دستگاه جوجه کشی سخنگو بهتر است یا معمولی؟

دستگاه جوجه کشی سخنگو بخریم یا معمولی؟

در طول چند دهه گذشته که دستگاههایی جوجه کشی وارد بازار ایران شده اند ، دچار تغییرات زیادی شده اند. دستگاه های اولیه ای که فقط می توانستند دما و رطوبت را کنترل و تامین کنند و کاربر باید به صورت دستی تخم ها را چرخش می داد تا دستگاه های جوجه کشی امروزی که تمامی فرایندهای جوجه کش ی را به صورت کاملا خودکار و بدون نیاز به دخالت کاربر انجام می دهند. همگی این دستگاه ها به مرور زمان دچار تغییرات زیادی شده اند و مسلما معایب زیادی نیز به همراه داشتند که به مرور زمان توسط سازنده های آنها برطرف شدند. 

یکی از مواردی که در گذشته بر روی دستگاههای جوجه کشی پیاده سازی شده بود، سیستم سخنگو بود که گروه صنعتی اسکندری به عنوان لیدر و پیشکسوت این سیستم را بر روی برد دستگاه های جوجه کشی خود پیاده سازی کرد و به دنبال آن سایر رقبا نیز این فناوری تقلید کردند، اما در دستگاه های جوجه کشی امروزی اسکندری این سیستم را نمی بینیم در این نوشته از چیکن دیوایس به همراه ویدیوی آموزشی قصد داریم مزایا و معایب دستگاه های دارای سیستم های سخنگو را با دستگاه های بدون این سیستم بررسی کنیم .

دستگاه جوجه کشی 168 تایی
دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی
» برخورداری از بدنه ی ضد زنگ با قابلیت ضد عفونی آسان
» مجهز به دو سنسور SHT نسل۴
» دارای برد جوجه کشی JDR950+
قیمت : ۱۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان

سیستم سخنگو چه مزایایی دارد؟

کسانی که به تازگی کار جوجه کشی را شروع کرده باشند، قطعا با خطرات و مشکلات جوجه کشی آگاهی نخواهند داشت. به عبارت دیگر تمامی استاندارد های لازم برای یک جوجه کشی موفق را رعایت نخواهند کرد. به عنوان مثال دما و رطوبت محیط یا اتاق جوجه کشی را به خوبی تنظیم نخواهند کرد یا دریچه های هوای دستگاه را به مقدار بیش از حد یا خیلی کم باز می کردند. که تمامی این خطاها توسط دستگاه شناسایی می شد و از طریق سیستم سخنگو به کاربرد یادآوری میشود. 

 

یا زمانی که دما و رطوبت داخل دستگاه بیشتر یا کمتر از مقدار مجاز بود دستگاه با اعلام خطا ، کاربر را برای رفع مشکل احتمالی راهنمایی میکرد، بنابراین این سیستم برای افراد تازه کار به خوبی جواب میداد، اما به مرور زمان که فرد در کار جوجه کشی حرفه ای می شد و به تمامی مشکلات و خطرات آن آشنایی پیدا میکرد، این سیستم سخنگو را به عنوان یک معضل قلمداد می کرد که مانع از جوجه کشی صحیح می شد که در ادامه معایب این سیستم را بیان خواهیم کرد. 

معایب سیستم سخنگوی دستگاه جوجه کشی

این سیستم بر روی برد جوجه کشی jdr900 دستگاه های گروه صنعتی اسکندری پیاده سازی شد و عامل مهمی در افزایش فروش و گسترش بازار بود و این فناوری سبب شد تا افراد تازه کاری که چیزی از جوجه کشی نمی دانستند وارد این کار شوند و به سادگی کسب و کار خود را شروع کنند. 

اما کسانی که به صورت حرفه ای و دقیق جوجه کشی می کردند، از هشدارهای پی در پی دستگاه ناراضی بودند و بر این باور بودند که زمانی که سیستم سخنگو شروع به حرف زدن می کند، دما و رطوبت دستگاه از کنترل خارج شده و بیشتر یا کمتر از مقدار استاندارد می شود. 

به صورت علمی نیز می توان این قضیه را چنین توجیه کرد که برد جوجه کشی دارای یک ریز پردازنده یا همان cpu است که وظیفه کنترل سیستمها و قطعات مختلف جوجه کشی را برعهده دارد و از طریق هماهنگ سازی فعالیت های آنها سبب تنظیم دما و رطوبت داخل دستگاه شده و چرخش و تهویه هوای دستگاه را بر عهده دارد. 

معایب سیستم سخنگوی دستگاه جوجه کشی - اندشیه سبززمانی که خطایی رخ می دهد، ریز پردازنده تمام قدرت خود را برای راه اندازی و اجرای سیستم سخنگو به کار میگیرد و موقتا کنترل المنت و رطوبت ساز و سنسور را از دست می دهد و همین موضوع باعث افزایش یا کاهش بیش از حدی دما و رطوبت داخل دستگاه می شود. به خصوص زمانی که کنترلر بارها و بارها اقدام به تشخیص، انتخاب و پخش صداهای هشدار دهنده مختلف کند، به همان اندازه کنترل موقت دستگاه را از دست خواهد داد. 

به منظور رفع این مشکل، گروه صنعتی اسکندری در نسل جدید بردهای جوجه کشی خود که jdr950  نام دارد، سیستم سخنگو را حذف کرده و با ارتقا دادن حافظه داخلی و پردازنده برد زمینه را برای افزایش دقت و افزایش راندمان جوجه کشی فراهم آورد. 

مزایای برد جوجه کشی jdr 950

جدیدترین کنترلر جوجه کشی کمپانی اسکندری بدون سیستم سخنگو و قابلیت انتخاب پرنده وارد بازار شد و این کارخانه کیفیت محصولات خود را به قدری افزایش داد که با کمپانی های مطرح جهانی مانند آرکام  و برینسا تا حد زیادی برابری کرد.

این تغییر فقط در برد جوجه کشی نبود، بلکه تمامی قسمت های دستگاه جوجه کشی از بدنه گرفته تا سیستم های رطوبت رسانی ، تهویه ، حرارت دهی و چرخش شامل تغییر بود که در توضیحات هر کدام از محصولات و دستگاه های جوجه کشی اسکندری می توانید این تغییرات را مطالعه فرمایید. 

از جمله مزایای برد جوجه کشی جی دی آر ۹۵۰ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تامین حرارت و رطوبت به شکل دقیق
  • سنجش لحظه ای دما و رطوبت داخل دستگاه با استفاده از جدیدترین نسل سنسور sht
  • سنجش دمای محیط با استفاده از سنسور lm35
  • چرخش خودکار تخم ها و امکان تغییر در سرعت چرخش آنها
  • نمایش دما و رطوبت به صورت لحظه ای
  • ذخیره تمامی اطلاعات جوجه کشی تا ۶۰ روز
  • ذخیره سازی تمامی خطاها و ارورهای دستگاه 
  • ذخیره تغییرات دما و رطوبت در طول ۲۴ ساعت گذشته به همراه ماکزیمم و مینیمم آنها
  • امکان کنترل از راه دور از طریق مودم gsm
  • امکان نصب دیتالاگر

و …

جهت مقایسه کامل و دقیق برد جوجه کشی jdr 950 با برد جوجه کشی سخنگوی قبلی یعنی jdr 900 می توانید به نوشته مقایسه jdr900 با jdr950 مراجعه کنید و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید. 

دستگاه جوجه کشی سخنگو بهتر است یا معمولی ؟

اگر گفته های فوق را مطالعه کرده باشید، حتما به این نتیجه رسیده آید که دستگاه های جوجه کشی معمولی بهتر و دقیق تر از دستگاه های دارای سیستم سخنگو عمل خواهند کرد و علت این امر تمرکز ویژه کنترلر جوجه کشی بر تامین دقیق حرارت و رطوبت و جلوگیری از تلفات جوجه ها خواهد بود.

دستگاه جوجه کشی سخنگو بهتر است یا معمولی - چیکن دیوایسهمانطور که در نوشته های قبلی نیز اشاره شد، دما مهم ترین عامل در جوجه کشی است که باید به شکل دقیقی تامین و کنترل شود، بنابراین اگر حتی برد جوجه کشی برای یک لحظه نیز از کنترل آن غافل شود، می تواند سبب وارد آمدن آسیب به روند جوجه کشی شود. 

ویدیوی بررسی سیستم سخنگو با سیستم معمولی

در این ویدیو کارشناسان گروه صنعتی اسکندری به بررسی دقیق تر این موضوع پرداخته و به زبانی ساده علت برتری دستگاه های جوجه کشی معمولی نسبت به دستگاه های جوجه کشی سخنگو را بیان می کنند، مشاهده و اشتراک این ویدیو را به شما پیشنهاد می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس