تفاوت اینورتر معمولی با اتوماتیک و UPS

وجود سیستم برق اضطراری برای دستگاه جوجه کشی و سایر وسیله های برقی حساس، ضروری است. از سیستم های مختلفی برای این منظور می توان استفاده کرد که از جمله پر استفاده ترین آنها اینورتر یا ups هستند. با توجه به اهمیت اینورتر در جوجه کشی و نقش مهم آن در تامین برق اضطراری، به بررسی مزایا و معایب آن نسبت به ups و اینورتر اتوماتیک پرداخته شده است. 

دستگاه جوجه کشی 96 عددی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲
» امکان جوجه کشی از پرندگان بومی و زینتی
» مجهز به سیستم ستر و هچر همزمان
» دارای قابلیت اتصال به منابع برق اضطراری
قیمت : ۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان

ویدیوی بررسی تفاوت اینورتر معمولی، اتوماتیک و ups

در این ویدیو، کارشناس گروه صنعتی اسکندری به بررسی تفاوت های این سه دستگاه پرداخته و یک راهنمای کلی و سودمند برای انتخاب بهترین و مناسب ترین سیستم برق اضطراری از بین سه دستگاه فوق ارائه می دهد. 

بررسی تفاوت اینورتر معمولی با اینورتر اتوماتیک 

اینورتر معمولی فقط یک وسیله ای است که برق ۱۲ ولت را از باتری گرفته و به برق ۲۲۰ ولت تبدیل می کند. این کار نیاز به اتصال دستی باتری به اینورتر خواهد بود و در زمان وصل مجدد برق شهری نیز، بایستی به محل نصب آن مراجعه کرده و دوشاخه برق ورودی دستگاه را از اینورتر به برق شهری تغییر داد. 

هم چنینی در صورت اتمام شارژ باتری باید جهت شارژ مجدد آن از خودرو استفاده کنید یا به باتری ساز ها مراجعه کنید تا با اخذ هزینه ای ، باتری را برای استفاده مجدد شما شارژ کند. 

اما در اینورتر اتوماتیک، چنین دردسرهایی وجود ندارد، کافیست آن را به باتری و برق شهری متصل کرده و دوشاخه دستگاه مورد نظر خود را هم به پریز خروجی برق اینورتر وصل نمایید.

کارکرد آن کاملا خودکار بوده و سوئیچ برق از برق شهری به باتری و بالعکس بدون دخالت کاربر انجام خواهد گرفت. به عبارت ساده تر، زمانی که برق شهری قطع شد، برق مورد نیاز دستگاه از باتری تامین خواهد شد و پس از اتصال مجدد برق شهری نیز، اینورتر به برق شهری سوئیچ پیدا کرده و مهم تر اینکه، باتری را هم برای استفاده آینده شارژ خواهد کرد. 

در صفحه اینورتر اتوماتیک اطلاعات کاملی در این باره منتشر شده است. هم چنین در جدول زیر به مقایسه اینورتر معمولی و اتوماتیک پرداخته شده است : 

نوع اینورترقابلیت سوئیچ خودکار قابلیت شارژ خودکار باترینیاز به حضور در محل
معمولینداردندارددارد
اتوماتیکداردداردندارد

بررسی تفاوت اینورتر اتوماتیک با UPS

پس از بررسی اینورتر معمولی با اتوماتیک به این نتیجه رسیدیم که اینورتر اتوماتیک با عملکردی خودکار و از همه مهم تر قیمتی مشابه با اینورترهای معمولی، گزینه بهتری برای استفاده به عنوان سیستم برق اضطراری دستگاه یا منزل است. 

اما اینورتر اتوماتیک دارای شباهت ها و تفاوت هایی با UPS است که در ادامه به بررسی این دو مورد پرداخته می شود :

الف – سوئیچ جریان برق از شهری به باتری، در اینورتر و UPS کاملا خودکار و بدون نیاز به کنترل است. 

ب – سوئیچ برق از شهری به باتری، در اینورتر اتوماتیک با چند ثانیه تاخیر همراه است، اما در UPS این عمل بلافاصله و بدون قطعی صورت می گیرد. 

ج – باتری های تعبیه شده در UPS قیمت بالاتری دارند، اما از هر باتری ۱۲ ولتی در اینورتر اتوماتیک می توان استفاده کرد. 

د – امکان استفاده از اینورتر اتوماتیک و UPS در مکان های بدون برق، مسافرت ها و کمپینگ ها وجود دارد. 

هـ – UPS قیمت بسیار بالاتری نسبت به اینورتر اتوماتیک دارد، بنابراین اینورتر اتوماتیک برای استفاده معمولی مناسب بوده، اما برای کارهای حرفه ای و حساس بهتر است از UPS استفاده کنید. 

نتیجه کلی 

در این نوشته به تفاوت های اینورترهای معمولی و اتوماتیک و UPS پرداخته شد و به این نتیجه رسیدیم که اینورتر اتوماتیک به صورت خودکار برق شهری را به برق باتری تعویض می کند و امکان شارژ خودکار باتری را دارد و به دلیل قیمت مناسب خود، انتخاب بهتری نسبت به اینورترهای معمولی است. 

دستگاه های UPS نیز عملکرد خودکار و مشابهی مانند اینورتر اتوماتیک دارند، یعنی به صورت خودکار از برق شهری به برق باتری سوئیچ پیدا کرده و باتری را مجددا شارژ می کند، اما قیمت بالاتر و عملکرد دقیق تری نسبت به اینورتر اتوماتیک دارد، بنابراین برای دستگاه های حساس مانند دوربین مدار بسته، دزدگیر و… توصیه می شود. ولی برای دستگاه جوجه کشی، استفاده از اینورتر اتوماتیک کفایت می کند. این دستگاه حتی برای دستگاه جوجه کشی خانگی نیز کاربرد دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس