستگاه جوجه کشی خودم درست کردم ولی رطوبتش ۶۵ پایین تر نمیاد خواستم ببینم مشکلی ندارهبین ۶۴ تا ۶۵ درصده

    1. سلام
      باید تست کنید چون حداکثر رطوبت قابل تحمل در دوره ستر هم همین ۶۵ هست که ممکنه گاها مشکل ایجاد کنه ، با تنظیم دما ممکنه بتونید این کار رو انجام بدید

  12. سلام
    امروز همه تخم ها به جوجه تبدیل شدند و یکی مونده بود خودش یکمی نوک زده بود و تخم شکسته بود اومدم و یکمی از پوست تخم کندم و دیدم یه لایه سفید رنگ که یه رگ معلوم بود دیدم تا الان هم حدودا ۳ ساعت اینجوری شده و بیرون نیونده ولی زندس
    چیکار بایدکنم لطفا راهنمایی لازم را بفرمایید
    تشکر

    1. اون لایه رو بردارید تا اکسیژن به پرنده برسه ولی تخم رو نشکونید
      اجازه بدید جوجه توی دستگاه بمونه تا سرما نخوره و خودش بیرون میاد

  13. سلام یک روزه که جوجه ها به تخم ها نوک زدند و سوارخ ریزی ایجاد کردند ولی هنوز بیرون نیومدن و حدودا ۱ روز طول کشیده و هیچ خبری نیست ولی زنده ان

    1. خودشون بیرون میان
      فقط دما و رطوبت دستگاه رو حفظ کنید و با باز کردن دریچه های هوا اجازه رسیدن اکسیژن کافی به جوجه ها رو بدید

  14. سلام استاد صبح زود یکی از تخم ها با نوک زدن تخم رو شکسته ولی تا الان هنوز همون اندازه که به تخم ضربه زده بود بیشتر نشده و همون اندازه مونده آیا به جوجه کمک کنم و تخم رو کامل بشکنم
    سوال دوم اینکه تخم های دیگه که صدای جیک جیک از اونا میاد و شما فرمودید بشکنید آیا کامل بشکنم یا فقط سوراخ کنم
    ممنون زود راهنمایی کنید
    تشکر

    1. سلام
      یکم بشکنید جوجه بتونه نفس بکشه
      بقیه تخم رو جوجه خودش میشکنه و بیرون میاد

  15. سلام تخم ها امروز ۲۱ روزه شدند و صدای جیک جیک جوجه ها از داخل تخم می اید ولی هنوز تخم را نشکستن آیا تخم ها را بشکنم؟؟؟؟
    ممنون راهنمایی کنید

    1. سلام
      یه چند ساعت صبر کنید اگه نشکستن با احتیاط بسیار بالایی یکی رو تستی بشکونید
      مشکلی که هست اینه که اگه رگ به طور کامل تشکیل نشده باشه با شکستن تخم رگ پاره میشه و پرنده از بین میره
      از سویی دیگه این پرنده ها به دلیل اینکه نطفشون ضعیف بوده یا شرایط جوجه کشی مناسبی نداشتن از نظر جسه و مقاومت در برابر بیماری ها ضعیف خواهند بود

  16. سلام و عرض خسته نباشید
    من در دستگاه جوجه کشیم همه چیز اتومات است به غیر از چرخش تخم ها و هر ۴ ساعت یکبار میچرخونمش
    سوالم اینه که ۲ بار یادم رفت بچرخونم یعنی ۸ ساعت…
    مشکلی پیش نمیاد و تخم ها روز ۱۳ام هستند

    لطفا جواب بدید

    1. تخم ها رو مورد نوربینی قراربدید اگر جوجه ها در داخل تخم حرکت کردند پس می توان گفت که جوجه ها در حال رشد هستند و می توانید جوجه کشی رو ادامه بدید

  17. سلام.روز نوزدهم هست و هنوز خبری از نوک زدن جوجه ها نیست..دفعات قبل روز نوزدهم صداشون‌میومد..الان مشکلی نداره؟

    1. سلام
      کیفیت تخم نطفه دار در این مورد مهمترین گزینه هست
      بعد تنظیم نبودن درست دستگاه
      فردار رو هم صبر کنید ، بهتره تخم هایی که ۱۹ روز دن رو به هچ ببرید

  18. سلام
    من یه دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک گرفتم می خوام تخم مرغ توش بزارم سر چند ساعت باید بچرخه و چگونه باید بچرخه

    1. سلام
      بستگی به نوع دستگاه داره
      اگه اتوماتیک باشه خودش میچرخونه و نیازی نیست شما کاری انجام بدید

  19. سلام من دستگاه جوجه کشی دست ساز دارم تمام اتوماته چجوری تایمر چرخش رو باید تنظیم کنم ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام
      این مورد که چطور تایمر طراحی بشه یه بحث فنی هست و باید از متخصصین برق پرسش بشه
      کنترلر باید اینکار رو انجام بده که اونم نیاز به برنامه نویسی و مدارکشی داره

  20. با سلام خسته نباشید خدمت تمامی شما آیا تخم مرغ می خری بگی که نطفه داشته باشه یا که از همین فروشگاه ها همین تخم مرغ رنگ قهویی هستش بخری میشه

    1. سلام
      خیر از اونا نمیشه ، چون تخم نطفه دار حاصل جفت گیری هست ، ولی اون تخم ها تخمهای معمولی مرغ هستن
      تخم نطفه دار نگهداری خاصی داره که اگه رعایت نشه باعث از بین رفتن نطفه میشه
      این تخم رو باید از پرورش دهنده بگیرید
      مقاله ی زیر رو بخونید :
      خرید تخم نطفه دار

  21. سلام من یه دستگاه جوجه کشی درست کردم ساخت ۷صبح ۳عصر۱۱شب میچرخانم این ساعت درستی برای چرخاندن ؟

    1. سلام
      نه به نظر من کمه
      اصولا باید هر ۶ ساعت یبار چرخونده بشه (در دستگاه های کارخانه ای هر یک ساعت یه دور کامل میزنه آروم) برای شما ۸ ساعت هست و به امکان زیاد راندمان رو کاهش میده

  22. منم تازه دستگاه درس کردم اولین بارم هست دیگه نمیدانم درمیان یا نه

  23. چجوری بفهمیم که نطفه به دیوار تخم مرغ چسبیده من دوتا از تخم مرغ ها در روز ۸جوجه کشی به دیواره چسبیده ایا خراب شدن یا نه لطفاً زودتر جواب بدید

    1. سلام
      عدم چرخش مناسب و یا قرار دادن نامناسب تخم ها داخل شانه میتونه سبب این مشکل بشه
      خوب چجوری متوجه شدید که روز ۸ ام به دیواره چسپیده !؟ همونجوری میتونید مجددا متوجه بشید ! تنها نکته اینه که باید به چرخش تخم ها هین جوجه کشی و همینطور افقی یا عمودی قرار دادن تخم ها توجه کنید

    2. وقتی که نطفه سنجی کردم یک قسمتی از تخم مرغ سیاه بود وتکون نمی خورد اما رگهای خونی راداشت من ۲بار به اندازهی ۸ساعت نچرخوندم میشه علت این باشه ورطوبت دستگاه ۵۸%است

      1. بله اینکه ۲ بار به اندازه ی ۸ ساعت نچرخوندید حتما تاثیر منفی میزاره ! در دستگاه های تولیدی صنعتی هر ۱ ساعت چرخش صورت میگیره ! در دستگاه های تولیدی شخصی هم توصیه میشه هر ۴ ساعت حداقل یبار چرخش صورت بگیره
        رطوبت هم برای مرغ در دوره ی ستر مناسب هست ولی برای هچر باید ۱۰ درجه افزایش پیدا کنه وگرنه مشکل ساز میشه

    3. سلام
      ببخشید بعد از چند روز مشخص میشه که
      تخم درون دستگاه جوجه میشه یا نه

      1. سلام
        روز ۷ ام و ۱۴ ام نطفه سنجی کنید ببینید داخل چیزی هست یا خیر

  24. سلام خسته نباشید
    ببخشید من یک دستگاه جوجه کشی دستی درست کردم و چرخش آن را با استفاده از یک موتور ساعت انجام میدم و سازو کارهای درست کردم که تخم مرغ را در هر چرخش ۳۶۰ درجه می چرخاند آیا تخم مرغ هارو ۶ ساعت یکبار بچرخند کافیه .

    1. سلام
      اصولا گردش برای مرغ هر سه ساعت یکبار هست
      در بار اول تعداد کمتری تخم بزارید و تست کنید ببینید چند ساعت مناسب هست
      دستگاه های جوجه کشی موجود در بازار هم بارها تست شدن تا با توجه به شرایط دستگاه میزان چرخش مشخص شده

    1. بستگی داره به چند ساعت و دوره ی چندم جوجه کشی
      قبل از چرخوندن نطفه سنجی کنید ببینید نطفه داخلش رگ داره یا خیر

  25. من هرچی سوراخ می زنم کارتونمو با ز هم دماش روی ۳۷ نیم قرار نمی گیره

    1. سلام
      نمیشه گفت دقیق مشکلتون از کجاست چون ساختار کار رو اطلاع نداریم
      بهتره درز های اضافی رو هم پیدا کنید و از ابزارهایی مثل فن ها برای تهویه استفاده کنید

    2. سلام. در روز نهم زمانی که نور بینی انجام شد .شواهد مورد نیاز مشاهده نشد. آیا این امکان وجود دارد که با وجود گذشت نه روز هنوز تخم مرغ ها رشد کافی نکرده اند و چند روز از نهمین روز که حساب کرده ایم عقب می باشند ؟در ضمن در گله ای که تخم مرغ ها از آنجا تهیه شده اند خروس وجود داشت

      1. باید موقع نوربینی محیط کاملا تاریک باشه ، تا امکان مشاهده داخل تخم وجود داشته باشه
        معمولا به ازای هر ۳ الی ۴ مرغ باید ۱ خروس در گله باشه تا همه تخم ها نطفه دار شوند.

  26. سلام ببخشید من جوجه کشی رو به صورت مصنوعی انجام دادم جوجه به دنیا امده ولی نمی دونم چرا روی پا نمی ایستد فلج شده یا هنوز توان راه رفتن ندارد

    1. سلام تخم من به اندازه ی ۲ تا مورچه ترک خوردگی داره اشکال نداره بزارم توی دستگاه جوجه کشی

  27. ببخشید من دستگاه جوجه کشی دستی درست کردم دماسنج جیوه ای است دما ۳۷ و رطوبت ۶۵ ببخشید مشکلی پیش میاد یه سوال دیگه وقتی دماسنج را کنار دیواره میزاری ۶۰ ولی وقتی کنار ظرف آب میزاید میرا ۶۸ چیکار کنم

  28. سلام من می خواستم بدونم با گذاشتن یک ظرف اب دمای دستگاه تامین می شه یا نه و تخم مرغ ها رو در شبانه روز چند ساعت یک بار بچرخوانیم دستگاه من ساده ست

    1. نه تامین نمی شه … باید یک لامپ هم بزار تا گرمای اون بتونه اب داخل ظرف را بخار کنه … فقط دقت کن که لامپ دما رو هم بالا می بره

      تخم ها را ۳ تا ۵ بار در هر ۲۴ ساعت بچرخانید

  29. سلام
    وقتی جوجه ازتخم بیرون اومد بازهم باید توی دستگاه باشه یا هرکدام وقتی بیرون اومد یکی یکی ازدستگاه بیرون کنیم ممنون میشم جواب بدید

    1. نه اگر درب دستگاه هی باز و بسته شود مابقی تخم ها به جوجه تبدیل نمی شن
      هر ۸ ساعت یک بار درب را باز کن و جوجه های دنیا امده رو خارج کن

    2. سلام من دستگاه خانگی ساخته ام اما در هفته اول جوچه کشی مدت ۳ ساعت است که برق نیست ایا تخم ها نطفه شان ازبین رفته اند یا خیر .
      متشکرم

  30. اقا من یو سوال دارم چرا به تخم ها وقتی میزاین تو دستگاه چرا علامت میزنین

  31. سلام خسته نباشد
    شب ها وقتی خواب هستیم چطور تخم هارو بچرتونیم
    (دستگام جوجه کشی دستی)

    1. در بهترین حالت درصد هچ تا حد زیادی کاهش پیدا می کند . در بدترین حالت کل تخم ها نطفه دار از بین می روند .. تخم ها باید در دوره ستر روزانه ۳ تا ۵ بار چرخیده شوند.

  32. سلام من ۱۰تاتخم مرغ رویک هفته گذاشتم زیر مرغ الان بزارم تودستگاه میشه

  33. ببخشید من دستگاه تمام اوتو مات دستی درست کردم روز ۸۰ بار میچرخه و من در دستگاه تخم گذاشتم جوجه هم بیرون اوردم ولی برای بار ۵جم موتور مشکل پیداکرده موقع چرخش که میخواد وایسته کله میزنه یعنی تخم هارو میلرزونه احتمال داره زرده رو بترکونه الان ۱۲ روز شده من فقط رگ میبینم و یه سیاهی که داخل هرکت میکنه دلیل چیه تخم ها پوچ شدن

  34. سلام وقتتون بخیر. امروز روز بیستم تخم هاست اما هیچ نشونه ای از ترک خوردن و سوراخ شدن نیست. رطوبتش ۶۵ بود بردمش ر ۷۲_۷۳ به نظرتون تاثیر داره یا کار اشتباهی کردم ؟

  35. سلام ببخشید چرخش موتور تو دست ساز اتوماتیک رو چن باید باشه ار یک تا ۱۸هس یه تنظیمش دونو باس روی چند بذارم ممنون

  36. سلام و خسته نباشید سوالی داشتم خدمتتون.دستگاهجوجه کشی نیمه اتومات داریم امروز ۲۱ روزه تخم ها رو داخلش گذاشتیم رگه های خونی رو در روزای اول چک کردیم درست بود اما هنوز عکس العملی از دراومدن جوجه ها نیست.بنظرتون درمیان؟به یکباره درمیان یا اول ترک میدن تخم رو؟خیلی ممنون از راهنماییتون

    1. سلام خسته نباشید من یه دستگاه نیمه اتومات درست کردم فقط رطوبت و کنترل میکنم چرخش و دما به پای خودشه ۷(تا تخم گذاشتم تو دستگاه عمل کندلیک هم انجام دادم از ۳خرداد ۹۹گذاشتم الان ۱۹روزه جوجه ها نه نوک زدن نه صدا میدن ولی زنده هستن یه خورده خیلی کم رگ دارن وارد سبد هچ کردم یعنی باید بازم چرخش بخوره مگه نباید پایان روز ۱۸گردش قطع کرد لطفا بگید خواهشا چند روز دیگه باید گردش بخوره ممنون

      1. سلام
        عزیز جان باید بررسی بشه موارد مختلف
        همچون اندازه گیری صحیح دما و رطوبت ، اعمال صحیح دما و رطوبت
        قوی بودن نطفه ها ، صرف نطفه داشتن معیار نیست نطفه باید قوی باشه
        و موارد دیگه
        در مرحله هچ نیازی به چرخش نیست ، این مرحله دما و رطوبت باید جوری باشه که پوسته ی تخم نرم بشه و جوجه بتونه ازش خارج بشه

  37. سلام من هشت تا تخم گزاشتم و هر ۶ ساعت یکبار میچرخونم مثلا ساعت۱۲ ظهر و ۶بعد از ظهر و ساعت۱۲شب آیا این چرخش درسته؟؟

    1. بله درسته و هر بار باید به اندازه ۴۵ درجه چرخش داده شود.

    2. سلام‌خسته نباشی من ۱۰‌تا تخم گذاشتم ولی نمیدونم چجوری مثلا بچرخونم ک مثلاروزایی ک خوابم تا صبح خوابم مقلا تا۱۰ چجوری تنظیم کنم ساعتو میشه خواهش کنم ترو قران یکی راهتماییم‌کنه …من یجورایی ساد درست کردم مثل اقای اسنکندری ساخت دستگامو باکارتون ساده بادیمر فقط خواهش میکنم‌این ساعت بام بگین تنظیم ک ک تخماخداب نشن‌خوااش میکنم بگین

  38. سلام ببخشید من دستگاه جوجه کشی ساختم در هجر زیادشدن میمیرند

  39. سلام
    من یه دستگاه جوجه کشی درست کردم و موتور جوجه گردان ماکروفر داخلش گذاشتم و با استفاده از تایمر مکانیکی که وقفه زمانی قطع ووصل ان ۱۵ دقیقه و ۴ بار در روز هست وبه صورت ۳۶۰ درجه میچرخد. به تخم مرغ ها آسیب میرساند.ممنون میشم راهنمایی کنید

  40. شماره که باید با ان تماس بگیرم تا بپرسم اسم موتور جوجه گردان چیه؟ چیست؟

  41. سلام خدا خیرتان بده واقعا مطالب مفیدی می زارید انشاالله هرچی از خدا می خواید بهتون بده
    یه سوال داشتم من یه دستگاه جوجه کشی خودم درست کردم روز دوم هست دما بین ۳۷.۵تا۳۷.۷ متغیر هست و رطوبت هم بین ۵۵تا ۶۵
    برای چرخش هم ساعت ۱ شب یک بار می چرخانم ساعت ۸ یک بار دیگه ساعت ۱۴ یک بار دیگه و ساعت ۲۰ هم یک بار دیگه به نظرتان این چرخش خوبه یا شب ساعت ۱ بچرخانم و فرداش ۳ ساعت ۳ساعت بچرخانم تا یعنی ساعات ۲۳.۲۰.۱۷.۱۴.۱۱.۸ به نظرتان به چرخش اولی عمل کنم یا دومی

  42. سلام وقت بخیر من روزی تخم هارو دوبار می چرخانم ۱۵ثانیه به راست وبه چب روزی این کار رو دوبار انجام میدم مشکلی به وجود نمی یاد؟

  43. من دستگام نه رطوبت سنج داره ونه دماسنج وتخم مرغ هارو هم نچرخوندم والان ۲۲رکز است که بیرون نیومدند

  44. من بایه کارتون دستگاه ساختم رطوبت سنج نداره اما طبق ویدیوهایی که دیدم ساختم آیا امکان جوجه شدن بازم نیست

    1. برای افزایش دقت دما و رطوبت داخل دستگاه ، می توانید از دماسنج و رطوبت سنج استفاده کنید تا راندمان جوجه کشی رو بالا ببره

  45. سلام آیا در طول ۲۲روز اگه دماغ دستگاه روی ۳۸درجه باشه مشکل پیش میاد

    1. حداکثر اختلاف دما باید یک دهم درجه باشد. ۳۸ درجه راندمان جوجه کشی را کاهش خواهد داد. باید دمای مناسب جوجه کشی از پرنده مورد نظر را بر روی دستگاه تنظیم کنید.

    1. بله اما به شرطی که بسیار ارام و اهسته باشه
      ایزی باتور های ۳ و ۴ دقیقا این کار رو می کنن

  46. سلام امروزروزبیست ودومه جوجه هانوک نزدن وهیچ خبری،نیسن دستگاه من دوازده تایی اسکندریه.آیا بازهم صبرکنم یادستگاهوازبرق بکشم.ممنونم

    1. بهتره یکی دو تا از تخم ها رو مورد نطفه سنجی قرار بدید تا از وجود جوجه در داخل تخم مطمئن شوید.

  47. سلام آیا تخمهایی ک ترکهای خیلی ریزدارن احتمال دارن جوجه بشن با خیر

    1. در صورت وجود کوچکترین ترک بر روی تخم ، احتمال جوجه شدن اون خیلی پایینه چون احتمال فاسد شدن تخم حین جوجه کشی وجود دارد

    2. سلام من دستگاه جوجه کشی ساختم ورق نسوز استفاده کردم فقط از دماسنج‌مقداری آب اسفتاده کرودم بدشم ازروز اول هر ۶ساعت میچرخونم ۱۰تاتخمم گذاشتم به بعضی وقتا چندروز نگاه میکنم ببینم جنینش زنده است یامرده من ازرطوبت سنج استفاد تکردم ولی ودماش خیلی دقیق ۳۷/۵تقریبا هستش موقع چرخوندن تحمها کمی دماش پاین میاد ک کنتر میکنمش الانموهفته ۱۶ دهم مبخواستم بپرسم من ک از رطبوت سنج استفاد نکردم تخم مرغ هاجوجهاش سلامت درمیان یانه تروقران جواب‌بدین

      1. هر هفته نطفه سنجی کنید تا از سلامت جوجه ها مطمئن شوید.

  48. باسلام ببخشید امروز روز بیستو دومه اونایی که ترک خورده بودن در اومدند ولی چند تای دیگه از تخم ها گرفتن هنوز هیچ تخم رو نک نزدن ایا اونا هم در میان

    1. با استفاده از یک چراغ قوه داخل تخم رو نگاه کنید، در صورتی که جوجه در حال تکان خوردن باشد، به زودی بیرون خواهد امد و می تونید کمی تخم را ترک بزنید تا به جوجه در بیرون امدن از تخم کمک کرده باشید.

  49. با سلام امروز روز بیستو دوم وست که من تخم ها رو تو دستگاه گذاشتم یکیشون در اومده ولی چند تای دیکه تخم رو ترک زدن نمیدونم تخم رو بشکنم یا خودش میشکنه میترسم خفه بشه چیکار کنم

    1. بهتره رطوبت دستگاه رو چند درصد بالا ببرید تا هر چه زودتر از تخم بیرون بیایند.

    1. دستگاه باید در تمام طول دوره جوجه کشی به صورت ۲۴ ساعته روشن باشد.

  50. ۱_سلام حد اکثر دمایی که میتونن تحمل کنن چقدره؟

    ۲_آیا میشه با چرخش ۴۵درجه به تور دائم بچرخه؟

    1. ۳۸ درجه حداکثر دما هستش بیشتر از این موجب تلف شدن نطفه در داخل تخم خواهد شد.

    2. حداکثر ۳۸ درجه است بیشتر از این موجب کشته شدن در داخل تخم میشود

  51. با سلام و احترام من تنظیم چرخش تخم را در ۶۰درقیقه گذاشتم حال مدت ثانیه چقدر باید باشه و تخم ها مستقیم یه بار به سمت چپ و بار دیگر به سمت راست بشت

    1. با خدمات پس از فروش تماس بگیرید راهنمایی خواهند کرد.
      ۰۴۴۳۳۷۴۴۹۳۲

  52. سلام خسته نباشید . ۲۵ تا تخم مرغ گزاشتم تو دستگاه امروز ۲۱ روز هست ولی هنوز هیچ خبری نشد ن نوک زدن تخم رو ن صدای جیک جیک میاد میتونم تخم هارو خودم بشکونم یا همه جوجه ها مردن؟

    1. یکی دو روز هم صبر کنید، شاید به علت درست تنظیم نبودن دستگاه ، جوجه ها دیر از تخم بیرون بیان

  53. سلام من دستگاه خوبی دارم تخم ها به جوجه تبدیل شدن دما روی۲ ۳۷درجه تنظیم است روز ۲۱ است اما چرا جوجه نوک نمیزند

    1. باید رطوبت را تا ۷۰ درصد بالا می بردید تا پوسته تخم برای بیرون آمدن جوجه ها نرم شود.

  54. سلام.یک دستگاه خانگی درست کردم الان ۴ روز هست ک تخم گزاشتم داخلش امشب ک ب تخم ها نگاه کردم هنوز رگ های خونی وجود نیومد یعنی تخم ها خراب شدند؟

    1. سلام
      دوست گرامی نطفه سنجی رو باید پس از هفت روز انجام بدید.
      محیط حتما باید تاریک باشه و یک از چراغ قوه قوی استفاده کنید.

  55. سلام خسته نباشید ببخشی یه سوال دارم جوجه ها روز حدودا ۱۷/۱۸ کامل هستن ولی مردن نصف تخم ها چرا دلیلش چیه

    1. دقت کنید که در دوره هچر اصلا درب دستگاه رو باز نکنید، دما و رطوبت دقیق در این دوره حساسیت بیشتری داره و رسیدن حداکثر اکسیژن به جوجه ها ، همه دریچه های هوا را باز کنید.

  56. سلام من ۷روزه داخل دستگاه تخم قوغاز گذاشتم و فردا می خوام برم سفر و دستگاه رو با خودم ببرم و داخل خودرو با مبدل برق دستگاه رو روشن نگه دارم سوالم این بو که چه کاری کنم که تخم ها ضربه نبینند و تا چقدر ضربه رو تحمل می کنند در ضمن تخم ها رو به صورت خوابیده قرار دادم.

    1. برای دریافت راهنمایی حتما با خدمات پس از فروش تماس بگیرید
      ۰۴۴۳۳۷۴۴۹۳۲

  57. سلام خسته نباشین.تخم مرغ ها رو به صورت عمودی گذاشتم و با سینی ۴۵درجه به راست و چپ میچرخونم.
    نور بینی کردم سیاهی تشکیل شده ولی سیاهی تکونی نمیخوره نمیدونم شاید به دیواره چسبیده الان تو روز ۷ام لطفا راهنمایی کنید…لطفا جواب بدین

    1. هنگام قرار دادن تخم ها به صورت عمودی باید دقت کنید که قسمت تیز تخم به سمت پایین و قسمت پهن رو به بالا باشد.
      برای اینکه از زنده بودن جوجه های داخل تخم مطمئن شوید، حین اینکه تخم ها را زیر لامپ قرار می دهید کمی به سمت چپ و راست بچرخانید تا از تکان خوردن جوجه مطمئن شوید. هم چنین باید در دیواره های تخم رگ های خونی مشاهده شود.

  58. سلام برای تامین گرمای جوجه کبک یه روزه چی پیشنهاد میکنید ۹۶ تایی هستن یه چیز ارزون و کم مصرف باشه

  59. سلام‌من.‌۱۰‌تخم‌مرغ‌و ۴ بلدرچین‌گداشتم‌بلدرچین ها تقریبا ۵ روزه در اومدن‌تخم‌مرغ ها‌امروز‌نوک زدن جوجه داخلش جیک‌جیک‌میکنه اما در‌نیومده. چقد باید ثرر کنم‌تا در بیاد؟ ایا‌میتوننم در صورت طولانی شدن خودم‌یکم‌از پوست رو‌ترک‌دم‌که‌راحت تر در بیان؟‌چه‌کاری مهمه‌انجام‌بدم رطوبت روی ۳۷ تا ۳۷.۵ بعصب وقتا ۳۸ هم‌میشه‌اما‌معمولا‌همون‌۳۷ هس‌رطوبت هم‌روی ۷۰

    1. برای دریافت راهنمایی بهتر با خدمات پس از فروش تماس بگیرید
      ۰۴۴۳۳۷۴۴۹۳۲

  60. سلام من دستگاه جوجه کشی اسکندری دارم درجه چرخش روی ۱۲۰ تنظیم هست ایا میزان تا پایان ستر باید ثابت باشد یا کم و زیادش کنم

  61. سلام خسته نباشید من یک دستگاه ساختم و داخلش تخم گذاشتم ولی امروز روز آخرشونه ولی هنوز هیچ کدوم درنیومدن ولی داخل تخم ها جوجه تکون میخوره

    1. به احتمال زیاد رطوبت دوره جوجه کشی کم بوده
      رطوبت رو افزایش بدید و دو الی سه روز دیگه منتظر باشید

  62. سلام. من یه دستگاه جوجه کشی درست کردم. حدود ۶ تا سوراخ بزرگ ایجاد کردم تا دما کم شه آیا هیچ مشکلی به وجد می آید؟
    رطوبت سنج ندارم و می خواهم بدانم با یه کاسه اب داخل دستگاه
    که همیشه سعی کنم که مقدار آب کم نشه میشه جوجه کشی کرد البته باسوراخ ها؟

    1. بدون استفاده از دما سنج و رطوبت سنج امکان جوجه کشی وجود نداره
      چون در صورت تامین نشدن دما و رطوبت تخم ها به شکل صحیح، امکان بیرون نیامدن جوجه ها از تخم بسیار بالاست. بنابراین پیشنهاد می شود حتما از دماسنج و رطوبت سنج دقیق استفاده کنید.

  63. من تخم مرغ ها رو پهن گذاشتن و در روز سه بار میچرخوانم ایا خوب است.

    1. خوبه
      فقط سعی کنید تخم ها را ۵ بار در روز بچرخانید.

  64. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید من قبلا یه دستگاه کوچیک ساختم اما حس میکنم جوجه ها بمیرن الان من شروع کردم یه دستگاه خوب بسازم مشکل من الان رطوبت دستگاه ایا رطوبت ساز سرد بگیرم جواب گو هست ممنون میشم راهنمای کنید کارم ب همین گیره

  65. سلام یه موتور گیربوکسی بخر وصلش کن به ترموستات هردو فت دستگاه ترموستات اتومات کنه موتور کار میکنه

  66. سلام به دستگاه جوجه کشی نیم اتوماتیک ساختم چرخش تخم ها با یه میله که وشانه تخم مرغ روی قرار داره چرخش دستی ۹۰درجه ۴۵ درجه راست ۴۵درجه چپ میخواستم ببینم هر چند ساعت باید بچرخانم ممنون

    1. سلام یه موتور گیربوکسی بخر وصلش کن به ترموستات هردو فت دستگاه ترموستات اتومات کنه موتور کار میکنه

  67. با سلام
    یه دستگاه جوجه کشی ساده ساختم چند تا تخم مرغ گذاشتم یه جوجه تو روز ۲۰ام از تخم دراومده
    وقتی جوجه از تخم در اومد تا ۲۴ ساعت نیاز به تغذیه ندارد !
    تو این مدت جوجه باید داخل دستگاه باشه؟
    تا ۲۴ ساعت آب هم نیاز نیس در اختیارش باشه؟؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. سلام
      بله به هیچ چیزی نیاز نداره بعد ۲۴ ساعت که خشک شد میتونید از داخل دستگاه برش دارید.

  68. سلام من دو روزه ک یه دستگاه جوجه کشی ساختم ولی ربطوبت سنج پیدا نکردم ک بزارم توش الان داخل دستگاهم بخار جمع شده ممکنه جوجه ها در نیان???

  69. سلام امروز روز ۲۱ هستش بعضی از جوجه ها دراومدن بقیه درنیومدن میتونم خودم بشکنم درشون بیارم نمیمیرن

    1. سلام
      بله بایست از روز اول چرخش داشته باشه تخم نطفه دار

  70. با سلام و خسته نباشید
    ممنون از سایت بسیار خوبتون
    من یک دستگاه جوجه کشی خونگی ساختم ک تخم ها به صورت افقی هست و طبق گفتتون دو طرف تخم ها رو علامت گذاشتم هر چهار ساعت ۱۸۰ درجه میچرخونم
    سوالم این هست که ایا جهت چرخش فقط باید یکطرف باشه مثلا فقط موافق جهت عقربه های ساعت یا باید به دوطرف بچرخونم یعنی یکبار موافق عقربه های ساعت یکبار مخالف عقربه های ساعت!؟
    ممنون

    1. سلام.ی دستگاه خونگی ساختم میخواستم بدونم چرخش تخم ها باید هر چند ساعت باشه؟
      ممنون میشم جواب بدید.
      تشکر از سایت خوبتون

  71. سلام.متشکر از اطلاعات مفیدی که دادید یه دستگاه خانگی ساختیم که رطوبت ۴۰ تا ۶۰ درصد و بازه دما هم از ۳۴تا ۳۸ بوده با چرخش روزی ۳ بار به اندازه نصف تخم نور زدیم جوجه شدن فقط الان ۲۱ روز گذشته خبری نیست نگران شدیم خفه بشن آیا مشکل جدی هست؟ نیاز به شکستن تخم نیست

    1. سلام خسته نباشید ممنون ازبرنامه خوبتان من دستگاه جوجه کشی درست کردم یک بار جوجه مرغ دراودم الان تخم بوقلمون گذاشتم چون بندرکیاشهر زندگی میکنم رطوبت زیاده . هیچ ابی داخل دسگاه نذاشتم ولی رطوبت سنج از هفتاد پایین تر نمی اید ایا مشگلی پیش میاد من چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنونم ازلطفتون …

  72. سلام خوبین امروز روز ۱۹ هس و چند تا جوجه نوک زدن ولی بیرون نیومدن یعنی فقط جای نوکشون مشخصه…ولی بقیه که نوک زدن اومدن بیرون …اوتایی که نیومدن بهشون کمک کنم بیان بیرون یا نه؟

  73. سلام دمای دستگاه من روی ۳۷/۰ ثابت مونده . تو درامدن تخم ها مشکلی ایجاد نمیشه و ایا این دما کم نیست

    1. سلام من یه دستگاه جوجه کشی ساختم ۹تا تخم مختلف از سه پرنده مرغ،بلدرچین،بوقلمون آیا این کار مشکلی داره درمن رطوبت هم کم شده بود اومد آب ریختم تو ظرف دستگاه یه کمش ریخت روی تخم بوقلمون مشکلی نداره.؟

  74. سلام.خسته نباشید.من دوسال پیش یه دستگاه جوجه کشی خیلی ساده ساختم که باهاش نتیجه ی خیلی خوبی هم میگرفتم.دستگاهم یه لامپو یه دیمر و دوتا ظرف اب داشت فقط.تخما روی کف دستگاه به صورت عمودی بودن و من هر شش ساعت به شش ساعت ۱۸۰ درجه میچرخوندم.الان یه دستگاه ساختم،با ترموستات و شانه و… .ولی یه مشکلی هست
    شانه ها طوری قرار می کیرم که تخما ۴۵ درجه میچرخن.منم شش ساعت به شش ساعت میچرخوندمشون.بعد از ۲۰ روز متوجه شدم که جنین داخل تخم به همون صورتی که گفته بودین خفه شده و مرده.خیلی هم کوچیک بود و رشد نکرده بود
    میشه لطفا بگین با این وضعیت چند ساعت به چند ساعت بچرخونم.ممنون

  75. سلام به شما و با تشکر از سایت خوبتون ایا تغییرات در دما و رطوبت اثراتش تو دوران هچر جوجه گشی مشخص میشه یا امکانش هست عوارض تغییرات دما و رطوبت تو دوران ستر هم موجب مرگ جوجه بشه با تشکر

    1. سلام
      در دوران ستر این تغییرات کمتر تاثیر گذار و بیشتر این صدمات در دوران هچ به جوجه وارد میشه.
      ولی در کل تغییرات دما و رطوبت بیش از حد ، برای جوجه کشی چه در دوران ستر و چه در دوران هچر مضر هست و بهتر نباشه.

  76. سلام به شما و با تشکر از سایت خوبتون ایا تغییرات در دما و رطوبت اثراتش تو دوران هچر جوجه گشی مشخص میشه یا امکانش هست عوارض تغییرات دما و رطوبت تو دوران ستر هم موجب مرگ جوجه بشه با تشکر

  77. ببخشید رطوبت دستگاه جوجه کشی باید دقیقا چقدر باشه ،الان رطوبت دستگاه من حدود۵۰%هستش ایا رطوبت پایین اسیب جدی به جوجه ها میزنه یا خیر

    1. این مورد بسته به نوع تخم نطفه دار متفاوت ، در مرع بین ۶۰ تا ۶۵ درصد معمولا

  78. اگر دمای دستگاه یک یا دو درجه بیشتر از ۳۷/۷باشه مشکلی پیش میاره و رطوبته دستگاه چند درصد باید باشه با تشکر

  79. سلام با عرض خشته نباشید میخواستم بدونم جوجه تا روز چندم جوجه کشی تمامه فضای تخمو اشغال میکنه چون تا روز دوازدهم که تخمارو نوربینی کردم هنوز تمام فضای تخمو اشغال نکرده بودن و کمتر از نصف تخم مرغ روشن بود ،ایا این به معنای مرگ جوجه است یا خیر با تشکر

    1. سلام
      خیر طبیعی ، تقریبا از روز ۱۵ ۱۶ به بعد جوجه به اندازه کافی رشد کرده که فضای داخل تخم رو پر کنه.

  80. سلام با عرض خسته نباشید میخواستم بدونم که در روز چندم جوجه تمام تخم مرغ رو میپوشونه ،چون من تا روز یازدهم که جوجه هارو نور بینی کردم هنوز تمام تخم مرغ سیاه نشده بود و قسمتی از تخم روشن بود ایا این به پعنای مرگ جوجه است ؟با تشکر

  81. سلام بعداز بیست و یک روز جوجه در نیومد باید از کدام طرف تخم مرغ را بشکنیم که جوجه در بیاد

    1. سلام
      جوجه باید خودش از تخم در باید و در اکثر مواقع با شکست تخم به جوجه صدمه خواهید زد.

  82. باعرض سلام وخسته نباشید.مطالبتون خیلی عالین من از شما بابت زحماتی که برای جوجه کشی کشیدید.بسیار تشکر میکنم.از تبریز

  83. سلامیه مساله ای برام پیش اومده کمک لازم دارم
    عمدتآ دیده میشه بعضی از دوستان ابتکار به خرج میدن خودشون دستگاه جوجه کشی درست میکنن برام این مساله پیش اومده توی دستگاه های دستی به چه نحوی امکان این وجود داره که رطوبت و دما رو ثابت نگه داشت مگه نباید تو مدت زمان مشخص رطوبت و حرارت در دستگاه ثابت باشه با یه دستگاه دما سنج و رطوبت سنج به چه نحوی تغییرات رو ثابت نگه میدارن و آیا بالا و پایین شدن دما و رطوبت تا این حد به تخم ها ضرر نمیزنه…با تشکر

  84. سلام …پس از پایان ۲۱ روز احتمال درامدن جوجه از تخم وجود دارد یا خیر ….من دفعه قبل چندروز نگه داشتم تخم مرغ ها رو داخل دستگاه بعد ۴ روز که یکی یکی شکستم .چندتا جوجه مرده وبقیه م نصفه …این دوره باتوجه به دفعه قبل ۶تا ازتخم مرغ ها جوجه نشده بودند منم پایان روز۲۱م انها را شکستم داخل سه تایش جوجه کاملا سالم بود

    1. بله احتمالش وجود دارد و بهترین کار اینه که خودتون بشکنید بعد از روز ۲۱ تا برخی نطفه های که تبدیل به جوجه شدن از تخم بیرون بیان

  85. باسلام میخاستم بدونم که چگونه میشه یک جوجه را بخوبی از دستگاه خارج کرد

  86. سلام یه مشکلی برام پیش اومده که سابقه نداشته من الان یه تعداد تخم مرغ داخل دستگاه دارم که امروز روز بیستم هستش ولی یکی از تخمها قسمت نوکش شکسته شده و حرکت نوک جوجه رو از پشت پرده سفید میشه احساس کرد!!!به نظرتون تخم مرغو بشکنم وجوجه رو خودم در بیارم یا صبر کنم خودش بیرون بیاد

    1. سلام
      تا جای ممکن صبر کنید ، خودش باید در مرحله اول سعی کنه از تخم خارج بشه.

  87. سلام من یک دستگاه جوجه کشی ساده درست کردم و میخوام که توی دستگاه تخم مرغ بگذارم چرخش این تخم مرغ ها هر چند ساعت در شبانه روز است

    1. سلام
      حداقل بایست سه مرتبه در روز چرخش داشته باشه.
      می تونید عکس و تجربه خودتون از آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی رو برای ما ارسال کنید تا به نام خودتون تو سایت درج بشه

      1. سلام
        ممنونم از کمکتون . یه سوال دیگه تخم مرغ ها در دستگاه جوجه کشی باید حتما توی شانه تخم مرغ باشند یا نه؟ و تخم مرغ ها در شبانه روزی که میچرخانیم باید به صورت عمودی و افقی بچرخانیم؟

        1. سلام
          بهتر داخل شانه باشند ، اگر داخل شانه باشه که مشخص اگر بیرون باشه بهتر افقی چرخش داشته باشند.

  88. باسلام. ميشه چرخش تخم مرغ در شب با دستگاه جوجه کشی ساده رو بیشتر توضیح بدهید.
    باتشکر از سایت خوبتون

    1. با سلام
      چرخش تخم مرغ در شبانه روز با هم تفاوتی نداره ، بایست گردش به صورت منظم صورت بگیره ، مشکل این کار در اینه که بیشتر افراد نمی تونند در شب چرخش مناسب رو اعمال کنند و این یکی از اون دلایل که دستگاه جوجه کشی ساده راندمان پایین داره.

    2. اقا من یو سوال دارم چرا به تخم ها وقتی میزاین تو دستگاه چرا علامت میزنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس