فرق طاووس نر و ماده | تشخیص جنسیت طاووس

به دنبال تفاوت طاووس نر و ماده هستید؟ اینکه چگونه میتوان از روی ظاهر به تفاوت طاووس نر و ماده پرداخت بی اطلاع هستید؟ آیا راهی برای تشخیص نر و ماده جوجه طاووس میخواهید؟ با ما تا انتهای این مقاله از چیکن دیوایس همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات جامعی ارائه شود.

دستگاه جوجه کشی هواباتور 336 تایی
دستگاه جوجه کشی هواباتور ۳۳۶ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از طاووس
» قابلیت جوجه کشی از تخم نطفه دار تمامی پرنده ها
» قابلیت ستر/هچر همزمان
قیمت : ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان

تفاوت طاووس نر و ماده در چیست؟

تفاوت های اصلی نر و ماده طاووس از لحاظ ظاهری بیشتر مشخص می شود که در ادامه به توضیح هر یک از این تفاوت ها پرداخته شده است…

رنگ پرها

فرق طاووس نر و ماده در یک نگاه از رنگ پرهای این دو  مشخص است به طوری که نرها دارای پرهای زیبا و خوشرنگ بوده و جذابیت بصری خاص خود را دارند که بیشتر دارای پرهای آبی و یا سبز هستند. طاووس ماده از تنوع رنگی کمی برخوردار است و ممکن است اصلا رنگ هایی نظیر آبی و سبز در پرهای آن مشاهده نکنید. ماده ها اغلب پرهایی به رنگ قهوه ای و یا خاکستری دارند.

جثه طاووس نر و ماده

جثه طاووس نر و ماده - چیکن دیوایس

یکی دیگر از تفاوت های طاووس نر و ماده مربوط به جثه آنها می باشد. طاووس نر در مقایسه با طاووس ماده بلندتر بوده و جثه بزرگتری دارند. طاووس ماده دارای جثه کوچکتر بوده و وزن کمتری به نسبت نر دارد. 

گردن و تاج 

اگرچه هر دو طاووس ها دارای رنگ های منحصر به فردی هستند اما تفاوت هایی هم در کنار هم دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می سازد که در این میان میتوان به تاج آنها اشاره کرد به طوری که تاج طاووس نر به رنگ آبی و سبز است و رنگ تاج طاووس ماده بیشتر رنگ هایی خنثی نظیر قهوه ای را در بر میگیرد.

همچنین طاووس های نر دارای گردنی بلند و دراز بوده که دور این گردن را پرهایی به رنگ آبی پر کرده است این در حالی است که طاووس ماده اغلب رنگ های خنثی را به صورت پولکی بر روی گردن خود دارد.

تفاوت در ناحیه چشم

تفاوت در ناحیه چشم - چیکن دیوایس

نر و ماده طاووس هر دو دارای خطوط سفید رنگی در بالا و زیر چشم خود هستند. اما این نشانه در چشم های طاووس ماده اغلب با رنگ پوست آن مطابقت دارد و به راحتی قابل تشخیص نیست این در حالی  است که لکه های سفید رنگ به وضوح در دور چشم طاووس نر مشاهده می شود.

تفاوت در رفتار طاووس نر و ماده 

طاووس های نر توانایی خاصی در انتخاب طاووس ماده دارند و برای جلب توجه آن از دم زیبای خود استفاده می کنند که در این میان طاووس ماده در وهله اول به فکر بقای خود میباشد.

در این راستا می توان به علاقه طاووس نر برای زندگی انفرادی اشاره کرد مگر اینکه در مرحله جفت گیری باشد. طاووس ماده هم تمایل زندگی در گله طاووس های دیگر را داشته و با بچه های آنها زندگی خود را سپری میکند. همچنین ماده ها تمایل بیشتری به ساختن لانه برای جوجه های خود دارند و نر هیچگونه نقشی در آن ندارد.

تفاوت در ناحیه پا

طاووس نر پاهای بلندتری در مقایسه با طاووس ماده دارد. همچنین در ناحیه پای این دو پرنده سیخک یا خار وجود دارد که این خار زودتر در پاهای نر رشد میکند. طول این خارها در پای طاووس کوچکتر است و طاووس نر هنگام مبارزه از این خارها برای وارد کردن ضربه استفاده میکند.

نحوه تشخیص نر و ماده جوجه طاووس

نحوه تشخیص نر و ماده جوجه طاووس - چیکن دیوایس

تشخیص اینکه جوجه طاووس نر است یا ماده یکی از سخت‌ترین کارها می باشد. با گذر زمان و رسیدن طاووس ها به سن سه سالگی رشد پرهای دم آنها شروع می شود که در این سن می توانید با مشاهده دم به نر و یا ماده بودن آن پی ببرید. همچنین اگر جوجه ها پاهایی بلند با خار داشته باشند می توان نر بودن آن را تشخیص داد. لازم به ذکر است در پاره ای از موارد ممکن است سیخک یا خار پای طاووس ماده رشد نکند.

سخن آخر

در این مقاله از چیکن دیوایس در رابطه با تفاوت های طاووس نر و ماده اطلاعاتی ارائه شد که میتوانید برای آگاهی بیشتر در این خصوص به مطالعه مقاله بپردازید و اگر در این راستا دیدگاهی دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس