۸ نکته قبل از خرید جوجه گوشتی نژاد راس

آیا قصد خرید جوجه های گوشتی نژاد راس برای پرورش را دارید؟ از اینکه چگونه میتوان جوجه مرغ گوشتی نژاد با کیفیت به دست آورید بی اطلاع هستید؟ اگر آگاهی کافی برای بررسی موارد ضروری هنگام خریداری جوجه گوشتی نژاد راس را ندارید با ما تا انتهای این مقاله از چیکن دیوایس همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات کافی به دست آورید.

دستگاه جوجه کشی 96 عددی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲
» مناسب برای جوجه کشی از مرغ
» دارای سیستم انتخاب پرنده
» قابلیت کارکرد با باتری ۱۲ ولت
قیمت : ۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان

هنگام خرید جوجه گوشتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مختلفی وجود دارد که در این راستا می توانید به کار گیرید و بهترین جوجه گوشتی نژاد راس را انتخاب کنید که عبارت است از…

۱). توجه به سن جوجه

یکی از اصلی ترین دلایلی که باید توجه کافی به آن داشت سن جوجه ها می باشد زیرا سن تاثیر بسزایی در میزان رشد و نمو آنها خواهد داشت. توصیه می شود از خرید جوجه هایی که کمتر از یک هفته سن دارند بپرهیزید زیرا در این دوران نیاز به نگهداری ویژه دارند و ممکن است با ایجاد تغییر در شیوه نگهداری توسط شما مشکلاتی برای جوجه ها به وجود آید.

۲). بررسی نژاد

یکی از نژادهای موثر در پرورش جوجه های گوشتی نژاد راس می باشد که هنگام خریداری به این مورد نیز باید توجه کافی داشته باشید زیرا وزن گیری مطلوبی را می توانند در اندک زمان ممکن داشته باشند. مرغ های راس در مقایسه با سایر مرغ ها از وزن بالاتری برخوردار بوده و سفید رنگ می باشند.

۳). بررسی وضعیت جسمانی مرغ ها

بررسی وضعیت جسمانی مرغ ها - چیکن دیوایس

جوجه هایی که قصد خرید آنها را دارید باید در سلامتی کامل بوده و عاری از هرگونه بیماری باشند که شما را با مشکلی مواجه نسازند بدین منظور بهتر است وضعیت جسمانی مرغ ها را به درستی بررسی کنید.

بنابراین اگر پرهای مرغ ها را نامنظم با چشمان چرکی مشاهده کردید و یا مدفوع آنها حالت طبیعی نداشته و اسهال بودند خریداری نکنید. 

نوشته های مشابه

۴). بررسی رفتار

بررسی رفتار مرغ ها میتواند  هنگام خرید برای شما کمک کننده باشد اگر مرغ رفتارهای غیر طبیعی از خود نظیر کز کردن در یک گوشه، بی حالی، عدم واکنش به عوامل محیطی و… را از خود نشان می دهد مناسب برای خریداری نیست برای جلوگیری از این منظور بهتر است مرغ هایی را که دارای نشاط و چابکی لازم هستند انتخاب کنید.

۵). بررسی تغذیه مصرفی جوجه ها

بررسی تغذیه مصرفی جوجه ها - چیکن دیوایس

تغذیه ای که جوجه ها مصرف می کنند نیز گویای سالم بودن یا نبودن آنهاست بدین منظور جیره مصرفی باید انواع مواد مغذی مورد نیاز بدنی طیور را دارا باشد در غیر این صورت نه تنها سیستم ایمنی بدن آنها دچار ضعف خواهد شد بلکه خللی در روند رشد آنها نیز به وجود خواهد آمد.

۶). خرید از فارم های معتبر 

خرید از فارم های معتبر میتواند در این حیطه موفقیت شما را دو چندان کند زیرا باتجربه بودن افراد و توانایی  پاسخ به سوالات شما در نحوه پرورش آنها نیز تاثیر مستقیم دارد توصیه می شود به هیچ وجه اینترنتی اقدام به خرید جوجه های گوشتی نکنید زیرا امکان ابتلا به بیماری در آنها زیاد است و برای شما ضرر مالی به دنبال دارد.

۷). بررسی قیمت 

قیمتی که برای جوجه های گوشتی نژاد راس در نظر گرفته می شود باید با نژاد و کیفیت آنها مطابقت داشته باشد هرگونه افزایش و یا کاهش بیش از حد نشانگر خلل در روند پرورش و نگهداری است و باید از خرید آن سرباز بزنید.

۸). تامین نیازهای ضروری

شما به عنوان فردی که قرار است از این جوجه ها نگهداری کنید باید قبل از خرید و انتقال شرایط لازمه را برای رشد هرچه بهتر آنها را فراهم کنید بدین منظور محیطی را برای نگهداری جوجه ها باید در نظر بگیرید و دما و رطوبت مطلوبی را برای ادامه روند زندگی در آن ایجاد کنید و برای رشد هر چه بهتر آنها تغذیه مناسب با مشورت متخصصین جیره نویس تهیه کنید این نژاد ها برای وزن گیری بهتر در اندک زمان ممکن نیاز به مواد مغذی بیشتری در جیره مصرفی خود دارند.

همچنین به منظور محافظت و پیشگیری از ابتلای آنها به انواع بیماری ها انجام اقدامات پزشکی باید در اولویت پرورش و نگهداری شما قرار گیرد و پرنده ها برای مقابله کافی واکسینه شوند.

مشخصات جوجه گوشتی نژاد راس با کیفیت

برای تعیین کیفیت جوجه های گوشتی نژاد راس علاوه بر مواردی که در ابتدای مقاله ذکر شد باید موردهای دیگری را نیز در نظر گرفت که عبارت است از…

  • جوجه ها باید وزن و پراکندگی وزنی مناسبی داشته باشند.
  • بدن جوجه ها هنگام لمس کردن تو پر بوده و این حالت ناشی از ورم بدن آنها نباشد.
  • هنگام لمس استخوان های جوجه ها برجستگی وجود نداشته باشد.
  • بدن آنها بد شکل و زخمی نباشد.
  • بستر پرورش باید تمیز و خشک بوده و عاری از هرگونه رطوبت و آلودگی باشد.
  • کرک و پرهای نرم تمام بدن جوجه را پوشانده باشد.
  • چشم ها براق و روشن باشند.

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با نکاتی که میتواند در هنگام خرید جوجه های گوشتی نژاد راس برای شما کمک کننده باشد آورده شده است که شما میتوانید برای برخورداری از بهترین انتخاب از این موارد استفاده کنید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. سلام جوجه ی من خیلی کوچیکه دیروز بی دلیل یهو پای چپش رو دیگه زمین نمیزاره انگار آسیب دیده البته یکی از جوجه ها پاشو نوک میزنه

    1. سلام دوست عزیز
      این به خاطر ضربه ای هست که به پاش وارد شده
      اگه بهش آسیب یزنن باید جدا نگهداریش کنی و نذاریش پیش بقیه

  2. سلام
    جوجه خروسم تاج و قبقب خیلی بزرگ شده تقریبا نصف یک خروس بالغ اما رنگ تاج وقبقبش آب هویجیه و وقتی میره تو سرما کمرنگ تر میشه اما ته تاجش کبود میشه وهمچنین قدش هم کوچک و به کاکل و قبقبش نمیخوره و بزرگ انگار بزرگ نمیشه

    چکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      ته تاج کبود بشه بخاطر اینه که دچار سرمازدگی میشه
      شما باید دمای ایده آلی رو تو نگهداری براش فراهم کنید
      برای رشد و وزن گیری هم مقداری سیر رو با ماست مخلوط کن بده بخوره

        1. ببین تغذیه اصولی نقش اصلی رو تو نگهداری داره
          باید با مولتی ویتامین تقویت کنی
          بهش پلت مخصوص بدی

  3. سلام دوست عزیز
    مگر جوجه گوشتی بیشتر از یک روزه در بازار هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس