کبوتر آرشینگل (Archangel pigeon)

کبوتر آرشینگل (Archangel pigeon)

آشنایی با کبوتر آرشینگل یا همان Archangel pigeon، این کبوتر جنبه تزیینی داشته و بخاطر پر های زیبا، براق و متالیک خود بسیار مورد توجه می باشد و جزو پرندگان زینتی محسوب می شود. این کبوتر نیز همانند سایر کبوتران اهلی از فرزندگان کبوتر چاهی می باشد و ارزش این پرنده به خاطر ظاهر و پر های غیر معمول آن می باشد.

دستگاه جوجه کشی کره ای 24 تایی ارکام
دستگاه جوجه کشی کره ای ۲۴ تایی ارکام
» کاربری بسیار آسان با راندمان بالا در جوجه کشی از تخم کبوتر
» دارای بدنه ABS سبک و مقاوم
» امکان کنترل هوشمند دما و رطوبت
قیمت : ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

کبوتر آرشینگل هم چنین به نام های کبوتر لارک، گیمپل، رنگی و افغانی نیز شهرت دارد. خواستگاه اصلی این پرنده به احتمال خیلی زیاد دالماتیا یا اِلیریا می باشد، هم اکنون نیز در بسیاری از کشورهای آمریکایی، اروپایی و آلمانی یافت می شود و به تعداد خیلی اندک در برخی دیگر از کشور ها نیز مشاهده شده است.

 

کبوتر آرشینگل
کبوتر آرشینگل

 

خصوصیات ظاهری کبوتر آرشینگل

با توجه به جفت گیری نژادهای مختلف کبوتر آرشینگل، این کبوتر ها دارای رنگ ها و الگوی های مختلفی در بدن خود هستند، ولی نکات مشترکی که در همه آنها وجود دارد به تفاوت پر های سر و گردن و سینه و زیر سینه با بال های آن می باشد، معمولا دارای بال هایی سفید، خاکستری یا مشکی هستند و رنگ بدن و سر و گردن آنها برنزی، مسی، ارغوانی یا قهوه ای می باشد. پر ها معمولا براق و جلا دهنده هستند که پرنده را بسیار زیبا و مورد توجه قرار می دهد.

برخی از گونه ها دارای تاج و برخی نیز بدون تاج هستند، تاج آنها به صورت پرهایی تیز از شانه پرنده شروع شده و تا پشت سر او ادامه می یابد و بر جذابیت کبوتر آرشینگل می افزاید. چشمان کبوتر به رنگ نارنجی سوخته بوده و دارای حاشیه ای صورتی رنگ می باشد و پاهای پرنده کاملا بدون پر می باشد.

وزن کبوتر آرشینگل بین ۲۸۰ الی ۴۵۰ گرم می باشد و طول بدن او همراه با دم بین ۱۹ الی ۲۷ سانتی متر می باشد هم چنین بستگی به نوع تغذیه و شرایط زندگی بین ۷ تا ۱۰ سال عمر می کند. این پرنده بسیار آرام و بی سر و صدا می باشد و برای کارهای نمایشی بسیار مستعد تربیت است.

 

کبوتر آرشینگل
کبوتر آرشینگل

 

بهداشت و تغذیه کبوتر آرشینگل

در تغذیه این کبوتر نیز باید همانند سایر پرندگان یک رژیم غذایی سالم و کامل را برای پرنده در نظر بگیرید، اگر قصد دارید تخم نطفه دار این پرنده را خریداری نمایید و با استفاده از دستگاه جوجه کشی از تخم آنها جوجه کشی کنید، باید در تغذیه جوجه ها بهداشت و تغذیه را کاملا احتیاطی رعایت کنید.

جوجه هایی که تازه متولد می شوند به دلیل بدن ضعیفی که دارند نیاز به مراقبت ویژه، گرمای ۳۷ درجه و محیط و تغذیه سالم دارند. شما می توانید از لامپ مادر مصنوعی یا لامپ های افتابی برای گرم نگه داشتن محیط جوجه ها بهره ببریدف هم چنین در چند روز اول برای تغذیه آنها می توانید از آب و شکر استفاده کنید.

بعد از گذشت یک هفته از تولد جوجه ها می توانید به آنها خرده نان خیس شده یا پلت خیس شده و نرم بدهید. پس از گذشت یک ماه از عمر پرنده می توانید به او گندم، برنج، جو، دانه ارزن، تخم کتان، تخم آفتابگردان و… همراه پلت به او بدهید از انواع سبزیجات مانند هویچ، خیار، کاهو، کلم و… هم چنین میوه ها مانند سیب، گلابی، توت فرنگی، پرتقال، بهارنارنج و… نیز می توانید برای تغذیه پرنده بهره ببرید.

کف قفس کبوتر آرشینگل را از شن و ماسه ریز بپوشانید تا هم از رطوبت کف قفس جلوگیری  نماید و هم خود پرنده از آن شن و ماسه ها برای تامین سنگ های چینه دان خود بهره ببرد.

 

سایر نژاد های کبوتر :

 

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام من یجفت کبوتر دارم جفت گیری کردن لونه هم درست کردن ماده ۴روزه میره تو لونه ولی خبری از تخم نیست چکار کنم

  2. سلام من یک جفت ارشینگل خریدم از کجا بفهمم هم قیمت خودشون هستند

    1. از چند پرورش دهنده با تجربه سوال کنید حتما راهنمایی می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس